Onko kellään ollut vastaavaa tunnetta? Itsellä ollut parin vuoden aikana pelkoa ja tunnetta siitä. En pystyisi muiden ajatuksia tietämään mutta on ollut voimakkaita kokemuksia joissa olen tuntenut muiden tietävän. Olen alkanut pelkäämään omia ajatuksia, tekemisiäni yksin, varsinkin muiden seurassa.. Nyt parin kuukauden aikana on helpottanut, mutta silti saatan jäädä miettimään oliko jokin sattuma minua varten järjestetty yms. Ja on jäänyt myös pelkoa siitä sekä fyysisiä oireita jatkuvasta stressistä.. Päätä särkee usein ja ahdistaa.
toiset tietävät ajatukseni?
22
249
Vastaukset
- hemuli_hemuli
Ihmisiä kiinnostaa yllättävän vähän muiden tekemiset
- Vain_elokuvissa
Ihmiset eivät tiedä ajatuksiasi. Osan voivat yrittää arvata tai päätellä aikaisemmista sanomisistasi, mutta kukaan ei pysty tietämään toisen ajatuksia. Tämä on tieteellinen fakta.
- uuuzooo
LOL! just oli uutisissa miten kehitellään jotain robottia, mikä voisi päätellä eli lukea ajatuksia. kyllä, myös sinun. se tapahtunee siten, että kamera kuvaa eleitäsi ja yhdistää ne valmiiksi tehtyyn kaavaan. vertailee siis eleitäsi ja myös puheitasi rekisterissä olevaan dataan ja ennustaa sieltä mitä ihmiset on aiemmin sanoneet ja päättelee mitä seuraavaksi tapahtuu.
- uuuuzoooooo
korjaan, vertailee eleitäsi ja puheitasi aiemmin sanottuun ja ennustaa niiden perusteella mitä ajattelet
- Vain_elokuvissa
Nyt tarkoittanet jotain todella yksinkertaisia "mitä esinettä ajattelen?" tyyppisiä tehtäviä, tai "ajattelenko kyllä vai ei?" Em. "ajatustenlukemista" olen tietoinen. Siitä on pitkä matka nähdä mitä ihminen oikeasti ja motimutkaisesti ajatteleee vaikka politiikasta, ystävyyssuhteista jne. Jos sinulla on laittaa tietoa uutisesta, jossa ihmisten ajatuksia voitaisiin lukea, siis _kunnolla_, kuten leffoissa, olisin kiinnostunut tutustumaan asiaan.
- Vain_elokuvissa
Vain_elokuvissa kirjoitti:
Nyt tarkoittanet jotain todella yksinkertaisia "mitä esinettä ajattelen?" tyyppisiä tehtäviä, tai "ajattelenko kyllä vai ei?" Em. "ajatustenlukemista" olen tietoinen. Siitä on pitkä matka nähdä mitä ihminen oikeasti ja motimutkaisesti ajatteleee vaikka politiikasta, ystävyyssuhteista jne. Jos sinulla on laittaa tietoa uutisesta, jossa ihmisten ajatuksia voitaisiin lukea, siis _kunnolla_, kuten leffoissa, olisin kiinnostunut tutustumaan asiaan.
Puhumattakaan nyt siitä, että kyseisellä tekniikalla joku ap:n ajatuksia "lukisi."
- Psykoottinen
Ajatuksia on mahdotonta lukea, robotti voisi ehkä ilmeisen ja äänensä perusteella lukea sitä.
- uuuzooo
mua arveluttaa että onko nyt tilanteesi luisumassa pian psykoosin puolelle. voin vain neuvoa, että kiinnitä suurta huomiota mitä syöt ja juot.
- Erittelytärkeää
Kerro esimerkkejä. Oma mielikin tekee kaikille tepposia, mutta gang stalkingkin on yllättävän yleistä.
- ret445
On juu. Mm. Suomen vastarintaliikehän harrastaa tätä gang-stalkkausta ja sitä johdetaan ihan jopa Ruotsista käsin. Epäilempä että Hitler asuu nykyään siellä ruotsissa ja hoitaa siellä lampaita.
- skitso1
sama homma, että tuntuu että kaikki tietää mun ajatukset, ja tuntuu että pitää varoa mitä ajattelee.. välillä yritän parhaani pitää mieleni kurissa, etten ajattele yhtään mitään. mutta mulla on diagnoosi F21 ni ei mikään ihme siis :)
- tytttonen24
Munkin järjen mukaan ajatusten lukeminen on mahdotonta... Mutta helposti vahvat tunteet tai kokemukset voi viedä voittoa.. Kyllä mä välillä kyseenalaistan ajatuksiani ja myös tiedän analysoivani kaikkea aivan liikaa.. Jotkut kokemukset on vähän arkaluonteisia ja niistä on hankala puhua..
Oon kokenut mm. että kaupassa käydessäni ihmiset koittavat vihjailla. Vaikken tunne niitä ihmisiä.. Esim itseäni on vaivannut pitkään päänsärky ja eräällä kauppareissulla myös.. Ja sitten joku pariskunta juuri mun lähettyvillä puhuu aspiriinistä. Tosi pieni juttu mutta kun noita tapahtuu usein niin en ole osannut nähdä aina sattumina.. Eniten häiritsevin asia oli mun ykäkerrassa asuva naapuri, joka tuntui pitävän meteliä ja rämistelevän juuri tietynlaisina hetkinä... Että aloin sen johdosta käyttämään korvatulppia ja ahdistumaan pienistäkin äänistä, kun pelkäsin että joku vihjaa mulle jotain. Työharjottelut ja opiskelut ahdisti kovasti parin viime vuoden aikana kun tunsin etten ole kuin muut. Ja että mua pidetään naurunalaisena ja johdatellaan. Tuntu että mun kuva ihmisistä ja maailmasta muuttui aika radikaalisti. Menetin luottamusta itseeni ja muihin. Koin että muut tosiaan tietää mun mietteitä ja tekemisiäni yksin kotona. Ja koin välillä muiden pilkkaavan mua eri tilanteissa..
Joskus jopa televisiosta suoraa lähetystä katsoessa aloin tuntemaan etten voi olla rento koska mun ajatukset etenki negatiiviset voi välittyä niille. - rawerfg
Joo on ollu semmosta että ajattelen ettei mulla ole mitään omaa vaan niinku kaikki tietää minusta kaiken :( tää skitsofrenia on hirveä sairaus
Tottahan tuo on. Elämme kollektiivisessa tietoisuuden kentässä. Heräsin tähän todellisuuteen 20 vuotta sitten.
Koin voimakkaan, myönteisen elämyksen. Näin koneneiden ihmisten kasvoista että he intuitiivisesti tiesivät tästä tapahtumasta.
Se vaikutti minuun voimakkaasti. Tiesin ettemme ole yksin. Ja sen etti rötös kannata; ihmiset tietävät asioistasi vaikkeivat kerro mitään.
Sveitsiläinen psykiatri C,G Jung oli hyvin kiinnostunut tästä ilmiöstä. Eihän se ole yhtään pelottava vaan vapauttava tila.
https://www.google.fi/search?q=c jung&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=3NnAVdiNLaXCywOY4IOIBA- Oikeillanimillä
Asut ehkä pienehköllä paikkakunnalla. Joillekin kertyy tietyntyyppisiä ihmisiä tietyntyyppisine harrastuksineen (välittävät toisilleen vaikkapa kännykkäteitse seuraamisen perusteella saatuja tietoja juoruja ja sitten vain vihjailemaan). Sairaus on heissä. He vain ovat sellaisia poikkeavia, jotka kannattaa jättää sekoilemaan keskenään eikä olla tekemisissä. Et olisi ainakaan ainoa maailmassa. Nettiseuranta ja puhelimen paikannus ei ole harvinaista. Toisen ihmisen ympäristöä voi nykyään helposti kuunnella vaikka kännykän mikrofonin kautta - kuulemma jossain yrityksessä - ja varmasti useammassakin - jätetään tästä syystä kännykät kokoushuoneen ulkopuolelle. Tämä salakuunteluilmiö erilaisin (kiinalaisin) halpislaittein on varmasti yleistymään päin, kun se on niin helppoa eikä mikään viranomainen valvo näitä asioita eikä tiedota niistä, saati pyri nappaamaan tekijöitä. Jossain muualla näistä pystytään kyllä puhumaankin (eikä niin, että kerran vuodessa myönnetään pitkin hampain, että jotain yleistä voi olla liikenteessä, mutta ei koske varmasti ketään yksittäistä ihmistä, hah) ja asiat myöntämään. Voisitko muuttaa pois jollekin terveemmälle paikkakunnalle, jossa näillä omituisilla otuksilla ei olisi niin tiivistä kerhoelämää?
