Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selitys. Huomatkaa, miten nämä ohjeet eroavat siinä suhteessa, mihin nimeen pitäisi kastaa:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt 28:19)
"Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Ap.t 10:48)
Apostolit kastoivat aina Ap.t 10:48 mukaan. Uudessa testamentissa on lukuisia esimerkkejä siitä.
Matt 28:19 on kirkon myöhemmin tekemä lisäys. Sitä ei ole ollut aiemmin Raamatussa, joka tulee esille mm. Eusebiuksen kirjoista. Kirkolla on ollut väärä kastekaava.
Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
267
1234
Vastaukset
- Anonyymi00001
Matteuksen evankeliumin loppuun kirjatatulla Jeesuksen itsensä sanomalla kastekäskyllä kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on kaikkien apostolien läsnäolon todistus.
Apostolien tekojen kirja jälkikäteen kirjoitettua, on puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä, huudahduksia, ei täydellisiä lauseita, sanajärjestys voi olla miten vain jne.
Antikritukset aloittivat nopeasti eksyttämisen käyttämällä "Jeesus"- nimeä.
Jeesus ei edes kehottanut enää rukoilemaan itseään, vaan suoraan Isäänsä,
"Isä meidän, joka olet taivaissa, jne.- Anonyymi00002
Jatkuva pelkän Jeesus-nimen käyttäminen ja hokeminen pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi00004
Miten Jeesus olisi edes voinut itseään rukoilla?
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Miten Jeesus olisi edes voinut itseään rukoilla?
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia, jotka ovat kaikki läsnä kun Kristityt kastavat lapsensa kristityiksi sisälle Jumalan valtakuntaan uuden liiton jäseneksi.
- Anonyymi00217
Eusebioksen on kirjoittanut Matteuksen evakeliumin lähestyskäskyn alkuperäisessä muodossa. Siinä ei ole käskyä kastaa Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Luukaan evankeliumissa olevassa lähetyskäskyssä ei ole myöskään sitä.
Eusebius of Caesarea: Demonstratio Evangelica
"Yhdellä sanalla ja äänellä Hän sanoi opetuslapsilleen: »Menkää ja tehkää kaikki kansat minun oppilaikseni, opettaen heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt», (Matt. 28:19)
ja Hän liitti sanansa voiman tekoihin. Ja pian kreikkalaisten ja barbaarien jokainen kansa alettiin saattaa oppilaiksi, ja lait levisivät kaikkien kansojen keskuuteen…
Ja Hän sanoo heille: »Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka kantaa sen hedelmää». Ja kun Heidät hylättiin, Hän käski omia opetuslapsiaan: »Menkää ja tehkää kaikki kansat oppilaikseni minun nimessäni».
https://www.tertullian.org/fathers/eusebius_de_05_book3.htm - Anonyymi00219
Tutkijoita, kuten F. C. Conybeare on väittänyt, että Matteuksen 28:19:n kolminaisuuskaava ei ollut Matteuksen tekstille alkuperäinen.
Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
Toisin sanoen, lisättiinkö tekstissä "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä" lause myöhemmin (esimerkiksi ensimmäinen Nikeanin neuvosto, jKr 325)?
Matteuksen 28:19:n oikea lukeminen näyttää olevan Luukkaan 24:47:ssä:
Luuk. 24:47 Ja parannus syntien anteeksiantamiseksi julistettaisiin hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changed - Anonyymi00242
Anonyymi00006 kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia, jotka ovat kaikki läsnä kun Kristityt kastavat lapsensa kristityiksi sisälle Jumalan valtakuntaan uuden liiton jäseneksi.
Aamen aamen aamen
- Anonyymi00003
Jenkkilahkot eivät tee edes ristinmerkkiä, koska he kieltävät Kolmiyhteisen Jumalan: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen ja kutsuvat sitä Saatanaksi.
- Anonyymi00007
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
- Anonyymi00005
Jeesus ei käytä enää tavallista miehen nimeä Jeesus/Joshua, koska antikristukset ja lahkolaiset ottivat sen nimen käyttöönsä eksytystarkoituksessa.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, JA OMAN UUDEN NIMENI. - Anonyymi00008
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.- Anonyymi00009
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
Isä, Poika ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
Isä, Poika ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.Onhan se erikoista, että eräät näkevät siinä aina kasteen, kun mainitaan sana vesi.
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti."
Tuossahan puhutaan Jeesuksesta, joka vuodatti verensä meidän syntiemme tähden. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Onhan se erikoista, että eräät näkevät siinä aina kasteen, kun mainitaan sana vesi.
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti."
Tuossahan puhutaan Jeesuksesta, joka vuodatti verensä meidän syntiemme tähden.Vesi viittaa tuossa kasteeseen. Kaste ja ehtoollinen todistavat Kristuksen kuolemasta
- Anonyymi00010
Tärkeintä on, että Jeesus asuu sydämessä: silloin Jumala saa kunnian kaikessa ja ihminen elää armossa, ei lain kirjaimen vaan vapauden hengessä. Armo ei ole anarkiaa, vaan vapautta rakkauden puitteissa — koska Jumala on rakkaus, armo ohjaa antamaan, anteeksiantamaan ja palvelemaan. Jeesus on elämän Ruhtinas, joka lahjoittaa armon uskon kautta; näin pelastus ja uusi elämä eivät perustu omiin tekoihin tai lain suorittamiseen, vaan vastaanotettuun lahjaan, jonka vaikutus näkyy arjessa rakkauden hedelminä.
- Anonyymi00012
Jeesus kyllä käski Hänen nimessään anoa, mutta olisi ollut korni rukous, jos Jeesus olisi itseltään rukoillut jotain.
- Anonyymi00014
Käski kastamaan isän ja pojan ja Pyhän hengen nimeen
- Anonyymi00015
Eihän Jeesus ole edes Jumala
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eihän Jeesus ole edes Jumala
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.Jeesus ON Jumala
- Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jeesus ON Jumala
Isä, Jeesus ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia, mutta he kaikki ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin.
Ei ole erikseen mitään lievempiaä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten ihmisiä eksytetään.
- Anonyymi00017
Kaste on Jumalan armoteko, jossa syntinen ihminen puhdistetaan synneistä, mukaanlukien perisynnin kadotustuomio poistetaan ja ihminen liitetään Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi ylösnousemusta ja ikuista elämää varten.
Room. 6:3
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.- Anonyymi00018
Vaikea olla eri mieltä
- Anonyymi00019
Kasteen lahja Pyhä Henki on uskon Henki.
Oikea Usko on hengellinen asia, ei mikään psykologinen päänusko, mikä saadaan syntymään käännyttämällä.
Oikea Usko on Henki meissä, kasteen lahjana saatu puhdistettuun sydämeen.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
Kasteen lahja Pyhä uskon Henki pitää yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä ihan hiljaa, vaikka ihmisen nukkuessa. Näin meillä on yhteys Jumalan kanssa ja Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kasteen lahja Pyhä Henki on uskon Henki.
Oikea Usko on hengellinen asia, ei mikään psykologinen päänusko, mikä saadaan syntymään käännyttämällä.
Oikea Usko on Henki meissä, kasteen lahjana saatu puhdistettuun sydämeen.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
Kasteen lahja Pyhä uskon Henki pitää yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä ihan hiljaa, vaikka ihmisen nukkuessa. Näin meillä on yhteys Jumalan kanssa ja Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."
- Anonyymi00021
Eksyttäjät, jenkkilahkot ovat tehneet uskosta pelkän psykologisen asian, mielentilan muutoksen, mikä saadaan aikaan käännyttämällä ja ihmisen mieltä manipuloimalla.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.- Anonyymi00687
Niitä on useita täälläkin
- Anonyymi00022
Te olette kaste asteella kun pitäisi Jeesus olla sydämessä, se on elämän päämäärä, silloin Jeesus huolehtii sinusta, - voit kastella ?????
Kunnia kuuluu Jumalalle, ja ihmiset ei riitele, eikä väittele typeryyksiä, jos ovat taivaan kansalaisia. Silloin vallitsee Pyhien yhteys. - Anonyymi00024
Lahkolaisilla on sydämessään villitsevät henget ja riivajien opit. Jeesusta ei näy mailla eikä halmeilla.
Perinteinen terve kristinusko sakramentteineen ei enää riitä tämän ajan ihmisille. Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi00025
1. Joh.5
Jeesus otetaan vastaan uskon Hengen muodossa kasteessa.
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - Anonyymi00026
Aivan pikkuisen olisi punakynällä Raamatussa töitä pyyhkiä Pyhä Henki pois ja sakremtit tilalle.
Jos ei herjaamalla oikene.- Anonyymi00027
Alias error!!
- Anonyymi00028
1.Joh.5:7
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.
1.Joh.5: 8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Mikäli Kristillisen yhden kasteen kolmesta todistajasta yksikin puuttu, niin kyse ei ole kristillisestä kasteesta ollenkaan. - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Mikäli Kristillisen yhden kasteen kolmesta todistajasta yksikin puuttu, niin kyse ei ole kristillisestä kasteesta ollenkaan.Henki ja vesi ja veri todistavat Jumalan Pojasta.
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Mikäli Kristillisen yhden kasteen kolmesta todistajasta yksikin puuttu, niin kyse ei ole kristillisestä kasteesta ollenkaan.Markuksen evankeliumin loppuosa on väärentämätöntä Jumalan Sanaa.
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Opetuslapset olivat kuulleet Herran Jeesuksen puhuneen Markuksen evankeliumin tekstin.
He toimivat kuten Markus sanoo: Lähtivät kaikkeen maailmaan saarnamaan evankeliumia, nostivat käsin käärmeitä, laskivat kätensä sairasten päälle ja ajoivat ulos Jeesuksen nimessä pahoja henkiä.
Sen apostolit tai opetuslapset eivät olleet kuulleet Mattetuksen evankeliumin 28:19 jaetta. Yksikään apostoli ei käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki-nimi hokemaa, vaan apostolit kastoivat ainoastaan Jeesuksen nimeen.
Markuksen evankeliumin loppuosa on apostolien vahvistama, mutta Matteuksen 28:19 jakeelta puuttuu kahden tai kolmen todistajan vahvistus. - Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
Mikäli Kristillisen yhden kasteen kolmesta todistajasta yksikin puuttu, niin kyse ei ole kristillisestä kasteesta ollenkaan.Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.Paavalin puheet apostoliksi valinnasta perustuu hänen omiin tarinoihinsa.
Kukaan murhakoplan jäsen ei nähnyt mitään Jeesusta, ei edes haamua näkynyt.
Kaksi tai kolmen luotettavan todistajan todistus puuttuu. - Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä. Sen annettuaan hän nousi taivaaseen.
Kastekäskyllä on 11 paikalla ollutta luotettavaa todistajaa.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kastekäskyn annettuaan Jeesus nousi taivaaseen. Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
Matteuksen evankeliumi on kaikista luotettavin Uuden Testamentin kirjoitus,
ja kaikista vanhin evankeliumikirja,
sen säilyneet alkuperäiset kirjakääröt ovat tallessa.
Sen sijaan esim. Markuksen evankeliumiin on jälkikäteen lisätty koko "lähetyskäsky", mistä on varoitus -92 käännöksen Mark.16:9 kohdalla.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi00050
Anonyymi00032 kirjoitti:
Paavalin puheet apostoliksi valinnasta perustuu hänen omiin tarinoihinsa.
Kukaan murhakoplan jäsen ei nähnyt mitään Jeesusta, ei edes haamua näkynyt.
Kaksi tai kolmen luotettavan todistajan todistus puuttuu.Salaman välähdys ja sokaistuminen viittaa paremminkin tähän tapahtumaan.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.
- Anonyymi00033
Jumalallakaan ei ole montaa todistajaa.
Siihen kariutui sekin juttu, vaikka siitä olisi ollut hyvä kitistä.- Anonyymi00035
10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. - Anonyymi00049
Ei ihmisen tehtävä ole todistaa Jumalan olemassaoloa. Kyllä Jumala siitä pitää itse huolen.
- Anonyymi00036
Svenska Bibeln v. 1917
18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»
King James
18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.
Textus Receptus
18 και προσελθων ο ιησους ελαλησεν αυτοις λεγων εδοθη μοι πασα εξουσια εν ουρανω και επι γης
19 πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην - Anonyymi00037
Isän ja Pyhän Hengen jättäminen pois kristillisestä yhdestä kasteesta on raju Pyhän Hengen pilkka, mitä Jenkkilahkojen anabaptistit harrastaa.
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei Kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.- Anonyymi00616
Sitä se noita vain harrastaa
- Anonyymi00719
Anonyymi00616 kirjoitti:
Sitä se noita vain harrastaa
puhunet siitä inttäjäeksyttäjästä
- Anonyymi00720
Anonyymi00719 kirjoitti:
puhunet siitä inttäjäeksyttäjästä
Kyllä, häntä juuri tarkoitan
- Anonyymi00038
Sanaan on mahdollista lisätä omiaan. Siis toistat katolisen porttokirkon Sanaan lisäämään kohtaan:
Jeesus opetti moneen kertaa seuraajiaan anomaan Hänen nimessään.
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
Isän nimi on Jeesus ja Jeesuksen nimi on Jeesus. Selitä luterilainen, koska ja milloin kumottiin Jeesuksen opetus?
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
Jeesus teki tunnetuksi vain ja ainoastaan oman nimensä ja Isän nimen, joka on Jeesus.
Katolisen kirkon Sanaan lisäämä Matt. 28:19 on ainoa kohta, jossa käytetään isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
Yksikään opetuslapsi ei koskaan käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki nimeä. Toisin sanoen he eivät olleet kuulleetkaan ns. lähetyskäskyä. Näin ollen Matt. 28:19 on lisätty Raamattuun apostolien jälkeen.
Herra Jeesus sanoo: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin" Matt. 28:19 ei ole Hyvän Paimenen ääni, vaan vieras ääni.
Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."- Anonyymi00041
Ei sinne kukaan ole mitään lisännyt
- Anonyymi00039
Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslasia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoa olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki , jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?- Anonyymi00042
Hän käski kastamaan isän ja pojan ja Pyhän hengen nimeen
- Anonyymi00059
Anonyymi00042 kirjoitti:
Hän käski kastamaan isän ja pojan ja Pyhän hengen nimeen
Tuo on kiistaton fakta
- Anonyymi00040
Siitä saa valita, kumman tahtoo omaan kastetilaisuuteen.
- Anonyymi00043
Ei Raamatussa ole kahta erilaista kastetta. Noita kohtia, Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen ei vaan toisteta joka kohdassa!
Onhan UT:ssä kohtia joissa ei mainita kuin, että "he ottivat kasteen", tai "heidät kastettiin." Ei mainita mitään nimistä.
Ei samaa asiaa tarvitse toistaa joka kerta, sillä kun jokin asia tehdään Jeesuksen nimeen, niin silloin siinä ovat läsnä myös Isä ja Pyhä Henki.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat YHTÄ! - Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ei Raamatussa ole kahta erilaista kastetta. Noita kohtia, Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen ei vaan toisteta joka kohdassa!
Onhan UT:ssä kohtia joissa ei mainita kuin, että "he ottivat kasteen", tai "heidät kastettiin." Ei mainita mitään nimistä.
Ei samaa asiaa tarvitse toistaa joka kerta, sillä kun jokin asia tehdään Jeesuksen nimeen, niin silloin siinä ovat läsnä myös Isä ja Pyhä Henki.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat YHTÄ!Jeesus antoi kastekäskyn nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, siksi siinä viitataan Jeesuksen nimissä/käskystä annettavaan kasteeseen erotukseksi Johanneksen sanomasta ja tekemästä kasteesta, mikä edelsi uuden liiton kastetta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Jeesus antoi kastekäskyn nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, siksi siinä viitataan Jeesuksen nimissä/käskystä annettavaan kasteeseen erotukseksi Johanneksen sanomasta ja tekemästä kasteesta, mikä edelsi uuden liiton kastetta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Toki Johanneskin oli täytetty Pyhällä Hengellä ja Isä Jumala oli paikalla kun Johannes teki kasteita Jordanilla syntien anteeksisaamiseksi.
- Anonyymi00044
ei edes tajuta mistä uskosta on kysymys, kaikkea toisten saastaisuutta levitetään, se tulee omasta sielusta. puhdistakaa se , älkääkä olko idiootteja!
- Anonyymi00047
Jokainen käsittää, mitä uskoa Parhami ja Olseni toi Suomeen sata vuotta sitten.
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Jokainen käsittää, mitä uskoa Parhami ja Olseni toi Suomeen sata vuotta sitten.
Jenkkilahkot yrittävät käännyttää kristittyjä omiin harhaoppisiin uskonlahkoihinsa ja sitoa heidät siihen epäraamatullisella uudestikasteella. Uudestikaste lahkon jäseneksi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.
- Anonyymi00054
Anonyymi00048 kirjoitti:
Jenkkilahkot yrittävät käännyttää kristittyjä omiin harhaoppisiin uskonlahkoihinsa ja sitoa heidät siihen epäraamatullisella uudestikasteella. Uudestikaste lahkon jäseneksi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.
Kaikki uskonnot ovat harhaoppeja joita uskonharhaiset, ikävä kyllä, uskovat.
Eheytykää, veljet ja siskot, ja tulkaatten tekin täysijärkisten kirjoihin.
- Anonyymi00051
Kaikki Apostolien teoissa mainitut kasteet vedessä toimitettiin vain ja ainoastaan Jeesuksen nimessä. Korneliuksen perhekunta: hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Efeson kaksitoista miestä: Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Samarian kansa: Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.- Anonyymi00053
Jeesuksen käsky ratkaisee tässä
- Anonyymi00052
Sama se on miten sitä kersaa liottaa tai on kokonaan liottamatta sillä Raamattu on mielikuvitustarinoiden kokoelma, ja jokainen tervejärkinen ymmärtää tämän tosiasian.
- Anonyymi00055
Mitä ihmeen kersaa?
Kasteelle mennään sen jälkeen, kun alettu uskomaan Herraan Jeesukseen. Ei siellä kasteta mitään esineitä.
- Anonyymi00056
Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa:kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."- Anonyymi00058
Turhaan sinä riehut! En ole luterilainen mutta pystyn näyttmään kohdan jossa Jeesus käskee kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Omaan nimeensä hän ei käske tuossa kastamaan.
- Anonyymi00057
Heti kasteen jälkeenkö se kersa voi juoda myrkkyä ja leikkiä käärmeiden kanssa?
Kyllä ne silloin kannattaa kastaa.- Anonyymi00203
Markuksen evankeliumin loppu on tunemattoman huijarin kirkolliskokoukselle tekemä lisäys, josta on varoitus -92 painoksen Mark.16 kohdalla.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi00204
Anonyymi00203 kirjoitti:
Markuksen evankeliumin loppu on tunemattoman huijarin kirkolliskokoukselle tekemä lisäys, josta on varoitus -92 painoksen Mark.16 kohdalla.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Ei kenenkään pidä juoda myrkkyä ja pistättää itseään käärmeillä. Ne on käärmeitten opetuksia.
- Anonyymi00205
Amerikassa Mansonin lahkossa pastori juotti lahkolaisille myrkkyä kohtalokkain seurauksin.
- Anonyymi00226
Mansoninlahko ja David Korasinin lahko edusti pentecostalismusta.
- Anonyymi00206
Lahkosaarnaaja veti elävän käärmeen raamattukotelostaan ja antoi sen purra itseään.
Heittäytyi lattialle kuin kuollut, mutta hyppäsi kohta pystyy ja huusi ja hillui mahdottomasti.
Jätti vaan kertomatta, että siltä käärmeeltä oli poistettu myrkkyhampaat. - Anonyymi00207
Kun Raamattu valetta menettää usko merkityksensä.
Miten valeilla ketään herjata? - Anonyymi00208
Jos joku juttu valetta, miten sillä posauttaa ketään päähän.
- Anonyymi00209
Ei ne mitään käskyjä ole. Kehoituksia vaan. Käskyt viittaavat johtajiin ja rangaistuksiin, kehoitukset ja neuvot ovat vain keskustelua. Miksi te luette kirjaanne niin kummallisesti? Onko tarve hallita toisia vai kärsittekö käskijöistä?
- Anonyymi00210
Kirjassa lukee selkeästi, että on vain välttämättömät ohjeet.
Jotka kukin selittää mieleisekseeen.
- Anonyymi00211
Jeesuksen antama kastekäsky ja valtuutus sen tekemiseen on kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:- Anonyymi00212
Isä, Poika ja Pyhä Henki he yhdessä ovat.
- Anonyymi00213
On historiallisia todisteita siitä, ettei Matt 28:19 ole ollut Raamatussa alun perin. Sen takia sinun käännöksesi eivät perustu alkuperäiseen evankeliumiin. Eusebius on lainannut jaetta eri muodossa.
https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changed
https://areopage.net/blog/wp-content/uploads/2014/05/Conybeare_1901.pdf - Anonyymi00214
Anonyymi00213 kirjoitti:
On historiallisia todisteita siitä, ettei Matt 28:19 ole ollut Raamatussa alun perin. Sen takia sinun käännöksesi eivät perustu alkuperäiseen evankeliumiin. Eusebius on lainannut jaetta eri muodossa.
https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changed
https://areopage.net/blog/wp-content/uploads/2014/05/Conybeare_1901.pdfEi sinua kukaan usko
- Anonyymi00255
Anonyymi00214 kirjoitti:
Ei sinua kukaan usko
Ei edes se noita
- Anonyymi00256
Anonyymi00213 kirjoitti:
https://areopage.net/blog/wp-content/uploads/2014/05/Conybeare_1901.pdfEi edes se noita
- Anonyymi00257
Anonyymi00213 kirjoitti:
https://areopage.net/blog/wp-content/uploads/2014/05/Conybeare_1901.pdfEi edes se noita
- Anonyymi00258
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00259
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00260
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00261
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00262
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00263
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00264
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00265
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00266
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00267
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00268
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00269
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00270
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00271
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00272
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00273
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00274
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00275
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00276
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00277
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00278
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00279
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00280
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00281
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00282
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00283
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00284
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00285
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00286
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00287
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00288
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00289
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00290
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00291
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00292
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00293
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00294
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00295
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00296
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00297
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00298
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00299
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00300
Anonyymi00213 kirjoitti:
- Anonyymi00215
Eusebioksen kirjoituksista tiedämme, mikä oli Matteuksen evankeliumin alkuperäinen lähetyskäsky:
Eusebius of Caesarea: Demonstratio Evangelica
"Yhdellä sanalla ja äänellä Hän sanoi opetuslapsilleen:
»Menkää ja tehkää kaikki kansat minun oppilaikseni, opettaen heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt», (Matt. 28:19)
ja Hän liitti sanansa voiman tekoihin. Ja pian kreikkalaisten ja barbaarien jokainen kansa alettiin saattaa oppilaiksi, ja lait levisivät kaikkien kansojen keskuuteen…
Mestari ratkaisi heidän vaikeutensa yhdellä lisäyksellä sanomalla, että he voisivat voittaa »MINUN NIMENI VOIMASTA». Sillä Hän ei käskenyt heitä yksinkertaisesti ja määrittelemättä tekemään kaikkien kansojen oppilaita, vaan lisäsi tarpeellisen lauseen: »Minun nimessäni». Ja Hänen nimensä voima oli niin suuri, että apostoli sanoo:
»Jumala on antanut Hänelle nimen, joka on kaikkien nimien yläpuolella, että Jeesuksen nimessä taivuttaisivat polvensa kaikki, taivaassa, maassa ja maan alla olevat», (Fil. 2:9).
Hän näyttäisi piilottaneen nimensä voiman väkijoukolta, kun Hän sanoi opetuslapsilleen: »Menkää ja tehkää kaikki kansat oppilaikseni minun nimessäni».
Hän ennustaa myös tarkasti tulevaisuutta sanomalla:
»Sillä tämä evankeliumi on ensiksi saarnattava kaikelle maailmalle, todistukseksi kaikille kansoille». (Matt. 24:14)
Mutta kun käännän katseeni Sanan voiman todisteisiin, mitä joukoittain se on voittanut, ja mitä valtavia kirkkoja Jeesuksen oppilaat – nämä oppimattomat ja vaatimattomat miehet – ovat perustaneet, ei hämärissä ja tuntemattomissa paikoissa, vaan ylevimmissä kaupungeissa: kuninkaallisessa Roomassa, Aleksandriassa, Antiokiassa, koko Egyptissä ja Libyassa, Euroopassa ja Aasiassa, kylissä ja maaseudulla sekä kansojen keskuudessa –
minua pakotetaan väistämättä palauttamaan askeleeni ja etsimään syytä, ja myöntämään, että he ovat voineet onnistua rohkeassa yrityksessään vain jumalallisemman ja ihmisen voimaa suuremmalla voimalla sekä Hänen avustuksellaan, joka sanoi heille: »Tehkää kaikki kansat oppilaikseni minun nimessäni»…
Ja Hän sanoo heille:
»Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka kantaa sen hedelmää». Ja kun Heidät hylättiin, Hän käski omia opetuslapsiaan:
»Menkää ja tehkää kaikki kansat oppilaikseni minun nimessäni».
Niinpä me, pakanat, tunnemme ja vastaanotamme sen profeetan, joka oli ennustettu ja lähetetty Isänsä toimesta, lainsäätäjänä kaikille ihmisille, Jumalan, kaikkivaltiaan, uskonnon opettajana pelastavalla evankeliumillaan. Samaan aikaan toteutuu toinenkin ennustus: »Aseta, Herra, heille lainsäätäjä, antakoon pakanoiden tunnustaa itsensä ihmisiksi», kun taas juutalainen kansa, joka ei vastaanottanut ennustettua, on saanut osakseen
Jumalan ennustuksen mukaisen rangaistuksen:
»Ja se ihminen, joka ei kuule kaikkea, mitä profeetta puhuu minun nimessäni, minä vaadin kostoa häneltä»."
https://www.tertullian.org/fathers/eusebius_de_05_book3.htm
Käännös:
https://chat.mistral.ai/chat/75d2c594-0666-4236-ada7-5876be66bd4f - Anonyymi00216
Helluntailaisuus ja sen opit on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi00218
Kaste kaavat eivät sulje pois toisiaan. Kun Jeesus oli vielä tässä maailmassa, oli Hän ainoa, joka olisaanut Pyhän Hengen, Johanneksen kastaessa Hänet. Jeesus nousi taivaaseen, sitä ennen Hän sanoi, että apostolit voisivat pyytää rukouksessa mitä tahansa, Hänen nimessään. Pyhä Henki vuodatettiin ihmisille vasta helluntaina. Tuskin maailmankaikkeuden suurin Pyhä Jumala närkästyy, jos Hänen pelastetut lapsensa kastavat vain Jumaluuden yhden persoonan, Jeesuksen nimeen. Kaste ei ole edes välttämätön pelastukseen. Mutta jos uskova tuntee tarvetta kasteeseen, niin on suotavaa ottaa sekin sakramentti.
- Anonyymi00220
Pyhän Henki on ollut koko ajan Juutalaisten mukana matkalla.
Kaikki Israelin 2,5 milj.kansa sai Pyhän Hengen lahjan kasteessa ylittäessään Punaisen meren.
1.Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Johannes Kastaja oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdussa, joten kyllä Pyhä Henki oli mukana koko ajan jo Johannes Kastajan tekemisssä kasteissa syntien anteeksisaamiseksi.
- Anonyymi00221
Yleinen Pyhän Hengen vuodatus tapahtuu vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen, silloin leijona ja lammas nukkuvat vierekkäin, mutta ei se aika ole vielä.
- Anonyymi00222
Ei sillä Los Angelesin Azusakadulla ollut yhtään oikeata kristittyä, jolta he olisivat voineet kysyä Raamatusta.
Se katukin oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu. - Anonyymi00223
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa Kristillisessä yhdessä kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. Ei Amerikasta tuoduissa lahkoissa, siellä on muut heresiat, henget ja rituaalit,mihin ei pidä sotkeentua. Per sukset 🟨🟦🌼⛷️
Jee sukset 🧔♀️🧔♀️✝️✡️⛷️- Anonyymi00224
Se on saastainen kaste, vähän kuin punaiset lyhdyt kadulla.
- Anonyymi00225
Kaste on taistelukysymys, ellei kasteta se turmio, Jeesus ei riitä?
Kaikki on Jeesuksen käsissä, ja se riittää siihen usko perustuu: synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovitusveressä. - Anonyymi00227
Parhami ja Olseni teki niitä mikve-pesuja.
- Anonyymi00228
Eihän tämän selvemmin voi enää asiata sanoa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00229
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta, ei muutoin.
- Anonyymi00230
Anonyymi00229 kirjoitti:
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta, ei muutoin.
Kristuksen omaksi kastamaton pakana on maailmassa, tämän maailman ruhtinaan valtakunnassa.
- Anonyymi00438
Anonyymi00230 kirjoitti:
Kristuksen omaksi kastamaton pakana on maailmassa, tämän maailman ruhtinaan valtakunnassa.
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00439
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00440
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00441
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00442
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00443
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00444
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00445
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00446
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00447
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00448
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00449
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00450
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00451
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00453
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00454
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00455
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00456
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00457
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00458
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00459
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00460
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00461
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00462
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00463
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00464
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00465
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00466
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00467
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00468
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00469
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00470
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00471
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00472
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00473
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00474
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00475
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00476
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00477
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00478
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00479
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00480
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00481
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00482
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00483
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00484
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00485
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00486
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00487
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00488
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00489
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00490
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00491
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00492
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00493
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00494
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00495
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00496
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00497
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00498
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00499
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00500
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00501
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00502
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00503
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00504
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00505
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00506
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00507
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00508
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00509
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00510
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00511
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00512
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00513
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00514
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00515
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00516
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00517
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00518
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00519
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00520
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00521
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00522
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00523
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00524
Anonyymi00230 kirjoitti:
Näin se on tosiaan
- Anonyymi00231
Saastaisella kasteella mennään.
Kun vain kukaan ei eroaisi kirkosta.- Anonyymi00232
Erosin jo helluntaikirkosta
- Anonyymi00233
Anonyymi00232 kirjoitti:
Erosin jo helluntaikirkosta
Jenkkilahkot ovat pahoja eksytyksiä ja heresioita. Ne kannattaa kiertää kaukaa.
- Anonyymi00234
Saastainen kaste pitää paaluttaa niin ihmisen sydämiin ettei kukaan eroa kirkosta eikä sieltä tule joukkopakoa. Herjaamalla se ei onnistu, vaan vain kiihtyy. Jotain muuta tarttis tehdä.
- Anonyymi00235
<<Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta, ei muutoin.<<<
se alkaa uskosta, ilman usko kaste on turha.- Anonyymi00236
Kasteessa meidät liitetään tuohon liittoon
- Anonyymi00238
Anonyymi00236 kirjoitti:
Kasteessa meidät liitetään tuohon liittoon
Vauva liitetään kasterituaalissa lutterin kirkkoon, yhtään mitään muuta liittymiä ei siinä tapahdu !
Vain Pyhä Henki voi liittää uskoontulleen Kristukseen ,ketään ei liitetä mihinkään ilman parannusta ja kääntymystä. - Anonyymi00240
Anonyymi00238 kirjoitti:
Vauva liitetään kasterituaalissa lutterin kirkkoon, yhtään mitään muuta liittymiä ei siinä tapahdu !
Vain Pyhä Henki voi liittää uskoontulleen Kristukseen ,ketään ei liitetä mihinkään ilman parannusta ja kääntymystä.Lutterilla ei ole mitään kirkkoa
Paavali opetti että meidät kastetaan Kristukseen, lytterista hän ei puhu mitään.
Pyhä Henki nimenomaan liittää, kasteen kautta - Anonyymi00241
Anonyymi00240 kirjoitti:
Lutterilla ei ole mitään kirkkoa
Paavali opetti että meidät kastetaan Kristukseen, lytterista hän ei puhu mitään.
Pyhä Henki nimenomaan liittää, kasteen kauttaTotta, kyllä huomaa ettei hellarivaaria juuri Raamatun ilmoitus kinnonsta vaan se keksii omiaan
- Anonyymi00243
Anonyymi00240 kirjoitti:
Pyhä Henki nimenomaan liittää, kasteen kauttaKetä ne olivat ne pietarin puheen "meidät"..?
Kuinka sokeita te oikein olette, pitäiskö oikean lääkärin tutkia ? - Anonyymi00245
Anonyymi00240 kirjoitti:
Pyhä Henki nimenomaan liittää, kasteen kauttaIsä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yhdessä kasteessa veden lisäksi.
Jeesus sanoi, ei kukaan tule minun tyköni, muuten kuin Isän kautta.
Kasteessa saadaan pelastus ja Pyhä uskon Hengen sinetti uuden liiton jäseneksi.
- Anonyymi00237
Joko tänä vuonna lutterin systeemistä eroaa 60000 hautapaikan osamaksajaa!
Kirkko joutuu tuplaamaan pakkoveronsa, muuten joutuu papisto puolukkaan !- Anonyymi00239
Pitäisi tarttu toimeen. Herjaamalla vain hukka perii.
- Anonyymi00244
Anonyymi00239 kirjoitti:
Pitäisi tarttu toimeen. Herjaamalla vain hukka perii.
Huh pantasusi saa kaiken ouuu..!
- Anonyymi00246
Anonyymi00244 kirjoitti:
Huh pantasusi saa kaiken ouuu..!
"Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yhdessä kasteessa veden lisäksi."????
Hyppäävätkö Isä, Poika ja Pyhä Henki pois, kun kastevesi kaadetaan viemäriin? - Anonyymi00247
Anonyymi00246 kirjoitti:
"Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yhdessä kasteessa veden lisäksi."????
Hyppäävätkö Isä, Poika ja Pyhä Henki pois, kun kastevesi kaadetaan viemäriin?Siinäkin taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka vihaa kolminaisuutta
- Anonyymi00248
Pedokääkkää kiinnostaa vain kirkosta eroajat, mutta ei Raamattu
Kai se kisimittää kun parhamin lahkolla ei ole oikeutta verottaa - Anonyymi00249
Anonyymi00248 kirjoitti:
Pedokääkkää kiinnostaa vain kirkosta eroajat, mutta ei Raamattu
Kai se kisimittää kun parhamin lahkolla ei ole oikeutta verottaaTotta, ja kismittää nyös noitaa
- Anonyymi00250
Mikähän siinä kolminaisuudessa niin ärsyttää uudestikastajia?
- Anonyymi00251
Mistä sinä taas tuon "vihan" keksit, vai oletko jatkuvasti vihainen?
"Siinäkin taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka vihaa kolminaisuutta" - Anonyymi00252
Anonyymi00251 kirjoitti:
Mistä sinä taas tuon "vihan" keksit, vai oletko jatkuvasti vihainen?
"Siinäkin taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka vihaa kolminaisuutta"Sinä sen keksit ja sinä olet se uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka vihaat kolmilaisuutta
Katketuutesi meitä Jeesusken omia kohtaan on valtava - Anonyymi00253
Anonyymi00252 kirjoitti:
Sinä sen keksit ja sinä olet se uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka vihaat kolmilaisuutta
Katketuutesi meitä Jeesusken omia kohtaan on valtavaSiksikö se puhuu vedestä ja vauvoista ja otsista?
- Anonyymi00301
Anonyymi00253 kirjoitti:
Siksikö se puhuu vedestä ja vauvoista ja otsista?
Nekö ovat teidän kolminaisuuttanne?
- Anonyymi00302
Anonyymi00301 kirjoitti:
Nekö ovat teidän kolminaisuuttanne?
Siinä se sinun kolminaisuutesi on
Meidän kristittyjen kolminaisuus taas on Isä, Poika ja Pyhä Henki - Anonyymi00437
Anonyymi00302 kirjoitti:
Siinä se sinun kolminaisuutesi on
Meidän kristittyjen kolminaisuus taas on Isä, Poika ja Pyhä HenkiSiinäpä se ero on helluntailaisen ja kristittyjen välillä
- Anonyymi00452
Raamattu on ihmisten kirjoittama.
- Anonyymi00525
Näinkin on joo
- Anonyymi00526
Kaste
Raamatussa on monta tapaa kastaa ja näitä kaikkia on myös käytössä vapaissakin suunnissa.
1 tapa. Matteuksen evankeliumi: 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
2 Tapa. Apostolien teot: 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan
3 Tapa. Roomalaiskirje:6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Eli mielestäni oikea tapa kastaa olisi- Kastan sinut Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tässä tavassa tulisi kaikki nuo tavat kerralla tehdyksi.- Anonyymi00528
Kristillisessä kasteessa ovat läsnä yhtä aikaa Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Ei heitä saa erottaa toisistaan.
- Anonyymi00527
Tosin ristinryöväri päåsi taivaan iloihin kastamatta. Samoin köyhä Lasarus, Aabrahamin helmoihin.
- Anonyymi00529
Mutta eihän Raamatussa ole kielletty, etteikö heitä kastettu!
Mariahan saattoi ruiskuttaa vettä ryövärin otsalle. - Anonyymi00530
Anonyymi00529 kirjoitti:
Mutta eihän Raamatussa ole kielletty, etteikö heitä kastettu!
Mariahan saattoi ruiskuttaa vettä ryövärin otsalle.Siinä taas uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa jolla on otsafetissi
- Anonyymi00531
Kävikö ristinryöväri läpi endaumentit?
- Anonyymi00534
Anonyymi00531 kirjoitti:
Kävikö ristinryöväri läpi endaumentit?
Tarkoitatko vauvakastetta?
Siitä Raamattu ei kerro. - Anonyymi00535
Anonyymi00534 kirjoitti:
Tarkoitatko vauvakastetta?
Siitä Raamattu ei kerro.Uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa on ihan selvä pedofiili. Ei muut puhu mistään vauvakasteesta
- Anonyymi00536
Anonyymi00535 kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa on ihan selvä pedofiili. Ei muut puhu mistään vauvakasteesta
Se on todella vaarallinen pedofiilinoita
- Anonyymi00532
Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa:kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."- Anonyymi00533
Ei kannata vinkua kun Raamatun mukaan Jeesus käski kastamaan isän ja pojan ja Pyhän hengen nimeen
On totta että niitä on kaksi, mutta eikös ollut Matteuksen evankeliumistakin kaksi versiota. Toisesta puuttuu syntymäkertomus ja Jeesus käskee kastamaan omaan nimeensä. Toinen on valittu Raamattuun.
Theklan teoissa Thekla kastaa itsensä myös Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ja kirjoitus on ajoitettu johonkin 100-luvulle. Kristityillä oli siis kaksi tapaa kastaa jo ennen kirkkoa.- Anonyymi00617
Uskikset ovat sekaisin ja useimmat todella pihalla normaalin ihmisen elämästä.
- Anonyymi00718
Mutta ei se uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole uskin. Sairas pedofiili se kyllä on noiden vauva- ja otsajuttujensa kanssa
Hänen tuskansa vain kasvaa
- Anonyymi00686
Tuskin hyvä Taivaan Isämme suuttuu ja alkaa saivartelemaan sanamuodoista, sillä Pyhä kolminaisuus on yhtä ja tietää kaikki asiat yhdessä. Jumalainen viisaus ymmärtää vajavaisia lapsiaan, jotka tarkoittavat hyvää, vaikka kasvu kristityksi on kesken, monessakin asiassa. Jos kaston sanamuoto häiritsee, niin kysykää siitä Jeesukselta, sillä Hän on meidän Herramme. Hän antaa kysyjälle perustellun vahvistuksen siitäkin ongelmasta.
Ketjusta on poistettu 509 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1042627Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww1021705- 671525
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje141236Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi221038- 81963
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe44921Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta119916Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta337832- 77830