Oliko apostoli Johannes liian armokeskeinen?

Kysyväinen

Joh. 1:16
"Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle."
Palstalla ei tunnetusti arvosteta Jumalan armoa. Se on joillekin ikäänkuin kirosana.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anselmitoiviainen

Johannes tunsi Jeesuksen sydämen sykkeen ja varmasti tiesi jokaisen sanansa painoarvon ja totuudellisuuden. Hän tiesi, että loppujen lopuksi ihmisen ainoa toivo on Jeesuksen armo.

• Niineivaanole

Jumalan armo on joillekin kauhistus. He vaativat, että omilla ansioilla ja töillä mennään taivaaseen.

• Älä viitsi, sinä tekohurskas, joka vihaat hyviä töitä ja Jumalan armon irstaudeksi käännät, kun itse et armoa anna, mutta aina armo, armon päälle olet silti ottamassa.

Ja tästä kaikesta annat vielä kunnia korkeuksiin, tehheden itsestäsi kurjan, joka ei osaa muuta, kun pahaa tehdä, ja pyytää armoa.

Sellaisia te olette, te armon kerjäläiset, jotka rakastatte valhetta ja vihaatte totuutta.

Itsekkäitä ihmisä, joilta ei tipu apua, ei pyhille, ei köyhille, kun olette keksineet tuon oman armonne, jossa ei tarvite muuta, kuin käsi ojossa olla ottamassa, mutta ei mitään antamassa.

Älkää halveksi hyviä töitä, sillä se on Jumala Hengen vaikutus ihmisessä, kun hän niissä ahertaa kaikkien parhaaksi.

• Jeesuksessavanhurskas
        mikko.ainasoja kirjoitti:

Älä viitsi, sinä tekohurskas, joka vihaat hyviä töitä ja Jumalan armon irstaudeksi käännät, kun itse et armoa anna, mutta aina armo, armon päälle olet silti ottamassa.

Ja tästä kaikesta annat vielä kunnia korkeuksiin, tehheden itsestäsi kurjan, joka ei osaa muuta, kun pahaa tehdä, ja pyytää armoa.

Sellaisia te olette, te armon kerjäläiset, jotka rakastatte valhetta ja vihaatte totuutta.

Itsekkäitä ihmisä, joilta ei tipu apua, ei pyhille, ei köyhille, kun olette keksineet tuon oman armonne, jossa ei tarvite muuta, kuin käsi ojossa olla ottamassa, mutta ei mitään antamassa.

Älkää halveksi hyviä töitä, sillä se on Jumala Hengen vaikutus ihmisessä, kun hän niissä ahertaa kaikkien parhaaksi.

Sinulla on selvästi taipumus kirjoitella aggressiiviseen nettiherjatyyliin ihmisestä jota et tunne. Se kertoo siitä, että olet kadottanut herkkyyden valvoa sanojasi. Apostoli Paavali piti tärkeänä, että hänellä olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
        Jos lähtisin kertomaan elämästäni ja tekemistäni hyvistä töistä, lakkaisit syyttämästä minua aiheettomasti.
        Raamattu kehottaa kerskaamaan Jeesuksesta ja mitä HÄN on tehnyt, ei omista teoista.
        Jumalalle kelpaava AINOA vanhurskaus on se vanhurskaus, jonka Jeesus Kristus on hankkinut ristillä. Siitä sinä vaikenet tyystin. Se ei ole tekohurskautta todellakaan.

• Jeesuksessavanhurskas kirjoitti:

Sinulla on selvästi taipumus kirjoitella aggressiiviseen nettiherjatyyliin ihmisestä jota et tunne. Se kertoo siitä, että olet kadottanut herkkyyden valvoa sanojasi. Apostoli Paavali piti tärkeänä, että hänellä olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
        Jos lähtisin kertomaan elämästäni ja tekemistäni hyvistä töistä, lakkaisit syyttämästä minua aiheettomasti.
        Raamattu kehottaa kerskaamaan Jeesuksesta ja mitä HÄN on tehnyt, ei omista teoista.
        Jumalalle kelpaava AINOA vanhurskaus on se vanhurskaus, jonka Jeesus Kristus on hankkinut ristillä. Siitä sinä vaikenet tyystin. Se ei ole tekohurskautta todellakaan.

En minä jaksa nimettömän kanssa enempää väitellä, mutta miksi ihmeessä et saa Jumalalta voimaa, käyttää nimeäsi, jos kerran hänen hyvissä töissään vaellat?

En minä usko sinun hyviin töihisi alkuunkaa, sillä epävarma sinä olet, ja siihen syynsä.

Ja syy on se, että et ole tullut tuntemaan Jumalaa, etkä luota hänen turvaansa, ja nyt haet ihmisistä turvaa, kun liityt tähän suureen armon kerhoon, jossa synnit lakaistaan matin alle, ja vääryydestä ei puhuta, vaan pelkästää Jumalan armosta saa puhua.

Ei mistään muusta, muuten lainalla ja fariseus ja omhurska, ja vain sikis, että on mennyt puhumaan aikamme uskovien tekohursaudesta, ja kehottanut parannukseen ja hyviin töihin.

Käsittämättömiä olette.

• Teesiisparannus

En minä jaksa nimettömän kanssa enempää väitellä, mutta miksi ihmeessä et saa Jumalalta voimaa, käyttää nimeäsi, jos kerran hänen hyvissä töissään vaellat?

En minä usko sinun hyviin töihisi alkuunkaa, sillä epävarma sinä olet, ja siihen syynsä.

Ja syy on se, että et ole tullut tuntemaan Jumalaa, etkä luota hänen turvaansa, ja nyt haet ihmisistä turvaa, kun liityt tähän suureen armon kerhoon, jossa synnit lakaistaan matin alle, ja vääryydestä ei puhuta, vaan pelkästää Jumalan armosta saa puhua.

Ei mistään muusta, muuten lainalla ja fariseus ja omhurska, ja vain sikis, että on mennyt puhumaan aikamme uskovien tekohursaudesta, ja kehottanut parannukseen ja hyviin töihin.

Käsittämättömiä olette.

Täysin tuulesta tempaistuja juttuja heittelet.
        Sinäkö väität, että synnit on lakaistu maton alle???
        EI! Ne on heitetty niin kauas kuin itä on lännestä!
        Sinä vaikutat armottomalta, joka itse ei ole armoa saanut. Jos sinun syntisi olisivat anteeksiannetut, et olisi täällä veljiemme syyttäjänä ja kraivelista kuristamassa. Jos olet Raamattua lukenut, löydät itsesi Jeesuksen kertomuksesta armottomasta palvelijasta.
        En saanut selvää sinun loppukirjoituksestasi, mutta jos sinun hurskautesi ei ole enempää kuin se, mikä perustuu omiin tekoihisi, et kestä Jumalan edessä kerran.

• Teesiisparannus

Käsittämättömiä olette.

Toki toivon, että sinun käy hyvin. Iankaikkisesti.
        Room. 8:1
        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."

• Teesiisparannus kirjoitti:

Toki toivon, että sinun käy hyvin. Iankaikkisesti.
        Room. 8:1
        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."

Tyhjää sanahelinää, kuten aina, mutta ei mitään todellista anneta, vain tyhjä nimerkki, joka puhuu sitä ja tätä, mutta ei anna itseään alttiiksi mihinkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3945
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      139
      1418
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      288
      759
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      757
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      736
    Aihe