Kristinusko tuhosi Suomen perinteet

porinpeikko

1.Niin sanokaas te ns. kristilliset oletteko koskaan miettineet, että kristityt tappoivat pohjoismaissa ihmisiä, koska emme tunteneet tätä kristinuskoa ja mitä hyötyä siitä meille suomalaisille oli?

2.oletteko koskaan itse noudattaneet 10käskyä jota taatusti ette ole tehneet..
Ja kyllä täytyy olla aikas pitkä pinna jumalalla jos joka sunnuntai käy pyytämässä jumalaltanne anteeksi mitäs sitten jos se päättääkin että lennätte helvettiin?
Sanotteko että kai se nyt ihan ookoo on kun jumala käskee?

3. Ja sitten terveydestänne ja vastaavasta:
a. Onko Jumala parantanut teidät kun teitä vaivaa sairaus?
Vastaus: Ei, koska sen tekee useimmiten lääkäri

b. onko jumala mahdollistanut raskauden?
Vastaus: Ei, koska sen tekee ihmiset

c. Onko Jumala vastannut teille rukouksinne yhteydessä?
Vastaus: Ei, se on vain alitajuntanne

D. olettekos te niin kilttejä kuin väitätte?
Vastaus: Ette, kokemuksia löytyy joka kaupungista.
Esim. omat kokemukset:
1pukeutuminen on jumalan pilkkaa(käsitätte vaatetuksen takia aina väärin)

2kerran mulle sanottiin että haluaisitko tulla huomenna kirkolle käymään sanoin vaan että mua ei kiinnosta ne nappas olkapäästä kiinni ja kiskas turpaan(pätevää eikö)
ja monia muita tempauksia löytyy kyllä

Ja näitä voi jatkaa loputtomiin mutta vastaus on edelleen ME IHMISET teemme kaiken itse eikä mitkään hölmöjen höyrypäiden keksimät olennot

17

889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoton

Suomen perinteet tuhoutuivat kristinuskon myötä. Sen jälkeen kun 60- ja 70-luvuilla kristinusko alkoi rapautua, ja tilalle tulla henkilökohtaisen vapauden ihannointi, on perinteiden vaaliminen romahtanut. Itse asiassa jotain pahempaa on tulossa, sillä samalla Suomen syntyvyys kääntyi laskuun, ja on itsekkään 90-luvun aikana kääntynyt romahdukseksi.

* abortteja tehdään enemmän kuin koskaan, ml. "jälkiehkäisy".
      * avioliittoja solmitaan vähän
      * avioerojen määrä sen sijaan on kasvanut
      * nyt puhutaan jo eutanasian sallimisesta
      * laskevaa syntyvyyttä ei pidetä ongelmana
      * ...mutta silti "ongelmaa" poistamaan haalitaan aavikoilta arabeja

Sairas yhteiskunta tappaa itsensä. En minä oikeasti ole näin konservatiivinen, mutta nykyinen yhteiskuntajärjestelmä, "kulttuuriton kulttuuri", ei kykene ylläpitämään Suomen kansaa. Uskonnon kuolema jätti jälkeensä vain hedonismin ja materialismin, ja kumpikaan ei ole riittävä kannuste hankkia lapsia.

Repikää siitä, vääräuskoiset!

• vai niin

Kristinusko ei tuhonnut Suomen perinteitä, vaan Suomen perinteet tuhosivat kristinuskon..

• Jees mies
        vai niin kirjoitti:

Kristinusko ei tuhonnut Suomen perinteitä, vaan Suomen perinteet tuhosivat kristinuskon..

Kyllä nämä "perinteet" tulevat lähinnä suuresta maailmasta eli USA:sta ja sillee, jenkeissähän kulttuuria ei koskaan ole ollutkaan vain pyssyt paukkuu ja parta kasvaa.

• uskoton
        Jees mies kirjoitti:

Kyllä nämä "perinteet" tulevat lähinnä suuresta maailmasta eli USA:sta ja sillee, jenkeissähän kulttuuria ei koskaan ole ollutkaan vain pyssyt paukkuu ja parta kasvaa.

Juu - jenkit kestävät omaa "kulttuuriaan" vain sen vuoksi että heillä on kristinusko tallella. Uskonnon hylännyt Eurooppa sen sijaan kuolee omiinsa ja jenkkien myrkkyihin.

• Sam
        uskoton kirjoitti:

Juu - jenkit kestävät omaa "kulttuuriaan" vain sen vuoksi että heillä on kristinusko tallella. Uskonnon hylännyt Eurooppa sen sijaan kuolee omiinsa ja jenkkien myrkkyihin.

kaikki kääntyy jenkkien syyksi. Eiköhän pitäs joskus kattoa peiliinkin, että syyt voivat hyvinkin olla meissä itsessämme.

• Uskonnoton!

" Suomen syntyvyys kääntyi laskuun, ja on itsekkään 90-luvun aikana kääntynyt romahdukseksi. "

Ja ehkäisyllä (kiellettyä?) eikä lama-ajalla ollut mitään yhtenäisyyttä näiden kanssa? Tietääkseni ainakin pari viime vuotta syntyvyys on ollut taas "muodissa". 2004 on tietääkseni syntynyt taas yhtäpaljon ihmisiä Suomessa kuin joskus 80-luvun aikoina. Tästä tietenkin prosentimäärissä on pitkä aika sota ajan jälkeisiin aikoihin, mutta niillä olosuhteilla ei ole mitään yhteneväisyyttä enään nykypäivään.

"* abortteja tehdään enemmän kuin koskaan, ml. "jälkiehkäisy". "

So? Eikö ole hyvä ettei ei-toivottuja lapsosia synny? (tietenkin ennaltaehkäisyäkin voisi käyttää, joten tässä tarvittaisiin lisää virallisesti kristillisen kirkon vastustamaa valistusta)

"* avioliittoja solmitaan vähän "

Avioliitto on monella vain ensimmäinen askel kohti avioeroa. Ja lainkannalta ei ole suurta eroa elää "susiparina", joten miksei asiaa ensin katsele kunnolla?

"* avioerojen määrä sen sijaan on kasvanut "

Ks. edellä. Tämän ilmiön yksi syy on se ettei "syvästi uskovainen yhteisö"(huomatkaa sitaatit) enään paheksu tätä niin kovin. Miksi kituuttaa toisen rinnalla ellei ole pakko, jos se kituuttamiseksi on mennyt. Tilaa ihmisarvoille hyvät ihmiset! (toki asia ei ole näin mustavalkoinen, tässä karrikoitua)

"* nyt puhutaan jo eutanasian sallimisesta "

Nokun herra "Iso-Ukolla" on niin kiirus että kerkeää tuskaa tuntemaan kuoleva monta vuotta..

"* laskevaa syntyvyyttä ei pidetä ongelmana "

Vaikka se olisikin laskeva, niin miksi pitäisi. Maapallo kestää korkeintaan 11miljardia ihmistä, ja tuo raja menee hyvin pian rikki ilman Suomalaisiakin. Saadaanhan me työvoimaa ja veronmaksajia muualtakin kuin itse tekemällä.

"* ...mutta silti "ongelmaa" poistamaan haalitaan aavikoilta arabeja "

Olet rasisti! (ks. myös edellinen kohta!)

"Sairas yhteiskunta tappaa itsensä. En minä oikeasti ole näin konservatiivinen, mutta nykyinen yhteiskuntajärjestelmä, "kulttuuriton kulttuuri", ei kykene ylläpitämään Suomen kansaa. Uskonnon kuolema jätti jälkeensä vain hedonismin ja materialismin, ja kumpikaan ei ole riittävä kannuste hankkia lapsia. "

Oletko Lestadiolainen kenties? Miten sitten käytät konetta, siis tietokonetta? (tämä oli vain villi arvaus!)

"Repikää siitä, vääräuskoiset!"

Hijaah Allah! Jihad jihad jihad!!

• Big Head

Aattelin vastata tähän vaikka en niin ääriuskovainen ookkaan :)

1. Tottakai
      2. Ei oo tapana lahdata ihmisiä, mutta ajatuksiani en hallitse. Eli himoitsen kyl kaiken näköstä.. Kai Jumalallakin on ollu joku syy luodessaan himot..?

3.a) Ei
      b) joo. Sun mielestä ihminen voi ottaa creditit lähes täydellisesti suunnitellusta biologisesta systeemistä?
      c) Rukouksesta tulee hyvä olo. Enempää en vaadi. Tuli se sitten alitajunnasta tai Jumalalta, I feel good, ja oon tyytyväinen siihen :)
      d) Ei

Kristityt on lahdannu ihmisiä, ja kristinusko on he****in hyvä kanava hallita ihmisiä. Osa uskovista on sekopäitä, ja raamattu on luotu osana poliittisia päämääriä. Estääkö se uskomista? Tarkoittaako se, että Jumalaa ei ole olemassa? Kristityt on kyllä mulkkuja kun he ovat omineet Jumalan, ja tuominneet muut kerettiläisiksi. On siistiä uskoa Jumalaan. Ja vielä hienompaa on, kun se täyttää tyhjiön ihmisen sisällä. En tiedä, että Jumala on olemassa, satun vaan uskomaan niin. Ja satun myös uskomaan raamatun Jumalaan vaikka järki sanoo sitä tyhmäksi. Mutta se on uskoa se... Ihan rauha vaan ja uskokaa mihin haluatte, niin teen minäkin :)

• Kristityt omineet mitään. Lainasivat vain. Juutalaisilta otettiin jumala, kreikkalaisilta sielu ja Haadeksen valtakunta (katol.), ja enkelit vaan keksittiin keskiajalla, koska "Jumalan luomassa on pakko olla jotain täydellistä" ja koska "Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään Kaikkivaltiaaseen -- näkyväisten ja NÄKYMÄTTÖMIEN luojaan."

Sitä paitsi on typerää kiistellä ateismin ja uskovaisuuden riidasta, koska luterilainen kirkko hyväksyy ajatuksen, että ateistikin voi pelastua, jos elämässään pyrkii vilpittömästi totuuteen. Lisäksi KRISTITYN pitää hyväksyä kaikki uskonnot, koska ne voivat olla oikeita.

• niinpäniin

Terveydestänne ja vastaavasta:
      "a. Onko Jumala parantanut teidät kun teitä vaivaa sairaus?
      Vastaus: Ei, koska sen tekee useimmiten lääkäri"

Vastaus: Lääkäritkö parantavat? Jos ihminen ei parane lääketieteen/terveydenhoidon avulla, lääkärit eivät voi mitään. Jumala on parantanut minut, lääkärit eivät kyenneet!

"b. onko jumala mahdollistanut raskauden?
      Vastaus: Ei, koska sen tekee ihmiset"

Vastaus: Ihmisetkö mahdollistavat raskauden? Ihmisetkö tekevät lisääntymiselimet? Miten?

"c. Onko Jumala vastannut teille rukouksinne yhteydessä?
      Vastaus: Ei, se on vain alitajuntanne "

Jumala on vastannut monesti rukouksiini. Alitajunta ei voi parantaa parantumatonta sairautta. Vain Jumala voi sen tehdä.

"D. olettekos te niin kilttejä kuin väitätte?"
      Esim. omat kokemukset:
      1pukeutuminen on jumalan pilkkaa(käsitätte vaatetuksen takia aina väärin)"

Vastaus:?????????????????????

"2kerran mulle sanottiin että haluaisitko tulla huomenna kirkolle käymään sanoin vaan että mua ei kiinnosta ne nappas olkapäästä kiinni ja kiskas turpaan(pätevää eikö)"

Vastaus: Taisit olla sen verran kännissä että luulit humalaisen pyytäneen sua kirkolle, vaikka hän pyysi sua bubiin. Uskovaiset eivät vetele turpiin. Humalaiset sen sijaan mättävät toisiaan hyvinkin usein.

"Ja näitä voi jatkaa loputtomiin mutta vastaus on edelleen ME IHMISET teemme kaiken itse"

Vastaus: Niin sinä luulet..

• fri

niitä jotka kristilisyytä kyselee
      Kukaan akka ja ukko ei elämää oo aikaan saanut eikä saa,vaikka kuinka nakuttelee.
      Kirkoon asti ei tarte syntejään mennä anteeksi aneleen ne saa anteeksi Jumalalta ilman kirkkoa.
      Minut on Herra parantanut ilman lääkärin minkään laista apua.
      Jumala on vastannut minun rukouksiin monin eri tavoin.
      Vaatteni valitsen itse (ei srk)
      En tiedä miten atet kadulla käyttäytyy, mulle ei kuulu tuutko kokouksiin vai et sehän on sinun asia
      Kilttejä ei oo helppo löytää.Jeesuskin sivautteli ruoskalla rahan vaihtajat pellolle.
      (Tark. Jumalan pyhä viha)
      Se et sinä tai minä emme kykene täyttämään käskyjä onkin suuri asia et Jeesus tuli ne täyttämään ja täytti kokonaan ja vian uskomalla tuo asia sinulla on anteeksi antamus

• Hebron

> 1.Niin sanokaas te ns. kristilliset oletteko koskaan miettineet, että kristityt tappoivat pohjoismaissa ihmisiä, koska emme tunteneet tätä kristinuskoa ja mitä hyötyä siitä meille suomalaisille oli? <

Kristityt eivät ole tappaneet ihmisiä. Suomalaisia Jumala on siunannut poikkeuksellisen suurella hyvinvoinnilla. Se on nimenomaan Jumalan siunaus eikä suinkaan ihmisten omaa aikaansaannosta.

