Puhe satuolennosta todistaa Jumalan olemassaolosta

Evolutionistit pilkkaavat usein kreationisteja haukkumalla Jumalaa satuolennoksi.
Heiltä jää huomaamatta, että mitään satuolentoa ei voi edes käsitteenä olla olemassa, ilman maailmankaikkeuden olemassaoloa. Tarvitaan siis ensin maailmankaikkeus, jossa tällainen käsite voi esiintyä. Maailmankaikkeus ei taas voi olla olemassa, ellei ole maailmankaikkeuden luojaa eli Jumalaa. Jokainen ihminen tietää varmasti, että mikään satuolento ei pysty luomaan maailmankaikkeutta.
Ilman Jumalan olemassaoloa ei siten voi olla olemassa maailmankaikkeutta, eikä siellä olevaa satuolento-käsitettä.
Jokainen puhe satuolennosta todistaa siten vain sen, että Jumala on olemassa ja että Hän on luonut maailmankaikkeuden, jossa asuu ihmisiä, jotka pilkkaavat Häntä satuolennoksi.

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khghjghj

Puhut kyllä aoka naurettavia tai siis kirjoitat. Mistä päättelet että Jumala on edes olemassa tai luonut maailmankaikkeutta?

• khghjghg

Mistä sinä itse päättelet että olet meren pohjassa olevasta kivestä kehittynyt itsestään ilman mitään tarkoitusta?

• jkhöjkhöjhö
        khghjghg kirjoitti:

Mistä sinä itse päättelet että olet meren pohjassa olevasta kivestä kehittynyt itsestään ilman mitään tarkoitusta?

Kuka on kehittynyt meren pohjassa olevasta kivestä? Missä niin opetetaan?
        Elämälläni on juuri se tarkoitus, jonka itse sille teen.

• sjkbvkb
        jkhöjkhöjhö kirjoitti:

Kuka on kehittynyt meren pohjassa olevasta kivestä? Missä niin opetetaan?
        Elämälläni on juuri se tarkoitus, jonka itse sille teen.

Et siis tunne evoluutioteoriaa.

• kjlkjlll

Premissi väärin johtopäätös väärin, tai karkeammin sanottuna: "Paskaa sisään, paskaa ulos"
      Maailmankaikkeuden olemassaolo ei vaadi sen luojaa.

• kdgfkh

Maailma ei voi syntyä itsestään tyhjästä yliluonnollisesti. Mutta evohihhulit uskoo niin.

• Al_Pertti_Heinsentein

"Heiltä jää huomaamatta, että mitään satuolentoa ei voi edes käsitteenä olla olemassa, ilman maailmankaikkeuden olemassaoloa. Tarvitaan siis ensin maailmankaikkeus, jossa tällainen käsite voi esiintyä. Maailmankaikkeus ei taas voi olla olemassa, ellei ole maailmankaikkeuden luojaa eli Jumalaa. Jokainen ihminen tietää varmasti, että mikään satuolento ei pysty luomaan maailmankaikkeutta."

....ja jotta maailmankaikkeus olisi olemassa; (nyt tarkkana Jyri ja Marx ;)

-Jokainen fyysikko tietää miten fysiikassa on olemassa symmetriat

-Jokainen matemaatikko ja peruskoulun ekaluokkalainen tietää että 1 = 1 . Laitetaan vielä selvennykseksi positiiviset etumerkit vaikka vain negatiiviset etumerkit tarvitsee merkitä matematiikassa .

1 = 1

Matematiikkahan on tunnetusti vain yhteenlaskua ja tässä esimerkissä on kaksi yhteenlaskettavaa.

Jos maailmankaikkeuden massaenergiaa merkitään luvulla 1 niin yhtälön toisella puolella täytyy olla samansuuruinen massaenergia 1. Kun nyt lähdetään tarkistamaan onko yhtälö 1 = 1 oikein voimme tehdä sen helposti siirtämällä siirtämällä yhteenlaskettavat yhtälön vasemmalle puolelle jolloin oikealta siirretyn etumerkki vaihtuu miinus-merkkiseksi,

näin..

1 -1 = 0

eli todistetusti yhtälön molemmin puolin olevat yhteenlaskettavat ovat täsmälleen yhtä suuria.

Maailmankaikkeus siis syntyi tasan nolla-energiasta. Fysiikka ei osaa vielä selittää missä tuo miinusmerkkinen massaenergia on. Miinusmerkkinen massaenergia voisi olla vaikka se toivomanne Jumala mutta ongelma on se, että tuo miinusmerkkinen syntyi symmetrisesti meille tutuhkon maailmankaikkeuden rinnalla eikä se ole sen ikuisempaa kuin positiivinen massaenergiakaan.

• tieteenharrastaja

Julistaisit nyt vain uskoasi yrittämättä filosofisia todisteluketjuja:

"Maailmankaikkeus ei taas voi olla olemassa, ellei ole maailmankaikkeuden luojaa eli Jumalaa."

Tälle päätelmälle ei ole edes filosofista perustelua. Maailmankaikkeus voi syntyä ilman luojaa tai on voinut olla aina olemassa. Se, että paikallinen nurkkamme maailmankaikkeudesta on syntynyt vajaat 14 miljardia vuotta sitten, on ihan eri juttu.

Vaikka maailmankakkeudella olisikin luoja, mikään ei objektiivisesti todista, että kyseessä olisi kristittyjen ihmisten Jumala.

• xvbmv

Maailma ei voi syntyä itsestään tyhjästä eikä ole voinut olla aina olemassa.

On vain yksi Jumala, ja Häntä sinä et tunne.

• gfjhgj
        xvbmv kirjoitti:

Maailma ei voi syntyä itsestään tyhjästä eikä ole voinut olla aina olemassa.

On vain yksi Jumala, ja Häntä sinä et tunne.

Minä tunnen hyvinkin,mutta sinä valitettavasti palvot ja nuoleskelet väärää Jumalaa

• gfjhgj
        gfjhgj kirjoitti:

Minä tunnen hyvinkin,mutta sinä valitettavasti palvot ja nuoleskelet väärää Jumalaa

Et sinä tunne muuta kuin oman hölmöytesi varastamalla toisten nikkejä. Ja se taas todistaa evoluutioteorian epärehellisyyden.

• dfgd
        gfjhgj kirjoitti:

Et sinä tunne muuta kuin oman hölmöytesi varastamalla toisten nikkejä. Ja se taas todistaa evoluutioteorian epärehellisyyden.

En ole evoluutioteorian kannattaja,edustan vain eri uskontoa,eli olet ateisti ja harhaoppinen minun näkökulmasta.
        Hyökkäämisesi minua vastaan todistaa selvästi ,ettet ole aito uskova.
        Rukoile ja ano armoa omalta Jumalaltasi,ehkä saat vielä syntisi anteeksi.

• KazuKa

" Maailmankaikkeus ei taas voi olla olemassa, ellei ole maailmankaikkeuden luojaa eli Jumalaa."

Todista ensin, että Jumala on olemassa ennen kuin alat puhumaan siitä mitä tämä on tehnyt.

Väittäminen ei ole todistamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7660
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4404
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      31
      3675
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3028
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2582
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2553
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      47
      2130
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2130
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      384
      2080
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2028
    Aihe