http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015081320171870_uu.shtml
Niiden myynti ja maahantuonti pitäisi kieltää, Keski-Uusimaan Riistanhoitoyhdistyksen toiminnanohjaaja Veikko Seuna toteaa.
Seuna joutui keskiviikkona lopettamaan Keravan Ollillanlammella nuolella ammutuksi tulleen sorsan. Hän pitää selvänä, että lintua oli ammuttu varsijousella.
- Vaikea sanoa, onko tässä ollut kyse lasten tai nuorten leikeistä vai jopa ruuan hankinnasta, hän pohtii.
Yli kahdenkymmenen vuoden metsästys- ja riistanhoitokokemuksen omaava Seuna ei ole aiemmin joutunut kohtaamaan varsijousella ammuttua eläintä.
Metsästyslaki kieltää varsijousen tai sitä vastaavan jousiaseen käytön metsästämiseen.
- Tämähän ei ole mitään metsästystä, vaan eläinrääkkäystä, Seuna toteaa.
Sorsastajat ensin radalle
Veikko Seuna ei pidä mitenkään yllättävänä, että varsijousilla vahingoitetaan lintuja.
- Kaikkia näitä laitteitahan on yleisesti myynnissä.
Seuna muistuttaa, että normaalia jousta saa käyttää metsästykseen kunhan se on riittävän voimakas.
Niillä ammutaan jäniksiä, lintuja ja jopa kauriita.
Varsijousella ampujat hän passittaisi radalle harjoittelemaan. Samassa paikassa kannattaisi käydä myös elokuun lopulla alkavaan sorsastukseen mielijät.
- Jos ajatellaan metsästäjää, niin kyllä se harjoittelu tehdään aina ampumaradall
Kuka tekee eläimelle näin? "Karua katsottavaa"
Idiootitampujathirteen
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4811215
- 827579
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon485561- 755539
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764828Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334193- 483066
- 362925
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412525- 402440