Mitä eroa on

raamatulla ja jumalalla?

hih.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus: raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja jumala on jotain muuta.

      Uskovaiselle tämä ei vain liene selvää.

      Voisivat vähän miettiä.

      Ihanaa että alkaa syksy! Lempivuoden aikani kynttilöineen.

      Höpöjä kirjoitan yksinäni.

      • älä-puhu-höpöjä

        Uskovainen ymmärtää paljon enemmän Raamatun viisauksia sitten kun elää uskonelämää.

        Viisaus on eri asia kuin tyhmyys.

        Minun mielestäni ihan vielä ei ole syksy, ja minä pidän enemmän kesästä.


      • älä-puhu-höpöjä kirjoitti:

        Uskovainen ymmärtää paljon enemmän Raamatun viisauksia sitten kun elää uskonelämää.

        Viisaus on eri asia kuin tyhmyys.

        Minun mielestäni ihan vielä ei ole syksy, ja minä pidän enemmän kesästä.

        Nyt on heinäkuun viimeinen päivä. Ehkäpä vielä elokuu voidaan laskea kesän ja syksyn sotimiseksi mutta syksy lopulta voittaa, ja alkaa kynttilöiden ja rauhan aika.
        Uuden aika.
        Syksy on kuin pieni uusi vuosi. Koululaisetkin aloittavat uuden lukukauden.

        Mitä tarkoitit"viisaus on eri asia kuin tyhmyys"?

        Etkö löydä viisautta muualta kuin raamatusta?


      • onpas.jännä.jutska
        auroraboreallis kirjoitti:

        Nyt on heinäkuun viimeinen päivä. Ehkäpä vielä elokuu voidaan laskea kesän ja syksyn sotimiseksi mutta syksy lopulta voittaa, ja alkaa kynttilöiden ja rauhan aika.
        Uuden aika.
        Syksy on kuin pieni uusi vuosi. Koululaisetkin aloittavat uuden lukukauden.

        Mitä tarkoitit"viisaus on eri asia kuin tyhmyys"?

        Etkö löydä viisautta muualta kuin raamatusta?

        Jumala opettaa uskovaiselle viisautta miten Häntä itseään huvittaa, miksi oppisin sitä vain Raamatusta?


    • miettiivaan

      Raamattu kertomuksissa vakuutetaan että Jumalan sana(t) pysyy ikuisesti
      - vaikken Jumalaa koskaan ole nähnyt - vain ihmisiä, jotka jumalasta, jumalista myös mon. kertoo
      uskon että jokinhan aina maailmaa muuttaa, ei maailma pysy samanlaisena kaiken aikaa
      - pysyvätköhän taivaat - onko aikaan ja paikkaan sidottuja - aikakausiin - oonkohan koskaan oikein ymmärtänyt raamatunkaan tekstejä tai jos on painovirhejuttuja
      vaikka esm jumala on maa ja kaikki mitä siinä on, toisessa raamatussa lukee että jumalan on maa ja kaikki mitä siinä on.
      Pysyvätkö jossain bittiavaruudessa muuten kaikki tieto kuin vaikka maailman siemenpankkeihin varastoidut jonkun maailmaa ja ihmiskuntaa uhkaavan totaalisen tuhon varalta?

      • Hmm...mielenkiintoista pohdintaa sinulta.
        Olen joskus miettinyt tuota samaa että jos vaikka navat siirtyvät paikaltaan ja tulee totaalinen tuho.
        Ei ois enää nettiäkään ja vain muutama ihminen ja eläin, jotka sitten maanviljelyksestä aloittais uudestaan.
        Ei olis enää kristinuskoakaan.
        Paljon on ihminen ja maailma muuttunut tiedon myötä.

        Varmaan kaikkein eniten se ihminen muutti joka keksi sähkön.


      • siitä-se-vaan-lähti
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hmm...mielenkiintoista pohdintaa sinulta.
        Olen joskus miettinyt tuota samaa että jos vaikka navat siirtyvät paikaltaan ja tulee totaalinen tuho.
        Ei ois enää nettiäkään ja vain muutama ihminen ja eläin, jotka sitten maanviljelyksestä aloittais uudestaan.
        Ei olis enää kristinuskoakaan.
        Paljon on ihminen ja maailma muuttunut tiedon myötä.

        Varmaan kaikkein eniten se ihminen muutti joka keksi sähkön.

        Ihminen sai liikaa älyä silloin kun hän söi paratiisissa sen häneltä kielletyn hedelmän.


      • siitä-se-vaan-lähti kirjoitti:

        Ihminen sai liikaa älyä silloin kun hän söi paratiisissa sen häneltä kielletyn hedelmän.

        Liikaa älyä? Hehe..miten jollain voi olla liikaa älyä? Olet hassu.


      • onpas.jäntskää
        auroraboreallis kirjoitti:

        Liikaa älyä? Hehe..miten jollain voi olla liikaa älyä? Olet hassu.

        Itse olet hassu koska et edes ymmärrä mitä kysyit.


    • sesevarmaanoli

      siis tarkoititko hik?

      • Ai oli sun mielestä? Mars takaisin peruskoulun penkille...tai ei...päiväkotiin opettelemaan sanoja.

        Mikä mahtaa ollakkin sun äo:si?


      • ei-kuulu-sulle
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ai oli sun mielestä? Mars takaisin peruskoulun penkille...tai ei...päiväkotiin opettelemaan sanoja.

        Mikä mahtaa ollakkin sun äo:si?

        Mitä hänen ÄÖ:nsä sinulle ollenkaan kuuluu? Mene muualle ja puhu höpöjäsi niiden samanlaisten höpöjen kanssa kuin vaikutat itsekkin olevasi.


      • ei-kuulu-sulle kirjoitti:

        Mitä hänen ÄÖ:nsä sinulle ollenkaan kuuluu? Mene muualle ja puhu höpöjäsi niiden samanlaisten höpöjen kanssa kuin vaikutat itsekkin olevasi.

        Jojoo. Mä oon kirjoittanut palstalle REKISTERISSÄ yli 10 vuotta ja nyt sinä puskajussi sait minut lopullisesti häipymään ärsyttävällä viestilläsi. Mitä oikein kuvittelet? Mikä sä oikein uskis luulet olevasi?


    • ana.logia

      Jumala ja Raamattu on kuin Niiskuneiti ja Muumi-kirja.

      • Joillekin jumala ja raamattu on sama asia.


      • älä.höpötä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joillekin jumala ja raamattu on sama asia.

        Ai niinkuin kenelle?


      • älä.höpötä kirjoitti:

        Ai niinkuin kenelle?

        No, mitä eroa sun mielestä niissä on? Aina kun kysyy uskovaiselta jotain hän alkaa siteeraamaan raamattua että se on mukamas jumalan puhetta.


      • menikö-se-hikka
        auroraboreallis kirjoitti:

        No, mitä eroa sun mielestä niissä on? Aina kun kysyy uskovaiselta jotain hän alkaa siteeraamaan raamattua että se on mukamas jumalan puhetta.

        Oletko oikeasti ikinä edes kysynyt yhdeltäkään uskovaiselta yhtään mitään, tähän paikkaan voi kirjoittaa mitä sattuu...!


      • niin-monenlaista
        menikö-se-hikka kirjoitti:

        Oletko oikeasti ikinä edes kysynyt yhdeltäkään uskovaiselta yhtään mitään, tähän paikkaan voi kirjoittaa mitä sattuu...!

        Ainahan voi väittää jutelleensa vaikka presidentin kanssa, mutta kun on sellainen ihan toinen asia vaan että ei pidä paikkaansa...


    • heikkomotiiviolikin

      Jumala keksi sähkön ihan enstöikseen!

      ihminenkin sittemmin oppi sitä käyttelemään eri muodoissa.

      sähkötuolinkin ihmispolo kehiti vain siksi että voisi osoittaa olevansa oikeammassa kuin toinen keksijä!

      • Olet oikeassa.


      • no-voi-voi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        Siihenkö nyt höpö älykkyys sitten riittää?


      • no-voi-voi kirjoitti:

        Siihenkö nyt höpö älykkyys sitten riittää?

        Taas uskovainen vittuilee ja pilkkaa. Eikä häpeä. On muunkinlaisia uskovia, en sitä sano.


    • niiiiiinnnoooonnnn

      langennut älykkö tekee ensimmäiseksi sähkötuolin naapurille!

      se on viisautttaaaaaa.

      • Vähän kakspiippunen juttu. Tuomari joka lyö nuijaansa kuolemanrangaistukselle on murhaaja myöskin. Samoin se joka sen sähkötuolin sähköä painaa, mutta rangaistusta ei tule. Vaikka murhaa.


    • mitenlieneitsee

      Romanttinen pöytä kynttilällä sekä yksi sähkötuoli jossa selkänojassa kaunis pitsinen käsityö.

      (myynti-ilmoituksen harjoitusmalli)

      • Kelpaa varmaan sadomasokisteille. Jos nyt ei ihan oikea sähkötuoli:D


    • hihihihihihii

      hihihhh.. ei mitään. .hihihihihi.... pikkutytöt. hihihihiihhi. jumalallal hihihihihih

      • Ootko sä joku pedo vai mitä toi tarkoittaa? Ootpa erikoinen tapaus. Hih.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe