"Miltä Jeesus tuli pelastamaan ihmiset; mistä ihmisten tulisi pelastua?" -näyttäisi olevan asia jota monet uskovatkaan eivät tunnu ymmärtävän, kun eivät osaa sitä kunnolla välittää ihmisille. Asiasta näyttäisi olevan paljon eri vastauksia ja näkemyksiä - ja uskosta osattomille ei välity lainkaan mistä heidän tulisi pelastua.
Miltä Jeesus siis pelastaa?
Ja miten? Mitä sellaista kristinuskolla; uskolla Jeesukseen - on tarjota ihmiselle jota millään MUULLA uskonnolla tai maailmankatsomuksella EI OLE?
MILTÄ Jeesus ihmiset pelastaa?
38
64
Vastaukset
- oikea.vastaus
Jeesus pelastaa ihmisen Jumalalta, eli tavallaan häneltä itseltään.
Jumala loi helvetin ja Jeesuksen kauttaa hän haluaa pelastaa ihmisiä joutumasta sinne.
Jumala on jakomielitautinen ja Jeesus on tavallaan Jumalan sivupersoona. En tiedä mitä täsmällistä vastausta odotat, mutta Raamatun lehdiltä tulee vahva mielikuva siitä, miten JUMALA pelastaa kadotetun / kodoksissa olevan ihmisen. Siis ihmisen, joka on turmeltunut ja syntiin langennut ja siten synnin orjan. Tämä orjuus / sen vaikutus näkyy jo ihmisen kehityksessä ongelmolittaen ihmisen mielen ja koko ihmisen.
Ihmisen syventyessä tämän todellisuuden edessä / itsensä tuntemisen kautta, niin Jeesus tuli pelastamaan ihmisen tästä tilasta. Huomioimisen arvoinen asia on ymmärtää, ettei Jeesus tullut muuttamaan ihmistä,- vaan todella pelastamaan ihmisen tästä ongelmoittavasta tilasta.
Jos JUMALA ei olisi aivoittanut pelastaa ihmistä, niin ihmisen tutkieessa itseään, niin tämä tiedostaminen toisi ihmiselle todellista,- ylitsepääsemätöntä tuskaa. Tietohan lisää aina tuskaa, mutta tämän asian tiedostamisesta löytää myös tuskan poistajan. Pelastuksen.George_L kirjoitti:
Ei tarvitse olla mikään pitkä vastaus, asian voi ilmaista yhdellä virkkeellä.
Kerroppa näkemyksesi, jos asiaa pidät tärkeänä.
Tulen kertomaankin, Jumalan Sanalla perustellen, mutta haluaisin enemmän vastauksia. Totta kai se on tärkeää miltä Jeesus tuli ihmiset pelastamaan.
"Jeesus pelastaa ihmiset ___________." (miltä?)- Yrjö_L
George_L kirjoitti:
Tulen kertomaankin, Jumalan Sanalla perustellen, mutta haluaisin enemmän vastauksia. Totta kai se on tärkeää miltä Jeesus tuli ihmiset pelastamaan.
"Jeesus pelastaa ihmiset ___________." (miltä?)Tulen kertomaankin, Muumipeikon Sanalla perustellen, mutta haluaisin enemmän vastauksia. Totta kai se on tärkeää miltä Nuuskamuikkunen tuli ihmiset pelastamaan.
"Nuuskamuikkunen pelastaa ihmiset ___________." (miltä?) - Aina.ja.Ikuisesti
Yrjö_L kirjoitti:
Tulen kertomaankin, Muumipeikon Sanalla perustellen, mutta haluaisin enemmän vastauksia. Totta kai se on tärkeää miltä Nuuskamuikkunen tuli ihmiset pelastamaan.
"Nuuskamuikkunen pelastaa ihmiset ___________." (miltä?)Hymy hyytyy ja pilkka loppuu siellä minne olet matkalla, ikuinen itku ja hammastenkiristys, tuskallisen kuumaa, ja sietämätön janon tunne.
Aina.ja.Ikuisesti kirjoitti:
Hymy hyytyy ja pilkka loppuu siellä minne olet matkalla, ikuinen itku ja hammastenkiristys, tuskallisen kuumaa, ja sietämätön janon tunne.
Hurskas toiveesi ei tule toteutumaan, mutta jos et ilman tuollaisia fantasioita jaksa elää, et niistä kai sitten luopuakaan oikein voi.
- gtrs
Jeesus Kristus pelastaa ihmisen sielun kadotukselta, Henkensä avulla.
Tekemällä todellisen parannuksen ja uskomalla evankeliumin ihminen pelastuu.
Todellinen parannus on kaiken synnin hylkääminen ja evankeliumin uskominen, on sitä, että Jumala on luvannut asettua niiden sisimpään Henkensä kautta, jotka ovat valmiita kuolemaan täysin itselleen, ei 20%, ei 50%, ei edes 99% vaan ne jotka suostuvat kuolemaan itselleen 100%.
Heidän kauttaan Herran Henki vaikuttaa sen, että ihminen vaeltaa kuuliaisesti, joka muutoin ihmiselle on täys mahdottomuus.
Tässä ilmenee Jumalan voima ja se äärettömän kallis armo!- sadut_satuina
Hui tuota valehteluasi! Ihmisellä ei ole mitään "sielua". Myös "kadotus" on täyttä huuhaata.
Millä tavoin joidenkin hullujen essealaisten keksimällä evankeliumilla voisi "pelastua"? Yhtä hyvin pelastuu uskomalla tonttujen todellisuuteen.
Pysy faktoissa äläkä anna satujen vallata mieltäsi.
- vähänvaiheessa
Omalta liikkumiselta.
- Lyhyesti_sanottuna
Jeesuksen piti olla messias. Sen takia häntä alkoivat jotkut nimittää pelastajaksi.
Jeesus ei kuitenkaan onnistunut täyttämään messiaan tehtäviä, jotka on juutalaisille ilmoitettu selkeästi.
Kun kristinuskoa alettiin kehitellä, luotiin oppi kadotuksesta ja kytkettiin Jeesus siihen pelastajaksi. - Exap
Jeesus pelastaa meidät pimeyden vallasta - siltä tuholta joka on väistämätön seuraus synnistä, jonka tekijöitä ja jonka omia olimme - totuuteen, rakkauteen, valoon ja Isän valtakuntaan.
- Miten.On
Vaikea kysymys?
- kadotukselta
Jeesus pelastaa kadotustuomiolta. Joh. 3:16.
Ihmisille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia Jeesuksen Kristuksen evankeliumille, niin heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta. 2.tess 1:8-9Lähdekritiikitöntä yhteen satuun luottamista.
Missä se kirkaskasvoinen jumala on vastasyntyneen saadessa aivosyövän? Sillä lienee vaikeuksia päästä tekemään kaikkivaltiaan tekoja, kun istuu geriatrisessa tuolissa paskat housussa.
- Brina
Jeesus ei pelasta ketään!
Oikeasti Jeesus oli viestintuoja, "messias", joskin hyvin "korkeilta olemisen tasoilta".
Kuitenkin uskominen Jeesuksen sanomaan ja sen mukaisesti eläminen voi pelastaa ns. pahalta karmalta jonka vuoksi sielu (yksilöitynyt henkiminuus) joutuu syntymään uudelleen olosuhteisiin missä kokee ihmisnahoissaan niitä kärsimyksiä, mitä on aiemmin toiselle aiheuttanut saavuttaakseen tarvitsemansa opin!
Jeesuksen sanoman pääkohdat ovat rakastaminen, anteeksiantaminen ja kuolema ei ole elämän loppuminen!
Jos rakastaa lähimmäisiään (=toisia, kaikkia, kaikkea) niin kuin itseään ja ennenkaikkea Jumalaa, josta kaikki on lähtöisin ja olemassa, niin ei voi tehdä pahaa kenellekään eli toimii ehdottoman rakkauden periaatteen mukaisesti aina anteeksi antaen ("mitä teet toisille, sen teet itsellesi").
Anteeksi antaminen poistaa karman läksyjä (kun oppi on saatu).
Jeesus antoi monta esimerkkiä siitä, että kuolema ei ole elämän loppu, vaan se jatkuu heti siirtymän jälkeen "muualla". Myös se tulee ilmi raamattuunkin otetuista (kerrotuista!) Jeesuksen opetuksista, että jälleensyntymä on totta. Niin, voi olla, ettei tämä selkeä vastaus riitä aloittajalle, mutta vastaus on tässä tiivistettynä.
14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, KUKA PELASTAA MINUT TÄSTÄ KUOLEMAN RUUMIISTA?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Niin, JUMALA pelastaa ihmisen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta turmeltuneesta kuoleman ruumiista.- eiepäselvää
Siltä kohtalolta minkä jumala on luomuksilleen varannut – muusta voitte kinata keskenänne. Siitä vain rohkeasti kumoamaan sitten aloittaja ;)
- jaikalii
Tämä viestiketju osoittaa että kouluihin tulisi välittömästi palauttaa kristinuskon opetus sille paikalle jolla se joskus vanhoina hyvinä aikoina on ollut. Silloin ei ollut yhtään alakoulun jättänyttä lasta joka ei olisi tiennyt evankeliumin totuutta Jeesuksesta Kristuksesta. Kaikilla ihmisillä oli tieto. Nyt on monelle tullut tiedon sijaan luuloja ja täysi tietämättömyys ja sen mukana pyhien asioiden herjaukset.
Minun ollessa alakoulussa, opettaja puhui Jeesuksesta Kristuksesta ja luki uskontotunneilla suoraan Raamatusta koko Jeesuksen puhuman vuorisaarnan ja Joosefin tarinan Vanhasta Testamentista. Luokka oli aivan hiljaa koko oppitunnin, kukaan ei hiiskahtanutkaan. Kaikki kuuntelivat tarkkaavaisesti. Jokainen oppilas odotti suurella mielenkiinnolla seuraavaa uskontotuntia.
Sitten vastaus itse kysymykseen:
Jumala loi ihmisen ikuisuusolennoksi elämään Hänen kanssaan ikuisesti. Syntiin lankeemuksessa ihminen joutui eroon Jumalasta. Synti tuli Jumalan ja ihmisen väliin erottavaksi tekijäksi. Jumala tuli palauttamaan ihmisen yhteyteensä Jeesuksessa Kristuksessa sovittamalla ihmisen synnin Golgatan ristillä. Ihmisen yhteys Jumalaan on Jeesuksessa Kristuksessa Jeesuksen veressä ja veren kautta.
Jumala on rakkaus, armo, elämä, valo, anteeksiantamus. Herran Jumalan luona ovat nämä kaikki. Ihminen, joka elää erossa Jumalasta, ei omista näitä asioita. Hän ei ikuisuudessa, kuolemansa jälkeen, koskaan pääse nauttimaan mistään hyvästä koska, kaikki hyvä on Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala siunasi/siunaa ihmistä kaikella taivaan hengellisellä siunauksella (kaikella hyvällä) Jeesuksessa Kristuksessa. Tarvitsee vain uskoa ja ottaa vastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Olkaan hyvä!!!
Ikuinen olemassaolo ilman Jumalaa, poissa Hänen läsnäolostaan, erossa Hänestä, on se todellinen piina. Tässä ajassa täällä maan päällä Jumala on läsnä meidän keskellämme Pyhässä Hengessä ja Sanassa armonsa ja rakkautensa kautta. Siksi me, kaikki ihmiset, saamme vielä nauttia paljon hyvää. Mutta kerran nämä otetaan pois, Jumala jättää maailman ja sen ihmiset. Silloin maailma ja sen ihmiset joutuvat kaaokseen, sellaiseen kauhistukseen jota ei ole koskaan maailmanhistorian aikana koettu.
Nyt on vielä pelastuksen päivä. Nyt vielä voi tulla Jumalan luokse uskossa Jeesukseen Kristukseen. Nyt on jokaisella mahdollisuus aloittaa uusi elämä Jumalan kanssa. Jos nyt aloitat elämän Jumalan kanssa, saat ikuisuudenkin viettää Jumalan kanssa. Siellä ei ole mitään sellaista mikä tekee elämän ja olemassaolon vaikeaksi ja raskaaksi.
http://www.jaikal.se/48683138- eiepäselvää
Juu kiva tarina...
>>Syntiin lankeemuksessa ihminen joutui eroon Jumalasta.>>
Jumala loi sellaisen ihmisen jonka tiesi lankeavan syntiin. Raamatussa kuvattu jumala on kaikkitietävä, joten miksi hän näin teki kaikessa viisaudessaan. Asian josta seurasi kärsimystä miljardeille ihmisille ja ikuinen mikälie epämukavuus suurimmalle osalle. Mikään ei häntä voi pakottaa tekemään mitään tietenkään, joten hän tahtoi tehdä niin – tahtoi suurimmalle osalle ihmiskunnasta kurjan kohtalon.
Tämä on uskomattoman helppo tunnustaa paikkansa pitäväksi, te – kuten jaikalii – olette korvianne myöten uskossa tuohon jumalaan ettette pysty tuota todeksi myöntämään, vaikka aukkoja siitä ei löydy. Jumala loi eli tahtoi kipua, tuskaa, kärsimystä, jne maailmaan ja ihmiselle. Se että jotkut ovat hänen pelastusrenkaassa kiinni, ei tee hänen toimistaan yhtään parempaa. Kukaan meistä ei toivo miljardien ihmisten kärsimystä edes hetkeksi saati ikuisesti – näin jumalanne teki ja te sanotte häntä hyväksi ja rakkaudeksi. Ero jumalasta on todellisuutta monelle ONNELLISELLE ateistille. Ei se ero ole ikuista piinaa, jumala vain puuttuu ja tämä elämä on tilalla.
Tuo mitä kirjoitit uskontotunneista ja siitä ettei nykynuoriso samalla tavalla ota oppia niistä tunneista on tutkimustenkin mukaan totta. Vain 15 % nuorista uskoo raamatun opettamalla tavalla.
Sinusta se on paheksuttavaa mutta minusta hyvä asia.
Ja se kun ihminen(opettaja)kertoo toiselle(oppilas)jumala-asioita ei ole muuta kuin vajavaisen ihmisen kertomuksia toiselle vajavaiselle ihmiselle joka käsittää sen niin kuin omista subjektiivisista lähtökohdistaan vain voi.
Jumalallla ei ole sen kanssa mitään tekemistä, ihmiset ovat asialla.- eiepäselvää
auroraboreallis kirjoitti:
Ero jumalasta on todellisuutta monelle ONNELLISELLE ateistille. Ei se ero ole ikuista piinaa, jumala vain puuttuu ja tämä elämä on tilalla.
Tuo mitä kirjoitit uskontotunneista ja siitä ettei nykynuoriso samalla tavalla ota oppia niistä tunneista on tutkimustenkin mukaan totta. Vain 15 % nuorista uskoo raamatun opettamalla tavalla.
Sinusta se on paheksuttavaa mutta minusta hyvä asia.
Ja se kun ihminen(opettaja)kertoo toiselle(oppilas)jumala-asioita ei ole muuta kuin vajavaisen ihmisen kertomuksia toiselle vajavaiselle ihmiselle joka käsittää sen niin kuin omista subjektiivisista lähtökohdistaan vain voi.
Jumalallla ei ole sen kanssa mitään tekemistä, ihmiset ovat asialla.>>Ja se kun ihminen(opettaja)kertoo toiselle(oppilas)jumala-asioita ei ole muuta kuin vajavaisen ihmisen kertomuksia toiselle vajavaiselle ihmiselle joka käsittää sen niin kuin omista subjektiivisista lähtökohdistaan vain voi.
Jumalallla ei ole sen kanssa mitään tekemistä, ihmiset ovat asialla.
>>
Niinhän se on pari tuhatta vuotta jo ollut :D - jaikalii
eiepäselvää kirjoitti:
Juu kiva tarina...
>>Syntiin lankeemuksessa ihminen joutui eroon Jumalasta.>>
Jumala loi sellaisen ihmisen jonka tiesi lankeavan syntiin. Raamatussa kuvattu jumala on kaikkitietävä, joten miksi hän näin teki kaikessa viisaudessaan. Asian josta seurasi kärsimystä miljardeille ihmisille ja ikuinen mikälie epämukavuus suurimmalle osalle. Mikään ei häntä voi pakottaa tekemään mitään tietenkään, joten hän tahtoi tehdä niin – tahtoi suurimmalle osalle ihmiskunnasta kurjan kohtalon.
Tämä on uskomattoman helppo tunnustaa paikkansa pitäväksi, te – kuten jaikalii – olette korvianne myöten uskossa tuohon jumalaan ettette pysty tuota todeksi myöntämään, vaikka aukkoja siitä ei löydy. Jumala loi eli tahtoi kipua, tuskaa, kärsimystä, jne maailmaan ja ihmiselle. Se että jotkut ovat hänen pelastusrenkaassa kiinni, ei tee hänen toimistaan yhtään parempaa. Kukaan meistä ei toivo miljardien ihmisten kärsimystä edes hetkeksi saati ikuisesti – näin jumalanne teki ja te sanotte häntä hyväksi ja rakkaudeksi.Jumala toivoo ja tahtoo hyvä kaikille ihmisille. Jumalan yhteydessä Hänen luonaan on hyvä olla. Siksi Hän tuli ja sovitti ihmiskunnan synnin (yksikkömuoto; so. syntiinlankeemus) Golgatan ristillä uhraamalla oman Poikansa. Jeesus tuli pelastamaan sinua ja minua ja liittämään meidät yhteyteensä. Se maksoi Jeesukselle hirveät kärsimykset. Hän kärsi jotta sinä ja minä emme tarvitsisi kärsiä. Meidät on jo sovitettu. Rangaistus synneistämme (rikoksistamme) on jo kärsitty. Olemme jo istuneet kakkumme. Toinen teki sen meidän puolestamme meidän sijaisenamme. Olemme vapaat. Meidän tarvitsee vain kävellä ulos vankeudestamme Herran Jeesuksen Kristuksen luokse. Vapautemme on Herran Jeesuksen yhteydessä ja Hänessä. Jumala kutsuu meitä vapauteen Kristuksessa Jeesuksessa.
Mutta ihmisellä on oma tahto jota Hän kunnioittaa. Hän tahtoo seuraansa vain vapaehtoisia ihmisiä. Ei Hän pakota. Jos tahdot hyvän tulevaisuuden ja ikuisuuden, tule Herran Jeesuksen Kristuksen luokse. Hänen luonaan on kaikki hyvin "Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden. Runneltu meidän pahojen tekojemme tähden. Rangaistus oli Hänen päällään että meillä rauha olisi (olisi kaikki hyvin). Hänen haavojensa kautta me olemme parannetut (sovitetut ja siirretty elämään Jumalan, Rakkauden, yhteydessä Rakkaudessa sisällä Jumalan valtakunnassa.
Mutta jos tahdot istua vankilassa vaikka ovet ovat auki ja sinua kutsutaan ulos vapauteen, istu sitten. - taitaapiolla
"Jesus Christ die´d For Nothing I Suppose " Spaceman3
jaikalii kirjoitti:
Jumala toivoo ja tahtoo hyvä kaikille ihmisille. Jumalan yhteydessä Hänen luonaan on hyvä olla. Siksi Hän tuli ja sovitti ihmiskunnan synnin (yksikkömuoto; so. syntiinlankeemus) Golgatan ristillä uhraamalla oman Poikansa. Jeesus tuli pelastamaan sinua ja minua ja liittämään meidät yhteyteensä. Se maksoi Jeesukselle hirveät kärsimykset. Hän kärsi jotta sinä ja minä emme tarvitsisi kärsiä. Meidät on jo sovitettu. Rangaistus synneistämme (rikoksistamme) on jo kärsitty. Olemme jo istuneet kakkumme. Toinen teki sen meidän puolestamme meidän sijaisenamme. Olemme vapaat. Meidän tarvitsee vain kävellä ulos vankeudestamme Herran Jeesuksen Kristuksen luokse. Vapautemme on Herran Jeesuksen yhteydessä ja Hänessä. Jumala kutsuu meitä vapauteen Kristuksessa Jeesuksessa.
Mutta ihmisellä on oma tahto jota Hän kunnioittaa. Hän tahtoo seuraansa vain vapaehtoisia ihmisiä. Ei Hän pakota. Jos tahdot hyvän tulevaisuuden ja ikuisuuden, tule Herran Jeesuksen Kristuksen luokse. Hänen luonaan on kaikki hyvin "Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden. Runneltu meidän pahojen tekojemme tähden. Rangaistus oli Hänen päällään että meillä rauha olisi (olisi kaikki hyvin). Hänen haavojensa kautta me olemme parannetut (sovitetut ja siirretty elämään Jumalan, Rakkauden, yhteydessä Rakkaudessa sisällä Jumalan valtakunnassa.
Mutta jos tahdot istua vankilassa vaikka ovet ovat auki ja sinua kutsutaan ulos vapauteen, istu sitten.Anteeksi välikysymys...millä perusteella eiuskova on vankeudessa? Sinulle jo kirjoitin onnellisista ateisteista jotakin...jollainen isänikin oli. Ehdottoman rehellinen ateisti ja onnellinen eläessään.
Ei mitään vankeutta.
Sulla on jotain tosi kummia ajatuksia eiuskovista.- Spacewoman3
Nyt meni kyllä ihan ohi hilseen, mitä VITTUA sä sepostat siinä aurorajoikusaatana???
- eiepäselvää
jaikalii kirjoitti:
Jumala toivoo ja tahtoo hyvä kaikille ihmisille. Jumalan yhteydessä Hänen luonaan on hyvä olla. Siksi Hän tuli ja sovitti ihmiskunnan synnin (yksikkömuoto; so. syntiinlankeemus) Golgatan ristillä uhraamalla oman Poikansa. Jeesus tuli pelastamaan sinua ja minua ja liittämään meidät yhteyteensä. Se maksoi Jeesukselle hirveät kärsimykset. Hän kärsi jotta sinä ja minä emme tarvitsisi kärsiä. Meidät on jo sovitettu. Rangaistus synneistämme (rikoksistamme) on jo kärsitty. Olemme jo istuneet kakkumme. Toinen teki sen meidän puolestamme meidän sijaisenamme. Olemme vapaat. Meidän tarvitsee vain kävellä ulos vankeudestamme Herran Jeesuksen Kristuksen luokse. Vapautemme on Herran Jeesuksen yhteydessä ja Hänessä. Jumala kutsuu meitä vapauteen Kristuksessa Jeesuksessa.
Mutta jos tahdot istua vankilassa vaikka ovet ovat auki ja sinua kutsutaan ulos vapauteen, istu sitten.>>Jumala toivoo ja tahtoo hyvä kaikille ihmisille.>>
Näin olisi jos hän tahtoisi. Mikään ei pakottanut häntä luomaan kärsimyksen maailmaa ja valintaprosessia.
>> Siksi Hän tuli ja sovitti ihmiskunnan synnin (yksikkömuoto; so. syntiinlankeemus) Golgatan ristillä uhraamalla oman Poikansa.>>
Väitätkö tosissasi, että ihminen on luonut synnin ja harjoittaa sitä, eikä jumala tiennyt niin tulevan tapahtumaan ennen maailman luomisen aloittamistaan? Ja tarvitsisi vielä poikansa lähetettäväksi korjaamaan tilanne.
Jos jokin kaikkivaltias ja -tietävä, niin siitä on helppo tehdä johtopäätöksiä. Mutta ajattelemisen harjoittelu teillä ilmeisesti tyssännyt jo nuorena ilmeisestä syystä, niin nyt jaksa tässä kirjoitella enempää. Surullista tuommoisen opettaminen lapsille.
Tai vastaa oikeastaan miksi hän loi ihmisen jonka tiesi lankeavan syntiin? Spacewoman3 kirjoitti:
Nyt meni kyllä ihan ohi hilseen, mitä VITTUA sä sepostat siinä aurorajoikusaatana???
Mee nukkumaan. Eikös uskovaisilta ole kielletty kiroilu:D
"Spacewomen3"
Haha...- mitenseIRLkontakti
No kuka HELVETTI TÄSSÄ ON SANONUT OLEVANSA USKOVAINEN??? VITUN AB.
mitenseIRLkontakti kirjoitti:
No kuka HELVETTI TÄSSÄ ON SANONUT OLEVANSA USKOVAINEN??? VITUN AB.
Mikä sua vaivaa? Kommentoin jaikalille, en sinulle. Jaikalin mielestä eiuskova on jossain vankeudessa. Kun mitään vankeutta ei ole.
Vedit mun yhdestä mielipiteestä vain herneet nenään, ja tunnut olevan ihan raivon vallassa.
En ymmärrä raivoasi.- jaikalii
eiepäselvää kirjoitti:
>>Jumala toivoo ja tahtoo hyvä kaikille ihmisille.>>
Näin olisi jos hän tahtoisi. Mikään ei pakottanut häntä luomaan kärsimyksen maailmaa ja valintaprosessia.
>> Siksi Hän tuli ja sovitti ihmiskunnan synnin (yksikkömuoto; so. syntiinlankeemus) Golgatan ristillä uhraamalla oman Poikansa.>>
Väitätkö tosissasi, että ihminen on luonut synnin ja harjoittaa sitä, eikä jumala tiennyt niin tulevan tapahtumaan ennen maailman luomisen aloittamistaan? Ja tarvitsisi vielä poikansa lähetettäväksi korjaamaan tilanne.
Jos jokin kaikkivaltias ja -tietävä, niin siitä on helppo tehdä johtopäätöksiä. Mutta ajattelemisen harjoittelu teillä ilmeisesti tyssännyt jo nuorena ilmeisestä syystä, niin nyt jaksa tässä kirjoitella enempää. Surullista tuommoisen opettaminen lapsille.
Tai vastaa oikeastaan miksi hän loi ihmisen jonka tiesi lankeavan syntiin?>>>niin nyt jaksa tässä kirjoitella enempää<<<
En minäkään jaksa nyt enempää. Mutta jos pelastusasiat sinua kiinnostavat, lue Raamattua. Lue evankeliumeja. Jos et jaksa lukea Raamattua, lue valmiiksi purtua tekstiä. Ehkä tämä on helpompaa niellä http://www.jaikal.se/48683138 jaikalii kirjoitti:
>>>niin nyt jaksa tässä kirjoitella enempää<<<
En minäkään jaksa nyt enempää. Mutta jos pelastusasiat sinua kiinnostavat, lue Raamattua. Lue evankeliumeja. Jos et jaksa lukea Raamattua, lue valmiiksi purtua tekstiä. Ehkä tämä on helpompaa niellä http://www.jaikal.se/48683138Miks sä luulet että ihmisiä kiinnostaisi sun "valmiiksi purtu"teksti?
Niin ällöä mömmöä etten voi suositella kenellekään.- eiepäselvää
jaikalii kirjoitti:
>>>niin nyt jaksa tässä kirjoitella enempää<<<
En minäkään jaksa nyt enempää. Mutta jos pelastusasiat sinua kiinnostavat, lue Raamattua. Lue evankeliumeja. Jos et jaksa lukea Raamattua, lue valmiiksi purtua tekstiä. Ehkä tämä on helpompaa niellä http://www.jaikal.se/48683138Unohdit vastata kysymykseeni.
- jaikalii
eiepäselvää kirjoitti:
Unohdit vastata kysymykseeni.
Minua harmittaa kun en tiedä kaikkea Jumalasta, Raamatusta ja uskosta Jumalaan. Kyllä vastaisin mielelläni mutta kun en osaa antaa sinulle hyvää vastausta, niin jätän vastaamatta. Mutta sinä voit esittää kysymyksen Herralle Jeesukselle Kristukselle. Jos kysyt vilpittömässä tiedon halussa, Hän vastaa tavalla tai toisella. Eräänä päivänä sinä vain huomaat että sinä tiedät sellaista mitä et aikaisemmin tiennyt. Voi olla että kun kysyt, sen jälkeen saat jostakin ikään kuin sattumalta lukea vastauksen kysymykseesi mustaa valkoisella. Silloin sinä tiedät että Herra on ja että Hän elää ja että Hän puhuu ja on kiinnostunut sinusta.
- eiepäselvää
jaikalii kirjoitti:
Minua harmittaa kun en tiedä kaikkea Jumalasta, Raamatusta ja uskosta Jumalaan. Kyllä vastaisin mielelläni mutta kun en osaa antaa sinulle hyvää vastausta, niin jätän vastaamatta. Mutta sinä voit esittää kysymyksen Herralle Jeesukselle Kristukselle. Jos kysyt vilpittömässä tiedon halussa, Hän vastaa tavalla tai toisella. Eräänä päivänä sinä vain huomaat että sinä tiedät sellaista mitä et aikaisemmin tiennyt. Voi olla että kun kysyt, sen jälkeen saat jostakin ikään kuin sattumalta lukea vastauksen kysymykseesi mustaa valkoisella. Silloin sinä tiedät että Herra on ja että Hän elää ja että Hän puhuu ja on kiinnostunut sinusta.
Koska hän tahtoi – eihän kaikkitietävä erehdy.
eiepäselvää kirjoitti:
Koska hän tahtoi – eihän kaikkitietävä erehdy.
Nimmari eiepäselvää. Minusta tuntuu että jaikalii hyytyi, eli hänellä ei ole sinulle vastausta. Ilmeisesti hän kuvittelee kuitenkin että pidät jumalaa hyvänä ja kaipaat hänen vastaustaan, siksi hän mainostaa typeriä sivujaan ja jumalaansa jota ei koskaan kyseenalaista.
Uskovien piireissä sellainen myy, ja siksi hän mainostaa agendaansa täällä rohkeasti.
Oikeasti: jaikalilla ei ole moraalia joten moraalisia kysymyksiä hän ei yksinkertaisesti arvosta lainkaan saati että hän niitä ymmärtäisi.
Laitoin hänelle kolme viestiä eikä hän vastannut ainoaankaan.
Kirjoitin hänen valheistaan mm siitä kun hän luulee että eiuskovat ovat jossain vankilassa.
Jaikal elää mielikuvitusmaailmassaan ja ei sieltä poistu koska niin on hänen hyvä olla.
Henkisesti hän on 4-vuotiaan tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174456
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731637Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261394Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 115951
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19944Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 20931
- 171914