En siis sano, että näin olisi sinun tapauksessasi, esim. kerrostalohäiriköt voivat toimia ihan paikallisesti omaa asumisviihtymättömyyttään ym. muita ongelmiaan muihin purkaen. Näitä juttuja riittää, kolistelua yms., aina kun toinen on esim. veskissä. Luonnehäiriöisten lukumäärä ei ole vähäinen, ja lisäksi he varmasti sairastuttavat perheenjäsenensäkin mikäli mahdollista.- murkkukedossa
naapurustossani asuu tämmöisiä rouvia :)
- q32wrt
Ei kukaan tiedä ajatuksiasi, mutta kaikki ihmiset ovat jossain määrin samanlaisia, joten kaikki ajattelevat jossain määrin samoja asioita. Siksi voi tuntua että ihmiset tietävät sinusta jotain koska kaikilla on melkein samat toiveet ja murheet.
- parantuva
Kukaan ei tiedä ajatuksiasi, ei kukaan.
Sattumat ovat sattumaa, eivät sinua varten järjestettyjä. - sfgar
toisaalta kuitenkin telepatia on olemassa oleva tosiasia ja yhtä oikeasti todella harva sen hallitsee.
- TörniXXX
Telepatiaa ei ole olemassa. On vaan olemassa sellaisia enkelihörhöjä, kristalleihin uskovia, kivien kerääjiä, mustan raamatun lukijoita, spiritismin harrastajia, Tarot korttien kyttääjiä, jotka myöskin väittävät omaavan telepatian kyvyn. Esim. Soitin tuttavalleni, joka juuri edellämainitunlainen ihminen noiden henkimaailmojensa ja uskomustensa kanssa. Kun kerroin hänelle olevani siellä ja siellä ja tekeväni sitä ja sitä, tuo ko henkilö innostui ja sanoi minulle puhelimessa:"Tämä oli ihan telepatiaa, juuri ajattelin soittaa sinulle. Näin ihan miten kävelet sinne ja sinne. " Huomioikaa, niin telepaatikko ei itsekään usko telepatian olemassaoloon, vaan hän höpöttää aina telepatioistaan vasta sen jälkeen, kun toinen on jo kertonut missä on ja mitä tekee. Kai te nyt tuon huomaatte.
- 392701946
Mitä lääkkeitä olet käyttänyt vuosien varrella? Saattaisi selittää oireesi.
On pääkoppaasi kuvattu tai tutkittu mitenkään? - Simulaatiota
Läpikotaisin tuttu aihealue molemmin päin. Ensinnäkin, ei tosiaan ole mitään vakuuttavaa tieteellistä näyttöä telepatiasta ja ns. tavanomaisessa mielentilassa telepatia on ns. hyvin kaukaahaettu ajatus. Toisaalta, psykoottisessa tai meditatiivisessa tilassa vaikutelma informaation mystisestä välittymisestä voi joskus olla mitä ilmeisin ja nimenomaan tietyssä merkityksessä myös joissakin tilanteissa paikkansapitävä. Esimerkiksi tilanteessa, jossa sisäiset äänet kuvailevat äärimmäisen paikkansapitävästi ja älykkäästi ihmisen omia ajatuksia muiden ajatuksista, ei ole juurikaan hyötyä siitä, että tiede sanoo, että telepatiasta ei ole mitään näyttöä.
Oletettavasti kyse on siitä, että ihmisen aivot simuloivat automaattisesti sitä, mitä muut ihmiset voisivat ajatella ja joissakin tilanteissa nuo prosessit nousevat tietoisuuteen. Jos ihmisellä on riittävästi lähtötietoa ja kehittynyt kyky kohdentaa nuo prosessit tarkalleen haluaamaansa kohteeseen; ilmeiesti vain hyvin harvoilla on, niin tuo prosessi voi tuottaa kohtalaisen hyvinkin muiden ajatuksia kuvaavan mallin, perustuen mm. siihen, että suurin osa ihmisistä kuitenkin on perusominaisuuksiltaan hyvinkin samankaltaisia. Tieteellinen tähän liittyvä termi on peilineuroni. Näiden asioiden osalta ihmiset ovat hyvin pitkälti ns. samassa veneessä. Ei ole mitään järkeä hermostua valtavasti siitä, jos esimerkiksi tuntuu siltä, että joku ihminen tuntuu tietävän omat ajatukset. Kysehän olisi silloin myös siitä, että tietäisi itse sen, mitä toinen tietää.
Suurin osa telepatiakeskustelusta on matalatasoista, mutta ihmiset eroavat huomattavasti siinä suhteessa, missä määrin tiedostavat ihmisten luontaisia kykyjä, ihmisten aivoilla on kiistatta hyvin kehittynyt kyky käsitellä tietoa ja osa ihmisistä tosiaan tietää ja hallitsee nuo asiat varsin hyvin siinä merkityksessä, jossa ne voidaan hallita. Ilmeisesti tuon ominaisuuden kehittymisellä on ollut selvä positiivinen valintapaine osana ihmislajin kehittymistä. Olisihan suunnattoman hyödyllistä tietää etenkin se, mitä vihollinen ja myös vaikkapa yhteistyökumppani ajattelee. Sen tietäminen yleisellä tasollakin olisi hyödyllistä ja kyllähän sen itse asiassa usein yleisellä tasolla tietääkin ainakin jossakin määrin, perustuen eri lähteistä peräisin olevaan tietoon. Äänet yms. vain tavallaan muistuttuvat ihmistä siitä, minkä hän jo tietää entuudestaan. Niiden tulkinta onkin sitten asia erikseen ja voi helposti mennä todella pieleen.
Usein kyse on siitä, että aivot varautuvat; sinällään aivan asiallisesti, etenkin mahdollisiin riskeihin ennakolta, koska niiden toteutumisella olisi suurin potentiaalinen vaikutus itseen. Eloonjäämisen kannalta on erittäin hyödyllistä kiinnittää huomiota relevantteihin riskeihin riittävässä määrin. Toisaalta, huomion kiinnittäminen niihin liiallisessa määrin voi johtaa vainoharhaisuuteen, etenkin koska vainoharhainen käyttäytyminen johtaa siihen, että ympäristö reagoi tavalla, joka vahvistaa omaa oletusta vihamielisestä ympäristöstä. On suositeltavaa välttää kaikin keinoin liiallista pelkäämistä ja salaliittoteorioiden kehittelyä, jos on psykoottisessa tai lievästi psykoottisessa tilassa. Vaikka salaliittoja olisikin, niin niihin ei kannata keskittyä tilassa, jossa ei hallitse itseään. Ihmisen alitajuntainen mieli on niin vahva, että se pystyy tuottamaan niitä kuvaavan vakuuttavan simulaation hyvin heikoistakin signaaleista.
Kaikenkaikkiaan ylläkuvatulla; muiden ihmisten ajatusten simulaatiolla, on yleensä käytännössä melkoiset rajoitteet. Eli, esimerkiksi sisäisten äänten sisällöt usein kuvaavat pikemmin mahdollisia tai todennäköisiä ajatuksia ja tapahtumia sen sijaan, että kuvaisivat jotakin mitä tapahtuu varmasti tai etenkään sitä, mitä tapahtuu parhaillaan. Eli, kyse on vähän samankaltaisesta ilmiöstä, kuin unennäkö. Tuntemus siitä, että muut ihmiset noin niin kuin yleisessä katsannossa tietäisivät ihmisen itsensä ajatukset tietoisella tasolla on merkki jonkinlaisesta yliherkkyydestä ja keskittymisestä omiin ajatuksiinsa. On aivan ilmeistä, että suurin osa nykyihmisistä on niin kiireisiä ja kyvyttömiä näissä asioissa, että eivät he tietoisesti mitään tietyn ihmisen ajatuksia päivätyökseen pohdi.
Eräs tähän liittyvä seikka on se, että lievästi psykoottisessa tms. tilassa ihminen tarkastelee ympäristöään epätavanomaisesta näkökulmasta, johon voi liittyä se, että ympäristön signaalit, jotka eivät ole tarkoitettuja itselle, tulkitaan itselle suunnatuiksi, jolloin huomio itse asiassa kääntyy itseen, sen sijaan, että se kääntyisi ympäristöön. Eli, voi tuntua siltä, että muut ihmiset tietäisivät ihmisen itsensä ajatukset, vaikka oikeasti ihminen itse on herkistynyt omille ajatuksilleen. Eli, tilanne voi olla aika mutkikas, joka on yksi syy siihen, että jotkut ns. menettävät järkensä. Toisaalta, joillekin nämä asiat ovat ihan itsestäänselviä arkipäiväisyyksiä. Tyypillinen länsimainen ihminen vain on menettänyt osittain yhteytensä luontaisiin tietämiseen liittyviin kykyihinsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.677754Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652793- 1571971
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181968Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191922Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381811Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291632- 1021477
- 381361
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411236