Muita työttömiä

mnk93

Onko täällä muita työttömiä, joiden taustaan on kuulunut mm koulukiusattuna oleminen, ei juurikaan ole kavereita, on ideoita mutta et osaa toteuttaa niitä yksin ?

16

83

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä yksi tylsistynyt työtön, ideoita olisi mutta resurssit olemattomat eikä tällä hetkellä ole juurikaan kavereita. Se on jännä miten elämä heittelee,yhessä hetkessä sulla on paljonki ihmisiä ympärillä ja seuraavassa hetkessä ootki melkeimpä yksin.. mitä tulee koulukiusaamiseen niin itse en ole kokenut kiusaamista hirveesti.

    • yksinäinen-mies

      Aloin käymään kuntosalilla kun jouduin työttömäksi 4 vuotta sitten. Säästin rahaa hiukan ja ostin huonokuntoisen soutuveneen jonka kunnostin ja ostin myös pienen moottorin olen käynyt kesäisin kalassa usein. Pelaan pleikkarii ja käyn salilla ja kalastan.

      • Olen alkanut itse myös käymään kalassa. Ehdottomasti yksi parhaimmista asioista mikä tuo paremman olon.


    • Peräkammarinloinen

      En ole edes työtön (työnhakija). En ole koskaan ollut. Olen aina ollut peräkammarin loinen. Nykyään saan sentään säännöllisesti toimeentulotukea. Siinä on kaikki tuloni. Käyn yksin iltaisin vähän ulkoilemassa. Siinä on koko sosiaalinen elämäni. Kavereita ei ole ollut koskaan. Kiusaajia on ollut kaikkialla missä olen joutunut käymään. Paitsi armeijassa. Kiusaaminen on suurin syy syrjäytymiseeni.

      Minullakin voisi olla kaikenlaisia ideoita, mutta yritän olla ajattelematta niitä. Ei niistä voi koskaan tulla mitään. Kiusaaminen on johtanut siihen etten pysty ryhtymään mihinkään.

    • Joku555

      Joo työtön, kiusattu myös. En kyllä kiusaamisesta pahemmin välittänyt. Silti kuitenkin mielenterveys on mitä on.
      Ideoita ja haaveita olis vaikka millä mitalla, mutta vaikeapa niitä on huonoilla tuloilla toteuttaa etenkin, kun asuu pienellä kylällä. Harvoin tulee edes lähdettyä asunnosta ulos vaikka voisihan sitä jossain käydä edes kävelemässä.

      • Millaisia ideoita olisi tai siis mihin liittyen? ei ole pakko kertoa. Itsellä tilanne se että jatkan yrittämistä niin kauan kunnes jokin idea alkaa jotakin tuottamaan ( digitaalisessa maailmassa paljon mukana tällähetkellä) jos joskus onnistun niin etsin mukaan ihmisiä joilla on samanlainen tausta eli kaiketi tässä syy miksi alotin tämän keskustelun.


      • Joku555
        mnk93 kirjoitti:

        Millaisia ideoita olisi tai siis mihin liittyen? ei ole pakko kertoa. Itsellä tilanne se että jatkan yrittämistä niin kauan kunnes jokin idea alkaa jotakin tuottamaan ( digitaalisessa maailmassa paljon mukana tällähetkellä) jos joskus onnistun niin etsin mukaan ihmisiä joilla on samanlainen tausta eli kaiketi tässä syy miksi alotin tämän keskustelun.

        Minä en ole yrittänyt muuta kuin joskus veikkauksia (pitkävetoa ja lottoja sun muita), mutta ei ole ollut tuuria. Muuten on ideoita enemmänkin iha ei digitaalisesti. En osaa nettisivuja/blogeja kyhätä niin ei ainakaan sellaisia ole harkinnassa. Vaikka saattaisi niissäkin olla mahdollisuuksia etenkin, kun aikaa olisi yrittää tehdä vaikka päivät ja yöt


    • pena1972

      Vittu tollasta ruikuttamista..... Ei tollasta jaksa kukaan kuunnella

      masennus ei oo oikia sairaus ja syrjäytymine o oma vika

      vitun loiset menkää VITTU TÖIHIN! ei oo vaikia mennä saatana perkele töihin!!1!!11!

      helvetin luuserit ottakaa itteänne niskasta kiinni saatana tollasia elätetä

      • Lifof

        Homo


    • Olen pian 25 täyttävä mies. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa työttömien työpajalla marraskuusta 2012 lähtien. Olin samassa paikassa jo aiemmin puoli vuotta työelämänvalmennuksessa. Tämä työpaja, jossa olen työtoiminnassa, on kierrätyskesus. Ihmiset lajoittaa sinne käytettyä tavaraa, jota sitten myydään edullisesti eteenpäin. Tavaroilla on kotiinkuljetus.Lahjoitettavia huonekaluja myös haetaan asiakkaan kotoa.

      Työpajalla on myöskin tehtaista tulevia alihankinta hommia, joita itsekkin teen. Työpaja tarjoaa ihmisille muuttopalvelua. Ja sitten on omakotitalossa asuville veteraaneille ruohonleikkuu apua kesäisin, ja lumityö apua talvisin. Itse osallistun veteraanien siivouspalveluun päivittäin. Siivousporukkaan kuuluu kolme ihmistä. Tamppaan joka kuukausi yli 40 asunnon matot. Kesäisin on myös ikkunan pesuja. Siivouksia on myös lähiseudun paikkakunnilla.

      • jjvfzd

        Hyvä meininki. Toi on tärkeetä työtä.


      • ehhehher

        Tosi tärkeetä just joo


    • Nunneli

      Minä kuulun sekä syrjäytyneisiin, että koulu/kiusattuihin. tosin suuressa perheessä sitä ei oikein tajunnut, kun oli koulun lisäksi paljon kotitöitä ja uteliaana luonteeltani, harrastelin kaikenlaista. Koulussa oli piirustusta, musiikkia ja mieliaineet, joihin alkoi tutustua myös vapaa-aikanaan. Kiitos kuuluu myös ylilahjakkaille, käteville sukulaisille Isä otti maalausvälineet kainaloonsa ja meni luontoon Monetin hengessä. Äiti ompeli. Harrastukseni ovat olleet sellaisia, että ne ovat vaatineet yksinoloa, keskittymistä. Toiset olisivat olleet vain häiritsevä tekijä ja itseni tuntien, en haluaisi vastuita toisista. Kun onnistuu luomaan jotain kaunista, niin toisetkin saavat siitä iloa ja hyötyä. Kiusaaminen sinänsä vie hermot ja energian, elämänuskalluksen, ihmisarvon.
      On opittava arvostamaan itse itseään. Ei voi vaatia toisilta sellaista, minkä itse laiminlyö. Se koskee fyysisistä, tunneperäisistä, henkisistä tarpeista tasapainoisesti huolehtimisesta. Olen myös huomannut, että itsekunnioitus ja tyytyväisyys on kummuttava omasta sisimmästään. Minua ei sävähdytä yhtä paljon, jos joku vieras on tyytyväinen aikaansaanoksiini kuin jos itse olen. Tai kun teen parhaani...

    • työpaikkakiusaamista viimeksi, ei ole paljoa intoa mitään tehdä.

    • Vasfghj

      Joo kyl ne korreloi, ku itsetuonto maassa ni ei onnistu missää. Paljo masennusta. Mut tukena jeesus ni vältin toistaiseksi itsarin.

      • Nunneli

        Niin minunkin tukenani! Muuten olisin menehtynyt turhuuksien turhuuksiin.
        Ihminen tarvitsee sielulleenkin ravintoa, eikä vain aineellista.
        Rukouksen avulla saat sen, mikä on ajankohtaista itsellesi.
        Älä unohda nauttia luonnon-oppikirjasta - ulkoile, jos kykenet.
        Ensin on pidettävä huolta itsestään, ennenkuin kykenee ottamaan vastuuta muista.
        Voi hyvin tässä syksyssä sadonkorjuun aikaan:-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe