Parturi/kampaaja

tukka_kuntoon

Millaisia keinoja on vähentää parturi/kampaajakuluja?

43

989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 161

Meidän kolmihenkinen perhe selviää lähes kokonaan ilman parturikuluja. Leikkaan miehen hiukset koneella samoin kuin tekisi parturikin. Parturissa koneleikkauksen hinta on jotain 20 €. Itselläni on puolipitkä hiusmalli, jota joskus siistii joko siskoni tai mieheni. Tyttärellä on pitkät hiukset. Hän käy joskus harvoin kampaajalla. Viimeksi vuosi sitten, jolloin leikkaus oli suuri pettymys. Itse olisin leikannut paremmin. Ja 20 min työ maksoi 40 €. Nykyään tytär haluaa minun leikkaavan, kun tietää, että tulos on toiveensa mukainen. Eli ainakin naispuolisille neuvoisin kasvattamaan hiuksiin klassisen mallin, jota on helppo leikata. Ja tosiaan miehille, joille sopii koneleikkaus, neuvon investoimaan hiustenleikkuukoneen. Yhden parturikäynnin hinnalla saa jo ihan hyvän koneen.

• hiuspinni22

Keinoja
      - leikkauta kalju tai siilitukka, jolloin voit itse kotiparturisetillä pitää tukkasi lyhyenä.
      - jos miehellä on tavallinen hiusmalli, niin sitä voi siistiä siten, että leikkaa pulisonkeja ja korvien päältä tukkaa lyhyemmäksi ja ajaa ns. niskavillat. Sillä tavalla saa ainakin 2 viikkoa lisää aikaa, ettei tarvitse käydä parturilla niin usein kuin muuten (yleensä siis 4-6 viikon välein)
      - nainen voi leikkauttaa esim. polkkatukan, jossa ei ole niin tarkkaa, että onko tukka muutaman sentin lyhyempi vai pidempi.
      - jos sinulla on sisarus tai puoliso, niin voitte opetella leikkaamaan tai tasoituttamaan toistenne hiuksia.
      - käy normaaliin tapaan parturissa tai kampaajalla, mutta tingi vastaava summa muista menoista
      - käy parturilla tai kampaajalla, mutta pese hiukset itse ennen leikkautusta, jolloin säästät muutaman euron

• säästäväinen

Mene parturiin ja sitten kun leikkaus on valmis juokse nopeasti ovesta ulos.

• Halpaparturi

Hairstoressa parturi 9,90€ käyn kerran kuukaudessa!

• kiitoskiitoskiitos

Hyvä neuvo, niin teen ensikerralla.

• jkhgaiu

Yksinkertainen neuvo. Anna tukan kasvaa. Vanhoista sukanvarsista saa ilmaisia donitseja joilla saa tukkansa ponnarille.

Värjäykset ja hiusten pidennykset...siinä samassa ripsienpidennykset ja rakennekynnet sekä silikonitissit...ovat aivan turhanaikaisia kapistuksia.

Toinen neuvo: hanki kierrätyksestä tai kirpparilta tukanleikkuukone, vaikkapa sitten käsikäyttöinen, sillä voivat miehet ajaa hiuksensa siisteiksi.

• vielähalvempaa

Älä osta leikkuukonetta! Osta osto- ja myyntiliikkeestä halvat keritsimet ja keritse sillä miehesi tukka.

• keritsimet

leikkaa itse. Onnistuu myös naiselta ja puolipitkästä, senkus saksii latvoja. Ja ukot voi ajella vaikka partakoneellaan tukkansa kyhyeksi, ellei ole kaveria joka tekee sen. Kaverit voivat keritä toisensa tai yksinkertaisesti, antaa tukan kasvaa.

• roletaari

Herja kysymys johon vastaan vakavasti. Käisyttelypisteen valinta. Minun tukanleikkuuni, eläkeläisalennus huomioiden, maksaa 6€/kerta. Paikka on keskikaupungin katutason parturiliike. Käyn 3krt/vuosi.
      Vaimoni tärvää useammin 10€/kerta.
      Ei tuossa ole paljoakaan säästöpotentiaalia! Jätän vaikkapa muutaman oluen juomatta.

• 141

Olet löytänyt edullisen paikan, hienoa! Meillä tosiaan tyttären n. 20 minuutin hiustenleikkuu maksoi 40 €. Ja halvin miesten koneleikkuu meidän paikkakunnalla on 20 euron tienoilla. Eli aika paljon säästyy, kun itse opettelee perusleikkaukset.

• itseoppinut

hei.
        Olen värjännyt hiukseni aina itse kaupan väreillä ja pidän pitkiä hiuksia,joita leikkaan itse. Näin olen tehnyt 15 vuotiaasta asti ja nyt olen lähemmäs 50.Myös mieheni ja poikani tukat joko leikkaan tai ajan koneella.Harjoitus tekee mestarin.En ole koskaan käynyt kampaajalla.Kone jolla leikkaan mieheni ja poikani hiuksia maksoi aikoinaan(2009)alle 20e.

• kallistatukanleikkuuta
        141 kirjoitti:

Olet löytänyt edullisen paikan, hienoa! Meillä tosiaan tyttären n. 20 minuutin hiustenleikkuu maksoi 40 €. Ja halvin miesten koneleikkuu meidän paikkakunnalla on 20 euron tienoilla. Eli aika paljon säästyy, kun itse opettelee perusleikkaukset.

Meilläpäin naisten hiustenleikkuu maksaa 37-45 euroa ja eläkeläisiltä 32 euroa. Kallista on eikä ole varaa leikkuuttaa. Antaa tukan kasvaa.

• Anonyymi
        itseoppinut kirjoitti:

hei.
        Olen värjännyt hiukseni aina itse kaupan väreillä ja pidän pitkiä hiuksia,joita leikkaan itse. Näin olen tehnyt 15 vuotiaasta asti ja nyt olen lähemmäs 50.Myös mieheni ja poikani tukat joko leikkaan tai ajan koneella.Harjoitus tekee mestarin.En ole koskaan käynyt kampaajalla.Kone jolla leikkaan mieheni ja poikani hiuksia maksoi aikoinaan(2009)alle 20e.

Hiusvärejä saa jopa 3€,siis ihan kestovärejä. Esim.elea on todella kestävä. Itse minäkin hiukseni leikkaan.

• klani

Köyhän kannattaa olla kalju.

• Anonyymi

Niin,mut naisena luulisivat lesboksi. Toki välikö sillä,kun itse tietää mitä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin,mut naisena luulisivat lesboksi. Toki välikö sillä,kun itse tietää mitä on.

Täytyy myöntää kaljuna naisena että tuo on valitettavasti täysin totta.
        Itsekin kuulin vasta hiusten lähdettyä noita lepakkojuttuja, ennen sitä ei kukaan puhunut mitään siihen suuntaan.

Mutta just asenne pelastaa, eli välikö sillä, kun itse tietää mitä on.

Eikähän mene rahaa kampaamoihinkaan, voittoa sekin.

• Uppee

Hanki kampa ja sakset ja takaa näytävä peili. Ohennussaksia saa monista kaupoista, itse ostin sopuhintaan Stockmannin hiustarvikeosastolta. On myös sähköisiä hiusleikkureita kotikäyttöön, ja ne maksavat äkkiä hintansa takaisin. Puoliso tai kaveri voi vielä tarkistaa niskan.
      Etsi youtubesta ohjevideoita, miten hiukset kuntoon omin toimin. Hiusblogejakin löytyy. Tekemällä oppii. Meillä perhe ei hassaa rahojaan kampaajille eikä parturiin.

• kotiparturit

Kuten tuossa jo edellä on kerrottu, niin omatoimisesti säästää hiustenleikkauksessa melkoisen määrän rahaa vuosien varrella. Halpa parturisetti ei paljoa maksa ja sillä hoitaa koko perheen hiustenleikkuun. Miehet voi siistiä partansa vastaavalla laitteella.
      Meillä on tehty lapsille jopa ohjelmaa sillä, että saavat leikata isänsä hiukset siiliksi tälläisellä kotiparturikoneella. Näissä leikkuukoneissa on erilaisia säätöjä, että täysin tumpelokin saa hyvää jälkeä.
      Ei ole mitään rakettitiedettä hiusten leikkaaminen!

• MB-76

Itse leikkaan reunat omalla leikkurilla ja nyt olen antanut tukan kasvaa puoli vuotta. Kun on tarpeeksi pitkä, niin näyttää ihan siistiltäkin. Joku välimuoto on kaikista pahin, pitkänä jo hyvä. Aina ennen olen käynyt parturilla, mutta nyt kun hommasin Braunin leikkurin harvemmin.

• minnnali

Minä käyn opiskelijakampaajalla, hinnat paljon edullisempia kuin "oikeissa kampaamoissa" ja lopputulokseen olen aina ollut tyytyväinen.

• nainen_55v

En ole käynyt kampaamossa neljään vuoteen. Itse leikkaan hiusten latvat ja värjään hiukset kasvivärillä

• tukkahyvin

Kannattaa leikkauttaa sellainen malli joka näyttää hyvältä hiusten kasvaessakin. Näin voi venyttää kampaamokäyntien väliä ettei tarvitse käydä niin usein. Kotivärjäys on myös helppo ja halpa vaihtoehto jos haluaa vähän freesata omaa luonnollista hiusten väriä eikä tehdä mitään radikaaleja muutoksia.

Itellä on myös hyviä kokemuksia kampaamokoulujen oppilastöistä ja esim. grouponin edullisista diileistä.

• myyilmastoa

Niin vaikka Suomi on yrittäjä myönteinen maa ei se tarkoita että kaikkea yritystä pitää käyttää sitä tukiakseen.
      Leivo leipä kotona älä osta mitään valmis ruokia tai leivonnaisia
      Älä mene parturiin tai kampaajalle perhe tai tuttavat voivat leikata hiukset ristiin toisiltaan.
      Älä liiku Taxilla linjurilla tai autolla.
      Älä osta marjoja niitä on metsät täynnä.
      Älä tilaa lehtiä lue internetissätä ja kuuntele radiota
      Hullu ei ole se joka rahastaa palvelusta vaan se joka siitä maksaa. Vähän niinkuin ilmastopäästöoikeuksien myynti vain raha osaa.

• Blisu

oon jo jonkin aikaa käyttänyt Hgissä Pasilan aseman lähellä olevaa terveyden ja kauneudenhoitoalan oppilaitosta. Oppilastyönä miesten hiustenleikkuu kammalla ja koneella maksaa 5 eur, ja pelkkä koneella leikkaus vaatimattomat 2,- (kyllä: k-a-k-s-i ! !) euroa. Siellä on lukuvuoden aikana aina ns. "perjantaiparturi", alkaa klo 8,30 ja eikun sinne jonottamaan, pääsee yleensä aika nopsasti. Suosittelen, ja jälki on viimeisen päälle siistiä, kun opiskelijoiden opettajat seuraavat työtä ja sen tulosta.

• oiuytfghj

Keskustoissa on ne kalleimmat liikkeet ihan vuokrienkin takia, eli sivummalla on selvästi halvempaa. Ainakin täällä on näin.

• DIY-Hair

DIY hair - youtube! eikä tarvitse olla kalliita parturisaksiakaan, mutta ei myöskään keittiösaksia tai kynsisaksia.. Vajaan kympin väripaketin saa kaupasta, jos pitkätukka tarvitset kaksi. Myöskin syö hyviä rasvoja ja ''ruoki hiuksia'' myös sisältä päin, oliiviöljy, avocado, pähkinä, kala. Aina ei tukkaa tarvitse pestä shampoolla, pelkkä hoitoaine riittää jossa kosteuttava vaikutus. Aina suositaan että älä tee värinpoistoa, mutta olen itse tehnyt aina ja kaupasta saa vain laimennettuja versiota joten ihan suht turvallista on, kunhan tajuaa pestä ajoissa pois! Sitten arkeen saa hyvää vaihtelua jos leikkaat etutukan, youtubessa monet mallit. Tukka kasvaa nopeammin jos kuukaudessa lyhentää vaikka sentin tai kaksi! :)

• Amatöörikanttori

Kysy parturi-kampaamosta onko heillä töissä parturi-kampaaja opiskelija. Opiskelijatyönä hiusten leikkaus on halvempi. Sinä säästät siinä 10 euroa. Kävin viikko sitten leikkauttamassa hiukset. Sen huomasi, että parturi-kampaaja oli opiskelija. Työskentely oli hidasta, mutta hitaasti hyvä tulee.

• kukamitenkin

Itsellä on pitkä tukka, jota itse napsin siistimmäksi latvoista joskus, hiusväreihin menee n. 10 e /2 kk. Mies käy kampaajalla n. kerran kahdessa kuussa kun tukka lyhyt ja ei minun leikkelyt kelpaisi, enkä kyllä uskaltaisikaan alkaa leikkelemään kenenkään toisen tukkaa...

Halvimmalla pääsisi kun jättäisi hiusvärit pois... mutta ei tuo nyt niin tyyristä ole, enemmänkin terveyden kannalta kannataisi jättää pois.

Oma täti tuntuu ramppaavan vähän väliä kampaajalla, kun ei ikinä ole tyytyväinen tukkaasa, miten lie paljon meneekin rahaa siinä perheessä.

• chok-

Naisena: Kasvata pitkät hiukset. Itse käyn yleensä kerran vuodessa kampaajalla leikkauttamassa latvat ja ehkä vähän ohennussaksia. Tämäkin mahdollista vain koska "joulupukki" tuo 50e setelin.. Tänä vuonna piti käydä toisenkin kerran kampaajalla kun menin naimisiin, mutta kyllä ketutti latvojen leikkuusta maksaa 42e kun häihin muutenkin saa rahaa palamaan..
      Miehenä: Oma ukko käy kaverillani leikkauttamassa päänsä (kotiparturointikone), ei maksa mitään mutta yleensä vie edes tupakkitopan vaivanpalkaksi.

• eiikinäpitkiä

Läheskään kaikille naisille eivät pitkät hiukset sovi,eivätkä kaikki niitä haluakaan. Varsinkin vanhemmalla naisella rumatkin.
        Itse säästän mieluummin jossain muussa kuin kampaamokuluissa.
        Aina Tallinnan reissuille varaan kampaajan,siellä n
        puolta halvempaa.jj

• peilin-edessä

Viimeiksi olen käynyt parturissa 1979, joten Suomen kähertäjäliiton jäsenet ovat kokeneet todella massiivisen tappion. HIukset ja parta ovat tuon ajankohdan jälkeen pysyneet ihan siistinä, sillä perheessä on kaksikin henkilöä, joilla on alan koulutus, mutta eivät ole sillä alalla työskennelleet.
      Varsinaisiksi kuluiksi on jäänyt vain kotiparturikoneen, saksien, kampojen ym. tarvekalujen hankinta, mistä syntyy ihan mitätön kulu per leikkaus.
      Tällä linjalla jatketaan eikä meidän perhettä vaivaa edes ALV.

• persvilla

Olkaa vaan epäsiistejä torveloita ei teitä kukaan muutenkaan "sillä silmällä" katso. XD

• ymmärränyt

Eipä taaskaan tyttö ymmärrä sitä, että Suomessa on paljon köyhiä ihmisiä. Ei kampaamoreissut ole tahdosta kiinni.

• 126

Varmaan joku kampaaja tuli tänne tuittuilemaan, kun pelkää asiakaskatoa. Täytyy sanoa, että ainakin meidän perheessä hiukset on aina siistissä kunnossa juurikin siitä syystä, että kun itse tekee, niin tulee leikattua hiukset useammin kuin moni partureista riippuvainen. Ja aina tulos on juuri oman toiveen mukainen toisin kuin aiemmin, kun kampaajalta lähtiessä harmitti paitsi hinta myös ei-toivottu lopputulos. Ja taidot karttuu koko ajan. Juuri sovittiin naapurinkin kanssa, että parturoin jatkossa myös heillä.

• Anonyymi

Entä,kun en haluakaan kenenkään katsovan. En hyvällä enkä pahalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä,kun en haluakaan kenenkään katsovan. En hyvällä enkä pahalla!

Katsomista ei voi estää, mutta katsomisesta ei myöskään tarvitse välittää........

• Opiskelijakortti

Yritä saada jonkinlainen opiskelijakortti, vaikka lainaksi. Opiskelijat saa aina alennusta. Eikä ne ikinä sitä korttia niin tarkkaan kato!

• jsgfeyrgfrgfrytgf

Vastaus kysymykseen kuinka voi säästää kampaamokuluissa, vaikka eipä taida liittyä palstan aiheeseen: Ei mitenkään. Jos suomalainen nainen haluaa pilata tukkansa, kannattaa ostaa marketista hiusväri. Itsellä putos kerran puoli tukkaa parin viikon päästä värjäyksestä päästä, kun olin markettihiusvärituotteella yrittänyt itseäni "kaunistaa". Yksittäinen kampaamokäynti maksaa sellaiset sata euroa, jos samalla aikaa sekä värjäyttää että leikkaa tukan useimmissa kampaamoissa naisilla. Usein köyhinä aikoina itseni on pitänyt tehdä siten, että vaikka olis halunnut myös laittaa värin tukkaan, on pitänyt vaan ottaa pelkkä leikkaus, tai toisinpäin. Värjäyksen olen teetättänyt useimmiten parhaiksi tietämissäni kampaamoissa oikeasti hiukset osaavilla laittajilla vaika sitten surenut etten voi käydä niin usein korjaamassa mallia kuin pitäisi, näyttääkseen hyvältä. Tukan määrä voi näyttää suoraan sanoen apinan perskarvastolta pahimmissa painajaisissa, jos hiusväräysoperaatiota päästää tekemään minkäänlaisen "harjoittelijan".:( Yks paikka mihin en koskaan enää mene värjäyttämään & leikkauttamaan tukkaani ilman mallinmuutosta: Sokos tavaratalot vetäs 140 euroa hiustentasauksesta väristä joskus vuosia vuosia sitten... Pikkusen siinä nikottelin, kun oli erityisen vaikea taloustilanne silloin ja pakkohan se oli maksaa, vaikkei tullut edes kokemusta että tukalle olis jotakin tehty ja että olisin kauniiimpi kuten yleensä kampaamokäynnin jälkeen, mutta nyt en ihmettelekään, miksi niillä on aina asiakastuoleissaan tyhjää, edes kahveja eivät tarjonneet ja tavaratalon möykkämelu ympärillä...Mieluummin menee kampaamoon, missä on ystävällinen palvelu.

• Anonyymi

Ei ole tippunut hiukset päästä,vuosikymmeniä kaupan väreillä värjännyt. Nykyään tuo noin 3€ hiusväri suosikkini. Hiukset ovat hyvinvoivat ja monet luulevat,että värjään kampaajalla.

• Anonyymi

kaksi konstia, antaa tukan ja parran kasvaa luonno suomiin mittoihin, tai sitten saksii itse ellei kaveri tule apuun. Ilman kampoaaja mennyt 60 vuortta ja tukka on nytkin vajaan kymmenen sentin mittainen

• Anonyymi

Itse käyn parturissa 2 kertaa vuodessa. Riittää hyvin.

• Anonyymi

Kotiparturisetti ollut meidän perheen käytössä viimeiset 25 vuotta, sillä hoitunut hiusten- ja parranleikkuut. Melkoinen säästö tullut tässä vuosien varrella. Lukkoöljyllä voitelen leikkuuterän mekanismia välillä. Johto muuntajalta leikkuukoneeseen on kerran katkennut, sen korjasin, muuta remonttia ei ole ollut. Ja jos tämä nyt hajoaa, ostan uuden, maksaa kuitenkin alle 20€.
      Meillä vaimo ja tyttäret (joskus poikakin) värjää hiuksiaan edullisilla markettiväreillä, ei ole kallista sekään.
      Kyllä tämä harrastuksesta käy ja ihan mukava sellainen, lisäksi säästöä tulee.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7746
    2. 110
      5997
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5177
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4546
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3220
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2977
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2938
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2444
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2056
    Aihe