Tämän takia moni ei pysty sietämään työttömiä

Työttömyysongelmaiso

Seuraava tarina on poimittu netistä.

"Kun viime viikonloppuna olin baarissa niin kuulin kun vieressä kaksi miestä keskustelivat työstä ja toinen sanoi olevansa työtön koska ei "aamulla jaksa herätä töihin" ja muuta yhtä raivostuttavaa.

Siis voihan hellanlettas. Sadat tuhannet suomalaiset heräävät joka aamu kello kuusi töihin ja raatavat niska limassa 8 tuntia päivässä pystyäkseen hankkimaan peruselantonsa. Samaan aikaan saamattomat työnvieroksujat jäävät aamulla leväperäisenä kuorsaamaan, kun muut kunnon kansalaiset suorittavat työvelvollisuuttaan! Kaiken lisäksi tästä palkitaan kaiken maailman sosiaalituilla ja etuuksilla! Melkein voisi sanoa, että työtön elää leveämmin kuin työssäkäyvä jopa ilman säästöjä, koska yhteiskunta kustantaa KAIKEN elämisen ja rahaa uuteen puhelimeen ja tietokoneeseen saa heti kun käy sossussa täyttämässä yhden kaavakkeen. Onkohan tässä yhteiskunnassa jotain "hieman" pahasti vialla?!

Ai miksikö en itse ryhdy työttömäksi ja rupea elelemään herroiksi veronmaksajien rahoilla? No siksi, koska minulle käsite "itsekunnioitus" ei ole aivan vieras!"

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfkdkdldjdjdk

no silloin kun olin töissä, en minäkään jaksanut kuudeksi herätä. se ei vaan sovi kaikille. onneksi oli tehdas täynnä yksinhuoltajaäippiä, jotka mielellään vaihtoivat yövuoronsa kanssani.

• trolli_on_säälittävä

Aivoton ääliötrolli yrittää taas ylentää itseään alentamalla tyttömiä syyllistämisen kautta. Muita keinoja ei ääliötrollilla ole. Esim. ylenemismahdollisuuksia työpaikallaan. On niin epäsuosittu henkilö ääliömäisyytensä takia.

• waler-

Täälä on kokkarikampanja menossa työttömien mollaamiseksi

• homo_homompi_hesalainen

SNAGARIYRITTÄJÄ oli baarissa minun veroista maksamillani starttirahoilla?????

Työnnä pääsi kuukerin anukseen!!

• Kaljaveikolle

Mikset keskity sitten omiin asioihisi. Jos ei kestä kuunnella kaljaveikkoja ei kannata mennä baariin.

• MrJuha82outolintu

Joillaki työttömillä on se ongelma, että ovat erakoita /erilaisia tai eivät tuu toimeen ilkeiden ihmisten kanssa, niin eivät sen takia ole töissä.
      Ymmärrän niitä.
      Itse olen yksi niistä, mutta olen osittain mukana työelämässä.
      Haluisitteko USA;n mallin, jossa ei mitään tukia työttömille ja eläkeläisille?
      Jos haluutte, olette psykopaatteja, anteeksi vain.

• säälittävää

Ainoastaan köyhä on köyhälle kateellinen. Itse en köyhiä tunne enkä sano heille päivää.

• waler-

"Haluisitteko USA;n mallin, jossa ei mitään tukia työttömille ja eläkeläisille?"
      Kyllä nää kokkareet tätä on ajanut jo vuosia,ja hyvin on onnistuneetkin.
      Ääliöitten on otettava mallia ämeriikastä,kun omaa mallia ei ole

• vuorotyötäkin.on

Paljon on noita lehmäuskoisia; uskovat, että töihin pitää mennä juuri aamulla! Navettaan kai pitää mennä ennen auringonnousua, mutta miksi baariin tai sairaalaan?

Muistaako kukaan sitä vitsiä ammatinvalinnasta? Poika sanoi, että ylösnousu on vaikeaa..sitten oli piirros yövartijasta..!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4722
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      204
      3768
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1214
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1183
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1085
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      934
    Aihe