E-pillerit ja käyttäytyminen

miesvaan222

Naisystäväni aloitti viikko pari sitten ehkäisypillereiden syönnin vuoden tauon jälkeen. nyt hän on allapäin, vihastunut, tylsiintyneen ja masentuneen oloinen eikä esim halua tavata minua vaikka suhteessamme ei suurempaa riitaakaan vielä ole ollut. Voiko pillerit vaikuttaa käyttäytymiseen näin radikaalista, ainiin ja pillerit joita hän alkoi syömään olivat vuoden maanneet lipastossa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aboriginaali
    • VoipiOllaTaiOllaOlematta

      Sen saa tietää vain lopettamalla pillerit.

    • Tuonkokenut

      Voi hyvinkin olla että johtuu pillereistä. Mulla mun ensimmäiset pillerit teki tuon, kun ei mulle sopinu se merkki. Onko lipastossa olleet pillerit vanhaksi menneitä? Jos on, niin kannattaa hankkia uudet, koska ehkäisytehoa ei ole vanhoissa.

    • Aboriginaali

      Pilleri vie ilon ja halun.

      Lainaus 4.11.2000 Keskisuomalaisessa julkaistusta artikkelista.
      Gynegologi Marjatta Aito.

      E- pilleri on virallisen totuuden mukaan todellinen onnenpilleri Julkisuudelta piilossa käydään silti kiihkeää keskustelua pillereiden vaikutuksesta naisten psyykkeeseen ja tätä kautta myös seksuaalisuuten ja parisuhteeseen.

      Vaikuttavatko hormonit mielialaan on vaikea kysymys, jonka koululääketiede on sivuuttanut lähes tyystin.... -En pidä hormoneita niin harmittomina kuin virallnen lääketiede esittää. -Synteettiset hormonit pistävävät kokonaan uusiksi naisen oman hormonijärjestelmän.
      Pillereiden syöjiltä otetaan tehokkailla keltahormoneilla naisen oma hormonituotanto pois. Koska oma hormonituotanto tyrehtyy pitää pillereihin lisätä keinotekoista estrogeenia eli etnyyliestradiodolia.

      Näiden keinoaineita sisältävien pillereiden syöminen aloitetaan usein jo murrosiässä.
      Ei nainen vielä tuolloin tiedä millaista on, kun munasarja toimii hyvin ja kehittyy aikuisiin mittoihin ilman ulkopuolisia aineita.

      Pillereiden mahdollisiin sivuvaikutuksiin havahduin, kun vanhimmasta tyttärestäni tuli muutamassa päivässä e-pillereiden syönnin aloittamisen jälkeen todella aggresiivinen tappelunhaluinen raivotar, Kysyin häneltä, että huomaatko mitä pillerit tekevät sinulle? Hän vastasi, että ai juu, luulin vain että olen huonolla tuulella. -Niinhän sinä oletkin, mutta se johtuu todennäköisesti pillereistä. - Kun nuorempi tyttäreni söi pari vuotta pillereitä huomasimme, että huushollisamme asuu nainen, joka ei koskaan hymyile.

      Omien havaintojeni mukaan pillereistä tulevia psyykkisiä oireita ovat masennus, ahdistuneisuus paniikkitilat, aggressiot, välinpitämättömyys.

      Olen pitkään miettinyt mistä nämä perusilmeettömät nuoret naiset ovat keskuuteemme putkahtaneet? -Sehän tiedetään, että vanhat naiset ovat äkäisiä akkoja, mutta näillä pillereillä teemme nuorista tytöistäkin samanlaisia.
      Antamalla nuorille ehkäisypillereitä me teemme heistä hypoestrogeenisiä vaihdevuotisia naisia.
      Ongelmana on se, ettei pillereiden nagatiiviusiä vaikutuksia ole juurikaan tutkittu, -Sen todistaminen, että joku oire johtuu keinohormoneista on todella vaikeaa".

      Edelläoleva lainaus oli n 10% laajasta lehtiartikkelista
      -------------

    • elämänonni

      Jos mulla ei olisi pillereitä, olisin varmaan tappanut muutaman ihmisen.
      Vaikutukset ovat yksilöllisiä. Joskus mieliala tasaantuu noin kolmessa kuukaudessa. Eli jos aloituksesta on vasta vähän aikaa, niin kannattaa vain ottaa ihan rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe