Unohdin ottaa e-pillerini illasta mutta otin sen heti seuraavana aamuna ja aikaa oli mennyt pari minuuttia yli 12h. Onko ehkäisy teho heikentynyt tai tarviisisinko lisäehkäisyä? En ole varma mitä tehdä tässä tilanteessa joten voiko joku auttaa tai kertoo kokemuksia samasta asiasta?
E-pillerin unohdus mitä teen?
4
150
Vastaukset
- dhcfngv
Ehkäisyteho ei katoa sillä sekunnilla, kun 12h tulee täyteen. En sinuna hermoilisi asiaa.
- jokumeistä1122344
Ja todennäköisesti tuo 12 tuntiakin on minimiaika. Todellisuudessahan se voi olla jopa 14 tuntia, mutta kaikille (lääkäreille, apteekille, e-pillerin käyttäjille) on helpompaa kun se on se 12 tuntia tasan. Eikä mikään 10-14 tuntia, koska tällöin pillereiden kanssa ei oltaisi niin tarkkana, unohdukset lisääntyisivät ja ehkäisy olisi turhan "huoletonta" kun ei olisi niin tunnin tarkkaa.
- BLOODisLIFE
Ei se o minuutin tarkka aika, pari minuuttia ei haittaa mutta voithan käyttää myös kondomia
- kokemustaon
Jos kyseessä on vähähormoninen minipilleri, ehkäisyteho on hyvinkin voinut laskea. Varmuuden vuoksi kannattaa pari seuraavaa viikkoa käyttää kondomia. Ja tehdä raskaustesti, jos seuraavia kuukautisia ei ala näkymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574605
- 444505
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184