Millainen tinkimiskulttuuri Kanarialla on sellaisissa paikoissa, kuin pienissä erikoisliikkeissä, kauppahalleissa ja toreilla/markkinoilla?
Itse kokeilin maltillisesti tinkiä Terorin sunnuntaimarkkinoilla, mutta ei onnistunut. Ja eräskin siellä katselemani tuote lopulta oli euroa edullisempi muualla turisteille suunnatussa matkamuistomyymälässä. Kummaa.
Tinkiminen, onko tapana?
5
464
Vastaukset
- aadalmiina
las palmasissa olen ostanut koruja ja aina on saanut alennusta varmasti saa muistakin tuotteista
- nähtävästienosaatinkiä
Teneriffalla olen markkinoilla yrittänyt tinkiä, mutta kauppiaat ovat suuttuneet ja olleet töykeitä. Jos viiden euron krääsästä pyydetään viisitoista ja tarjoaa euron, niin eihän siitä pitäisi suuttua. Myyjän pitäisi vähän tiputtaa hintaa ja minä taas nostaisin hintaa. Eikös sen näin pitäisi mennä!? Mutta ne pohjois-afrikkalaiset kauppiaat ajattelevat eri tavalla kuin minä. Siksi ei tule mitään markkinoilta ostettuakaan. Teneriffalta ostin kolme vuotta sitten neuletakin, josta maksoin mitä pyydettiin. On ollut erittäin hyvälaatuinen ostos, johon olen ollut tyytyväinen. Myyjänä oli kanarialainen pariskunta.
- Mercadillo
Kun kayttaa omaa hyvaa arvostelukykya huomaa varmaan missa tai mista voi tinkia. Markkinoilla voi kokeilla ,pienissa liikeissa eika halleissa tingita. Tinkiminen ei muutenkaan kuulu tahan kulttuuriin. Markkinoilla ja etenkin ulkomaalaisten kaupoissa voi sita kokeilla.
Tinkiä voi,mutta ei ilman ostoaikomusta.Kauppias tekee työtään ja haluaa myydä ,eikä höpöttää leikillään.
- mimimimiiiiiii
Kyllä tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin kanarialla. Tuollainen 10-30% hinnasta tinkiminen on asiallista toreilla ja liikkeissä, joissa myydään tavaraa turisteille. Varsinkin elektroniikkaa saa edullisesti, jos vaan jaksaa alkaa tinkaamaan. Tosin elektroniikan kanssa varovainen, ettei tyhjiä kuoria tule pakkaukseen. Tuskin enää, joskus tapahtunut. Kauppiaat jopa odottaa pientä vääntöä hinnoista. Muistaa täytyy myös tipit ravintoloissa. Tipit myös jotain 10-20% laskun hinnasta. Jos satut samaan ravintolaan, sinut kyllä muistetaan, jos tippejä olet jättänyt.
Ravintoloissa ja päivittäistavarakaupoissa ei tingitä, kojumyymälät etc...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674202Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D853783- 423265
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192598Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232459Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa552286- 482115
- 471808
- 361760
- 301596