Kertokaapa nyt minulle minulle mistä johtuu että täällä Suomessa tuomitaan kaikki verkostomarkkinointi yritykset kusetukseksi. Maailmalla nämä samat yritykset on arvostettuja yrityksiä ja useita kymmeniä vuosia toimineita mutta kun yritys tulee suomeen niin heti se on huijausta,kusetusta ja siihen liittyvät on rikollisia. En nyt rupea erittelemään yrityksiä tässä mutta kun on seurannut esim. täällä kirjoittelua niin täällä on kaikki kusetusta. Onko nyt niin että suomessa ei saisi menestyä Vm alalla vai mikä siinä on. Ollaanko täällä niin kateellisia toisille jos joku saa edes vähän lisätuloja. Kaikkihan ei tule miljonääreiksi verkostomarkkinoinnilla eikä tarvitsekkaan. Maailmalla on monia ihmisiä mitkä on menestynyt tällä ja saavat jokapäiväisen elannon tästä. Helppohan ala tämä ei ole ja sossun luukulta varmaan saisi helpommalla rahaa. Antakaa minulle nyt edes yksi järkevä vastaus tähän.
Verkostomarkkinointi Suomessa
44
329
Vastaukset
- Onecapita
Verkostomarkkinointi on ajatuksena jokseenkin kuin kommunismi. Se näyttää hyvältä paperilla, mutta käytännössä se ei toimi juuri muuten kuin verkostokusetuksen muodossa. Tämän vuoksi suuri osa - miltei kaikki - verkostoyritykset päätyvät käyttämään verkostokusetuksen keinoja kerätäkseen lähes orjan osaan joutuvilta alamaisiltaan rahat pois. Yleensä tulovirta on "itsenäisiltä partnereilta" emoyrityksen suuntaan eikä päinvastoin. Jos joku jonkinmoisia sivutuloja saakin, ovat maksajien osassa sitten pisnesmiehen/-naisen sukulaiset ja tutut, jotka ovat joutuneet ylikalliita tuotteita säälistä tai painostuksesta tilaamaan - tai mikä pahinta liittymään kusetukseen mukaan osaksi pyramidia.
Verkostoyritysten ansaintamalli on siis jo lähtökohtaisesti niin sairas, ettei sen varaan voi tervettä liiketoimintaa rakentaakaan. Tämän vuoksi mm. Zinzinossa on tuhansia persaukisia "itsenäisiä partnereita", jotka unelmoivat Floridaan muuttamisesta ja urheiluautoista saavuttamatta ikinä näitä fantasioitaan. Pahimmillaan verkostopisnekseen hurahtavat tuhlaavat vuosia elämästään hedelmättömään verkostotaipaleeseen, kun olisivat voineet vaikka opiskella tai tehdä kunniallista työtä verkostokusetuksen sijaan. Huomionarvoista on myös se, että verkostokusetuksiin käytetystä ajasta ei jää CV:hen laitettavaa, ellei halua sitten herättää hilpeyttä työhakemuksellaan.- JRH
Tuo on totta että pisnesmiehen/naisen on täytynyt ja todellakin täytyy saada asiakkaita että saa tuloja. Senhän sanoo jo lakikin että tietty prosentti pitää tulla asiakkiden ostoista muuten se on laitonta toimintaa. En tiedä miksi otiti tuon Zinzinon tähän mukaan? Olen ollut yhdellä eventillä kuuntelemassa ja katsomassa heidän toimintaa niin täytyy myöntää on se yksi parhaiten järjestetyistä koulutus tilaisuuksista. Sitä en tiedä minkälaisia ovat niiden paikallisesti eri kaupungeissa järjestetyt tilaisuudet kun ei ole ollut tilaisuutta osallistua. Käsittääkseni jotkut ovat auton saaneet tai ainakin rahat sen hommaamiseen. En toki ole yhtään todellista urheiluautoa ole nähnyt. Ainakaan minä en pidä mitään bimmeriä urheiluautona. Floridaan voi muuttaa kuka vaan ei siihen vm alaa tarvita. Vm alaan lähtevien kannattaa mietti toisenkin kerran onko itsestä siihen sekä onko myyntihenkinen ihminen jos sitä ei löydy niin silloin on turha hypätä jokaviikoisilla koulutuksilla ja olettaa kun tulee ulos sieltä että on myynnin ammattilainen. Se ei mene niin koska seuraavan puolen tunnin aikana innostus laantuu aivan varmasti jos sitä ei ole ollut ennen tätäkään. Asenne pitää olla kohdalla sillä ei vm allakaan ole ilmaisia lounaita sanoo kuka mitä hyvänsä. Silloin pitää viheltää peli poikki heti kun menot on suuremmat kuin tulot. Minä myönnän että itse olen vm alalla ja minun verkostot on pääasiassa ulkomailla. Olen toki myös vieraallakin töissä. Minä henkilökohtaisesti katson todella tarkkaan sen että mikä on ihmisen asenne ja onko hänestä myyjäksi. Toki kun asian esittelee niin innostus on kova mutta kun esittää rehellisesti tosiasiat mitä tulee olemaan tiedossa ja se että tie on alussa todella kivinen niin sen jälkeen kyllä huomaa onko vielä halua lähteä mukaan. Minulla on ollut se periaate että miksi ottaa sellainen henkilö mukaan joka on koko ajan perässä vedettävä ja perseeseen potkittava.
- Insinöörimaisteri
Yksi syy on se, että jos verkostomarkkinoinnilla menestyy hyvin,siis päätyönään, pitää olla erityisen taitava myyjä ja ihmisten johtaja. Siihen ei suurin osa pysty. Pullamössöt epäonnistuvat 100% varmuudella, ja suurin osa meistä muistakin suomalaisista 90% tai yli.
Tuollainen menestyjä harmittaa suomalaisia.
Sitten osa suomalaisista hakee joko lisäansioita (joka on minusta pelkällä vm-tuotteilla vaikeaa), mutta osa muuta hyötyä. Itselleni VM-verkosto toi lisää koulutusta ja valmennusta sekä yhden jakelutien muulle toiminnalle. Tätä ei ehkä ymmärretä kritisoitsijoiden puolesta oikein, koska osa meistä värillisistä hyötyjistäkin on epäileviä voisiko VM edes toimia päätyönä, mutta saamme muun hyödyn toiminnasta. - Insinöörimaisteri
Värillä ei väliä, eli näppäinvirhe :)
- Virmanto
"Maailmalla nämä samat yritykset on arvostettuja yrityksiä"
Eivät todellakaan ole arvostettuja ulkomaillakaan. Kyllä muuallakin noiden yritysten toimintamallin kyseenalainen luonne tunnettaan.
"En nyt rupea erittelemään yrityksiä"
Etpä tietenkään.- JRH
Miksi samat yritykset mitkä täällä suomessa tuomitaan verkostokusetuksiksi on toiminut maailmalla jo kymmeniä vuosia?? Suurimmat tuomitsija kylläkin löytyy näiltä foorumeilta. Olen huomannut itse sen että ei näin vm vastaista maata ole kuin suomi. En ole missään maassa törmännyt tälläiseen alan musta maalaamiseen. Tämä on sitä suomalaista kateutta ja siitä että joku naapuri tai sukulainen voikin saada enemmän rahaa kuin itse saa. Toki näille täällä joka päivä samoille tämä tai tuo on kusetusta kirjoituksille en ainakaan minä anna mitään arvoa. Täällä joku kirjoittaa ensimmäisen vatsauksen johonkin kirjoitukseen niin seuraavat 40 kirjoitusta on ihan samaa asiaa eri sana muodoin ettei tarvitse lukea kuin sen ensimmäisen vastauksen niin tietää loppujen vastausten sisällön.
- Virmanto
JRH kirjoitti:
Miksi samat yritykset mitkä täällä suomessa tuomitaan verkostokusetuksiksi on toiminut maailmalla jo kymmeniä vuosia?? Suurimmat tuomitsija kylläkin löytyy näiltä foorumeilta. Olen huomannut itse sen että ei näin vm vastaista maata ole kuin suomi. En ole missään maassa törmännyt tälläiseen alan musta maalaamiseen. Tämä on sitä suomalaista kateutta ja siitä että joku naapuri tai sukulainen voikin saada enemmän rahaa kuin itse saa. Toki näille täällä joka päivä samoille tämä tai tuo on kusetusta kirjoituksille en ainakaan minä anna mitään arvoa. Täällä joku kirjoittaa ensimmäisen vatsauksen johonkin kirjoitukseen niin seuraavat 40 kirjoitusta on ihan samaa asiaa eri sana muodoin ettei tarvitse lukea kuin sen ensimmäisen vastauksen niin tietää loppujen vastausten sisällön.
"Miksi samat yritykset mitkä täällä suomessa tuomitaan verkostokusetuksiksi on toiminut maailmalla jo kymmeniä vuosia??"
Jotkut ovat toimineet kymmeniä vuosia, useimmat eivät. Arvostettuja ne eivät ole ulkomaillakaan, vaan pitkäikäisiä kusetuksia.
"kateutta ja siitä että joku naapuri tai sukulainen voikin saada enemmän rahaa kuin itse saa."
Ainoakaan henkilökohtaisesti tuntemani verkostomarkkinoija ei tienaa lähimainkaan sitä mitä minä. Ja vaikka tienaisikin enemmän, en silti kadehtisi. Ei raha niin tärkeää sentään ole.
"seuraavat 40 kirjoitusta on ihan samaa asiaa eri sana muodoin"
Etpä sinäkään vastauksessasi muuta tehnyt, kuin toistit väitteen jota jo aiemmin kommentoin.
- Nimmismiez
No oliko tuossa sulla joku pointti?
- Onecapita
"Tämä on sitä suomalaista kateutta ja siitä että joku naapuri tai sukulainen voikin saada enemmän rahaa kuin itse saa."
Tsihhihhih hih hih hih. Sori, en voi olla hihittelemättä, kun joku verkostohihhuli vetää tän kateuskortin hihastaan.- Jusu1453
Ei suomalainen kateus näy pelkästään vm alalla vaan se näkyy ihan normaalissa kaupankäynnissä. Jos joku tuttu omistaa jonkun liikkeen ja se myy tietyllä hinnalla tuotetta niin kyllä se on niin monta kertaa nähty että haetaan se sama tuote naapuri kaupungista kalliimmalla hinnalla ja maksetaan vielä bensat siihen päälle ettei vaan se tuttu nyt ala tienaamaan. Sitten ihmetellään kun kaikki kaupat lopettavat. Suomalaisten aseenteessa on niin paljon korjattavaa. Voito väittää ettei näin ole asiat? Tuota kateuskorttia tuskin on mistään hihasta tarvinnut vetää jos et ole sitä tähän päivään mennessä vielä tajunnut niin nyt olis korkea aika. Kyllä se on koko ajan esillä oli sitten vm alasta tai muusta liiketoiminnasta kyse.
- Onecapita
Jusu1453 kirjoitti:
Ei suomalainen kateus näy pelkästään vm alalla vaan se näkyy ihan normaalissa kaupankäynnissä. Jos joku tuttu omistaa jonkun liikkeen ja se myy tietyllä hinnalla tuotetta niin kyllä se on niin monta kertaa nähty että haetaan se sama tuote naapuri kaupungista kalliimmalla hinnalla ja maksetaan vielä bensat siihen päälle ettei vaan se tuttu nyt ala tienaamaan. Sitten ihmetellään kun kaikki kaupat lopettavat. Suomalaisten aseenteessa on niin paljon korjattavaa. Voito väittää ettei näin ole asiat? Tuota kateuskorttia tuskin on mistään hihasta tarvinnut vetää jos et ole sitä tähän päivään mennessä vielä tajunnut niin nyt olis korkea aika. Kyllä se on koko ajan esillä oli sitten vm alasta tai muusta liiketoiminnasta kyse.
Mitähän helvettiä nyt sönkötät? Nyt on kyse verkostomarkkinoinnista, ja siitä että joku olisi muka kateellinen verkostohörhölle. Verkostokusettajille on juuri tunnusomaista, että ulospäin annetaan kuva suurestakin menestyjästä, vaikka tulot muodostuisivat tosiasiallisesti työttömyyskorvauksista ja taustalla olisi ulosottoa sekä aikaisempia/-kin) epäonnistumisia verkostovirityksissä.
Ne jotka verkostokusetuksista jäävät voitolle, saavat tulonsa epäonnistumaan tuomittujen alamaistensa lompakoista. Siihen on ihan syynsä, että kunnialliset yritykset eivät käytä verkostomarkkinointia markkinointikanavanaan, vaikka verkostomarkkinoinnin pitäisi kuulemma olla paras ja mullistava keino tarjota tuotteita asiakkaille sekä tehdä siinä sivussa "itsenäisistä partnereista" rikkaita tai ainakin tarjota pari satkua kuuussa ylimääräistä yh-äideille. Se että tätä kansantalouden syöpää jota myöskin verkostomarkkinoinniksi/suoramyynniksi/suosittelumarkkinoinniksi verkostohihhuleiden keskuudessa kutsutaan, aletaan puolustelemaan, on nyt vaan ihan saatanan halveksittavaa. - jusu1453
Onecapita kirjoitti:
Mitähän helvettiä nyt sönkötät? Nyt on kyse verkostomarkkinoinnista, ja siitä että joku olisi muka kateellinen verkostohörhölle. Verkostokusettajille on juuri tunnusomaista, että ulospäin annetaan kuva suurestakin menestyjästä, vaikka tulot muodostuisivat tosiasiallisesti työttömyyskorvauksista ja taustalla olisi ulosottoa sekä aikaisempia/-kin) epäonnistumisia verkostovirityksissä.
Ne jotka verkostokusetuksista jäävät voitolle, saavat tulonsa epäonnistumaan tuomittujen alamaistensa lompakoista. Siihen on ihan syynsä, että kunnialliset yritykset eivät käytä verkostomarkkinointia markkinointikanavanaan, vaikka verkostomarkkinoinnin pitäisi kuulemma olla paras ja mullistava keino tarjota tuotteita asiakkaille sekä tehdä siinä sivussa "itsenäisistä partnereista" rikkaita tai ainakin tarjota pari satkua kuuussa ylimääräistä yh-äideille. Se että tätä kansantalouden syöpää jota myöskin verkostomarkkinoinniksi/suoramyynniksi/suosittelumarkkinoinniksi verkostohihhuleiden keskuudessa kutsutaan, aletaan puolustelemaan, on nyt vaan ihan saatanan halveksittavaa.Etkö tiedä että oikein toimivassa verkostomarkkinointi yrityksesssä tulee tulo asiakkaiden ostoista eikä ainoastaan uusien liitymisestä ja sehän on lakiin kirjoittu asia että tietty määrä on tultava ostoista. Väitätkö että kaikissa tienataan vaan uusien liityjien rahoista? Silloin me puhutaan ihan eriasioista ja sinunkin pitäisi ottaa selvää paremmin asioita ennekuin puhut mitään verkostomarkkinoinnista. Kenenkään ei pidä mennä lupaamaan että verkostomarkkinoinilla tulee miljonääriksi tosin pari sataa kuussa on ihan mahdollista saada ihan kenen vaan sekin on jollekkin iso raha. Varmaan osui tuo kateellisuus asia aika arkaan paikkaan kun noin piti kimpaantu. Et sinäkään voi kirkkain silmin tulla sanomaan että se ei olisi niin että sinullakin on tuo kateellisuus asia yhtenä syynä kun täällä mesoat kuukaudesta toiseen. Eikai vaan joku kaverisi,naapurisi tai sukulaisesi ole onnistunut saamaan hyvin lisätuloa ja sinua harmittaa kun sinä vaan täällä suomi24 sivustolla kirjoittelet. No kyllä se siitä ja ehkä joskus vielä suomi24 alkaa maksamaan teille kirjoituksista sitten teilläkin on asiat hyvin.
- Onecapita
jusu1453 kirjoitti:
Etkö tiedä että oikein toimivassa verkostomarkkinointi yrityksesssä tulee tulo asiakkaiden ostoista eikä ainoastaan uusien liitymisestä ja sehän on lakiin kirjoittu asia että tietty määrä on tultava ostoista. Väitätkö että kaikissa tienataan vaan uusien liityjien rahoista? Silloin me puhutaan ihan eriasioista ja sinunkin pitäisi ottaa selvää paremmin asioita ennekuin puhut mitään verkostomarkkinoinnista. Kenenkään ei pidä mennä lupaamaan että verkostomarkkinoinilla tulee miljonääriksi tosin pari sataa kuussa on ihan mahdollista saada ihan kenen vaan sekin on jollekkin iso raha. Varmaan osui tuo kateellisuus asia aika arkaan paikkaan kun noin piti kimpaantu. Et sinäkään voi kirkkain silmin tulla sanomaan että se ei olisi niin että sinullakin on tuo kateellisuus asia yhtenä syynä kun täällä mesoat kuukaudesta toiseen. Eikai vaan joku kaverisi,naapurisi tai sukulaisesi ole onnistunut saamaan hyvin lisätuloa ja sinua harmittaa kun sinä vaan täällä suomi24 sivustolla kirjoittelet. No kyllä se siitä ja ehkä joskus vielä suomi24 alkaa maksamaan teille kirjoituksista sitten teilläkin on asiat hyvin.
"Etkö tiedä että oikein toimivassa verkostomarkkinointi yrityksesssä tulee tulo asiakkaiden ostoista eikä ainoastaan uusien liitymisestä ja sehän on lakiin kirjoittu asia että tietty määrä on tultava ostoista. Väitätkö että kaikissa tienataan vaan uusien liityjien rahoista?"
Mediassa ja keskustelupalstoilla enimmäkseen esillä olleet verkostoviritykset ovat painottaneet toimintansa jälleenmyyjien hankintaan. Vaikka toimintaa näennäisesti ohjattaisiinkin asiakashankinnan suuntaan, on verkostomarkkinoinnissa aina kannattavampaa ja helpompaa sysätä asiakashankinta jonkun muun kannettavaksi. Tästä on luonnollisesti seurauksena noidankehä, jossa asiakashankinta jää toisarvoiseksi. Tämä lainalaisuus on kyllä verkostoyritysten alullepanijoiden tiedossa ja sitä käytetään häikäilemättömästi hyväksi.
"Varmaan osui tuo kateellisuus asia aika arkaan paikkaan kun noin piti kimpaantu. Et sinäkään voi kirkkain silmin tulla sanomaan että se ei olisi niin että sinullakin on tuo kateellisuus asia yhtenä syynä kun täällä mesoat kuukaudesta toiseen. Eikai vaan joku kaverisi,naapurisi tai sukulaisesi ole onnistunut saamaan hyvin lisätuloa ja sinua harmittaa kun sinä vaan täällä suomi24 sivustolla kirjoittelet."
Paskanmarjat! Minua kiinnostaa tässä ilmiössä uskonlahkojen ja verkostomarkkinoinnin samankaltaiset piirteet, jossa hurmoshenki sumentaa järjen valon ja ajaa ihmisiä toimimaan kollektiivisen järjettömästi - tai kuten pyramidin huipuilla, kollektiivisen häikäilemättömästi.
Henkilökohtaisesti olen onnellisessa asemassa, eikä kukaan kaukaisempikaan tuttavuus ole ollut mukana verkostovirityksissä, minä itse mukaan lukien. Minua ei siis ohjaa kateus saati sitten velvoitteet verkostovirityksien suuntaan. - insinöörimaisteri
jusu1453 kirjoitti:
Etkö tiedä että oikein toimivassa verkostomarkkinointi yrityksesssä tulee tulo asiakkaiden ostoista eikä ainoastaan uusien liitymisestä ja sehän on lakiin kirjoittu asia että tietty määrä on tultava ostoista. Väitätkö että kaikissa tienataan vaan uusien liityjien rahoista? Silloin me puhutaan ihan eriasioista ja sinunkin pitäisi ottaa selvää paremmin asioita ennekuin puhut mitään verkostomarkkinoinnista. Kenenkään ei pidä mennä lupaamaan että verkostomarkkinoinilla tulee miljonääriksi tosin pari sataa kuussa on ihan mahdollista saada ihan kenen vaan sekin on jollekkin iso raha. Varmaan osui tuo kateellisuus asia aika arkaan paikkaan kun noin piti kimpaantu. Et sinäkään voi kirkkain silmin tulla sanomaan että se ei olisi niin että sinullakin on tuo kateellisuus asia yhtenä syynä kun täällä mesoat kuukaudesta toiseen. Eikai vaan joku kaverisi,naapurisi tai sukulaisesi ole onnistunut saamaan hyvin lisätuloa ja sinua harmittaa kun sinä vaan täällä suomi24 sivustolla kirjoittelet. No kyllä se siitä ja ehkä joskus vielä suomi24 alkaa maksamaan teille kirjoituksista sitten teilläkin on asiat hyvin.
Tietysti on niinkin, ettei itse verkostomarkkinoinnista oikein kukaan ole tienannut. Itsekin olen huomannut että parhaiten VM-piireistä hyötyvät tekevät sen tosiasiallisen tulon ihan muualta, ja käyttävät tavallaan verkostomarkkinointia "hyväkseen" ja maksaen samalla koulutuksesta. Jos lasketaan tuo mainitsemasi parisataa tuloa, minkä osa saa, eihän se tietysti kata edes niitä kuluja mitä hommaan on laitettu. Huomattavasti suurempi osa ei saa tuloa lainkaan, kuin että saa sen parisataa.
Sellaisia ei oikein ole tullut vastaan, jotka saisivat palkansaajiin verrattuna hyvää kuukausituloa pelkästään VM:stä. Tässä kritisoijat taas ovat ihan oikeassa. Ei ole uskottavaa, että kaikki hyvin tienaavat suomalaiset verkostomarkkinoijat kierrättäisivät tulot ulkomailta, ja itsekin tiedän ettei se edes ihan helppoa ole laillisesti.
Sen virheen VM-yritykset ovat tehneet, että ovat luoneet mielikuvan että tällä "jokainen" voi pärjätä jos on vain hyvä into ja ahkera, ja nopeasti pääsisi tuhansiin euroihin kuussa. Ei pidä paikkaansa, VM elättää vain poikkeuksellisen hyvän myyjän ja verkostojohtajan. VM:n varjolla voi sitten tehdä kyllä muuta businesta, ja siihen VM voi jopa tuoda hyvän sykäyksen.
Tässä mielessä jusu1453 kommentti oli heti alusta minusta virheellinen. Tulo tulee osalle menestyjistä pääosin muusta kuin VM:stä, suurimmalle osalle ei tuloja tule lainkaan. - 12500
Onecapita kirjoitti:
Ne jotka verkostokusetuksista jäävät voitolle, saavat tulonsa epäonnistumaan tuomittujen alamaistensa lompakoista. Siihen on ihan syynsä, että kunnialliset yritykset eivät käytä verkostomarkkinointia markkinointikanavanaan, vaikka verkostomarkkinoinnin pitäisi kuulemma olla paras ja mullistava keino tarjota tuotteita asiakkaille sekä tehdä siinä sivussa "itsenäisistä partnereista" rikkaita tai ainakin tarjota pari satkua kuuussa ylimääräistä yh-äideille. Se että tätä kansantalouden syöpää jota myöskin verkostomarkkinoinniksi/suoramyynniksi/suosittelumarkkinoinniksi verkostohihhuleiden keskuudessa kutsutaan, aletaan puolustelemaan, on nyt vaan ihan saatanan halveksittavaa.Jaa juu - nythän mä hokasin, että millään muilla aloilla, kuin VM:ssä ei ole ihmisillä taustalla epäonnistumisia, ulosottoja tms.
Voi elämän kevät, mistä riittää näitä hömelöitä, jotka kovaan ääneen arvostelevat alaa, josta eivät ymmärrä tuon taivaallista?
Johtopäätökset tehdään joidenkin humpuuki-virityksien pohjalta ja leimataan koko ala yhdeksi suureksi pyramidiksi...
Mutta toisaalta, mitäs siitä sitten - se olkoon teidän "vastustajien" päänsärky.
Viime kuun palkkiot 12,500 euroa netto, käykö kateeksi :) - Onecapita
12500 kirjoitti:
Jaa juu - nythän mä hokasin, että millään muilla aloilla, kuin VM:ssä ei ole ihmisillä taustalla epäonnistumisia, ulosottoja tms.
Voi elämän kevät, mistä riittää näitä hömelöitä, jotka kovaan ääneen arvostelevat alaa, josta eivät ymmärrä tuon taivaallista?
Johtopäätökset tehdään joidenkin humpuuki-virityksien pohjalta ja leimataan koko ala yhdeksi suureksi pyramidiksi...
Mutta toisaalta, mitäs siitä sitten - se olkoon teidän "vastustajien" päänsärky.
Viime kuun palkkiot 12,500 euroa netto, käykö kateeksi :)"Viime kuun palkkiot 12,500 euroa netto, käykö kateeksi :)"
On siinä äitis ja mummis joutuneet ostamaan ihan helvetisti tuotteita sulta. Ei voi kuin onnitella. Kyllä se verkostokusetus sittenkin toimii! - jusu1453
insinöörimaisteri kirjoitti:
Tietysti on niinkin, ettei itse verkostomarkkinoinnista oikein kukaan ole tienannut. Itsekin olen huomannut että parhaiten VM-piireistä hyötyvät tekevät sen tosiasiallisen tulon ihan muualta, ja käyttävät tavallaan verkostomarkkinointia "hyväkseen" ja maksaen samalla koulutuksesta. Jos lasketaan tuo mainitsemasi parisataa tuloa, minkä osa saa, eihän se tietysti kata edes niitä kuluja mitä hommaan on laitettu. Huomattavasti suurempi osa ei saa tuloa lainkaan, kuin että saa sen parisataa.
