Mikä on adventismin porkkana ?

Mikä on se adventismin porkkana jolla se yrittää houkutella muiden kristillisten seurakuntien uskovia hyppäämään omasta lammastarhastaan ja liittymään juuri heihin ?
.
Moni tämän porkkanan syö kun aluksi se on niin turvallinen ja makea suussa mutta kun syö lisää näitä porkkanoita mitä tarjotaan niin huomaakin niiden homeisen puolen ja niiden ravintoarvo alkaa mietityttää, koska niiden alku onkin vieraan pellosta...

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etvarmaankaan

      Mikä sinua Kopittelija riivaa kun aloitat joutavia aloituksia, epäilen pahasti että et ole uskovainen ei tosi uskovainen käyttäyty tuolla tapaa, hän yrittää rauhaan kaikkien kanssa mutta sinä yrität härnätä riitaa ja eripuraisuutta joka ei ole juuri kanssasi samaa mieltä. Osaatko hävetä käytöstäsi?

      • Tunnen erään miehen, "liekö uskovainen ollenkaan", mutta hän kuitenkin sanoi näin:
        .
        Matt 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        .

        ...Ja tästä miehestä sitten toiset sanoivat näin:

        Matt. 12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla.
        Mark. 3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: Hänessä on Beelsebul, ja: Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia.
        Luuk. 11:15 Mutta muutamat heistä sanoivat: Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia.


      • äläkiipeäliianylös
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Tunnen erään miehen, "liekö uskovainen ollenkaan", mutta hän kuitenkin sanoi näin:
        .
        Matt 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        .

        ...Ja tästä miehestä sitten toiset sanoivat näin:

        Matt. 12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla.
        Mark. 3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: Hänessä on Beelsebul, ja: Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia.
        Luuk. 11:15 Mutta muutamat heistä sanoivat: Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia.

        Sinäkö luulet olevasi nyt nyt Jeesuksen vertainen, erehdyt poika parka pahasti.


      • totuussattuu

        Joo tällä palstalla näitä rauhaan pyrkiviä "eivarmaankaan" mielestä on vissiin paljonkin? Kopittelija on yksi parhaista ja fiksuimmista kirjoittajista täällä. Jatka kopittelija samaan malliin, jos jolleki ei maistu niin paska nakki, totuus sattuu.


    • Setä.neuvoo

      Adventismin historiallinen porkkana on se, että englanninkielisessä raamatunkäännöksessä KJV:ssä aikoinaan ei tehty eroa helvetin ja tuonelan välillä. Adventistit ovat asiaa tutkineet ja sitten alkoi syntyä raamatunkäännöksiä, joissa tuonela on käännetty paremmin, sekä myös sielu ja henki eroteltu eri asioiksi. Mielestäni se on jo sinällään arvokas asia. Että tietämys on lisääntynyt.

      Mutta mikä lahko tai kirkko on täydellinen keskustelunaloittajan mielestä, tai aikooko itse perustaa sellaisen?

      • eiainakaan

        Ei ainakaan semmoinen kirkko tai lahko jolla on pakottava tarve osoittaa sormella ja haukkua muita seurakuntia ja muiden seurakuntien jäseniä. Näkeehän tuon tälläkin palstalla että valtaosa keskusteluista ja jopa keskustelun alkuperäisistä aiheista kohdistuu negatiivisesti muita kohtaan.


    • porkkanasta

      Ovatko he käyneet porkkanoitten kanssa Joutjärven seurakunnassa? Jos ovat, niin varmaan se on ollut yhteiskristillinen tapahtuma.

    • mitentaas

      Vieraitten porkkanaa se kopitelija jakaa, jota itse yrittää syödä ja syödä niin Santalan, kun muiden porkanoita.
      Muistankos minä oikein, että Kopittelijaa on oikein kielletty tulemaan johonkin kokoukseen, eikä suinkaan maarittelemaan sisään?

      • Juu... Nastolan Ilmestyskirjaseminaariin Onni Rytkönen antoi minulle hienotunteisen porttikiellon kun en kuulemma ole vielä tarpeeksi valveutunut raamatuissa ! :D
        Tuohon aikaan kävin myös joka Lauantai Lahden Adventtikirkossa sapattikoulussa !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Juu... Nastolan Ilmestyskirjaseminaariin Onni Rytkönen antoi minulle hienotunteisen porttikiellon kun en kuulemma ole vielä tarpeeksi valveutunut raamatuissa ! :D
        Tuohon aikaan kävin myös joka Lauantai Lahden Adventtikirkossa sapattikoulussa !

        Minulle kun toi Ylienkeli Mikael = Jeesus juttu ei oikein mennyt läpi ja onneksi ei mene vieläkään...
        (Ps. ajankohta oli 90-luvun alkupuolta silloin )
        .
        Vrt. blogikirjoitukseni http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/


      • Miten.tahtovat
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Juu... Nastolan Ilmestyskirjaseminaariin Onni Rytkönen antoi minulle hienotunteisen porttikiellon kun en kuulemma ole vielä tarpeeksi valveutunut raamatuissa ! :D
        Tuohon aikaan kävin myös joka Lauantai Lahden Adventtikirkossa sapattikoulussa !

        Sittemmin tuo samainen Onni Rytkönen erehtyi ilmeisesti silmälasien uupuessa panemaan muita naisia kuin omaa vaimoaan. Esimiehet ja pastorit kun eivät tunne Raamattua ja tulkitsevat sitä miten kulloinkin mieli tekee. Eli kun tekee mieli vierasta pillua, niin tulkitaan Raamattua siten, että se on ihan jumalten tahto, kun jyystää muitakin naisia kuin omaa eukkoaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      123
      2697
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      454
      1936
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      118
      1741
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      35
      1635
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1469
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1453
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      353
      1391
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      209
      1221
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1169
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      225
      1081
    Aihe