ajatellut, että voisit muuttaa asumaan ulkomaille? :)
Oletko koskaan
33
<50
Vastaukset
- elluhallo
Monta kertaa.
Haaveita.
Ihminen kuin puu juuret syvällä.
Ei irtoo ei. Pari vuotta asuin Ruotsissa. Yksi työnantaja vihasi suomalaisia ja hänen kaverinsa tarvitsi työpaikan, joten sain potkut.
Toisen työantajan mielestä en osannut tarpeeksi ruotsia, vaikka tulin hyvin toimeen asuinalueen henkilöiden kanssa.
Kolmeen paikkaan ei kutsuttu edes hastatteluun. Joten muutin takaisin Suomeen.
Lisäksi, kun sai kavereita. Niin kauan kaveruus kesti, kun alkoi pärjäämään paremin, alkoi moni kaveri näyttää nyrpeää nenää.- näinsevainon
En koskaan. Ja ne kiviröykkiöt, joita jotkut kutsuvat maisemiksi, on tosi rumia. Kyllä kotoisat maisemat ovat parasta suomalaiselle.
- happytrails
Oletko käynyt jollain louhikolla lomilla??
- hallaajaetelätuulta
Usein. Nuorena eniten. Ehkä joskus hänen kanssaan karkaamme :D
- Great_Escapes---
.
"Karanneet & Eronneet -klupi???????????????"
har!11
.
- jopjopjuuuu
Olen kyllä monen monituista kertaa. Ehkä joskus sitten. :)
asun jo tavallaan
En oikein innostu asiasta. Onhan paikoja missä on mukava käydä, mutta kaipaisin aina Suomen kesää jota ei mielestäni voita mikään.
Olen ajatellut...
- mettäsuomalainen----
.
"Kihniö ja raamattuvyöhyke riittävät!!!!! Muualla ei *T A R P E E K S I* persuja11!!"
har 11!
.- Oikeilla_jäljillä---
.
"Biibelbeltissä on paljon oikeamielisyyttä ja * L A I L L I S U U T TA *"
har!11
.
- määmy
Oon. Aussi ois kliffa maa, mulle liian hot. Duunipleisiki ois valmiina.
- kiItti_nainen
Serkkupoikani asuu Ausseissa ja työskentelee siellä :)
- daun_andö----
kiItti_nainen kirjoitti:
Serkkupoikani asuu Ausseissa ja työskentelee siellä :)
.
"Mut eikö ne tipu sieltä ulkoavaruuteen kun ovat ylösalaisin????????"
har!11
. - kiItti_nainen
daun_andö---- kirjoitti:
.
"Mut eikö ne tipu sieltä ulkoavaruuteen kun ovat ylösalaisin????????"
har!11
.:))))))))))))))))
Entisen naapurini tytär asuu ausseissa. Viimeisin tieto oli, että pyrki tulliin töihin. Sitä edellinen, että pelastui nippanappa maastopalolta. Kaikki muu meni heiltä, paitsi päällä olevat vaatteet ja auto.
Olen. Olen jo kerran muuttanutkin ja todennäköisesti muutan vielä toisenkin kerran. Voihan sitä silti kesällä käydä Suomen suvesta nauttimassa.
- Kiinostaa____
Minne? Ulkomaita on niin monta.
Kiinostaa____ kirjoitti:
Minne? Ulkomaita on niin monta.
Johonkin, missä puhutaan englantia ja missä on lämmintä. Maltalla on talvella vähän viileää ja Australia on aika kaukana. Täytyy laittaa mietintämyssy päähän.
Ratikkakuski kirjoitti:
Johonkin, missä puhutaan englantia ja missä on lämmintä. Maltalla on talvella vähän viileää ja Australia on aika kaukana. Täytyy laittaa mietintämyssy päähän.
Kuuba? Vaikka valtakieli ei ole englanti, sillä pärjää
- ToIjake
runontaja kirjoitti:
Kuuban persu-hallinto ei hyväksy kuminukkevaimoja :(
runontaja kirjoitti:
Jos espanjankielinen maa kelpaisi, niin muuttaisin Las Palmasiin Kanarialle. se on suht lähellä, talvellakin kesäkelit ja ihmiset puhuvat kohtuullista englantia ainakin kaupoissa ja baareissa.
- Las_Palmasissa---
Ratikkakuski kirjoitti:
Jos espanjankielinen maa kelpaisi, niin muuttaisin Las Palmasiin Kanarialle. se on suht lähellä, talvellakin kesäkelit ja ihmiset puhuvat kohtuullista englantia ainakin kaupoissa ja baareissa.
.
"Las Palmasisssa kun kiroilee suomeksi tuodaan heti viinaa naaman eteen" spede documentation
har!11
.
- kotimaaparas
En halua koskaan asua ulkomailla.
- farangkhiinok
Kyllä olen ajatellut ja muutaman vuoden asustellutkin täällä Thaimaassa. Elämäni paras päätös jättää kylmä pohjola ja muuttaa maahan joka on täynnä ystävällisiä ihmisiä ja aurinkoa. Suomen kesää täällä ei kaipaa koska täällä on ainainen kesä suomen mittapuulla katsottuna. Talvea on vielä vähemmän ollut ikävä. Suosittelen kaikille harkitseville ja unelmoijille että jättäkää se oravanpyörä ja toteuttakaa ne unelmat niin ei sitten vanhana harmita kun tuli se elämä tuhlattua siellä kellokortin kanssa touhutessa. Itseäni harmittaa ainoastaan että tämä olisi pitänyt toteuttaa jo paljon aiemmin. Nelikymppisenä otin itse lopputilin ja läksin. Kertaakaan en ole sen jälkeen suomessa käynyt.
- seonvaikeaa
Pitäisi saada ensin kasaan sopiva summa rahaa millä hankkia koti ja elääkin siellä ulkomailla. Oletetaan ettei töitä saa heti.
- Mies_46V
En varmaan Ruotsia kauemmas, mutta sinne voisin aivan hyvin muuttaa. En tosin ole kovin hyvä ruotsin kielessä, mutta äkkiäkös sen oppii, sillä nyt jo olen vähemmistökielen puhuja kotikaupungissani. Puhun siis suomea, tyttäreni on kaksikielinen äidinkielenään ruotsi.
Ruotsi tosiaan vielä menisi: vastaava leveyspiiri, lyhyt matka kotimaahan, kulttuuri ei liian vieras ja aina löytyisi kuitenkin välillä myös suomea puhuvaa juttuseuraa (on se välillä rentouttavaa rupatella omalla äidinkielellään) jne.
Toisaalta kyllä sitä ois kiva tutustua paremmin vähän muuhunkin kuin Suomeen ja suomalaisiin. Ei senpuoleen, kyllä minä paljon ulkomaalaisia Suomessakin tunnen.
Olen jopa miettinyt, että kun tyttäreni tulee teini-ikään, koittaisiin hommata hänelle Ruotsista kesätyöpaikan, ja itsellenikin siksi aikaa jotain hanttihommia sieltä. - watsik
Voin vakuuttaa että nämä haavet jäävät haaveiksi kirjoitajilla. Se. On asenne joka ratkaisee näissä asioissa eikä raha tai turvattu tulevaisuus. Täällä muuallakin elää ihmisiä joilla ei ole suurta rahaa matkassa.
- einytihannoin
Lasten kanssa ei viitsi katuojaan muuttaa ja ilman rahaa sinne päätyy.
- hyvinmeneetääljoo
Joka päivä
enpä,
muutto pohojammaalta pääkaupunkiseudulle vastasi jo lähes ulkomaillemuuttoa - aina kun sanon jollekin jotakin on ensimmäinen kysymys et "mistäpäin sä olet kun puhut noin hassusti/oudosti..?"
.
enkä pahemmin haaveile edes ulkomaanmatkailusta, ainakaan niin kauan kui koto-Suomessakin vielä riittää yhtä jos toista nähtävää ja koettavaa.
(Tallinnaa ja Haaparantaahan ei lasketa ulkomaiksi..)- Stuff
Kyllä olen ajatellut Portoa. Mentävä tutustumaan ja maistelemaan elyseetä ensin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174836
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2022597Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731687Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291655- 241517
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291425Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1491108
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81044Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962