Sellaisia ei oikein ole tullut vastaan, jotka saisivat palkansaajiin verrattuna hyvää kuukausituloa pelkästään VM:stä. Tässä kritisoijat taas ovat ihan oikeassa. Ei ole uskottavaa, että kaikki hyvin tienaavat suomalaiset verkostomarkkinoijat kierrättäisivät tulot ulkomailta, ja itsekin tiedän ettei se edes ihan helppoa ole laillisesti.
Sen virheen VM-yritykset ovat tehneet, että ovat luoneet mielikuvan että tällä "jokainen" voi pärjätä jos on vain hyvä into ja ahkera, ja nopeasti pääsisi tuhansiin euroihin kuussa. Ei pidä paikkaansa, VM elättää vain poikkeuksellisen hyvän myyjän ja verkostojohtajan. VM:n varjolla voi sitten tehdä kyllä muuta businesta, ja siihen VM voi jopa tuoda hyvän sykäyksen.
Tässä mielessä jusu1453 kommentti oli heti alusta minusta virheellinen. Tulo tulee osalle menestyjistä pääosin muusta kuin VM:stä, suurimmalle osalle ei tuloja tule lainkaan.No jos ei saa edes sitä parisataa tuloa silloin ei kannata edes jatkaa vaan kannattaa lopettaa heti. Silloin on turha kulkea enää yhdessäkään koulutuksessa viemässä rahoja. Silloin ei ole oikealla alalla jos on menot suuremmat kuin tulot. Toki tuo parisataakin on siinä ja siinä kannattaako enää. Ei ainakaan missään koulutuksilla ole varaa käydä koska se on melkein -0 silloin.
Minä olen samaa mieltä että ei pidä mennä lupaamaan miljoonia koska se ei ole mahdollista (Toki niitäkin löytyy maailmalta) Kyllä se on mahdollista päästä tuhannen ja kahdenkin tuhannen kuukausi tuloihin mutta silloin se vaatii työtä ja meidän Suomi on siihen liian pieni. Jos alkaa olemaan Suomessa kymmeniä tuhansia jäseniä yrityksellä niin aina vaikeammaksi menee. Helppo ala tämä ei todellakaan ole ja se pitää muistaa ja sanoa uusille että Ilmaisia lounaita tässä ei ole tässäkään toiminnassa. Niin ja se vielä että kyllä niitä tällä alalla tienanneita löytyy jopa Suomesta vaikkakin tällä foorumilla sitä ei kukaan myönnä. - Nimismiez
jusu1453 kirjoitti:
No jos ei saa edes sitä parisataa tuloa silloin ei kannata edes jatkaa vaan kannattaa lopettaa heti. Silloin on turha kulkea enää yhdessäkään koulutuksessa viemässä rahoja. Silloin ei ole oikealla alalla jos on menot suuremmat kuin tulot. Toki tuo parisataakin on siinä ja siinä kannattaako enää. Ei ainakaan missään koulutuksilla ole varaa käydä koska se on melkein -0 silloin.
Minä olen samaa mieltä että ei pidä mennä lupaamaan miljoonia koska se ei ole mahdollista (Toki niitäkin löytyy maailmalta) Kyllä se on mahdollista päästä tuhannen ja kahdenkin tuhannen kuukausi tuloihin mutta silloin se vaatii työtä ja meidän Suomi on siihen liian pieni. Jos alkaa olemaan Suomessa kymmeniä tuhansia jäseniä yrityksellä niin aina vaikeammaksi menee. Helppo ala tämä ei todellakaan ole ja se pitää muistaa ja sanoa uusille että Ilmaisia lounaita tässä ei ole tässäkään toiminnassa. Niin ja se vielä että kyllä niitä tällä alalla tienanneita löytyy jopa Suomesta vaikkakin tällä foorumilla sitä ei kukaan myönnä.Löytyykö hyvin tienaavia suomalaisia vm-tyyppejä myös verotilastoista?
(Vastaus, valitse seuraavasta:
- verotilastot eivät kerro kaikkea
- viralliset tilinpäätöksen eivät kerro kaikkea
- ei löydy koska kaikilla heillä hyvin tienaavilla on hyvä verosuunnittelu
- ei löydy koska kaikki heistä tekevät kansainvälistä liiketoimintaa
- löytyy mutta ei kukaan muukaan halua julkaista tarkkoja tuloja
- ei Herlininkään palkkatulot ole hyviä
- löytyy mutta en nyt viitsi sanoa ketkä mutta heitä on paljon ja tienaavat paljon ja heillä on kallis auto.) - jusu1453
Onecapita kirjoitti:
"Etkö tiedä että oikein toimivassa verkostomarkkinointi yrityksesssä tulee tulo asiakkaiden ostoista eikä ainoastaan uusien liitymisestä ja sehän on lakiin kirjoittu asia että tietty määrä on tultava ostoista. Väitätkö että kaikissa tienataan vaan uusien liityjien rahoista?"
Mediassa ja keskustelupalstoilla enimmäkseen esillä olleet verkostoviritykset ovat painottaneet toimintansa jälleenmyyjien hankintaan. Vaikka toimintaa näennäisesti ohjattaisiinkin asiakashankinnan suuntaan, on verkostomarkkinoinnissa aina kannattavampaa ja helpompaa sysätä asiakashankinta jonkun muun kannettavaksi. Tästä on luonnollisesti seurauksena noidankehä, jossa asiakashankinta jää toisarvoiseksi. Tämä lainalaisuus on kyllä verkostoyritysten alullepanijoiden tiedossa ja sitä käytetään häikäilemättömästi hyväksi.
"Varmaan osui tuo kateellisuus asia aika arkaan paikkaan kun noin piti kimpaantu. Et sinäkään voi kirkkain silmin tulla sanomaan että se ei olisi niin että sinullakin on tuo kateellisuus asia yhtenä syynä kun täällä mesoat kuukaudesta toiseen. Eikai vaan joku kaverisi,naapurisi tai sukulaisesi ole onnistunut saamaan hyvin lisätuloa ja sinua harmittaa kun sinä vaan täällä suomi24 sivustolla kirjoittelet."
Paskanmarjat! Minua kiinnostaa tässä ilmiössä uskonlahkojen ja verkostomarkkinoinnin samankaltaiset piirteet, jossa hurmoshenki sumentaa järjen valon ja ajaa ihmisiä toimimaan kollektiivisen järjettömästi - tai kuten pyramidin huipuilla, kollektiivisen häikäilemättömästi.
Henkilökohtaisesti olen onnellisessa asemassa, eikä kukaan kaukaisempikaan tuttavuus ole ollut mukana verkostovirityksissä, minä itse mukaan lukien. Minua ei siis ohjaa kateus saati sitten velvoitteet verkostovirityksien suuntaan."Mediassa ja keskustelupalstoilla enimmäkseen esillä olleet verkostoviritykset ovat painottaneet toimintansa jälleenmyyjien hankintaan. Vaikka toimintaa näennäisesti ohjattaisiinkin asiakashankinnan suuntaan, on verkostomarkkinoinnissa aina kannattavampaa ja helpompaa sysätä asiakashankinta jonkun muun kannettavaksi. Tästä on luonnollisesti seurauksena noidankehä, jossa asiakashankinta jää toisarvoiseksi. Tämä lainalaisuus on kyllä verkostoyritysten alullepanijoiden tiedossa ja sitä käytetään häikäilemättömästi hyväksi."
Saanko nyt Onecapita kysyä että miksi täällä sitten on tapetilla sellaisia yrityksiä missä nimen omaan painotetaan että asiakkaat tuo ne tulot ja asiakashankinta on se numero 1 eikä nimen omaan vain uusien maksavien jäsenten hankinta.
Tässä ketjussakin olet maininnut nimeltä sellainen yritysksen jonka olen kuullut ja tiedän toimivan näin. Ei sellainen yritys ole pitkäikäinen joka ei saa maksavia asiakkaita snehän nyt sanoo jo järkikin.
Täällä foorumilla on vai se mestaus asia päällimmäisenä. Käsittääkseni tämä kyseinen yritys on ollut poliisi tutkinnassa. Onko tullut mitään päätöksiä siitä? Onko tämä muissa maissa tutkinnassa? Ei ole! Mut suomessa laitetaan ja kyseen alaistetaan kaikki heti alussa ja jos siinä on mukana sellaisia henkilöitä jotka ovat mokanneet todella pahasti aiemmissa yrityksissä.
Näillä henkiloillä ei ole käsittääkseni mitään tekemistä tämän yrityksen päätöksissä vaan yrityksen johto on ulkomailla.
Täällä on muutamat ihmiset mitkä tekee näitä tutkinta pyyntöjä heppoisin perustein ottamatta selvää sen enempää vaikka itsekkin tietävät että ei tule tuomiota. - jusu1453
Nimismiez kirjoitti:
Löytyykö hyvin tienaavia suomalaisia vm-tyyppejä myös verotilastoista?
(Vastaus, valitse seuraavasta:
- verotilastot eivät kerro kaikkea
- viralliset tilinpäätöksen eivät kerro kaikkea
- ei löydy koska kaikilla heillä hyvin tienaavilla on hyvä verosuunnittelu
- ei löydy koska kaikki heistä tekevät kansainvälistä liiketoimintaa
- löytyy mutta ei kukaan muukaan halua julkaista tarkkoja tuloja
- ei Herlininkään palkkatulot ole hyviä
- löytyy mutta en nyt viitsi sanoa ketkä mutta heitä on paljon ja tienaavat paljon ja heillä on kallis auto.)Olipa yllättävä kysymys enpä ole aiemmin tuota kuullutkaan. Kyllä hyviä vaihtoehtoja laitoit. Ihan itsekkö keksit? Hmm vai käytitkö ehkä kopio liitä tekniikkaa? Kyllä sinä nyt vaikean rastin heitit.
Tekö todellakin tiedätte kaikki Suomen vm-tyypit? Epäilen.
Tuo Herlin oli aika huono veto tähän sillä kaikkihan sen tietää että ei se mikään tyhjä tasku ole ollut. Toki nyt varmaan voi olla kun kaivos kaatui alta.
Onhan niitä jotka tekee kansainvälisesti liiketoimintaa ja jos näin on niin ei en suomeen maksa veroja. Silloin niiden osoite on jossain Suomen rajojen ulkopuolella.
Tänä päivänä auto on huono varallisuuden mittari. On minullakin mielestäni hieno ja hyvä auto vaikka ei se niin ihmeellinen ole. Etkö sitä tiedä että nykyään on esimerkiksi Santander olemassa joka kyllä rahoittaa jos on asiat hoitanut
Lisäksi vielä että eihän yrittäjä saa palkkaa, en minä ainakaan joten ei siellä verotiedoissa voi isot tulot ollakkaan. - Nimismiez
jusu1453 kirjoitti:
Olipa yllättävä kysymys enpä ole aiemmin tuota kuullutkaan. Kyllä hyviä vaihtoehtoja laitoit. Ihan itsekkö keksit? Hmm vai käytitkö ehkä kopio liitä tekniikkaa? Kyllä sinä nyt vaikean rastin heitit.
Tekö todellakin tiedätte kaikki Suomen vm-tyypit? Epäilen.
Tuo Herlin oli aika huono veto tähän sillä kaikkihan sen tietää että ei se mikään tyhjä tasku ole ollut. Toki nyt varmaan voi olla kun kaivos kaatui alta.
Onhan niitä jotka tekee kansainvälisesti liiketoimintaa ja jos näin on niin ei en suomeen maksa veroja. Silloin niiden osoite on jossain Suomen rajojen ulkopuolella.
Tänä päivänä auto on huono varallisuuden mittari. On minullakin mielestäni hieno ja hyvä auto vaikka ei se niin ihmeellinen ole. Etkö sitä tiedä että nykyään on esimerkiksi Santander olemassa joka kyllä rahoittaa jos on asiat hoitanut
Lisäksi vielä että eihän yrittäjä saa palkkaa, en minä ainakaan joten ei siellä verotiedoissa voi isot tulot ollakkaan.Okei,
Haluatko korjata vastauksiasi? Et varmastikaan voi olla ihan tosissaan tuota kirjlittanut(mm. Kv-liiketoiminta ja Herlin kohdat ihan päin helvettiä. Ja etenkin yrittäjä, palkka, verotulot kappaleen kirjoittaja ei kyllä olisi läpäissyt yläasteen kaupalliset aineet peruskurssia....).
Mutta annetaan olla. En todellakaan tiedä yhtään vm-verkostoa, jossa olisi yli 5 henkilöä joiden verotulot ylittäisivät yli keskivertopalkansaajan tulot: saa olla palkkatuloa pääomatuloa.
Ei ne kaikki hei asu ulkomailla.....
Onko johtopäätös väärä: Suomessa ei VM:llä ole riittävän suurta markkinaa, jotta täällä sillä voisi elää kuin keskivertopalkansaaja? - jusu1453
Nimismiez kirjoitti:
Okei,
Haluatko korjata vastauksiasi? Et varmastikaan voi olla ihan tosissaan tuota kirjlittanut(mm. Kv-liiketoiminta ja Herlin kohdat ihan päin helvettiä. Ja etenkin yrittäjä, palkka, verotulot kappaleen kirjoittaja ei kyllä olisi läpäissyt yläasteen kaupalliset aineet peruskurssia....).
Mutta annetaan olla. En todellakaan tiedä yhtään vm-verkostoa, jossa olisi yli 5 henkilöä joiden verotulot ylittäisivät yli keskivertopalkansaajan tulot: saa olla palkkatuloa pääomatuloa.
Ei ne kaikki hei asu ulkomailla.....
Onko johtopäätös väärä: Suomessa ei VM:llä ole riittävän suurta markkinaa, jotta täällä sillä voisi elää kuin keskivertopalkansaaja?Aiemmin olen kirjoittanut tähän ketjuun ett että suomessa on liian pienet markkinat Vm yrityksille tai ainakin kaikille jäsenille menestyä. Siitä ollaan samaa mieltä?
Jos alkaa olemaan yli 10000 jäsentä niin ei riitä ihmiset. - 12500
jusu1453 kirjoitti:
Aiemmin olen kirjoittanut tähän ketjuun ett että suomessa on liian pienet markkinat Vm yrityksille tai ainakin kaikille jäsenille menestyä. Siitä ollaan samaa mieltä?
Jos alkaa olemaan yli 10000 jäsentä niin ei riitä ihmiset.Itselläni viime kuussa palkkiot netto 12,500 euroa - organisaatiosta 90% muualla kuin suomessa...
- Nimismiez
Kyllä, tietystikin.
Silti en malta olla vielä lisäämättä: VM mallilla ylipäätään on mahdotonta kaikkien menestyä. Tästähän on tehty tutkimuksia, ja korjatkaa ihmeessä jos muistan väärin mutta luokassaan menestyneen jenkkiläisen VM yrityksen partnereista taisi 98% tehdä tappiota. Pari prosenttia sai omansa pois ja muutama yksittäinen rikastui merkittävästi. Samalla logiikalla voisi siis sanoa että Amerikka on liian pieni markkina.
Mutta voi toiminnasta olla toki muuta sosiaalista tai osaamista kehittävää hyötyä. - Suosittele
Nimismiez kirjoitti:
Kyllä, tietystikin.
Silti en malta olla vielä lisäämättä: VM mallilla ylipäätään on mahdotonta kaikkien menestyä. Tästähän on tehty tutkimuksia, ja korjatkaa ihmeessä jos muistan väärin mutta luokassaan menestyneen jenkkiläisen VM yrityksen partnereista taisi 98% tehdä tappiota. Pari prosenttia sai omansa pois ja muutama yksittäinen rikastui merkittävästi. Samalla logiikalla voisi siis sanoa että Amerikka on liian pieni markkina.
Mutta voi toiminnasta olla toki muuta sosiaalista tai osaamista kehittävää hyötyä.Aivan - jos puhutaan perinteisestä verkostomarkkinoinnista, jossa ominaispiirteenä ON juuri pyramidimainen rakenne.
On olemassa myös malleja, joissa tuo "mahdoton kaikkien menestyä" - ilmiö puuttuu. Tosin, silloin ei kyse olekaan enää perinteisestä verkostomarkkinoinnista. Mutta suosittelumarkkinoinnista kylläkin ilman binääriä, 2-4-8-16-rakennetta tms. omituisia sääntöjä palkkioiden saamiseksi, joiden avulla emoyhtiö pyrkii maksimoimaan OMAT tulonsa.. - Nimismiez
Helppo olla samaa mieltä.
Hienoa, jos sellainen uusia markkinointitapoja löytyy missä kuvaamaan ongelma poistuu. Voin olla väärässä, mutta tällöin ero myyntiedustuksen tai esimerkiksi maahantuonnin on aika pieni, jos kyse on tuotteista. Erona varmastikin valmennus ja koulutus - joskin sekin on monessa traditionaalisessa myynnissä korkealla tasolla. Perinteisessä edustuksesta ollaan aika tarkkoja, ettei samalle myyntireviirille tule liikaa myyjiä, ymmärrettävästi. Minusta tässä on ihan samasta asiasta kyse.
Onnea kaikille myyntityöhön, se on vaikea työ ja suomalaisittain aivan liian vähän arvostettu. - Onecapita
jusu1453 kirjoitti:
"Mediassa ja keskustelupalstoilla enimmäkseen esillä olleet verkostoviritykset ovat painottaneet toimintansa jälleenmyyjien hankintaan. Vaikka toimintaa näennäisesti ohjattaisiinkin asiakashankinnan suuntaan, on verkostomarkkinoinnissa aina kannattavampaa ja helpompaa sysätä asiakashankinta jonkun muun kannettavaksi. Tästä on luonnollisesti seurauksena noidankehä, jossa asiakashankinta jää toisarvoiseksi. Tämä lainalaisuus on kyllä verkostoyritysten alullepanijoiden tiedossa ja sitä käytetään häikäilemättömästi hyväksi."
Saanko nyt Onecapita kysyä että miksi täällä sitten on tapetilla sellaisia yrityksiä missä nimen omaan painotetaan että asiakkaat tuo ne tulot ja asiakashankinta on se numero 1 eikä nimen omaan vain uusien maksavien jäsenten hankinta.
Tässä ketjussakin olet maininnut nimeltä sellainen yritysksen jonka olen kuullut ja tiedän toimivan näin. Ei sellainen yritys ole pitkäikäinen joka ei saa maksavia asiakkaita snehän nyt sanoo jo järkikin.
Täällä foorumilla on vai se mestaus asia päällimmäisenä. Käsittääkseni tämä kyseinen yritys on ollut poliisi tutkinnassa. Onko tullut mitään päätöksiä siitä? Onko tämä muissa maissa tutkinnassa? Ei ole! Mut suomessa laitetaan ja kyseen alaistetaan kaikki heti alussa ja jos siinä on mukana sellaisia henkilöitä jotka ovat mokanneet todella pahasti aiemmissa yrityksissä.
Näillä henkiloillä ei ole käsittääkseni mitään tekemistä tämän yrityksen päätöksissä vaan yrityksen johto on ulkomailla.
Täällä on muutamat ihmiset mitkä tekee näitä tutkinta pyyntöjä heppoisin perustein ottamatta selvää sen enempää vaikka itsekkin tietävät että ei tule tuomiota."Saanko nyt Onecapita kysyä että miksi täällä sitten on tapetilla sellaisia yrityksiä missä nimen omaan painotetaan että asiakkaat tuo ne tulot ja asiakashankinta on se numero 1 eikä nimen omaan vain uusien maksavien jäsenten hankinta."
Kuten jo olen sanonut, nuo ovat vain verkostoviritysten viljelemiä korupuheita. Todellisuudessa toiminta ohjautuu aina jälleenmyyjien pyramidimalliseen hankintaan.
"Tässä ketjussakin olet maininnut nimeltä sellainen yritysksen jonka olen kuullut ja tiedän toimivan näin. Ei sellainen yritys ole pitkäikäinen joka ei saa maksavia asiakkaita snehän nyt sanoo jo järkikin."
Viittaat varmaankin Zinzinoon. On paskapuhetta, että Zinzino olisi keskittynyt asiakashankintaan. Muun muassa pyramidin kärjestä Olli Salminen on suoraan sanonut, että partnerin kannattaa panostaa uusien partnereiden värväämiseen, koska on paljon helpompaa laittaa muut tekemään asiakashankintatyön. Voiko tuon läpinäkyvämmin myöntää yrityksen olevan pyramidihuijaus? Lisäksi tuota partnerihankinnan painottamista on esiintynyt kautta linjan herätyskokouksista Zinzinon omiin mainosvideoihin.
Zinzino on pysynyt kuvioissa mukana vaihtamalla pääpainotuksen kahvikoneista ja -kahvipodeista ripuliöljyihin, syntiveritestiin ja pillereihin, kun kahvikone ja -podimarkkinat ovat ilmeisesti jo kovasti kuihtuneet ja myös pakollisista kahvipoditilauksista tullut rahavirta on alkanut vakavasti kuivumaan.
Käytännössä siis kahvikoneisiin ja -podeihin liittynyt kusetus on siis jo kaatunut, mutta olemassa olevan verkoston päälle on nyt rakennettu sulavasti uusi vaihtamalla tuotesortimentti täysin uuteen.
"Täällä foorumilla on vai se mestaus asia päällimmäisenä. Käsittääkseni tämä kyseinen yritys on ollut poliisi tutkinnassa. Onko tullut mitään päätöksiä siitä? Onko tämä muissa maissa tutkinnassa? Ei ole!"
Kyllä se mestaaminen on ihan aiheellista. Sen ansiosta lienee tuhansia suomalaisia päättäneet olla pistämättä rahaa Örjanin taskuihin. Se on hyvä asia se. Poliisitutkinta lienee näin syheröisessä verkostokusetuksessa hankalaa, varsinkin kun toimintaa pyöritetään ulkomailta.
"Mut suomessa laitetaan ja kyseen alaistetaan kaikki heti alussa ja jos siinä on mukana sellaisia henkilöitä jotka ovat mokanneet todella pahasti aiemmissa yrityksissä. Näillä henkiloillä ei ole käsittääkseni mitään tekemistä tämän yrityksen päätöksissä vaan yrityksen johto on ulkomailla."
Luulisi aiemmista verkostokusetuksista ihmisten oppivan jotain. Ikävä kyllä verkostoihin sotkeutuvat usein jatkavat sillä tiellä, koska aina tupsahtaa esiin uusia satumaisen helppoja rikastumiskeinoja.
"Täällä on muutamat ihmiset mitkä tekee näitä tutkinta pyyntöjä heppoisin perustein ottamatta selvää sen enempää vaikka itsekkin tietävät että ei tule tuomiota."
Ei poliisi ala tutkimaan heppoisin perustein mitään. - Kateelliset_hiljaa
12500 kirjoitti:
Jaa juu - nythän mä hokasin, että millään muilla aloilla, kuin VM:ssä ei ole ihmisillä taustalla epäonnistumisia, ulosottoja tms.
Viime kuun palkkiot 12,500 euroa netto, käykö kateeksi :)Hienoa, onneksi olkoon!
Kuinka paljon päämiehelle tuli liikevaihtoa tuosta?
Onko sinulla siis yritys ja y-tunnus? Tuo 12,5 teur on siis kuukaudenmyynti, verollinen ja veroton? Millainen on toiminnan myynti ja käyttökate?
Maksatko itsellesi palkkaa vai tuloutatko osinkona? Paljon vuodessa?
Onko yrityksesi Suomessa? Paljon myynnistä on suomen osuus? Asutko Suomessa?
Harkitsen itsekin VM:ää - Janne.U
Onecapita kirjoitti:
"Saanko nyt Onecapita kysyä että miksi täällä sitten on tapetilla sellaisia yrityksiä missä nimen omaan painotetaan että asiakkaat tuo ne tulot ja asiakashankinta on se numero 1 eikä nimen omaan vain uusien maksavien jäsenten hankinta."
Kuten jo olen sanonut, nuo ovat vain verkostoviritysten viljelemiä korupuheita. Todellisuudessa toiminta ohjautuu aina jälleenmyyjien pyramidimalliseen hankintaan.
"Tässä ketjussakin olet maininnut nimeltä sellainen yritysksen jonka olen kuullut ja tiedän toimivan näin. Ei sellainen yritys ole pitkäikäinen joka ei saa maksavia asiakkaita snehän nyt sanoo jo järkikin."
Viittaat varmaankin Zinzinoon. On paskapuhetta, että Zinzino olisi keskittynyt asiakashankintaan. Muun muassa pyramidin kärjestä Olli Salminen on suoraan sanonut, että partnerin kannattaa panostaa uusien partnereiden värväämiseen, koska on paljon helpompaa laittaa muut tekemään asiakashankintatyön. Voiko tuon läpinäkyvämmin myöntää yrityksen olevan pyramidihuijaus? Lisäksi tuota partnerihankinnan painottamista on esiintynyt kautta linjan herätyskokouksista Zinzinon omiin mainosvideoihin.
Zinzino on pysynyt kuvioissa mukana vaihtamalla pääpainotuksen kahvikoneista ja -kahvipodeista ripuliöljyihin, syntiveritestiin ja pillereihin, kun kahvikone ja -podimarkkinat ovat ilmeisesti jo kovasti kuihtuneet ja myös pakollisista kahvipoditilauksista tullut rahavirta on alkanut vakavasti kuivumaan.
Käytännössä siis kahvikoneisiin ja -podeihin liittynyt kusetus on siis jo kaatunut, mutta olemassa olevan verkoston päälle on nyt rakennettu sulavasti uusi vaihtamalla tuotesortimentti täysin uuteen.
"Täällä foorumilla on vai se mestaus asia päällimmäisenä. Käsittääkseni tämä kyseinen yritys on ollut poliisi tutkinnassa. Onko tullut mitään päätöksiä siitä? Onko tämä muissa maissa tutkinnassa? Ei ole!"
Kyllä se mestaaminen on ihan aiheellista. Sen ansiosta lienee tuhansia suomalaisia päättäneet olla pistämättä rahaa Örjanin taskuihin. Se on hyvä asia se. Poliisitutkinta lienee näin syheröisessä verkostokusetuksessa hankalaa, varsinkin kun toimintaa pyöritetään ulkomailta.
"Mut suomessa laitetaan ja kyseen alaistetaan kaikki heti alussa ja jos siinä on mukana sellaisia henkilöitä jotka ovat mokanneet todella pahasti aiemmissa yrityksissä. Näillä henkiloillä ei ole käsittääkseni mitään tekemistä tämän yrityksen päätöksissä vaan yrityksen johto on ulkomailla."
Luulisi aiemmista verkostokusetuksista ihmisten oppivan jotain. Ikävä kyllä verkostoihin sotkeutuvat usein jatkavat sillä tiellä, koska aina tupsahtaa esiin uusia satumaisen helppoja rikastumiskeinoja.
"Täällä on muutamat ihmiset mitkä tekee näitä tutkinta pyyntöjä heppoisin perustein ottamatta selvää sen enempää vaikka itsekkin tietävät että ei tule tuomiota."
Ei poliisi ala tutkimaan heppoisin perustein mitään.Onko alettu tutkimaan?
Te tuomitsette täällä yritykset kuin ne olisi saaneet jo syytteen ja todettu syyllisiksi.
Sen verran alaa seuranneena ei ole tullut vielä vastaan yhtään verkostomarkkinointi yritystä jossa yhtä paljon painotetaan nimen omaan asiakas hankintaa kuin Zinzinossa. Sitä en väitä jos joku yksittäis tapaus painottaa asiakas hankintaa.Niitähän mahtuu aina mukaan ja ei se verkosto kasva jos uusia partnereita tule mukaan. Edelleenkin asiakkaat sen suurimman rahan tuo.
Tuntuu niillä olevan kaikki tuotteet edelleen myynnissä mitä minulle niitä on kaupattu ja voin sanoa että olen asiakkaana heillä enkä ole katunut päivääkään asikkaaksi lähtöä. "Ripuliöljyä"ota päivittäin ja otatin veritestin ihan mielenkiinosta koska tiesin että minulla tutkitaan oikein oikeassa sairaalassa täällä Suomessa samat asiat veritestin kautta. Toki se ero siinä oli että sairaalassa otettiin verta enemmän. Ei tulokset olleet poikkeavat eri nimikkeistä vain puhutaan. Tätä testiähän ei kovin helposti oteta vaikka se pitäisi olla sellainen joka pitäisi ottaa kaikilta. - Onecapita
Janne.U kirjoitti:
Onko alettu tutkimaan?
Te tuomitsette täällä yritykset kuin ne olisi saaneet jo syytteen ja todettu syyllisiksi.
Sen verran alaa seuranneena ei ole tullut vielä vastaan yhtään verkostomarkkinointi yritystä jossa yhtä paljon painotetaan nimen omaan asiakas hankintaa kuin Zinzinossa. Sitä en väitä jos joku yksittäis tapaus painottaa asiakas hankintaa.Niitähän mahtuu aina mukaan ja ei se verkosto kasva jos uusia partnereita tule mukaan. Edelleenkin asiakkaat sen suurimman rahan tuo.
Tuntuu niillä olevan kaikki tuotteet edelleen myynnissä mitä minulle niitä on kaupattu ja voin sanoa että olen asiakkaana heillä enkä ole katunut päivääkään asikkaaksi lähtöä. "Ripuliöljyä"ota päivittäin ja otatin veritestin ihan mielenkiinosta koska tiesin että minulla tutkitaan oikein oikeassa sairaalassa täällä Suomessa samat asiat veritestin kautta. Toki se ero siinä oli että sairaalassa otettiin verta enemmän. Ei tulokset olleet poikkeavat eri nimikkeistä vain puhutaan. Tätä testiähän ei kovin helposti oteta vaikka se pitäisi olla sellainen joka pitäisi ottaa kaikilta."Onko alettu tutkimaan?"
On.
"Te tuomitsette täällä yritykset kuin ne olisi saaneet jo syytteen ja todettu syyllisiksi."
Niin, vähän niin kuin esimerkiksi Emgoldex ja Onecoinkin ovat saaneet jo tuomionsa ilman oikeudenkäyntiäkin. Hyvä vain, että valveutuneet kansalaiset tuovat esiin nämä pyramidihuijaukset jo varhaisessa vaiheessa.
"Sen verran alaa seuranneena ei ole tullut vielä vastaan yhtään verkostomarkkinointi yritystä jossa yhtä paljon painotetaan nimen omaan asiakas hankintaa kuin Zinzinossa. Sitä en väitä jos joku yksittäis tapaus painottaa asiakas hankintaa.Niitähän mahtuu aina mukaan ja ei se verkosto kasva jos uusia partnereita tule mukaan. Edelleenkin asiakkaat sen suurimman rahan tuo."
Vuoden 2005 paikkeilta verkostohuijauksia seuranneena täytyy sanoa, että Zinzino täyttää erittäin kattavasti kusetuksen tuntomerkit.
Olli Salminen Zinzino-pyramidin huipulta on kirjoittanut, että 5000-8000 euron kuukausituloihin tarvitsee yksi partneri 3000-5000 asiakasta. Zinzinon vuosikertomuksen mukaan vuoden 2014 aika tuli Suomeen n. 1700 uutta partneria ja vajaa 10000 uutta asiakasta, eli vajaa kuusi asiakasta per myyjä. Laskepa mielessäsi edes suuntaa antavasti, että millaiset rahat tuolla myyjämäärällä jää jaettavaksi mainitusta asiakasmäärästä. Voin auttaa sua ja kertoa, että yhden myyjän tulot ovat keskimäärin helvetin pienet ja todellisuudessa suurin osa partnereista jää maksajan rooliin Zinzinon suuntaan. - Janne.U
Onecapita kirjoitti:
"Onko alettu tutkimaan?"
On.
"Te tuomitsette täällä yritykset kuin ne olisi saaneet jo syytteen ja todettu syyllisiksi."
Niin, vähän niin kuin esimerkiksi Emgoldex ja Onecoinkin ovat saaneet jo tuomionsa ilman oikeudenkäyntiäkin. Hyvä vain, että valveutuneet kansalaiset tuovat esiin nämä pyramidihuijaukset jo varhaisessa vaiheessa.
"Sen verran alaa seuranneena ei ole tullut vielä vastaan yhtään verkostomarkkinointi yritystä jossa yhtä paljon painotetaan nimen omaan asiakas hankintaa kuin Zinzinossa. Sitä en väitä jos joku yksittäis tapaus painottaa asiakas hankintaa.Niitähän mahtuu aina mukaan ja ei se verkosto kasva jos uusia partnereita tule mukaan. Edelleenkin asiakkaat sen suurimman rahan tuo."
Vuoden 2005 paikkeilta verkostohuijauksia seuranneena täytyy sanoa, että Zinzino täyttää erittäin kattavasti kusetuksen tuntomerkit.
Olli Salminen Zinzino-pyramidin huipulta on kirjoittanut, että 5000-8000 euron kuukausituloihin tarvitsee yksi partneri 3000-5000 asiakasta. Zinzinon vuosikertomuksen mukaan vuoden 2014 aika tuli Suomeen n. 1700 uutta partneria ja vajaa 10000 uutta asiakasta, eli vajaa kuusi asiakasta per myyjä. Laskepa mielessäsi edes suuntaa antavasti, että millaiset rahat tuolla myyjämäärällä jää jaettavaksi mainitusta asiakasmäärästä. Voin auttaa sua ja kertoa, että yhden myyjän tulot ovat keskimäärin helvetin pienet ja todellisuudessa suurin osa partnereista jää maksajan rooliin Zinzinon suuntaan.Siinä olet oikeassa että suurin osa partnereista jää maksajan rooliin muissakin yrityksissä kuin zinzino. Olen aivan samaa mieltä kanssasi
Kyllä jos nuo luvut pitää paikkansa niin silloin on todellakin hyvinpienet tulot.
Itse asiassa sekin henkilö joka minua aikoinaan tähän yritti ja sen kautta asiakkaaksi lähdin sanoi että vuoden päästä se on siinä vaiheessa että se saa tulot tästä ja mikä taso onkaan kun ne saavat sen autorahan. Mut ei ole todennäköisesti kaikki mennyt niin kuin olisi pitänyt.
Olen huomannut vaan että tämän sponsorin sponsori on juuri saanut sen autorahan kun sille on tullut zinzino tarrat autoon ja uskon että hän on ollut mukana jo varmaan paljon paljon kauemmin.
Niin ja tuossa pitää olla visassa virtaa hyvin kun kuntelee kun se kertoo että just oltiin Oslossa ja Tukholmassa ja nyt kuulin että nyt suunnitellaan Usaan Orlandoon mastermindiin. Kysyinkin siltä kerran et onko liiketoiminnassa vai - merkki edessä. Mut en saanut vastausta muuta kuin että pärjää.
- Jäppiläinen
"Itselläni viime kuussa palkkiot netto 12,500 euroa - organisaatiosta 90% muualla kuin suomessa..."
Ihan tyhjää puhetta, kun et mitään voi todentaa.- RahaaTulee
Niin, mutta miksi pitäisi todentaa jotain? Kenelle? Millä keinoin ja ennen muuta miksi?
Onko tämä palsta olemassa siksi, että täällä tuodaan totuudet esiin skannaillaan tiliotteita ja pääyhtiöiltä tulleita palkkiolaskelmia kaiken kansan töllisteltäväksi? En usko että on siihen oikea foorumi...
Sitäpaitsi kun melkein joka viestiketjussa on kaiken maailman mustamaalausta ja suoranaisia valheita eri yhtiöiden toimintatavoista yms. ei tällaisen palstan arvo tietolähteenä muutenkaan oikein vakuuta.. Ei hyvässä eikä pahassa. - tulot_on_tai_tuloton
RahaaTulee kirjoitti:
Niin, mutta miksi pitäisi todentaa jotain? Kenelle? Millä keinoin ja ennen muuta miksi?
Onko tämä palsta olemassa siksi, että täällä tuodaan totuudet esiin skannaillaan tiliotteita ja pääyhtiöiltä tulleita palkkiolaskelmia kaiken kansan töllisteltäväksi? En usko että on siihen oikea foorumi...
Sitäpaitsi kun melkein joka viestiketjussa on kaiken maailman mustamaalausta ja suoranaisia valheita eri yhtiöiden toimintatavoista yms. ei tällaisen palstan arvo tietolähteenä muutenkaan oikein vakuuta.. Ei hyvässä eikä pahassa.Tunnen noin kymmenkunta verkostomarkkinointiin hurahtanutta, kukaan heistä ei asu paremmassa (=kalliimmassa) asunnossa kuin minä, yksikään heistä ei aja arvokkaammalla autolla kuin minä, yksikään heistä ei matkustele ulkomailla yhtä paljon kuin minä jne jne. Ja minä olen sentään vain keskituloinen.
Joten jotenkin en millään usko että verkostomarkkinoinnilla edes ansaitsisi keskimääräisiä tuloja, saati viisinumeroisia kuukausituloja. - Järvätsalo
RahaaTulee kirjoitti:
Sitäpaitsi kun melkein joka viestiketjussa on kaiken maailman mustamaalausta ja suoranaisia valheita eri yhtiöiden toimintatavoista yms. ei tällaisen palstan arvo tietolähteenä muutenkaan oikein vakuuta.. Ei hyvässä eikä pahassa."Niin, mutta miksi pitäisi todentaa jotain? Kenelle? Millä keinoin ja ennen muuta miksi?"
Ei tietenkään ole pakko mitään lukijoilleen todentaa, kun ei siihen pystykään. Aina voi vain väittää jotain ja jättää asia silleen, kun lukija ei paksua väitettä usko. Jälkeen päin sitten paikalle suua ammollaan äimistelemään kun "kateelliset eivät usko".
- LuvutEiValehtele
Ei tarvitsekaan, mutta jotain konkreettista tuloista pitäisi sanojen lisäksi saada. Onhan mm Zinzinon koko ylälinjan verotulot julkaistu, ja karua kieltä se on... Samoin on löytynyt huomattavia summia perinnästå sanoilla tyypeiltä jotka ovat elvistelleet kovilla tuloilla. Jos kuuntelette niitä nauhoja lte-tilaisuuksista, niin onhan tässä huomattava epäkohta. Yksinkertaisesti jos kerran jo pari vuotta sitten ylälinjan sanoin Suomessa oli 30-50 kpl yli 3 t/kk tienaavia zinolaisia, niin miten niitä ei ole verotilastoista löytynyt edes kahta kolmea, tai Zinzinon vuosikautsauksia lukemalla se määrä ei ole edes mahdollista?
Siksi näitä hurjia tuloja kertovia epäillään, kun ovat niin monta kertaa osoittaneet valehtelunsa. - annnaaaaa
Anna tonni niin kerron miksei
- Muistutukseksi
Autobonus
ja
Saippuakauppiaan sunnuntai - Kurpan_Carina
Onko vene jo ostettu?
- Kylmä.Totuus
Vastaus on yksinkertainen:
Niin kauan kun VM:n nimissä maahan tulee mitä erilaisimpia pyramidi-virityksiä, kuten kultakauppa sekä virtuaalikolikko-vedätys, ei maine siitä juuri parane - päinvastoin.
Tuontyyppisillä hommeleilla kun ei ole tekemistä VM:n kanssa, eikä minkäänlaisen oikean liiketoiminnan kanssa. "Tuotteet" toimivat vain ja ainoastaan toiminnan kulissina. Tämä on kylmä totuus.- Työnorja
Mitkä ovat hyviä, Suomessa toimivia verkostomarkkinointiyrityksiä, ja löytyykö niistä jostain ka ansion (3200 EUR kuussa) tienaavia suomalaisia veronmaksajia?
Jokaisesta suomalaisesta kaupungista löytyy minuutissa katu, jossa on vähintään 5 kpl yrityksiä joissa kussakin on ainakin 5 kpl tuon ansion saavaa työntekijää, vaikkapa Finderin avulla. Koko Suomesta ei ole löytynyt samaa määrää VM yrityksiä median, verkkokeskustelijoiden, poliisin eikä verottajan toimesta.
Tarinat useista menestyvistä suomalaisista verkostomarkkonoijista (vrt MR: "esimerkiksi meillä Zinzinossa on Suomessa 30-50 kpl yli kolme tonnia kuussa verkistomarkkinoinnilla tienaavaa diamond-tason partnerina" ja MR isä 2: "tarinat myy") on sama asia kuin sanoisi että meillä Suomessa kävelee päivittäin kaupungilla 50 mustaihoista ruotsia puhuvaa venäläistä astronauttia. Jos korvat ei kuule, silmät ei näe, järki sanoo vastaan ja tilastoista ei löydy, niin pikkasen maalaisjärki välittäisi että se on valetta. - Tiedätte_hyvin
Tässä on sama ilmiö kuin eräiden vähemmistöryhmien huonossa maineessa. Kun 90 % tosiaan on rikollisia tai huijareita, lopuistakaan on vaikea uskoa mitään hyvää.
- sdfsfdsf
En tuomitse mitään verkostomarkkinointiyritystä suoraan huijauksiksi, mutta jokainen näkemäni VM-yritys myy surkeaa roskaa kammottavaan ylihintaan. Toki ylihinnoitellun sonnan myyminen ei ole kiellettyä eikä huijausta, mutta vain typerykset ostavat noita moneen kertaan. Itse en ole koskaan kuullut VM-yrityksestä, jonka tuotteiden hinta/laatusuhde olisi edes kohtalainen, enemmän olen kuullut yrityksistä jotka myyvät puhdasta sontaa.
- Googlettaja
Missä myydään puhdasta sontaa? Ei mitään heiniä tai multaa seassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872