JUMALAN lapsille!

Sley

Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. Kuinka tällainen rakkaus saadaan? Vastaamme: Ihmisen sydän on niin turmeltunut, ettei se voi rakastaa, ennen kuin se on saanut kokea hyvyyttä. Kun siis Jumala kohteli vanhan liiton aikana ihmisiä julmasti, he eivät rakastaneet häntä. Silloin Jumala ajatteli: Minun on kohdeltava heitä niin ystävällisesti, että heidän on rakastettava minua. Silloin hän otti oman ainokaisen Poikansa, lähetti hänet alas meidän lokaamme, syntiimme ja kurjuuteemme ja vuodatti laupeutensa pohjia myöten. Nyt me voimme kerskata kaikista hänen lahjoistaan aivan kuin ne olisivat aivan kokonaan omiamme.

Hän tuli meidän rakkaaksi Isäksemme armahtaen niin meidän heikkouttamme, että meidän on jälleen käännettävä koko sydämemme rakkaus Jumalaan ja kohdeltava lähimmäistämme niin kuin Jumala on kohdellut meitä. Näin pidämme Jumalan käskyt sydämemme halusta. Nyt meillä ei ole muita jumalia. Hänen nimeänsä me rukoilemme ja vain sitä ylistämme.

Me annamme Jumalan hallita, tehköön hän mitä ikinä hyväksi näkee. Me pysymme hiljaisina ja vietämme lepopäivää. Näin me pidämme ensimmäisen taulun käskyt. Edelleen olemme ystävällisiä ja nöyriä jokaista kohtaan, kunnioitamme isää ja äitiä, palvelemme ja rakastamme lähimmäistämme mielellämme. Ajattelemme näin: Tahdon tehdä lähimmäiselleni niin kuin Jumala on tehnyt minulle
Päivän teksti Martti Lutherin hartauskirjasta Mannaa Jumalan lapsille.
Joh. 14:15 - keskiviikko 29. heinäkuuta

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a---a

”Minä olen juutalaisista kuullut ja lukenut paljon kertomuksia, jotka ovat tämän Kristuksen tuomion kanssa yhtäpitäviä: nimittäin miten he ovat kaivoja myrkyttäneet, tehneet salamurhia, lapsia varastaneet, kuten edellä on sanottu; samoin, että eräs juutalainen on lähettänyt eräälle toiselle juutalaiselle maan äärestä toiseen tuopilliseen kristitystä vuodatettua verta (…) kaikki on yhtäpitävää sen Kristuksen tuomion kanssa, että he ovat myrkyllisiä, vihaisia, kostonhimoisia, kavalia käärmeitä, salamurhaajia ja perkeleen lapsia, jotka salaisesti purevat ja tekevät vahinkoa, milloin eivät julkisesti kykene sitä tekemään. Sen vuoksi minä mielelläni tahtoisin heidän olevan siellä, missä ei ole ketään kristityitä”

-Martti Luther

• näkymätön-ninni

Voi sinua a---a. Etsit vain pahaa ja väärää varsinkin uskovista ihmisistä. Käyt heti kimppuun, kun huomaat jonkun langenneen tai väärin tehneen. Kaiva, kaiva, käännä ja väännä... Mihin sinä luulet sillä pääseväsi? Luuletko että pystyt horjuttamaan uskovia ihmisiä mihinkään suuntaan? Mikä on tavoitteesi? Motiivisi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5000
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1129
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      947
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe