Demarit aikoinaan lähti kehittämään tätä työttömien ohjaamista. Sitä on nyt kokeiltu muutama vuosikymmen eikä ole toiminut pätkääkään. Toki jotkut saa hyötyä isosta massasta mutta ei liene erimielisyyttä että yleisesti ottaen täysin turhaa ja kallista hommaa.
Eli tähän ajatuksia "niin sanotusti ulkopuolelta laatikon" mitä pitkäaikaistyöttömän pitäisi tehdä.
Mikä työ pitäisi tarjota pitkäaikaistyöttömälle
1
<50
Vastaukset
- kutinalle
Itse olen ollut joskus työkkärin asiakkaana. Tarjottiin töitä joista en olisi saanut palkkaa ja vieläpä sellaisilta aloilta jossa olisin vienyt joltakin oikean työpaikan. Vuokratyöpaikoista surkeaa palkkaa ja kättelystä erittäin pitkää työpäivää. Ongelma on että surkea palkka ei motivoi tai vie eteenpäin. Myös pitkät työpäivät alkuun on ongelma jos on pitkää työttömyyttä takana.
Sain työkkäristä 500 euroa kuussa ja sitä vastaan olisi pitänyt raataa aamusta iltaan jonkun toisen duuneja josta joku olisi vetänyt rahat taskuun. Jos oikein muistan niin vielä työkkäri olisi maksanut vielä tästä työnantajalle.
Ihan järjetöntä ihmisten alaspolkemista. Ei ihme että jos tonne joutuu on sieltä ponnistaminen todella vaikeaa.
Eli mun ehdotus on että raha motivoi. Osa julkisen duuneista työttömille. Sinne 6-12 kuukauden pätkiä jossa menee tekemään normaaliduunia kunnon palkalla. On pikkasen eri asia jatkaa elämää tommosen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131693Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1351679Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2561212Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865