> 2.oletteko koskaan itse noudattaneet 10käskyä jota taatusti ette ole tehneet..
      Ja kyllä täytyy olla aikas pitkä pinna jumalalla jos joka sunnuntai käy pyytämässä jumalaltanne anteeksi mitäs sitten jos se päättääkin että lennätte helvettiin?
      Sanotteko että kai se nyt ihan ookoo on kun jumala käskee? <

En ole. Kukaan ei kykene noudattamaan lakia täydellisesti. Kristitty on pelastettu armosta, ei tekojen kautta. Emme kuitenkaan saa pitää armoa keppihevosena synnintekoon:

"Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?" Room. 6:1-2

Mitä tulee anteeksiantoon:

"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." 1 Joh. 1:9

Mutta oikein sanoit, Jumalalla on pitkä pinna, sillä Hän rakastaa luotujaan:

"Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa." Ps. 103:8

Jumala ei noin vaan päätä heittää ketään helvettiin:

"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." Room. 8:1

> 3. Ja sitten terveydestänne ja vastaavasta:
      a. Onko Jumala parantanut teidät kun teitä vaivaa sairaus? <

Vastasit itse, mutta väärin. Minun terveyteni on peräisin Jumalalta. Jumalalla on valta parantaa.

"hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,..." Ps. 103:3

> b. onko jumala mahdollistanut raskauden?
      Vastaus: Ei, koska sen tekee ihmiset <

Jälleen vastasit itse, mutta taas väärin. Jumala on luonut ihmisen ja antaa kaikelle elävälle hengen:

"Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani..." Ps. 139:14-16

> c. Onko Jumala vastannut teille rukouksinne yhteydessä?
      Vastaus: Ei, se on vain alitajuntanne <

Jumala on luvannut vastata kaikkiin rukouksiini, ja Hän on myöskin tehnyt niin - antamansa lupauksen pohjalta:

"Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan." Matt. 7:7

> D. olettekos te niin kilttejä kuin väitätte?
      Esim. omat kokemukset:
      1pukeutuminen on jumalan pilkkaa(käsitätte vaatetuksen takia aina väärin)

2kerran mulle sanottiin että haluaisitko tulla huomenna kirkolle käymään sanoin vaan että mua ei kiinnosta ne nappas olkapäästä kiinni ja kiskas turpaan(pätevää eikö)
      ja monia muita tempauksia löytyy kyllä <

Vastaus: En ole väittänyt olevani kiltti.

Kohtaamasi ihmiset eivät ole olleet kristittyjä. Mistä päättelet heidän olleen?

• Uskonnoton!

"Kristityt eivät ole tappaneet ihmisiä."

Ahas, historia jäänyt lukematta?

"Suomalaisia Jumala on siunannut poikkeuksellisen suurella hyvinvoinnilla. Se on nimenomaan Jumalan siunaus eikä suinkaan ihmisten omaa aikaansaannosta."

Juu, ihan totta. Eihän Suomalaisten kaltaiset sosiaalipummit itse olisi mitään saanu aikaan.. Onneksi jumala(Jahve? vai Ukko?) loi sosiaalitoimiston tänne!

"Mutta oikein sanoit, Jumalalla on pitkä pinna, sillä Hän rakastaa luotujaan: "

Sehän on huomattu juu..

"Kukaan ei kykene noudattamaan lakia täydellisesti."

Puhunet kymmenestä käskystä edelleen, kuten oli aloittajallakin puhe? Hassua, en itse huomaa rikkovani noista simppeleistä käskyistä yhtäkään, paitsi ehkä käyn joskus sunnuntaisin töissä, mutta niissähän ei sinänsä puhuta viikonpäivästä, osaan kyllä vapaanikin pitää..

"Emme kuitenkaan saa pitää armoa keppihevosena synnintekoon: "

Kuittaan tuon vain sanomalla: Tekopyhää! (muut keskustelut täälläkin olkoot loppu perustelu tuolle, ei jaksa enään)

"Vastasit itse, mutta väärin. Minun terveyteni on peräisin Jumalalta. Jumalalla on valta parantaa. "

Haa, hyvä että joku säästää kasvavissa terveyskuluissa. Sinähän et käytä siis niitä?

