Yksin rahattomana kotona, ottaa päähän!

vfjiausv

Miten ihmeessä ihmiset jaksavat tällaista??!?! Yksin himassa pennittömänä, kaunis ilma olis mutta masennuksen takia ei paljoo huvita liikkua, varsinkaan kun ei olis rahaa edes euron kahviin tms. Ja ei en ole ryypännyt rahoja... 550 e on työkkärin tuki josta maksan loppuosan vuokrasta itse, tässä kuussa oli (lääkäri)laskuja yms. aiheellista menoa niin paljon ettei käteen jäänyt mitään. V***tuttaa. Sossuun ei ole asiaa koska tein 2 kk määräaikaisen työsuhteen tovi sitten. Palkasta ei jäänyt säästöön. Tuhlasin tuosta rahasta 200 e "turhuuteen" ja loppu meni eläinlääkärikuluihin. Oman alan töitä ei löydy kirveelläkään, menisin muuten vaikka mäkkäriin ei siinä mitään mutta fyysiset vammat estävät. Eikä ne lääkkeetkään ilmasia ole. Hermot menee ja nyt tuli valivali tekstiä. En ala myymään tavaroitani koska aikanaan olen säästänyt vaivalla että saisin mm.läppärin ja sellaista, jo lapsuudenkotona neuvottu että kerran ostettu kannattaa pitää itsellään eikä myydä halvalla eteenpäin. Ihan hyvä neuvo... Ehkä huomenna saan itseäni niskasta kiinni ja meen uimaan tms. Vaikka nälkäsenä viehän se voimat. Mustikassa käyty jo että se kortti jo käytetty.. Nyt ei kiitos mitään päänaukomista - muita samassa tilanteessa?

40

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhäilijämöllykkäm30

Moi !
      Kyllähän Suomi on täynnä tuolla rahalla kituvia ja lisää tulee joka torvesta. Koita kestäääää...

• JumalautaMeeRöihin

Voi hyvänen aika sentään!

Lopeta se ruikutus ja mene töihin!

Aikuinen ihminen!!!!!!!

• ueruieroero

Kaikenlaisia pölkkypäitä sinulle on vastannut. Työttömyys on ikävä asia ja hyvä se on jonkuun tontun huudella, että mee töihin...ai mihin..väkisinkö johonkin työpaikkaan. Onko paikkakunnallasi mitään kerhoa tms. vastaavaa, jossa tapaisit muita ihmisiä. Usein esim. työttömille on erilaisia ruokapaikkoja, jossa voi edullisesti syödä. Ihmissuhteet ovat tärkeitä ja omat harrastukset. Ihminen ei nyt niin erikoista elämäänsä tarvitse, jos on edes niitä ihmissuhteita. Onko sinun mahdollista vaikka mennä jonnekkin kyläilemään, jos olet työttömänä. Entäs sitten joku vapaehtoistyö, jossa saisit olla vain ihan sen aikaa, kun haluat. Tutustu paikkakuntasi tapahtumiin ja varsinkin niihin, jotka on tarkoitettu yksinäisille, saisit vähän kohtalotovereita ja muuta ajateltavaa.

• Anonyymi

Töitä on tarjolla vaikka kuinka. TE-toimistosta niitä ei löydy. "Oman alan" työt voi unohtaa tyystin ja katsella muitakin töitä, esim siistijä (vähän koulutusta), henkilökohtaisia avustajia (ei koulutusta), tarvitaan aina. Toki pitää osaa siivota, pestä pyykkiä, tehdä ruokaa ym kodin askareita ja monia muita hommia. Turhaa nurinaa on todella raivostuttavaa kuunnella. Eikö enää osata omatoimisesti tehdä mitään? Tuo jatkyva marina masennuksesta on lähinnä muoti-ilmiö, sitä hokee kaikki alle 35 vuotiaat!

• maailmaonkova

tsemppiä sulle,tiukkaa on täälläkin. Olen tottunut. Hae seurakunnasta apua, antavat kauppaan maksulapun. Ei tarvi kuulua kirkkoon.

• leenu13

Jaksamista sinulle alkuperäinen,tiukkaa on minullakin. Tosin takuueläke tulee ensi perjantaina,mutta sekin menee laskuihin,ei jää kuin 12 € itselleni siitä rahasta. Minullakin on ollut terveysmenoja,kun todettiin uusi sairaus.
      En tiedä,miten itsekin oon jaksanut,vaikkei yleensä loppukuusta rahaa oo paljoo käytettävissä. Kai se on perhe,joka auttaa minua jaksamaan,kun asun käytännössä vanhempieni luona. Tosin viikot saan olla itsekseni,mutta viikonloppuisin vanhemmat on mun kanssa,se kummasti piristää. Minäkin voisin koittaa seurakunnasta hakea apua. Antavat varmaan maksulapun kauppaan.

• vfjiausv

Kiitos teille jotka vastasitte asiallisesti! Lämmitti mieltä sen verran että ketutus laski melkein puolella...<3 Ja tolle yhdelle päänaukojalle: taitaa luetun ymmärtäminen olla hakusessa, juurihan kirjoitin olleeni työssä ja miksi juuri se ei nyt ole mahdollista. Kokeile itse ensin vetäistä 6 leikkausta nukutuksessa kahden vuoden aikana kaikkine vammoineen ja sitten tulla aukomaan päätä. Em. mainituista huolimatta silti hakenut päättäväisesti työtä että se siitä.

Kuulun kyllä kirkkoon ja maksan kirkollisveroakin (tai tuistahan se nyt menee), juuri mainitsemasi takia että kirkko auttaa mm. diakoniatyön kautta apua tarvitsevia tuolla tavalla. Kerran olen saanut vastaavanlaisessa tilanteessa maksusitoumuksen ruokakauppaan. Pitää katsoa jos ensi viikolla ottaisi sinne yhteyttä. Nyt onneksi löytyy jotain pientä ruokaa.

Ystäviä on kyllä, ei liikaa mutta pari sitäkin tärkeämpää. Olen kyläillyt ja sehän on ilmaista ja mukavaa puuhaa puolin ja toisin. Nyt tosiaan ollut yksin kotona pari päivää ja jotenkin masennus hiipinyt päälle...
      Tsemppiä sinulle joka olettottunut tällaiseen tilanteeseen! Kai tähänkin tottuu, jotenkin olen vain aina elämässä pyrkinyt eteenpäin vaikka läpi harmaan kiven ja nyt olo on luovuttanut. Kaikki työ tekee mielelle ja keholle hyvää. Vapaaehtoistyötä olen miettinyt paljon. Jos sen saisi joskus mietinnän asteelta teoiksi. Olen kiitollinen sentään siitä että on katto pään päällä, kaikilla ei sitäkään ole. Voi sitten omassa rauhassaan masistella tai tehdä mitä huvittaa. Suomi alkaa todella huolestuttavasti olla pullollaan tässä tilanteessa olevia... Tsemppiä sinullekin jolla tekee tiukkaa!

• Pitkäaikatyötön

"Kuulun kyllä kirkkoon ja maksan kirkollisveroakin (tai tuistahan se nyt menee),"
        Ei mene tuista siten, ettet sen takia eläisi pienemmällä. Maksat kirkollisveron työttömyyskorvauksesta, mutta toimeentulotuessa kunta käytännössä maksaa sen puolestasi. Se näkyy sitten tämän vuoden verotuksen valmistuessa.

• huhhoijaataas

Eli jos palstalle kirjoittaa työssäkäyvä, ei olisi mielestäsi silloin pohjasakkaa...? Nimittäin työssäkäyviä köyhiäkin on. Jotka ihan ITSE menevät sinne töihin, tekevät töitä sen 8 h ja kipittävät itse omin jaloin sinne taas seuraavana päivänä. Voi että kun on ylimelisiä ihmisiä olemassa...

• sdheufrhguh

Sinä se jaksat netissä mustamaalata, mikä lienetkin... Niin kauan kun et olet toisen ihmisen nimissä Facebookissa, et joudu poliisin kuulustelupenkille, joten olet varmasti siitä asiasta pitänyt huolen, ettet riehu toisen naamalla sosiaalisesa mediassa?

• Anonyymi

Täh??

• Mustikkametsässä

Että miten jaksaa rahattomana? No ihan hyvin, sillä yllättävän vähällä rahalla selviää. Ruokaan ei saa menemään rahaa, kun ruokaa saa ilmaiseksi ja ruuanhankinnasta voi kehittää jopa itselleen ohjelmanumeron. Poimii vain ilmaiset tai todella edulliset tarjoukset. Kalastaa voi aina, kesällä mato-ongella ja talvella pilkillä. Tosin kalaa saa ilmaiseksi muutenkin, kun vain viitsii hakea hoitokalastajilta, mutta kalasta saa hyvää ruokaa itse tekemällä, mm. kalamakkaraa https://www.maajakotitalousnaiset.fi/reseptit/kalamakkara-4277.
      Mustikoita voi poimia myös myyntiin, niistä maksetaan hyvin ja tulo on verovapaata. Itse käyn poimimassa mustikoita päivittäin, tunnissa poimii n. 6 litraa mustikoita, litrasta maksetaan 5€, joten verotonta tuloa 30€ tunnissa. Tätä on nyt jatkunut pari viikkoa... reilu 2000€ on nyt rahaa. Mustikkaa on vielä metsässä vaikka kuinka ja puolukat kypsyy kohta.

• eikäkäkäk

Hohhoija, sit vuoden ruuat ostaa 200 €.

• Mustikkametsässä
        eikäkäkäk kirjoitti:

Hohhoija, sit vuoden ruuat ostaa 200 €.

Kyllä vain, vuoden ruuat tosiaan ostaa yhdelle henkilölle tuolla 200€:lla, eikä tee edes tiukkaa. Sen tekevät todella rikkaatkin, niin kyllä se köyhällekin onnistuu.

Kokeilkaa jollette usko!

• eikäkäkäk
        Mustikkametsässä kirjoitti:

Kyllä vain, vuoden ruuat tosiaan ostaa yhdelle henkilölle tuolla 200€:lla, eikä tee edes tiukkaa. Sen tekevät todella rikkaatkin, niin kyllä se köyhällekin onnistuu.

Kokeilkaa jollette usko!

Kerroppas miten se on mahdollista? Hohhoijaa. Keksikää parempia tarinoita.

• Onnistuuhelposti
        eikäkäkäk kirjoitti:

Kuule homma on esitetty täällä niin moneen kertaan miten 200€ riittää yhden henkilön ruokaan koko vuodeksi, että luulisi olevan aika itsestään selvä juttu.

Otetaan nyt esimerkiksi, että mitä saat tuolla 200€:lla ruokaa tavallisesta kaupasta:
        -100kg perunaa = 50€ (isommissa erissä ostettuna maksaa vielä vähemmän)
        -50kg porkkanaa = 25€ (syksyllä saa vieläkin edullisemmin)
        -52 purkkia hernekeittoa = 35€ (tarjouksissa vieläkin edullisemmin)
        -100pussia (400g) makaroonia = 20€ (Lidlistä ostettuna 17€)
        -50 pakettia (500g) kaurahiutaleita = 20€
        -30 purkkia (400g) sikanauta säilykeitä = 50€

Em. laskelma vain esimerkiksi ja ihan tavallisesta kaupasta ostettuna. Tarjouksista osan tuotteista saa huomattavasti halvemalla, mm. S-marketeisssa myydään S-ryhmän omalla tuotemerkillä hernekeittoa tarjouksessa 0,19€/purkki http://aijaa.com/Vfo3Y3 , jolloin tuo 52 purkkia maksaa alle 10€. Perunaa myydään K-Citymarketissa 5kg pusseissa/2€, joten niistä tuo 100kg tulee maksamaan 40€, (silläkin säästyneellä 10€:lla saa 10 rasiaa kananmunia!) toreilla suoraan viljelijältä perunasäkki maksaa vieläkin vähemmän, mutta pysytään nyt vain jokaisen lähellä olevissa kaupoissa.

• kotiruokaahalvalla

Näillä em. ohjeilla, ja hankkimalla vanhan kunnon WSOY:n Keittotaito-kirjan, jossa on hyviä ohjeita saada kunnon maistuvaa suomalaista kotiruokaa halvalla. Niillä ohjeilla on menty useampi sukupolvi ja mennään edelleenkin. Nykyään on unohtuneet puurot ja keitot ja kotimaisten raaka-aineista saatavat maukkaat perinneruuat. Ja raaka-aineet kun hakee isommissa erissä varastoon, pärjää pitkälle. Nämä raaka-aineet ei tule kovin kalliiksikaan. Jos sillä avustusetelillä vaikka ostat perustarvikkeet. Ruuanlaittovälineet tietty tarvitset, jos sinulla ei ole kaikkea hankittu, mutta niitä saat halvalla vaikka kirpparilta. Taikinoiden vaivaamisesta saa lisäksi voimaa käsiin, joten käy se kuntosaliharjoittelustakin.
        Aikoinaan ruokin minäkin koko perheeni em. opeilla ja tosi halvalla. Silloin kun asuntolainat oli korkeimmillaan ja menot suuret, ja lasten vaipat ja hoidot lohkaisi ison osan tuloista.
        Ja ei ollut ruoka lisäaineilla kyllästettyä.
        Kannatta perehtyä vanhempien polvien oppeihin siitä, miten pärjättiin ennenkuin meillä syötiin Flooraa.

• köyhäkokkaa
        kotiruokaahalvalla kirjoitti:

Näillä em. ohjeilla, ja hankkimalla vanhan kunnon WSOY:n Keittotaito-kirjan, jossa on hyviä ohjeita saada kunnon maistuvaa suomalaista kotiruokaa halvalla. Niillä ohjeilla on menty useampi sukupolvi ja mennään edelleenkin. Nykyään on unohtuneet puurot ja keitot ja kotimaisten raaka-aineista saatavat maukkaat perinneruuat. Ja raaka-aineet kun hakee isommissa erissä varastoon, pärjää pitkälle. Nämä raaka-aineet ei tule kovin kalliiksikaan. Jos sillä avustusetelillä vaikka ostat perustarvikkeet. Ruuanlaittovälineet tietty tarvitset, jos sinulla ei ole kaikkea hankittu, mutta niitä saat halvalla vaikka kirpparilta. Taikinoiden vaivaamisesta saa lisäksi voimaa käsiin, joten käy se kuntosaliharjoittelustakin.
        Aikoinaan ruokin minäkin koko perheeni em. opeilla ja tosi halvalla. Silloin kun asuntolainat oli korkeimmillaan ja menot suuret, ja lasten vaipat ja hoidot lohkaisi ison osan tuloista.
        Ja ei ollut ruoka lisäaineilla kyllästettyä.
        Kannatta perehtyä vanhempien polvien oppeihin siitä, miten pärjättiin ennenkuin meillä syötiin Flooraa.

Olen samaa mieltä, että kunnon kotiruoka ei tule kalliiksi. Itse teen hapankaalia syksyllä halvasta keräkaalista koko vuoden tarpeen kerralla, maksaa muutaman euron. http://aijaa.com/4VDrdj
        Hapankaalista saa sellaisenaan hyvää salaattia, jossa on vitamiinit tallella. Uunissa hapankaalista saa hyvää hapankaalipataa ja keittojakin voi hapankaalista tehdä.
        Keräkaali on syksyllä halpaa sadonkorjuun aikaan.

• eimullamuuta
        Onnistuuhelposti kirjoitti:

Kuule homma on esitetty täällä niin moneen kertaan miten 200€ riittää yhden henkilön ruokaan koko vuodeksi, että luulisi olevan aika itsestään selvä juttu.

Otetaan nyt esimerkiksi, että mitä saat tuolla 200€:lla ruokaa tavallisesta kaupasta:
        -100kg perunaa = 50€ (isommissa erissä ostettuna maksaa vielä vähemmän)
        -50kg porkkanaa = 25€ (syksyllä saa vieläkin edullisemmin)
        -52 purkkia hernekeittoa = 35€ (tarjouksissa vieläkin edullisemmin)
        -100pussia (400g) makaroonia = 20€ (Lidlistä ostettuna 17€)
        -50 pakettia (500g) kaurahiutaleita = 20€
        -30 purkkia (400g) sikanauta säilykeitä = 50€

Em. laskelma vain esimerkiksi ja ihan tavallisesta kaupasta ostettuna. Tarjouksista osan tuotteista saa huomattavasti halvemalla, mm. S-marketeisssa myydään S-ryhmän omalla tuotemerkillä hernekeittoa tarjouksessa 0,19€/purkki http://aijaa.com/Vfo3Y3 , jolloin tuo 52 purkkia maksaa alle 10€. Perunaa myydään K-Citymarketissa 5kg pusseissa/2€, joten niistä tuo 100kg tulee maksamaan 40€, (silläkin säästyneellä 10€:lla saa 10 rasiaa kananmunia!) toreilla suoraan viljelijältä perunasäkki maksaa vieläkin vähemmän, mutta pysytään nyt vain jokaisen lähellä olevissa kaupoissa.

Juu, pysytään vaan jokaisen lähellä olevissa kaupoissa joista kuka tahansa roudaa 100kg perunaa ja 50kiloa porkkanaa himaansa koska tahansa. 100kiloa perunaa vaikka sohvan taakse venttaamaan käyttöä.

• Onnistuuhelposti
        eimullamuuta kirjoitti:

Juu, pysytään vaan jokaisen lähellä olevissa kaupoissa joista kuka tahansa roudaa 100kg perunaa ja 50kiloa porkkanaa himaansa koska tahansa. 100kiloa perunaa vaikka sohvan taakse venttaamaan käyttöä.

Tuo laskelma osoitti, että ko. määrät saa ihan tavallisesta kaupasta vähittäin ostettuna, ei siis tarkoita kerralla raahaamista. Suluissa oli maininta, että isommissa erissä hinta on vielä halvempi. Ja ei liene vaikeaa kantaa City-marketista 5kg perunapussia kerrallaan, jolloin tuo 100kg maksaa 40€.

• eiluulisolevanvaikeeta
        eikäkäkäk kirjoitti:

Kuules nyt uus'avuton, tuolla 200€ saat: 60 purkkia valmiita lihapullia kastikkeessa 400g purkissa ja ne maksaa 90€, 60 purkkia hernekeittoa ja se maksaa 40€, 120 pussia makaroonia ja se maksaa 24€ ja Lidlistä saat nekin n. 20€, 360 kananmunaa ja se maksaa 36€, 58 kg keräkaalia syksyllä ja se maksaa 10€, eli kaikki yhteensä tuo 200€. Kerralla näitä ei edes tarvitse ostaa, koska niitä vois ostaa kaupoista ihan jatkuvasti näillä hinnoilla, joskus tarjouksista paljon halvemmalla.
        Kaurahiutaleet aamupuuroon ja näkkileivät haet ilmaisjakelusta "leipäjonosta", kuten toisetkin.
        Pantillisia pulloja ja tölkkejä löydät aina sen verran, että niillä saat jotain lisukkeita ruokiisi tai säästät muualta hankittua rahaa. Mato-ongella saat lisäksi kaloja ja metsästä marjoja, kuten me toisetkin saamme jo ihan liikunnan puoleen.

• eikäkäkäk
        eiluulisolevanvaikeeta kirjoitti:

Kuules nyt uus'avuton, tuolla 200€ saat: 60 purkkia valmiita lihapullia kastikkeessa 400g purkissa ja ne maksaa 90€, 60 purkkia hernekeittoa ja se maksaa 40€, 120 pussia makaroonia ja se maksaa 24€ ja Lidlistä saat nekin n. 20€, 360 kananmunaa ja se maksaa 36€, 58 kg keräkaalia syksyllä ja se maksaa 10€, eli kaikki yhteensä tuo 200€. Kerralla näitä ei edes tarvitse ostaa, koska niitä vois ostaa kaupoista ihan jatkuvasti näillä hinnoilla, joskus tarjouksista paljon halvemmalla.
        Kaurahiutaleet aamupuuroon ja näkkileivät haet ilmaisjakelusta "leipäjonosta", kuten toisetkin.
        Pantillisia pulloja ja tölkkejä löydät aina sen verran, että niillä saat jotain lisukkeita ruokiisi tai säästät muualta hankittua rahaa. Mato-ongella saat lisäksi kaloja ja metsästä marjoja, kuten me toisetkin saamme jo ihan liikunnan puoleen.

Hohhoijaa, en syö mielelläni purkkilihapullia ja hernarin teen itse kuivaherneistä.

• eiluulisolevanvaikeeta
        eikäkäkäk kirjoitti:

Hohhoijaa, en syö mielelläni purkkilihapullia ja hernarin teen itse kuivaherneistä.

Tuo oli vain esimerkki, että mitä saa 200€ ruokaa. Paljon halvemmalla saat hernekeittoa, kun teet sen isossa säkissä ostetuista herneistä. Kuivatut herneet säilyvät hyvin pidempääkin kerrostalokämpässäsi vaikka nyt siellä sohvan takana.
        Härkäpapua voit myös ostaa suuren säkin, josta saat proteiinia ruokiisi. Em. keinoilla selviä vuoden ruokalaskustasi vieläkin vähemmällä rahalla.

• Anonyymi

Haha.

• Anonyymi

Ai siinä vuoden ruuat😆😆😆😆

• muistelenelämää

Minä olen säästänyt terveyskuluissa.
      Siitä isosta lääkekasasta mitä minun pitäisi syödä olen jättänyt suuren osan pois.Vain verenpainelääkkeen syön.Jääpähän enemmän ruokarahaa.
      Minäkään en juo alkoholia enkä tupakoi.
      Sairaalaan en mennyt vaikka kutsu kävi.Olivat lääkärit vihaisia.Olkoot.Ei sinne ole pakko mennä.
      Ikää on nyt 60 vuotta enkä aio elää vanhaksi.
      Jos nyt muutama vuosi vielä ja sitten lopetan sen verenpainelääkkeenkin syönnin,niin eiköhän se verisuoni napsahda.
      Ei minun elämäni työttömänä enää miksikään muutu.Ainoa harrastus on pyöräily.(sekin ilman kypärää tietty)
      Elän yksin,perhettä ei ole ja sukulaisetkin satojen kilometrien päässä.
      Joten minun elämäni on eletty,eikä se enää miksikään muutu.

• häivy_vanhus

Vai 60 etkä aio elää vanhaksi hahahahah, mikä sä luulet nyt sitten olevasi?
        Vanhuus alkaa jo 40 vuotiaana jos et sitä vielä tiedä, fossiili.

• jotainrajaa

Ei kuusikymppinen vanha ole, sillä eläkeikäänkin on vielä 5 vuotta.

• HaeToim.tulotukea

Olet mitä ilmeisimmin oikeutettu toimeentulotukeen, jos sulle jää asumismenojen jälkeen se 480€/kk tai alle. Toimeentulotuki maksaa reseptilääkkeesi, otappa sinne yhteyttä. Saisit elämänlaatuasi kohennettua ja enemmän rahaa riittämään ruokaan.

• varhaimpaalkaa
        jotainrajaa kirjoitti:

Ei kuusikymppinen vanha ole, sillä eläkeikäänkin on vielä 5 vuotta.

Nykyään näköjään vanhuus alkaa 30 täytetyä. Senhän toteaa jo Martina Aitolehtikin, että jättää hommat nuoremmille.

• onhanihmisetpärjännyt

En ole koskaan ollut rikas,kärsin tälläkin hetkellä kaiken maailman tuki- ja liikunta elin sairauksista,mutta vaikka koskee yritän jaksaa mennä töihin.Joskus mulla ei ollut koulutusta ja tein sillonkin 2 hanttityötä,koska tarvitsin rahaa.Nykyäänkin joudun paikkailemaan taloutta tekemällä välillä 2 työtä.Väsyttää välillä ja vituttaa mennä töihin mutta ,kun palkkapäivä koittaa saan rahaa ja ei tartte ruikuttaa muilta.Tulot eivät ole suuret mutta maksan itse vuokran ruoan ja elämiseni.Teen itse ruoat ja pyrin katsomaan tarkkaan paperilla laskien mihin rahani menevät.En laita rahaa röökiin enkä viinaan,elämäni ei ole tylsää.Ilmaiseksi voi tehdä paljonkin.Jos antaa katkeruudelle valtaa ja liikaa kelaa elämä muodostuu perin hankalaksi.

• MitäLääkärikuluja

Oliko aloittajalla myös piikissään eläinlääkärikuluja? Kenen hoitoon niitä tarvittu. Olen ihmetellyt tätä eläinbuumia, kun narun päässä pitää olla piski tai kotirotta tms. elikko. Kyllähän näistä kuluja tulee. MUtta eivät ole välttämättömiä.

• EIäInrakas

Joka perheessä pitää olla persialainen kissa, brasilialainen papukaija, kiinalainen koira, somalialainen apina sekä poni.

• HarIeyman
        EIäInrakas kirjoitti:

Joka perheessä pitää olla persialainen kissa, brasilialainen papukaija, kiinalainen koira, somalialainen apina sekä poni.

Sekä ainakin yksi kpl. Harley Davidson (1600cc) moottoripyörä
        jokaista perheenjäsentä kohti.
        paitsi alaikäiset kortittomat, niille Jopot.

• Pitkäaikatyötön
        HarIeyman kirjoitti:

Sekä ainakin yksi kpl. Harley Davidson (1600cc) moottoripyörä
        jokaista perheenjäsentä kohti.
        paitsi alaikäiset kortittomat, niille Jopot.

Kaikki eivät nauti toisten kiusaamisesta noilla typerillä mölymopoilla, ettäs tiedät!

• köyhäharrikkalla
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

Kaikki eivät nauti toisten kiusaamisesta noilla typerillä mölymopoilla, ettäs tiedät!

Ei harrikat ole mitään mölymopoja. Minullakin on harrikka, mutta ei se mikään mölymopo ole. Harrikka sopii hyvin köyhälle, halpa hankkia ja hyvä harrastus rakennella moottoripyörää. Ei köyhällä ole varaa hankkia kalliita japsipyöriä.

• Pitkäaikatyötön
        köyhäharrikkalla kirjoitti:

Ei harrikat ole mitään mölymopoja. Minullakin on harrikka, mutta ei se mikään mölymopo ole. Harrikka sopii hyvin köyhälle, halpa hankkia ja hyvä harrastus rakennella moottoripyörää. Ei köyhällä ole varaa hankkia kalliita japsipyöriä.

Möykkämopo mikä möykkämopo. Ja pakokaasut tulevat raakana ulos ilman hiukkassuodattimia tai katalysaattoreita, eikö niin? Pelkkää ympäristön pilaamista ja toisten häirintää!

• Anonyymi

Mulla jää ehkä 400€ kk kohta rahaa,kun ei ole töitä, vaikka niitä etsin ja olen kirjoilla eräällä vuokrafirmalla. Mulla ei ole varaa yhtään mihinkään. Mietin just että miten talvi kun mulla ei ole ehjiä talvikenkiä.

• Anonyymi

Kannattaa varastaa niin paljon kuin pystyy. Esim. ruokaa ja tavarat joita tarvitsee.

• Anonyymi

Ei tätä kukaan jaksakaan,mutta kun lapsesta asti sanottu itsemurha on syntiä ja joutuu helvettiin niin ollaan sitten tässä maanpäällisessä helvetissä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      98
      2550
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2345
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      2088
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1672
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      112
      1547
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      162
      1287
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      265
      1095
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      994
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      79
      946
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe