Uskovaisen agaberakkaus

Vuosi elämästäni, siitä on jo kyllä aikaa, kun se loppui...kirjoittelin miehen kanssa joka puhui tällä palstalla agaberakkaudesta.
Eli ei-seksuaalisesta, pyyteettömästä rakkaudesta.

Ikävä kyllä tuolla miehellä oli vuoden kestävän kirjoittelun aikana taka-ajatus.

Se rakkaus ei ollutkaan kovin pyyteetöntä. Hän käytti minua. Saadakseen kuvittelemaltaan jumalalta itselleen siunauksen.

Onko ylipäätään mahdollista olla ystävyys-suhteessa vahvasti uskossa olijan kanssa?

No, tomumaja kiitos sinulle(jos luet tätä)niin onhan se.

HArvinaista kuitenkin.

Mutta olen tuohon mieheen todella pettynyt.

Nyt hän ei vastaa minulle kun olemme opillisista asioista eri mieltä. Hänestä esm helluntaiseurakuntaan liittyneet ihmiset on uskonnollisia kun hän on uskossa kotikokouksineen.

En usko.

Olen viime viikot ravannut hänen viestien perässä ja haukkunut häntä ja hänen mielikuvitususkoaan, tarkotuksena repiä se hänen agabevalepukunsa rikki.

Haluan että hän suuttuu. Paljastaa itsensä.

Eikä ole se inhoittavan liukas saippua joka karkaa kädestä aina kun luulen että olen saanut otteen.:)

HAluan häneltä siis rehellisyyttä ja kiukku olisi sitä. Olen minä sen verran häntä kiusannut:)

Jaa no, nyt se saa loppua.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • woewow

      Agape-rakkaus on Jumalan rakkautta ihmistä kohtaan. Ihminen pystyy erittäin harvoin pyytettömään rakkauteen. Jumalan avulla sitä voi kokea hetkittäin. Jätä mies rauhaan ja jatka omaa elämääsi. Hänkin joutuu vastaamaan teoistaan, kuten joudut sinäkin.

      • woewow

        Miten ketään voi edes käyttää hyväkseen saadakseen siunauksia? Ei Jumala siunaa hyväksikäyttöä, jos sellaista on tapahtunut. Tietenkin uskovien kanssa voi olla ystävä.


      • woewow kirjoitti:

        Miten ketään voi edes käyttää hyväkseen saadakseen siunauksia? Ei Jumala siunaa hyväksikäyttöä, jos sellaista on tapahtunut. Tietenkin uskovien kanssa voi olla ystävä.

        Miehellä on oppi josta hän on kertonut tällä palstalla: eli että rakastamalla toinen saadaan käännytettyä omaan uskoon.
        En siis kelvannut hänelle sellaisena kuin olen vaan hän halusi tehdä minut uskovaiseksi.
        Toki hän ajatteli että saa jumalalta siunauksen kun pyrkii käännyttämään minua.
        "Tietenkin uskovien kanssa voi olla ystävä."
        Joo, mutta aika usein heidän ajatusmaailmansa uskoineen on se joka tulee hyväksyä, tai muuten tulee helposti riitaa.
        Siksi minäkin teeskentelin uskoa jotta ei tulisi riitaa.

        Näin jälkeenpäin ajatellen tein väärin alistuessani käännytykseen.


      • LightningStar

        ab, miksi sun tarvitsisi teeskennellä uskoa... ole vain mikä olet, se riittää... ainakin minulle....

        Ei uskonnoissa ole ainoastaan pakkokäännyttämistä... kaiken tulisi nähdä laajemmin...koko yhteiskunta tahtoo muovata ihmisistä kaltaisiaan, tahtovat muokata ihmisten ajatuksia... tekevät ihmisistä toistensa kopioita, tahdottomia sätkynukkeja... koneiston rattaisiin...ihmiset, ovat loppuviimein aika pakkokäännytettyjä ajatuksiltaan... kuinka moni kokee todellista vapautta, vaikka tahtoisi ehkä elää elämäänsä toisin, kuin vain hankkia ja koota... suorittaa... olla jotain muuta toisille ihmisille kelpaavaa... kuin vain riittäisi se että on mikä on ja sillä hyvä.


    • George_L

      Jumalan rakkautta olen minäkin vääntänyt rautalangasta täällä ihmisille, käsitykset siitä ovat aivan epäraamatullisilla raiteilla...

      • Hmm..tuolla miehellä oli ajatus että rakastamalla minua agaberakkaudella hän saa minut kääntymään kristinuskoon ja vieläpä omaan uskoonsa.
        Se että hänellä oli taka-ajatus ahdisti minua koko sen kirjoittelun ajan.
        En kehdannut kertoa hänelle omista ajatuksista mitä tulee kristinuskoon vaan teeskentelin vastaanottavaista.
        En halunnut riitaa ja olin siksi kuin olisin ymmärtänyt vaikka en ymmärtänyt.

        Oppi siitä että rakastamalla saadaan toinen kristityksi on yleinen oppi.


    • LightningStar

      No, ehkei sinun kannata kirjoittaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden koet pyrkivän sitomaan oman tahtonsa ja uskonsa alle?

      Uskon tulee olla löydettyä, omakohtaista.

      Minusta kuitenkin jossain määrin tuntuu auroraborrealis siltä, että olet vahva ihminen, eikä sua taida niin vain saada käännytettyä mihinkään, todellisesti... ainakin viestiesi perusteella näkisin sinulla olevan vahvat näkökannat, etkä taida olla kenenkään pakkokäännytettävissä.