"Jälleen vastasit itse, mutta taas väärin. Jumala on luonut ihmisen ja antaa kaikelle elävälle hengen: "

Ahas.. Sinähän tässä teet ihan tyhjäksi kokoajan jumalan itsensä (raamatun mukaan siis) antamaa käskyä "menkää ja täyttäkää maa", jos kerran ihmisillä ei tuossa ole osaa eikä arpaa.. Tietääkseni tuo elämän synty silloin tällöin kumminkin tapahtuu samoihin aikoihin kun ihmiset harrastaa seksiä. sitäpaitsi lueppa toi Ps. 139:14-16 uuselleen. Kyllä siitä saa ihan toisenlaisen kuvan kuin sinä sanoit. Pieni itu siis oli jo olemassa kun jumala sen näki tuon mukaan.

"Jumala on luvannut vastata kaikkiin rukouksiini, ja Hän on myöskin tehnyt niin - antamansa lupauksen pohjalta:"

Myös horoskoopit ovat pitäneet kaiken mitä ovat sinulle luvanneet! Lue vaikka niitä vanhoja lehdistä, taikka sinulle vartavasten tehtyä luonnekuvausta..

• Hebron
        Uskonnoton! kirjoitti:

"Kristityt eivät ole tappaneet ihmisiä."

Ahas, historia jäänyt lukematta?

"Suomalaisia Jumala on siunannut poikkeuksellisen suurella hyvinvoinnilla. Se on nimenomaan Jumalan siunaus eikä suinkaan ihmisten omaa aikaansaannosta."

Juu, ihan totta. Eihän Suomalaisten kaltaiset sosiaalipummit itse olisi mitään saanu aikaan.. Onneksi jumala(Jahve? vai Ukko?) loi sosiaalitoimiston tänne!

"Mutta oikein sanoit, Jumalalla on pitkä pinna, sillä Hän rakastaa luotujaan: "

Sehän on huomattu juu..

"Kukaan ei kykene noudattamaan lakia täydellisesti."

Puhunet kymmenestä käskystä edelleen, kuten oli aloittajallakin puhe? Hassua, en itse huomaa rikkovani noista simppeleistä käskyistä yhtäkään, paitsi ehkä käyn joskus sunnuntaisin töissä, mutta niissähän ei sinänsä puhuta viikonpäivästä, osaan kyllä vapaanikin pitää..

"Emme kuitenkaan saa pitää armoa keppihevosena synnintekoon: "

Kuittaan tuon vain sanomalla: Tekopyhää! (muut keskustelut täälläkin olkoot loppu perustelu tuolle, ei jaksa enään)

"Vastasit itse, mutta väärin. Minun terveyteni on peräisin Jumalalta. Jumalalla on valta parantaa. "

Haa, hyvä että joku säästää kasvavissa terveyskuluissa. Sinähän et käytä siis niitä?

"Jälleen vastasit itse, mutta taas väärin. Jumala on luonut ihmisen ja antaa kaikelle elävälle hengen: "

Ahas.. Sinähän tässä teet ihan tyhjäksi kokoajan jumalan itsensä (raamatun mukaan siis) antamaa käskyä "menkää ja täyttäkää maa", jos kerran ihmisillä ei tuossa ole osaa eikä arpaa.. Tietääkseni tuo elämän synty silloin tällöin kumminkin tapahtuu samoihin aikoihin kun ihmiset harrastaa seksiä. sitäpaitsi lueppa toi Ps. 139:14-16 uuselleen. Kyllä siitä saa ihan toisenlaisen kuvan kuin sinä sanoit. Pieni itu siis oli jo olemassa kun jumala sen näki tuon mukaan.

"Jumala on luvannut vastata kaikkiin rukouksiini, ja Hän on myöskin tehnyt niin - antamansa lupauksen pohjalta:"

Myös horoskoopit ovat pitäneet kaiken mitä ovat sinulle luvanneet! Lue vaikka niitä vanhoja lehdistä, taikka sinulle vartavasten tehtyä luonnekuvausta..

Luepa historiaa tarkemmin. Silloin huomaat että on valtavan suuri ero niillä jotka sanovat itseään kristityiksi ja näin haluavat hallita ja vallita, ja toisaalta on olemassa kristittyjä, joilla ei ole pelkästään kristityn nimeä, vaan he todellakin elävät Raamatun ohjeiden mukaan.

> Hassua, en itse huomaa rikkovani noista simppeleistä käskyistä yhtäkään, paitsi ehkä käyn joskus sunnuntaisin töissä <

Olet ensimmäinen ihminen, joka on täyttänyt kaiken lain. Oletkohan varmasti ymmärtänyt asian oikein? Myös sen, että rakastat Jumalaa ylitse kaiken muun?

> Haa, hyvä että joku säästää kasvavissa terveyskuluissa. Sinähän et käytä siis niitä? <

En käytä.

> Myös horoskoopit ovat pitäneet kaiken mitä ovat sinulle luvanneet! <

En lue horoskooppeja. Rukoilen Jumalaa, ja Hän on luvannut vastata rukouksiini. Kuten on myös tehnyt.

• Uskonnoton!
        Hebron kirjoitti:

Luepa historiaa tarkemmin. Silloin huomaat että on valtavan suuri ero niillä jotka sanovat itseään kristityiksi ja näin haluavat hallita ja vallita, ja toisaalta on olemassa kristittyjä, joilla ei ole pelkästään kristityn nimeä, vaan he todellakin elävät Raamatun ohjeiden mukaan.

> Hassua, en itse huomaa rikkovani noista simppeleistä käskyistä yhtäkään, paitsi ehkä käyn joskus sunnuntaisin töissä <

Olet ensimmäinen ihminen, joka on täyttänyt kaiken lain. Oletkohan varmasti ymmärtänyt asian oikein? Myös sen, että rakastat Jumalaa ylitse kaiken muun?

> Haa, hyvä että joku säästää kasvavissa terveyskuluissa. Sinähän et käytä siis niitä? <

En käytä.

> Myös horoskoopit ovat pitäneet kaiken mitä ovat sinulle luvanneet! <

En lue horoskooppeja. Rukoilen Jumalaa, ja Hän on luvannut vastata rukouksiini. Kuten on myös tehnyt.

"Olet ensimmäinen ihminen, joka on täyttänyt kaiken lain. Oletkohan varmasti ymmärtänyt asian oikein? Myös sen, että rakastat Jumalaa ylitse kaiken muun? "

Tuohon pitää sanomani etten ole kovin kykeneväinen vastaamaan juta enkä jaata. Olemattoman rakastaminen ei toisaalta ole kovin mahdollistakaan. Toinen on se jossa kielletään lausumasta herran nimeä turhaan, sitäkään en oikein voi edes noudattaa. Rajoittuneisuus pitää muistaa. Ne tuskin kumminkaan eivät liittyneet aiempaan keskusteluun.. (vaikka mukana top 10 listalla olivatkin)

• Hebron
        Uskonnoton! kirjoitti:

"Olet ensimmäinen ihminen, joka on täyttänyt kaiken lain. Oletkohan varmasti ymmärtänyt asian oikein? Myös sen, että rakastat Jumalaa ylitse kaiken muun? "

Tuohon pitää sanomani etten ole kovin kykeneväinen vastaamaan juta enkä jaata. Olemattoman rakastaminen ei toisaalta ole kovin mahdollistakaan. Toinen on se jossa kielletään lausumasta herran nimeä turhaan, sitäkään en oikein voi edes noudattaa. Rajoittuneisuus pitää muistaa. Ne tuskin kumminkaan eivät liittyneet aiempaan keskusteluun.. (vaikka mukana top 10 listalla olivatkin)

Miten päättelet Jumalan olevan olematon?

Itselläni on täysin toisenlainen käsitys Hänestä. Jumala on, ja Hän elää.

Olen itse kokenut syntien anteeksiantamisen ja Jumalan rakkauden. Sinä et ole.

Olen tietoinen siitä, mitä on elää Kristuksen seurassa. Sinä et ole.

Tiedän olevani vahvoilla. Minulla on todella jotakin mihin turvautua - Jeesus Kristus ja Jumalan armo.

• käärmelahti

jos annat vastaukset jo valmiiksi tai tiedät jo kaiken meistä yksinkertaisista Herran omista? Ehkä kannattaisi hieman ensin hengähtää ja rauhoittua.

• Tässä pilataan tosiateistin maine. Me kaikki ei olla noin typeriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      130
      3221
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2563
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2445
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      2248
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1720
    6. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      28
      1674
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1418
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      1321
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      304
      1282
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      63
      1110
    Aihe