Mä olen pienipalkkaisessa työssä oleva mies, tienaan normaalisti perustunneilla nettona noin 1500€/kk. Eli vähän, työ on vielä raskasta.
Mua kiinnostaisi (tietysti) tienata edes vähän enempi, 200€/kk lisää jo olis iso juttu mulle. Ylityöthän auttaisi, mutta niitä meillä ei saa tehdä.
Ainoa vain, että tällaisia täytetöitä ei ole oikein missään tarjolla ja nekin taas, mitä on, niin ne ei taas sovi tuon mun päätyön kanssa yhteen aikataulujen puolesta. Joten olen aikalailla motissa tämän asian kanssa.
Yksi vaihtoehto olisi jonkinasteinen myyntityö(puhelinmyyjäksi en kyllä ala), mutta lähinnä tuollainen kirppari-/siihen rinnastettava kaupustelu voisi olla sopiva. Kysymys kuuluukin sellaiselle, jolla on kokemusta tällaisesta, niin onko tällainen kuin kannattavaa?
Mulla eräs tuttava tekee lisätyönä juuri tätä, eli hän ostaa halvalla/saa lahjoituksena käyttökelpoista tavaraa(kuten esim. vaatteita, astioita, mitä vaan). Ja sitten, kun tavaraa on tarpeeksi, niin hän vuokraa loossin kirpparilta 2-3 viikoksi ja myy tavaraa pois. Hänellä on myös netissä jatkuvasti myynti-ilmoituksia. Ainoa vaan, että hän nyt kai on mustis omasta "ideastaan", joten hänestä nyt ei oikein saa mitään neuvoja irti.
Olisi ihan mukava, jos joku voisi antaa neuvoja tai ideoita tällaisen asian suhteen. Ja asiallisesti tietysti.
Mulla tosiaan on se tilanne, että reilu puolet palkasta menee asumiseen ja autoon. Elääkin silti täytyy ja olisihan se muutenkin hyvä, että saisi edes vähän paremman taloudellisen turvan. Autokin mulla on pakko olla työn takia, työajat ja työpaikan sijainti on sellaiset, että bussilla tai pyörällä kulkeminen siellä ei onnistu millään.
Opiskelemaan taasen mulla ei ola ainakaan tällä hetkellä mahdollisuuksia lähteä, ja oppisopimus nyt olisikin mulle itselle se ainoa mahdollinen ja työpaikan vaihtaminenkaan nyt ei oikein taasen onnistu.. En oikein uskallakaan riskeerata, on tämä nykyinen nyt kuitenkin tyhjää parempi tällä hetkellä. Ja nekin täysaikaiset työpaikat, mihin pääsisin, olisivat vielä paljon pienemmällä palkalla.
Harmittaa kyllä välillä, kun aina kuitenkin mietityttää että selviääkö seuraavaan tilipäivään vai tuleeko joku isompi ylläri, mikä sotkee koko budjetin. Siihen nyt ei kuitenkaan tarvitse kuin yksi isompi hammaslääkärikäynti tai auton hajoaminen tms.
Ideoita lisätienesteihin?
57
2613
Vastaukset
- 412euroakuussa
Noilla tuloilla pitäisi pärjätä hyvin, mutta kirppari-idea ei ole huono jos siellä on hyvin saatavilla tavaraa josta saisi vähän voittoa.
Kannattaisi silti katsoa myös menopuolta. Jos rahat ei riitä niin ongelma on menoissa.- TiukkaaSeOnMonellakin
Ainahan sitä pihikin voi vielä pihistää lisää, tällaisen neuvon itse sain joskus (ja hyvä onkin).
Mutta itsekin työläisenä olen ainakin saanut sen käsityksen, että työttömät valitettavan usein unohtavat sen, että työssäkäyvä ei saa mitään tukiakaan sitten mistään edes oikeesti todella huonoina aikoina. Tämä harkinnanvarainen on ainoa ja sitäkään ei kyllä käytännössä työssäkäyvälle makseta.
Ja nuo rajat menee todella alhaalla, vielä kun rakkaamme Kela laskee kaikki kulut bruttotuloista. Se muuten on perseestä oikeasti, poliisi siirtyi sakotuskäytännössään nettotuloihin perustuvaan sakotukseen, mutta Kela laskee vielä kaiken bruttotuloista. Mielestäni väärin, kyllä lakia rikkovaa täytyisi aina rankaista kovimman mukaan eli tässä tapauksessa sakottaa bruttotuloista.
Mutta tosiaan, esimerkiksi muutama vuosi sitten meillä oli avovaimon kanssa se tilanne, että mä olin vastavalmistunut ja hän oli vielä koulussa.
Mä pääsin töihin, palkka oli bruttona 1230€/kk, mistä jäi nettona 1030-1050€/kk. Avovaimo oli ensialkuun pelkällä opintotuella(213€/kk bruttona, nettona 192€/kk) ja siitäkin Kela oti pois muutaman kympin mun tulojeni takia. Eli me 2 jouduttiin sinnittelemään 1150-1180€ kuukausituloilla aika kauan. Ei saatu ikinä mitään tukia, kun opiskelijahan ei kuulunut ainakaan silloin sosiaalituen piiriin ja mä taas tienasin kuulemma niin älyttömät rahat, että Kela eikä sossu ollut velvollinen kuulemma auttamaan meitä edes satunnaisesti.
Eli tosiaan, Kela eikä sossu normisti maksa työssäkäyvälle senttiäkään mistään avustuksia. Edes tereyskeskusmaksua, jos pienituloinen työssäkäyvä sattuu vähänkään sairastelemaan.
Eli toki 412€/kk tuloilla sinnittelevällehän tuollainen 1500€ bruttonakin varmaan tuntuu niin kauhealta rahalta, ettei tosikaan, mutta kannattaa tosiaan miettiä myös sekin, että tuosta rahasta työssäkäyvä maksaa IHAN KAIKEN itse. Asumisen sähkö- ja vesimaksuineen, puhelinlaskut, netin, sairaalakäynnit(jos niitä tulee), ihan kaikki. Ja tosiaan useimmille työssäkäyville auto on oikeasti pakkolaite ja sen pito maksaa. Eli se on aika normaaliakin, että työssäkäyvä on loppuviimeksi aika samalla viivalla työttömän kanssa taloudellisesti. Työssäkäyvä vain joutuu maksamaan sen kaiken itse, mitä työtön saa sossun kautta laitettua maksuun.
Nehän on sitten eri, jotka oikeasti tienaa edes sen 3000€/kk keskiarvon. Tuosta palkastahan jää väkisinkin se 2000€ käteen ja se tuo jo huomattavasti paremman turvan elämiseen.
- MetsänPoikaOnnellinen
En valitettavasti osaa auttaa. Itse en käy ollenkaan töissä.
Mutta tiedän kyllä miten voi pärjätä pienemmillä menoilla. Olen investoinut mato-onkeen, ongin kaloja ja käyn lisäksi ahkerasti metsässä keräämässä nokkosia, sieniä ja marjoja. Ruokaan ei kulu rahaa enää paljon mitään.
Mihin sä sitä rahaa niin paljon tarvitset? - zsossupummiPro
Kuseta sossua nyt heti kuulikko! Heti paikalla meet ja kusetat sossua tai ainaki tee vakuutuspetos, niin juuri vakuutuspetoksen teet ja sitten myyt olematonta tavaraa nettikirppareilla ei liian kallista muuten tulee haaste perään.
Kuulikko? nyt heti alat myymään olematonta pikkutavaraa nettikirppareilla (alle 100e) eikä ne tyhmät jaksa edes ilmoittaa sinusta kun häpeää huijatuksi tulemista ja jos välittää niin poliisi toimii vasta muutaman vuoden päästä ja sittenkin vaan ehdonalaista eikä tartte pelätä sakkoja.
Nyt heti teet sen tänään eikä viidestoistapäivä kuulitko!? - MyyTietokoneesi
Saat rahaa!
- TästäWinkkejä
Miten olisi jokin siivoustyö esim. iltatyönä esim. 3 pv/vko 3 h/kerta, viikossa tulisi n. 9 h siivoustyötä ja palkkakin taitaisi olla juurikin tuo pari hunttia kuussa! Ja muina vapaa hetkinä voisit kerätä marjoja/sieniä, se täysin verovapaata tienestiä, kun myyt keräämäsi!
- Hill-Bill
Käpyjä kokoaikaisesti keräämällä tienaa sen 4000 euroa/kk netto.
http://yle.fi/uutiset/kapyja_keraamalla_jopa_nelja_tonnia_kuussa_puhtaana_kateen/6374487
Tuntipalkaksi tulee siten nettona 4000 / (21,5 * 8) = n.23 euroa.
Että jotain tuollaista ehdottaisin, jos virtaa ja tarmoa riittää. Itse olen työtön, niin en pysty tekemään mitään, koska sitten menisi elantokin, kun korvaukset eivät enää juoksisi tilille.- ontääperseest
Jos kävyistä saa 4000 e / kk niin eikö se käpyjen keräily houkuta silloin enemmän kuin työttömänä lusmuilu muiden köyhien elannosta revityillä verisillä verorahoilla?
- Hill-Bill
ontääperseest kirjoitti:
Jos kävyistä saa 4000 e / kk niin eikö se käpyjen keräily houkuta silloin enemmän kuin työttömänä lusmuilu muiden köyhien elannosta revityillä verisillä verorahoilla?
Pitäisi olla oma auto ja autopaikka, kun ei täältä Jätkäsaaresta juuri käpyjä löydy. Sitä paitsi minä en tarvitse lisätuloja, koska osaan elää nuukasti. Työmarkkinatuki, asumistuki ja loput saan sossusta. Kun on lyhyt matka Tallinnan lautalle, niin siellä tulee käytyä kerran tai kaksi kuukaudessa. Siellä käyn parturissakin. Kylmälaukku on kaljakärryissä alimmaisena. Käyn siinä sataman Rimissä ostamassa ruokia ja paluumatkalla laivalta sitten mukaan juomat. Matkustelu on ihan kivaa vaihtelua työttömän arjessa.
- Loisto-idea
Maalaa naamasi mustaksi, polta kaikki paperisi ja mene fattaan ja sano että olet koneinsinööri mutta paperit jäi kesälomalla kesäasunnolle somaliaan.
Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.- elintasonouseekohinalla
Ja tulot tuplaantuu ja asuakin saat ilmatteeksi. Sen jälkeen voit vaihtaa huonekalut uusiksi ja koko elektroniikan vimpan päälle, ja kalliit merkkikuteet, ja kas. vientiä alkaa olla naismarkkinoilla. Ja muuta ei ole kuin vapaa-aikaa, joten voit ryhtyä matkustelemaan ajankuluksi.
- jatämäkinvielä
elintasonouseekohinalla kirjoitti:
Ja tulot tuplaantuu ja asuakin saat ilmatteeksi. Sen jälkeen voit vaihtaa huonekalut uusiksi ja koko elektroniikan vimpan päälle, ja kalliit merkkikuteet, ja kas. vientiä alkaa olla naismarkkinoilla. Ja muuta ei ole kuin vapaa-aikaa, joten voit ryhtyä matkustelemaan ajankuluksi.
Ja sivutuloja saat myymällä huumeita, ja tulevaisuus on turvattu, kun muistat laittaa kertyneet tulot sukanvarteen. Sen jälkeeen muutat jonnekin lämpimään maahan.
- javieläsekin
jatämäkinvielä kirjoitti:
Ja sivutuloja saat myymällä huumeita, ja tulevaisuus on turvattu, kun muistat laittaa kertyneet tulot sukanvarteen. Sen jälkeeen muutat jonnekin lämpimään maahan.
Ja sosusta saat vielä rahhaa uuden tuliterän auton ostoon, kun entinen hajos noin vaan. Sitten ajankulukses voit alkaa vaikka myymään itteäs, siitä saat kivasti lisätuloja.
- PenttiPeeaaPässiäinen
Niin kyllä mä tiedän, että on paljon ihmisiä, jotka joutuvat elämään paljon pienemmilläkin tuloilla. Monella heistä on vielä alaikäisiä lapsia ja velkaa lisäksi, ulosottoja ainakin jos ei muuta.
Eli heihin nähden ainakin olen hyväosainen(en todellakaan väheksy ketään, jos joku nyt ehkä haluaakin niin ajatella).
Ja sossusta nyt mun on ihan turha odottaa mitään, kun kuulemma tienan niin paljon ja mulla on omaisuuttakin paljon(auto).
Kyllä mä seuraankin menoja, vaikka ikinähän ei voi pihistää liikaa. Tosiaan asuminen ja auto vie reilu puolet tuloista, eikä siihen ole laskettu edes auton remontteja huoltoja(ne mä teen itse, tarvitsee maksaa ainaoastaan osista). Eli nuo verot, vakuutukset ja polttoaineet on kalliit.
Mutta onhan näissäkin hyviä ideoita useimmissa kommenteissa.
Tosin asun isossa kaupungissa, joten täällä on nuo metsät aika putsattuja marjoista ym hyödykkeistä, mutta tietysti autollahan pääsee kauemmaksikin. Kerää vielä vähintään 100 litraa/reissu marjoja, niin eiköhän ne bensat ainakin sillä kuittaannu.
Mutta tosiaan tuohon ihmettelyyn, että mihin mä tarvitsen niin paljon rahaa, voin vain sanoa että eläminen maksaa. Vaikka mäkin huolehdin raha-asioistani tarkkaan.
Isossa kaupungissahan asuminen on kallista, 20neliön pikkuyksiönkin vuokra on helposti 400€/kk sähkö vesi, eli asumisen kokonaiskulut on helpostikin se 450-500€/kk. Autoni keskikulutus pyörii noin 8l/100km ja polttoaineen hinta on tällä hetkellä reilu 1,60€/l(eikä bensanhinta ainakaan missään nimessä tule halpenemaan ainakaan) ja kuukaudessa ajan kuukaudesta riippuen 1200-1400km, joten siitä voi laskea jo bensakulut. Siihen päälle vakuutukset ja verot.
Toki saahan työmatkoista verohelpotusta ,mutta sekin on todella pieni korvaus. Ja niissäkin on 600€ omavastuu, eli lyhysti laskettuna 1000€/v työmatkakuluista omalla autolla saa vain 400 eurosta verottajan kilometrikorvaukset ja nekin muistaakseni on tällä hetkellä reilu 20 senttiä kilometriltä.
Eli onhan tässä pakollisia menojakin aikalailla, vaikka monen työttömän mielestä varmaan tienaan ihan älyttömästi jo nyt. En tosiaan tarkoita loukata ketään, mutta tämä nyt on vain tämä tilanne.
Ja mä kuitenkin olen sellainen luonne ehkä vähän liikaakin, että mä en oikein osaa olla jouten. Vaikka kyllähän sitä työttömänäkin aina tekemistä keksii.- muruinamaailmalla
varustaudu joulusesenokiin kyselemällä havuja/ joulukuusia joita voit myydä torilla. Jos osaat ja ehdit, voit kokeilla himmelin tekoa. Tosin tämä on vain yhden kuukauden sesonkikauppaa mutta kummiskin. Miten olisi joku mainosten jakaminen tai vastaava. oti myös tajota remonttiaupau vaikka kaupan seinän ilmoituksilla.
- TässäKolmeVinkkiä
Aika paljon tuo sun autosi kuluttaa polttoainetta! Voit säästää helposti vaihtamalla auton vähempiruokaiseen malliin. Vielä enmmän säästävä vaihtoehto olisi myydä auto kokonaan ja muuttaa lähemmäs työpaikkaa niin, että voit ajaa työmatkat pyörällä tai kulkea jalan tai julkisilla, mutta jos työ tosiaan on aivan korvessa niin se ei ehkä nyt onnistu.
Voit myös säästää helposti asumiskuluissa hankkimalla oman asunnon, sillä 500 eurolla kuussa lyhentää jo kummmasti asuntolainaa ja maksaa vastiketta. Joidenkin vuosien kuluttua huomaat, että laina onkin maksettu, niin maksat enää pelkkää vstiketta ja säästöön jää paljon enemmän.
Lisää rahaa kannattaa yrittää hankkia sellaisilla tekemisillä, jotka tuntuvat muutenkin sinulle itsellesi luontevilta ja mielekkäiltä. Unohda kirpparijutut, ei niillä oikeasti paljon mitään hanki eikä niistä ole tulevasisuuttasi ajatellen mitään hyötyä. Kannattaa perustaa toiminimi ja tehdä bisnestä sillä alalla, minkä osaat parhaiten. Esimerkiksi tuota autonkorjausta taidat osata aika hyvin? Ehkä voit kehitellä siitä jotain bisnestä? Saat sitten laitetuksi autonkin firman nimiin ja vähennykset kunnolla verotukseen. - PenttiPeeaaPässiäinen
TässäKolmeVinkkiä kirjoitti:
Aika paljon tuo sun autosi kuluttaa polttoainetta! Voit säästää helposti vaihtamalla auton vähempiruokaiseen malliin. Vielä enmmän säästävä vaihtoehto olisi myydä auto kokonaan ja muuttaa lähemmäs työpaikkaa niin, että voit ajaa työmatkat pyörällä tai kulkea jalan tai julkisilla, mutta jos työ tosiaan on aivan korvessa niin se ei ehkä nyt onnistu.
Voit myös säästää helposti asumiskuluissa hankkimalla oman asunnon, sillä 500 eurolla kuussa lyhentää jo kummmasti asuntolainaa ja maksaa vastiketta. Joidenkin vuosien kuluttua huomaat, että laina onkin maksettu, niin maksat enää pelkkää vstiketta ja säästöön jää paljon enemmän.
Lisää rahaa kannattaa yrittää hankkia sellaisilla tekemisillä, jotka tuntuvat muutenkin sinulle itsellesi luontevilta ja mielekkäiltä. Unohda kirpparijutut, ei niillä oikeasti paljon mitään hanki eikä niistä ole tulevasisuuttasi ajatellen mitään hyötyä. Kannattaa perustaa toiminimi ja tehdä bisnestä sillä alalla, minkä osaat parhaiten. Esimerkiksi tuota autonkorjausta taidat osata aika hyvin? Ehkä voit kehitellä siitä jotain bisnestä? Saat sitten laitetuksi autonkin firman nimiin ja vähennykset kunnolla verotukseen.Kiitos vain tästä velkaantumalla tienaat-neuvosta, mutta taidan jättää tuon velan väliin. Vielä kun siitä ei ole hyötyä vasta kuin sitten, kun velka on maksettu aikaisintaan 15v, tod.näk. 20-25v KALLIIN velkavuoden jälkeen.
Ymmärrän kyllä pointtisi, oma kun on aina oma, mutta en tosiaan ylipäätään ottaisi tuolla syyllä velkaa.
Kiinteän omaisuuden halu tai perinnön jättäminen jälkipolville olisi se ainoa syy asuntolainaan mulle.
Ja olen itse yrittäjäperheen kasvatti, niin tiedän sen jo valmiiksi, ettei sekään tie ole noin huoleton ja nopea tienaamiskeino, kuin mitä kirjoituksestasi annat ymmärtää.
En nyt ala tätä enempää vatvomaan, mutta tosiaan, ei yrittäjyyskään ole mikään kultakaivos, helppo eikä vaikea, vaikka sitä aina sellaisena puhutaan. Eikä yrittäjyys välttämättä takaa isompaa eläkettäkään, vaikka niin äkkiä luulisi. Niin paljoa isompaa ainakaan, että sitä voisi käyttää syynä yrittäjyydelle. Yrittäjyyden ainoa etu on se, että kaikki raha, mitä työlläsi teet, tulee sulle itsellesi. Ja yrittäjän verotus on todella kova. Eli halvemmaksi tulee olla renkinä jo senkin puolesta.
Tietysti jos nyt ihan älyttömästi rupeaa tekemään jotain kauppabisnestä, niin sittenhän se melkein kannattaa laittaa yrityksenä. Mutta se täytyy olla kyllä tosiaan tuottavassa mittakaavassa olevaa satavarmaa varmaa hommaa.
Toiminimellä kuitenkin vastaat koko bisneksestäsi henkilökohtaisesti. Eli jos konkurssi tulee, niin lähtee hyvin äkkiä se asuntokin alta ja ulosotot lankeaa niskaan. Niin koitahan siinä sitten tienata halvalla asumisella jne..
Niin juu, tuosta auton remonteista. Olen kyllä aika hyvä perusjutuissa, tarpeeksi vanha auto jos on, niin korjaan kyllä lievän koneviankin, mutta uudet nykyautot on ihan toista.
Sähköt ja tietokoneethan niitä pyörittää ja ne yleensä niissä hajoavatkin. Ja mä en taas autosähköistä tajua paljoakaan, on tosi hankala jo paikantaakin. Autoissa kuitenkin on jo useampi kilometri sähköpiuhaa vedettynä pitkin autoa. Eli se siitä bisneksestä.
Onhan tuo aika isoruokainen auto, mutta pakko se on jollakin kulkea ja tuliterää autoa ei kannata ostaa. Ja sitten vastaavasti en lähde enää pyörittämään elämääni näiden 300€ resujen varaan. Vievät yhtälailla bensaa ja yleensä ovat jatkuvasti rikki jostain kohtaa. Eli hintaa ja vaivaa siitäkin tulee.
Niin juu ja tällaista keskikulutukseltaan 4,5l/100km kuluttavaa autoa en voikaan ostaa. Olisi kuitenkin kokoluokaltaan Suzuki Alto, Renault Twingo tai vastaavan kokoluokan menopeli. Googleta nuo merkit, niin näet mistä puhun.
Syynä on ihan tämä, että olen 197cm/120kg ihminen. Eli olen yksinkertaisesti liian iso tuollaiseen autoon, kokemusta on ja tämä nykyinen autokin on siinä kintaalla kokonsa puolesta mulle. Ja näin.
Työmatkat nyt on se iso menoerä, mutta työpaikan sijainti työajat ovat sellaiset, etten yksinkertaisesti tosiaan pääse julkisilla enkä pyörällä kulkemaan töissä. Kulkisin kyllä muuten. Ja korpeen muuttaminen taas toisi suoraa tämän hetken säästöä asumiskuluihin, mutta keskeltä metsääkin on taas matkaa suurinpiirtein joka paikkaan. Eli tuossa tapauksessa on sitten aika sama, maksatko asumisesta vai välimatkoista suurinpiirtein samat kulut..Eikö?
Eipä mulla muuten tupakka pala eikä viina virtaa, eli ei ole niitä murheita rahankäytön suhteen. Tupakansavu haisee pahalta ja humalaiset on parhaimmillaankin ärsyttäviä mekkaloitsijoita(useimmat). Niin en viitsi itse haista pahalle enkä tyhmentää itseäni viinalla varsinkaan.
Mutta kiitos neuvoista ja lisääkin saa laittaa tähän ketjuun. Selvittelen jo näistäkin ainakin osaa näitä sivutyöjuttuja. Jos vaikka löytyisikin jotain mun muun elämän aikatauluihin sopivaa.
- EthänPolta
Jos olet tupakkamiehiä, niin teepäs niin, että jätä tupakat ostamatta ja laitat joka päivä askin hinnan verran rahaa säästöön. Vitonen päivässä tekee 150 euroa/kk ja 7800 euroa vuodessa.
- nuukuuskunniaan
Mainosten tai lehtien jakelu
Siivouskeikat
Osa-aikainen henkilökohtaisen avustajan homma
Marjojen ja sienten poiminta
Koirien ulkoilutus, nurmikon ajelu, ikkunanpesu, muuttoapu- koirafanittaja
Koirien ulkoilutusta tekisin ihan ilmaiseksikin, ihan ulkoilutettavien tarjoaman mukavan seuran takia :) terv. Koiraton koiranystävä. Ja tietty siinä molemmat saavat liikuntaa:)
- nuukuuskunniaan
Panepa esim. lähikaupan ilmoitustaululle tai oman paikkakuntasi nettisivuille tuo sekä yhteystietosi. Eiköhän ulkoilutettavaa löydy sinullekin.
- koirafanittaja
Niin olen tässä suunnitellutkin tekeväni :) Koiraihmisiä täällä on paljon ja mukava lenkkiseura piristäisi :)
- työtönmies
Tienaan 500-800 kuukaudessa pimeesti. Siis saman verran kun saan työttömyyskorvauksia. Olen hakannut puita, maalannut, leikannut ruohoo, haravoinut, rakentanut terassii. Olen ilmoitellut lehdissä että teen tuollaisia hommia korvausta vastaan. Mummot soittelee että tulenko pilkkomaan puita ja kantamaan ne liiteriin. Talvisin teen paljon lumitöitä vanhuksille ja täällä pohjoisempana lunta on joten tienaan mukavasti
- 300eKuussaSaaTienata
Eräs naapurini teki tuota saman tyyppistä juttua pari vuotta mutta sai sitten verottajalta aikamoisen mätkäytyksen arvioverotuksena, korotetut verot ja Kelalta takaisinperinnän. Kävi siis vain pesemässä ikkunoita, teki pihahommia ja lumitöitä ... ei niistä montaa sataa kuussa kertynyt. Ei tee enää mitään. Joku oli ilmeisesti hänet verottajalle käräyttänyt, en minä.
- talousneuvos
Voit alkaa siivoojaksi, iltatyötä ja maksetaan kohtuullisesti. Erilaisilla vuokratyöfirmoilla on myös tarjolla mm. viheralueiden siivoamista, jota tehdään hiljaisen liikenteen aikaan yöllä ja aikaisin aamulla. Kirpparihomma tms. kauppahomma on tietty hyvä homma, mutta verottaja kannattaa pitää siinäkin mielessä, ettei tule yllätyksiä. Lahjoitetaan osastoilta löytyy joskus myytävää, kuolinpesistä hyvinkin arvokasta myytävää. Tämä on ala johon pitää kasvaa, oppirahat joutuu maksamaan. Tienata voi ihan millä tavaralla, voitto on tehtävä aina ostettaessa, näin neuvoi minua nuorena vanha kauppaneuvos-setäni. Myytävää voit löytää jopa roskalavalta, talvella joku oli heittänyt roskalavalle "roskakirjallisuutta" ison nipun, joukossa oli harvinaisuuksi ja niillä sai lähes 1000€ alan harrastajilta. Lomamatkalla voit löytää mm. varaosia vanhoihin moottoripyöriin, voit kunnostaa niillä oman prätkän ja myydä sen sitten omasta käytöstä. Ulkomailta tuodun tavaran myynnissä pitää aina muistaa tullin määräykset. Itse olen tehnyt pieniä taide-esineitä romusta ja kivistä, myyn niitä eräässä taidenäyttelyssä prosenttipalkkiolla, tienaan niillä aika hyvin. Vaatteilla voi tehdä hyvin kauppaa, perikunnilla on joskus mm. kansallispukuja, niille löytyy joskus hyvin ostaja jostain kansantanssiporukasta. Lasten kansallispuvut on hyviä myytäviä, niitä on harvoin tarjolla. Netin kautta pystyy tarkistamaan helposti hintoja, ettei maksa liikoja ja osta huonosti kaupaksi menevää. Poliisin löytötavarahuutokaupoissa kannattaa käydä, usein voi tehdä löytöjä, joskus 20€ ostoksella tienaa 200€, joutavaa roinaa ei kannata ostaa.
- nimimerkkit
Paljonkos se on auton vakuutus tätä nykyä, silloin joskus oli vuoden maksu 1/4 kk nettotuloista.
Asumisen omavastuu on 1100€/kk tuloilla 350 €/kk joten kun yv 56 neliötä on 240 €/kk lainan korkoon ja lyhennyksiin jää 400€/kk.
Jollet asu UTS-joella ei auto ole välttämätön. Pysäkille voi polkea tai mennä mopolla,- Pointtisi
Täällä Turussa ainakin ekat bussit lähtevät klo 05.00 reittiajoon.
Eli ei onnistu isossakaan kaupungissa ainakaan aamulla kulkeminen bussilla töissä, kun työt alkaa klo 05.00. Eli sorvin ääressä on oltava jo juuri tuohon aikaan. Itse en ainakaan pääse millään aamuviiden bussilla aamuviideksi töihin(selvennyksenä, jos olet myös turkulainen;)).
Iltapäivä on tietysti eri.
Eli eipä se vaadi tuota Utsjoella(eli UTS-joella) asumista tuo oman auton tarpeellisuus/välttämättömyys.
Niin juu, itsellä on uudehko, keskikokoluokan sedan autona, ilman bonuksia vuodessa vakuutukset noin 1300€(pakollinen kasko ja mulla taasen on bonuksia). Auton arvonkin takia jo on pakko pitää tuo ylimääräinenkin vakuutus. Eri olisi tietysti joku väh. 20v ja max 500€ arvoinen rotisko, sellaista voi pitää jo pelkällä pakollisella vakuutuksella ja toivoa mahdollisen kolarin sattuessa, että se vastapuoli on syypää, jotta omatkin vammat korvataan vakuutuksista.
Halvimmat pakollisetkin taitavat olla nykyään jo vähintään 500€/v ilman bonuksia. - köyhäautoilee
Pointtisi kirjoitti:
Täällä Turussa ainakin ekat bussit lähtevät klo 05.00 reittiajoon.
Eli ei onnistu isossakaan kaupungissa ainakaan aamulla kulkeminen bussilla töissä, kun työt alkaa klo 05.00. Eli sorvin ääressä on oltava jo juuri tuohon aikaan. Itse en ainakaan pääse millään aamuviiden bussilla aamuviideksi töihin(selvennyksenä, jos olet myös turkulainen;)).
Iltapäivä on tietysti eri.
Eli eipä se vaadi tuota Utsjoella(eli UTS-joella) asumista tuo oman auton tarpeellisuus/välttämättömyys.
Niin juu, itsellä on uudehko, keskikokoluokan sedan autona, ilman bonuksia vuodessa vakuutukset noin 1300€(pakollinen kasko ja mulla taasen on bonuksia). Auton arvonkin takia jo on pakko pitää tuo ylimääräinenkin vakuutus. Eri olisi tietysti joku väh. 20v ja max 500€ arvoinen rotisko, sellaista voi pitää jo pelkällä pakollisella vakuutuksella ja toivoa mahdollisen kolarin sattuessa, että se vastapuoli on syypää, jotta omatkin vammat korvataan vakuutuksista.
Halvimmat pakollisetkin taitavat olla nykyään jo vähintään 500€/v ilman bonuksia.Minulla ei ole ollut kaskoa missään autossa, oli sitten uusi tai vanha. Pakollinen liikennevakuutus riittää, se korvaa aiheuttamani vahingot toisille ja se riittää. Tulee halvaksi, nyt kohtuu käytetty iso Pösö farkku, jossa liikennevakuutus n. 150€/v. kaikilla mahdollisilla bonuksia ja alennuksilla. Ei ole kallista pitää autoa!
- rikasautoilee
köyhäautoilee kirjoitti:
Minulla ei ole ollut kaskoa missään autossa, oli sitten uusi tai vanha. Pakollinen liikennevakuutus riittää, se korvaa aiheuttamani vahingot toisille ja se riittää. Tulee halvaksi, nyt kohtuu käytetty iso Pösö farkku, jossa liikennevakuutus n. 150€/v. kaikilla mahdollisilla bonuksia ja alennuksilla. Ei ole kallista pitää autoa!
Kivat sulle.
Eli olet juuri tuollainen, mistä kirjoitin. Eli ajat muutaman satasen arvoisella rotiskolla, mihin ei ole järkeäkään ottaa eikä tuskin saakaan muuta vakuutusta, kuin se pakollinen. Ja hintaa sillekin tulee yhtä lailla, kun kolaroit itse ja maksat kaikki siitä johtuvat omat sairaalakulut itse.
Mutta jokainen tyylillään, maksaako sitten näitä kuluja vakuutuksen kautta vai teho-osastolta käsin suoraan. - köyhäautoilee
rikasautoilee kirjoitti:
Kivat sulle.
Eli olet juuri tuollainen, mistä kirjoitin. Eli ajat muutaman satasen arvoisella rotiskolla, mihin ei ole järkeäkään ottaa eikä tuskin saakaan muuta vakuutusta, kuin se pakollinen. Ja hintaa sillekin tulee yhtä lailla, kun kolaroit itse ja maksat kaikki siitä johtuvat omat sairaalakulut itse.
Mutta jokainen tyylillään, maksaako sitten näitä kuluja vakuutuksen kautta vai teho-osastolta käsin suoraan.Lue tarkkaan se mitä kirjoitin. Minulla on ollut/on uusiakin autoja, en ole niihinkään koskaan ottanut kaskoa. Minulla oli useampi uusi diesel Mersu ja melkoinen määrä mm. Toyotan maastoautoja, ei niissä ole missään ollut kaskoa ja yksi ajamaton auto on tallissani, ilman kaskoa sekin. Nyt tosiaan ajan kohtuu käytetyllä farkku Pösöllä, ilman kaskoa silläkin.
Sairaalakuluihin minulla on erikseen vakuutus, maksaa muutaman kympin vuodessa, toimii samalla matkavakuutuksena, koska matkustan aika paljon, sekä ajan moottoripyörällä ulkomailla. Lisäksi minulla on erilaisia ryhmävakuutuksia, joten ole huoletta, kyllä olen huolehtinut vakuutusturvastani - rikasautoilee
köyhäautoilee kirjoitti:
Lue tarkkaan se mitä kirjoitin. Minulla on ollut/on uusiakin autoja, en ole niihinkään koskaan ottanut kaskoa. Minulla oli useampi uusi diesel Mersu ja melkoinen määrä mm. Toyotan maastoautoja, ei niissä ole missään ollut kaskoa ja yksi ajamaton auto on tallissani, ilman kaskoa sekin. Nyt tosiaan ajan kohtuu käytetyllä farkku Pösöllä, ilman kaskoa silläkin.
Sairaalakuluihin minulla on erikseen vakuutus, maksaa muutaman kympin vuodessa, toimii samalla matkavakuutuksena, koska matkustan aika paljon, sekä ajan moottoripyörällä ulkomailla. Lisäksi minulla on erilaisia ryhmävakuutuksia, joten ole huoletta, kyllä olen huolehtinut vakuutusturvastaniOtas nyt ne lääkkeesi, että pääset noista harhoistasi eroon.
Olet olevinasi köyhä ja silti sinulla on olevinaan kalliita maastureita, moottoripyöriä ym.
Vaikka eipä silti, JOS tuo on totta(mitä epäilen), niin varmasti oletkin sen vuoksi köyhä.
Eikä sinulla olisikaan rahaa enää edes kaskoon, koska olet laitellut kaiken varallisuutesi ylihintaisiin kulkuvälineisiin. Sen takia joudut ajamatonta auota seisottamaan tallissasikin ilman vakuutusta.
Olet sairas ja harhainen. - köyhäautoilee
rikasautoilee kirjoitti:
Otas nyt ne lääkkeesi, että pääset noista harhoistasi eroon.
Olet olevinasi köyhä ja silti sinulla on olevinaan kalliita maastureita, moottoripyöriä ym.
Vaikka eipä silti, JOS tuo on totta(mitä epäilen), niin varmasti oletkin sen vuoksi köyhä.
Eikä sinulla olisikaan rahaa enää edes kaskoon, koska olet laitellut kaiken varallisuutesi ylihintaisiin kulkuvälineisiin. Sen takia joudut ajamatonta auota seisottamaan tallissasikin ilman vakuutusta.
Olet sairas ja harhainen.Ansiotulojen puolesta olen luokiteltu köyhäksi, ansaitsen vuodessa n. 7300€ ansiotuloja. Pääomatuloja otan vain tarpeen mukaan.
Minulla on moottoripyöriä useampikin, viimeksi ostin Harrikan Lontoosta. Lisäksi on muutama Suomi-pyörä, vanhimmat 50-luvulta. Mopokin tai oikeastaan parikin löytyy.
Ajamaton auto tosiaan löytyy tallistani, mutta löytyy myös ajettujakin, vanhimmat autot ovat 50-luvulta.
Vaan totta joka sana, älä epäile! - rikasautoilee
köyhäautoilee kirjoitti:
Ansiotulojen puolesta olen luokiteltu köyhäksi, ansaitsen vuodessa n. 7300€ ansiotuloja. Pääomatuloja otan vain tarpeen mukaan.
Minulla on moottoripyöriä useampikin, viimeksi ostin Harrikan Lontoosta. Lisäksi on muutama Suomi-pyörä, vanhimmat 50-luvulta. Mopokin tai oikeastaan parikin löytyy.
Ajamaton auto tosiaan löytyy tallistani, mutta löytyy myös ajettujakin, vanhimmat autot ovat 50-luvulta.
Vaan totta joka sana, älä epäile!No vittu sä mikään köyhä sitten ole. Sama se on, mistä sä ne tulos otat, kun sun todelliset tulosi kerta on kuitenkin enemmän kuin tuo 7300€. Leikit köyhää. Eli lääkekaapille mars mars!
Tai lääkäriin hakemaan starttipakettia mielisairauslääkkeille malliin harhat pois. - Köuhistä-köyin
Ja vielä Intiaan , ei hyvän tähen sentää .!
- köyhäautoilee
Köuhistä-köyin kirjoitti:
Ja vielä Intiaan , ei hyvän tähen sentää .!
Mitäs ihmeellistä siinä on, jos köyhä lähtee Intiaan? Intia on niin halpa maa juuri köyhän matkustella ja ajella moottoripyörällä, ettei juuri missään muualla selviä niin halvalla.
Köyhän talvi menee mukavasti Intiassa, koska eläminen on siellä niin halpaa. Jo pelkästään Suomessa elämisen kustannuksilla matkustaa ja asuu Intiassa talven. Minulla on vanha ok-talo, jota ei tarvitse lämmittää talvella juurikaan, peruslämmöt riittää, kun ollaan Intiassa. Lumitöitä ei juurikaan tarvitse tehdä talvella.
Matkustetaan halvimmilla mahdollisilla lennoilla Intiaan, kun saadaan joulukuun alussa veronpalautukset (pidän ennakkovero% hieman korkeampana, niin saan palautusta), majoitusta löytyy yllättävän halvalla, ruoka ei maksa juuri mitään paikallisissa kaupoissa ja toreilla. Moottoripyörän saa vuokralle muutamalla eurolla, bensakaan ei maksa mahdottomia.
Ei siinä sen kummempaa tarvitse ja lääkärinkin mielestä lämmin ilmanala sopii hyvin minulle, kun uusin malarialääkkeen reseptiä ja käyn lääkärintarkastuksessa/rokotuksissa ennen matkoja. - VaratonMummi
köyhäautoilee kirjoitti:
Mitäs ihmeellistä siinä on, jos köyhä lähtee Intiaan? Intia on niin halpa maa juuri köyhän matkustella ja ajella moottoripyörällä, ettei juuri missään muualla selviä niin halvalla.
Köyhän talvi menee mukavasti Intiassa, koska eläminen on siellä niin halpaa. Jo pelkästään Suomessa elämisen kustannuksilla matkustaa ja asuu Intiassa talven. Minulla on vanha ok-talo, jota ei tarvitse lämmittää talvella juurikaan, peruslämmöt riittää, kun ollaan Intiassa. Lumitöitä ei juurikaan tarvitse tehdä talvella.
Matkustetaan halvimmilla mahdollisilla lennoilla Intiaan, kun saadaan joulukuun alussa veronpalautukset (pidän ennakkovero% hieman korkeampana, niin saan palautusta), majoitusta löytyy yllättävän halvalla, ruoka ei maksa juuri mitään paikallisissa kaupoissa ja toreilla. Moottoripyörän saa vuokralle muutamalla eurolla, bensakaan ei maksa mahdottomia.
Ei siinä sen kummempaa tarvitse ja lääkärinkin mielestä lämmin ilmanala sopii hyvin minulle, kun uusin malarialääkkeen reseptiä ja käyn lääkärintarkastuksessa/rokotuksissa ennen matkoja.Ei hyvän tähen , ei voi ko ihmitellä näitä Intian matkaavii leikki köyhiä . !! Ja moottori pyörällä ajeloo
- todellinenköyhä
VaratonMummi kirjoitti:
Ei hyvän tähen , ei voi ko ihmitellä näitä Intian matkaavii leikki köyhiä . !! Ja moottori pyörällä ajeloo
Ei ole mitään leikkimistä, vaan oikeasti köyhiä matkaa juuri Intiaan, siellä köyhä pystyy elämään ihan hyvin talven ihan pikkurahalla. Suurimmat kulut halvat lennot ja viisumi, jotka yhteensä n. 400€ (350€ meno/paluu lennot, viisumi n. 50€).
Moottoripyörä taasen ei tarvitse kummoisia, kun sellaisen saa Intiassa alleen, muutamalla eurolla pystyy vuokraamaan moottoripyörän.
Moni suomalainen eläkeläinen asuu pienellä eläkkeellään juuri Intiassa talven, kannattaisi nimim. VaratonMummi myös mennä Intiaan, niin riittäisi eläke paremmin. - kivuliasMummi
todellinenköyhä kirjoitti:
Ei ole mitään leikkimistä, vaan oikeasti köyhiä matkaa juuri Intiaan, siellä köyhä pystyy elämään ihan hyvin talven ihan pikkurahalla. Suurimmat kulut halvat lennot ja viisumi, jotka yhteensä n. 400€ (350€ meno/paluu lennot, viisumi n. 50€).
Moottoripyörä taasen ei tarvitse kummoisia, kun sellaisen saa Intiassa alleen, muutamalla eurolla pystyy vuokraamaan moottoripyörän.
Moni suomalainen eläkeläinen asuu pienellä eläkkeellään juuri Intiassa talven, kannattaisi nimim. VaratonMummi myös mennä Intiaan, niin riittäisi eläke paremmin.Voi hyvän tähen millä minä visuumit ja passin maksan ja lennot jää eläkkeestä käyttörahaa ruokaan ja puhelimeen 120 e ja ruoka jono asiakkas olen. Lääkkeitäkin paljo tarvitaan. Elä sinä minua ikä ihmistä rupeaa ärsyttämään. !! Leuhkit tääl ko mikäkin roisos pennonen. !!
- LotsOfLaugh
kivuliasMummi kirjoitti:
Voi hyvän tähen millä minä visuumit ja passin maksan ja lennot jää eläkkeestä käyttörahaa ruokaan ja puhelimeen 120 e ja ruoka jono asiakkas olen. Lääkkeitäkin paljo tarvitaan. Elä sinä minua ikä ihmistä rupeaa ärsyttämään. !! Leuhkit tääl ko mikäkin roisos pennonen. !!
Älä huoli mummo, toi on niitä wanna-be köyhiä.
- kitasMumma
LotsOfLaugh kirjoitti:
Niin ja niitä supikoiran raatoja tien poskesta. Voi hyvät hyssykät sentäs .!
- vaikkanäin
kivuliasMummi kirjoitti:
Voi hyvän tähen millä minä visuumit ja passin maksan ja lennot jää eläkkeestä käyttörahaa ruokaan ja puhelimeen 120 e ja ruoka jono asiakkas olen. Lääkkeitäkin paljo tarvitaan. Elä sinä minua ikä ihmistä rupeaa ärsyttämään. !! Leuhkit tääl ko mikäkin roisos pennonen. !!
Intiassa on lääkkeet halvempia apteekista ostettuna, säästät jo siinä, lisäksi voit vuokrata asuntosi puoleksi vuodeksi jollekin opiskelijalle, silläkin rahalla elät ja asut Intiassa tosi hyvin! Kysymyshän on vain järjestelyistä.
- kituliasMumma
vaikkanäin kirjoitti:
Intiassa on lääkkeet halvempia apteekista ostettuna, säästät jo siinä, lisäksi voit vuokrata asuntosi puoleksi vuodeksi jollekin opiskelijalle, silläkin rahalla elät ja asut Intiassa tosi hyvin! Kysymyshän on vain järjestelyistä.
Ai Intiassako jotain raatoja.? Vao hyvänen aka sentäs. Otin muutaman konjamiinin anteeksi.?!
- ottakaaedesopiksi
LotsOfLaugh kirjoitti:
Mummot ja muutkin köyhät voivat oppia kuitenkin näistä ohjeista. Jos teidän määrittelemä wanna-be köyhä pärjää vähällä rahalla, niin miksi ei sitten tavallinen köyhä.
Eihän ruokaan Suomessa mene juuri rahaa (siis omaa rahaa), kun ruokaa jaetaan ilmaiseksi lähes jokaisella paikkakunnalla, lisäksi ruokaa on kauppojen ja valmistajien tarjouksissa tosi halvalla. Yhden henkilön vuoden safkan saa ihan tavallisesta kaupastakin ostettua 200€:lla, on ruoka Suomessa niin halpaa.
Vaatteita saa kirppareilta vaikka kuinka hyviä. Armeijan ylijäämää kaupitellaan halvalla, on uutta ja vähän käytettyä.
No tuo Intia sitten... kaveri on eläkkeellä ja varsin vaatimattomalla, asunut Intiassa Goalla talvet jo monta vuotta. Pienestä eläkkeestä jää säästöön niin paljon,että pääsee kesäksi Suomeen. Asuu Suomessa kesän veneessä ja kavereiden luonna. Toinen kaveri asuu Thaimaassa pienellä eläkkeellään, asunut yli 5 vuotta. Espanja on kallis köyhälle eläkeläiselle, mutta Aasiassa pärjää, Viethnam ja Laos halvimpia asua. - LaughingAtYou
LotsOfLaugh kirjoitti:
LotsOfLaugh, selitäpä wanna be-köyhä?
Töissäkäyvä ei todellakaan saa mitään tukia. Tai no, lapsia saaneet tietysti lapsista, mutta muuten.
Itse ainakin sain työttömänä, eli köyhänä, kaikki ylimääräiset terveyskeskusmaksuja myöden(oli silloin 10v sitten 11€/kerta) sossun maksettavaksi. Heti, kun lähdin töihin, loppu kaikki mahdolliset tuet. Tenasin silloin noin 1200€/kk, eli nettona noin tonnin. Ja jouduin kaikki maksamaan tuosta tonnista itse, IHAN KAIKKI. Ja sama se on nykyäänkin ja vielä kun asumiskustannukset on mitä on, eli ovat nousseet älyttömiksi, eli tuollaisen 1400-1500€ tienaava voi ja tod näk onkin yhtä tiukilla, kuin mitä itse aikanaan olin tuon tonnini kanssa. Eli mitä eroa on siinä, että saa työttömyyskorvausta reilu 400€/kk ja kaikki maksut hoidetaan virastojen kautta verraten siihen, että maksat tonnista, puolestatoista kaikki menosi kokonaan itse..?
Epäilenpä, että työllään itsensä elättävällä on myöskin tiukkaa siinä, missä työttömälläkin. Sitä ei vaan tajuta, tai sitten ollaan niin sairaalloisen kateita, että tosiaan unohdetaan nuo tosiasiat. Työssäkäyvä on kyllä omillaan yhteiskunnan puolesta.
Naurettavaa onkin, mutta ainoastaan tuollaisten LotsOfLaugh-nimimerkin tasoisten pösilöiden suhteen. Ok, tulot on noin 3 kertaa isommat kuin työttömällä mutta niin on ne pakolliset menotkin, jokta tosiaan työssäkäyvät joutuvat maksamaan sentilleen ITSE. - witsiNikkarikooo
ottakaaedesopiksi kirjoitti:
Mummot ja muutkin köyhät voivat oppia kuitenkin näistä ohjeista. Jos teidän määrittelemä wanna-be köyhä pärjää vähällä rahalla, niin miksi ei sitten tavallinen köyhä.
Eihän ruokaan Suomessa mene juuri rahaa (siis omaa rahaa), kun ruokaa jaetaan ilmaiseksi lähes jokaisella paikkakunnalla, lisäksi ruokaa on kauppojen ja valmistajien tarjouksissa tosi halvalla. Yhden henkilön vuoden safkan saa ihan tavallisesta kaupastakin ostettua 200€:lla, on ruoka Suomessa niin halpaa.
Vaatteita saa kirppareilta vaikka kuinka hyviä. Armeijan ylijäämää kaupitellaan halvalla, on uutta ja vähän käytettyä.
No tuo Intia sitten... kaveri on eläkkeellä ja varsin vaatimattomalla, asunut Intiassa Goalla talvet jo monta vuotta. Pienestä eläkkeestä jää säästöön niin paljon,että pääsee kesäksi Suomeen. Asuu Suomessa kesän veneessä ja kavereiden luonna. Toinen kaveri asuu Thaimaassa pienellä eläkkeellään, asunut yli 5 vuotta. Espanja on kallis köyhälle eläkeläiselle, mutta Aasiassa pärjää, Viethnam ja Laos halvimpia asua.No ei kyllä kukaan osta vuoden safkoja 200 e, keksi parempi juttu .
- ottakaaedesopiksi
witsiNikkarikooo kirjoitti:
No ei kyllä kukaan osta vuoden safkoja 200 e, keksi parempi juttu .
Ei tarvii keksiä, vaan aivan tosi, että 200€ saa vuoden safkat yhdelle henkilölle, eikä tee edes kovin tiukkaa.
Aivan terveellistä ruokaa saa ostettua tuolla rahalla koko vuodeksi, alkakaa vaikka laskemaan, nii ei tee edes tiukkaa. - kyllästynytLukija
ottakaaedesopiksi kirjoitti:
Ei tarvii keksiä, vaan aivan tosi, että 200€ saa vuoden safkat yhdelle henkilölle, eikä tee edes kovin tiukkaa.
Aivan terveellistä ruokaa saa ostettua tuolla rahalla koko vuodeksi, alkakaa vaikka laskemaan, nii ei tee edes tiukkaa.Ajatteles nyt itekin, ei 200 € vuoden safkoja osteta! Vaikka keräis joka päivä marjoja/sieniä, niin täytyyhän sieltä kaupastakin ostaa! Mulla menee toi 200 € kolmessa viikossa.
- Anonyymi
köyhäautoilee kirjoitti:
Lue tarkkaan se mitä kirjoitin. Minulla on ollut/on uusiakin autoja, en ole niihinkään koskaan ottanut kaskoa. Minulla oli useampi uusi diesel Mersu ja melkoinen määrä mm. Toyotan maastoautoja, ei niissä ole missään ollut kaskoa ja yksi ajamaton auto on tallissani, ilman kaskoa sekin. Nyt tosiaan ajan kohtuu käytetyllä farkku Pösöllä, ilman kaskoa silläkin.
Sairaalakuluihin minulla on erikseen vakuutus, maksaa muutaman kympin vuodessa, toimii samalla matkavakuutuksena, koska matkustan aika paljon, sekä ajan moottoripyörällä ulkomailla. Lisäksi minulla on erilaisia ryhmävakuutuksia, joten ole huoletta, kyllä olen huolehtinut vakuutusturvastaniNiin varmaan
- tykkääntästä
Minä jouduin jäämään eläkkeelle sairauteni takia 40v.Olen myös omaishoitaja lapselleni,ja huolehdin iäkkäästä vanhemmastani,joka maksaa minulle mielellään,koska tällä järjestelyllä hän pystyy vielä asumaan kotonaan.Sitten pidän jatkuvasti kirppispöytää,ja kertelen kirppiksiä,kierrätyskeskuksia,ja huutokauppoja,aina kun halvalla saa,ostan,ja myyn eteenpäin voitolla.Paremmin tienaan kuin töissä ollessani,homma on mielekästä ja sopii minulle!
- verottja
Mun kaveri piti huutokauppoja ja tienas niillä hyvin. Koko homma lähti ihan sattumoisin käyntiin, kun kaveri muutti vaimonsa kanssa pienempään asuntoon ja myivät huutokaupalla ylimääräset tavarat pois, nii kaveri huomas että tällähän tulee rahaa.
Kaveri alko ostaa monenlaista tavaraa niihin huutokauppoihin ja lavasti aina sen huutokaupan koti-irtaimiston myynniksi, sillä oli omat huutajat siellä yleisön joukossa, joska piti hintatason kohtuullisena. Kaveri teki sitä hommaa monta vuotta, osteli Mersuja ja kartanoita , tosin verottaja alko vaatii sitte osiaan, pääsi sitten hieman julkisuuteenkin...
- pari_esimerkkii
Katsoin huvikseni www.mol.fi sivustolta Uudenmaan työpaikkoja, joissa haetaan osa-aikatyöhön tekijöitä. Jätän nyt mainitsematta opettajat, tulkit yms erityistaitoja vaativia hommia, mutta tässä muutamia poimintoja:
- siivous
- taksilla ajo
- lehden jako
- mainosten jako
- vanhusten tai vammaisten hoito (henk.koht. avustaja). Huomaa, että välillä haetaan avustajaa esim. 1-2 kertaa kuukaudessa konsertteihin tms eli satunnaisiin tapahtumiin, jolloin avustajalta ei vaadita mitään pistämisiä tms, vaan esim. pyörätuolipotilaan auttamista. Näistä hommista maksetaan tyypillisesti 10 euroa tunnilta
- ravintolatyö tai esim. rahapelien hoitaja kasinolla tms. Ravintolahommat vaativat yleensä hygieniapassin (voi suorittaa sen yleensä esim. työväenopistolla)
- portsari (vaatii järjestysmieskortin)
- vahtimestariksi otetaan esim. kouluihin työväenopistojen vuoksi muutamaksi päiväksi viikossa muutaman iltatunnin kerrallaan
- kioskimyyjä tai esim. huoltoasemamyyjä
- torimyyjä (usein esim. muutama tunti aikaisin lauantaiaamusta alkaen puolille päivin)
- kauppoihin hyllyttäjä esim. lauantaiaamuvuoro
- kauppa-apulainen esim. Hulluille päiville, varastojen siirtoon tai tavaratalon siirtelyyn remonttien vuoksi (nyt esim. Tokmanni etsii kuormanpurkajia)
- myyjiä kauppaan tai vähän miehisemmälle alalle (esim. Bauhaus etsii myyjää)
- esim. lentokentälle haetaan aika-ajoin erilaisiin työtehtäviin (nyt näytti olevan asiakasohjaajaa, joka opastaa asiakkaita takseihin ja hallinnoi asiakasjonoja kentällä). Välillä on ollut myös haussa lentokonesiivoojia, teknistä henkilökuntaa esim. siipien jäänkäsittelyyn, turvatarkastushenkilöstöä
- järjestyksenvalvoja, vartija
- muuttomies, kalusteiden kantaja
- varastomies
- kokoonpanija
- tuotantotyöntekijä (tehtävään koulutettava)
- autonpesijä
- pakkaaja
- fast-food -työntekijä
Löytyisikö tuosta listasta jotakin, mikä sinua kiinnostaisi? Vaikka et olisikaan pääkaupunkiseudulta, niin ainakin tuo lista voisi auttaa sinua hahmottamaan, että voisit esim. laittaa sähköpostilla kotipaikkakuntasi autonpesufirmaan tms. sähköpostia, jossa lähettäisit avoimen työhakemuksen satunnaista työtä varten.- PenttiPeeaaPässiäinen
Jeps, osa noista listaamistasi asioista voisi sopiakin mulle.
Aika usein tähän astisista kiinnostavista on tosiaan kaatunut aikatauluihin(eli keikat samaan aikaan mun päätyön kanssa) tai sitten siihen, jos paikan vaihtaisikin(siis työpaikan kokonaan), niin palkka olisi ollut aika helkkaristikin paljon huonompi. Ei se nyt tietenkään senttipeliä ole, mutta kun nettopalkka tulisi olemaan vähintään 300€ pienempi, niin ei kannata vaihtaa.
Tein aikanaan taksi- ja baarihommia. baarissa tiskin takana tai ovella, eli niitä ei ikinä enää. Vaikka taksisuharina kyllä ainakin isommilla paikkakunnilla pääsisi aika hyvillekin tuloille viikonlopputuuraajanakin.
Juu, en tosiaan ole pk-seudulta, asun muualla isossa/isohkossa kaupungissa.
Mutta eihän se Stadi koko maailma olekaan. - lgkjlgkjlgl
Kyllä se stadi koko suomi ainakin on. Huomasin sen täällä Turussa töitä hakiessani. 10 hakemusta laitoin. 9 Turkuun ja yhden Helsinkiin. Työhaastattelu kutsu tuli vain Helsingistä. Huomaahansen molin sivuja katselemalla. Olkoonkin Helsingissä myös enemmän hakijoita, mutta varmasti niitä töitä tarjotaan enemmän siellä myös väkilukuun suhteutettuna.
Ei pienissä paikoissa(kaikki muu paitsi Helsinki) onnistu, että tekisi lisätunteja oman voinnin mukaan. Helsingissä onnistuu. Puhun kokemuksesta. - höpöjökirjotat
lgkjlgkjlgl kirjoitti:
Kyllä se stadi koko suomi ainakin on. Huomasin sen täällä Turussa töitä hakiessani. 10 hakemusta laitoin. 9 Turkuun ja yhden Helsinkiin. Työhaastattelu kutsu tuli vain Helsingistä. Huomaahansen molin sivuja katselemalla. Olkoonkin Helsingissä myös enemmän hakijoita, mutta varmasti niitä töitä tarjotaan enemmän siellä myös väkilukuun suhteutettuna.
Ei pienissä paikoissa(kaikki muu paitsi Helsinki) onnistu, että tekisi lisätunteja oman voinnin mukaan. Helsingissä onnistuu. Puhun kokemuksesta.Juuri pienillä paikkakunnilla sitä riittää töitä vaikka kuinka. Minullakin on töitä niin paljon, kun vain ehtii tekemään. Juuri tuli urakoimasta erään suuren firman työmaalta, kun mistään ei löytynyt tekijöitä muualta. Aamupäivän ahersin ja tonnin (1000€) tienasi!
Kyllä tekevälle töitä aina löytyy!
- itsekin_2työtä_etsimässä
Toki voi osallistua myös talkoisiin. Niistä ei yleensä saa rahaa, mutta toisaalta niistä saa yleensä ruoat ja juomia, joten muutaman euron arvoista sekin homma on, kun ei tarvitse silloin syödä. Ja kasvaahan se kunto talkoillessa ja tulee ylläpidettyä suhteita kavereihin. Kannattaa myös avoimesti sanoa kavereille, että etsit satunnaistöitä ja silloin saattaa ollakin, että joku tietää jonkun, josta voisi saada lisätunteja.
Maaseudulla saattaa päästä marjanpoimintaan, omenoiden poimintaan jne. Sienestämällä ja marjastamalla saa itselle ruokaa ja loput voi myydä torilla tai vaikka jollekulle eläkeläiselle tai suurperheen äidille. Tällainen myyminen on täysin laillista ja verotonta tuloa.
Jos löydät jonkun avoimen työpaikan, joka todella kiinnostaisi, niin voithan soittaa sinne ja kysyä, että olisiko heillä tarvetta työntekijälle joka tekisi vähän vähemmän töitä kuin vaaditut työtunnit esim. siten, että voisit olla sairaslomatuuraajana tms?
Tsemppiä työnhakuun! Tilapäinenkin työ parantaa rahatilannetta kummasti. - Anonyymi
https://attapoll.app/join/hwvdq
Tuolta tienaa helposti 10-20€ viikossa. Kannattaa kokeilla! - Anonyymi
https://kotioffice.fi/bisnes/lisatienestia-tyon-ohella-mahdollisuudet-ja-haasteet/ täältä löytyy kanssa mukavasti ideoita lisätienesteihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072675Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302365Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen202245Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631001797- 1141590
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1661318Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2751130- 711014
- 80984
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920