      • Kas, lightning star...vieläkin kirjoittelet, se on erittäin hyvä. Tämä palsta tarvitsee sinunlaisia kirjoittelijoita.
        Kys.uskovainen suositteli minulle kirjaa joka kertoi Laurista joka oli asunut roskalaatikossa mutta nousi sieltä politiikan osaajaksi.

        Hmmm... minusta hengelliset asiat voivat löytyä vaikka siellä roskalaatikossa lohduttamaan.

        Ei siinä tarvita ns maallista arvonnousua, joka on usein aika maallista. Vai mitä olet mieltä?


      • L_S

        Juu, olen pitänyt vähän taukoa palstalta... kiva jos muakin kaivataan tai minunlaisia kirjoittajia :D
        Ei maalliset statukset määrää kenenkään todellista arvoa... monesti ihmiset... ei pelkästään uskonnoissa, ihailevat ja ehkä itsekin etsivät jotain mitä olla, se on se yhteiskunnan luoma harha.. tulisi olla hyvä ammatti ja koulutus, rahaa... jota sitten muut ihailisivat ja jolla itsekin kokisi olevansa jotain...
        ...loppuviimein, se ei ole mitään... ja se onnellisuus ei ole mitattavissa niillä asioilla... se on vain sitä... että on itsensä kanssa sinut ja osaa vain elää tästä hetkestä...


      • L_S kirjoitti:

        Juu, olen pitänyt vähän taukoa palstalta... kiva jos muakin kaivataan tai minunlaisia kirjoittajia :D
        Ei maalliset statukset määrää kenenkään todellista arvoa... monesti ihmiset... ei pelkästään uskonnoissa, ihailevat ja ehkä itsekin etsivät jotain mitä olla, se on se yhteiskunnan luoma harha.. tulisi olla hyvä ammatti ja koulutus, rahaa... jota sitten muut ihailisivat ja jolla itsekin kokisi olevansa jotain...
        ...loppuviimein, se ei ole mitään... ja se onnellisuus ei ole mitattavissa niillä asioilla... se on vain sitä... että on itsensä kanssa sinut ja osaa vain elää tästä hetkestä...

        Niin. Tätä ei ehkä saisi sanoa mutta mulla se on ollut mielenterveyshoitajan ammatti ikään kuin olisin jopa lääkäri kun sanon asioista.
        Täällä on eräs kirjoittaja joka on kuullut puhetta päässään, mikä on skitsofrenian oire. Hän on kuullut "uuden nimen"jumalalta.
        Kun ohjaan hoitoon olen heidän mielestään pilkkaaja.
        Tässä tulee se maallinen arvo mistä pidän kiinni: olen ammattilainen ja tuo toinen sekopää.
        Samalla kadotan oman hengellisen identtiteettini. Samalla minultakin katoaa jumala.


    • LightningStar

      Uskonnot kait pilaavat usein sen ydinsanoman?
      .... tai miten minä olen saanut oppia tuntemaan ja nähdä.

      Jeesus tuli päästämään vapaaksi... ei sitomaan toisten ihmisen ikeiden alle.

    • Miettis

      Hei auroraborealis, vaadit mieheltä rehellisyyttä. Kerrot vain kiusanneesi häntä suuttumaan ja sitä kautta paljastamaan käännytysyrityksensä.
      Oletko kertonut hänelle sen minkä nyt kerrot täällä, että hän tietää sinun teeskennelleen hänelle, niinkuin koet hänen tehneen sinulle? Siitähän se rehellisyys alkaa. Raamatussa on ohje joka pätee ei-uskovillekin: "minkä tahdotte ihmisten tekevän teille tehkää te myös samoin heille."

      Agape-rakkautta itsestään ponnistelemalla (sitä se on ihmisillä) ei käännytetä ketään uskomaan Jeesukseen! Vain Jeesuksen rakkaus on agape-rakkautta eli rakastavia tekoja ja itsensä uhraamista toisen hyväksi. Valitettavasti tuosta rakkaudesta on tehty Jeesuksen itsensä korvike. Hänen rakkautensa otetaan ja kuvitellaan omaksi ominaisuudeksi mutta hänet itsensä unohdetaan ristille roikkumaan. Hänen lahjansa ja voimansa ryöstetään ja korotetaan ja pönkitetään niillä itseään ja haalitaan ihmisiä ja valtaa ja rahaa! Se on pelkkää petosta.

      • Ei mulla oo viestiyhteyttä enään tähän mieheen tämän suomi24:n viimeisimmän uudistuksen takia. Poistivat sen viestisysteemin.

        Voisin minä tällä palstalla kertoa hänelle totuuden. Että minä kestin ne käännytys-ja auttamisyritykset mutta että oikeasti siinä tosiaan oli kestämistä.

        Minä tosiaan teeskentelin että ymmärsin häntä ja olin samalla aaltopituuksilla kun hän ylhäältä alas lateli totuuksiaan ns jumalan rakkaudesta.

        Hän naimisissa oleva mies.

        Se tuntui oudolta.

        Hän kirjoitteli usealle eri naiselle samaan aikaan. Kaikki yhtä ihastuneita.

        Sattui sitten niin että tarvitsin autolleni korjaajaa ja hän lupautui siihen hommaan ja annoin hänelle uuden numeroni jota ei ollut vielä kenelläkään.

        Joku nainen(tämän miehen vaimo?)soitti siihen ja kysyi hennolla äänellä Eevaa puhelimeen.

        Sitä numeroa ei todella ollut kenelläkään muulla kuin tällä miehellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe