Viimeksi kun ostin asukokonaisuuden itselleni (johon siis kuului kaikki: paita, kengät, vyö) niin maksoin yhteensä 300€ niistä. Käytän myös kauluspaitoja jotka maksavat n. 50€/kpl ja farkut n. 100€.
Paljon käytät rahaa vaatteisiin?
56
110
Vastaukset
- Kilttiatm
Varmaan 400 euroa vuodessa. Jotain paitoja ostan mutta kengät kestää 2 vuotta.
- en.asusta
Asukokonaisuudet on homoille!
- En.pidä.kirjaa
Ostan pari-kolme neuletta ja parit farkut per vuosi. Jokainen voi käydä Dressmannista katsomassa, paljonko ne maksaa kappaleelta. Yhden parin kenkiä per vuosi, yleensä varmaan joku 40-100 euroa. T-paitoja, sukkia ja kalsareita tarpeen mukaan. Kauluspaitaa en omista.
- nnnn24
n.5-25 euroa kuukaudessa joskus en yhtään
- aateeämmä
Mahdollisimman vähän. Yleensä menee monta vuotta että ei tarvi ostaa mitään vaatteita paitsi sukkia ja kalsareita jotka kuluvat puhki.
Eipä tuota ole tullut laskeskeltua. Kohtuullisen harvoin tulee osteltua, mutta sillon ko tulee käytyä ostamassa niin sitte mänee turhan paljon. Tyliin 400€.
Tietty farkkuja, sukkia ja muita tullee osteltua ko vanhat kuluu puhki.
Kauluspaitoja tuöi yhteen vaiheeseen osteltua vähän turhankin paljon, joten nytten henkari tilaa pittää olla jonnii verran.
Mistä tulikin mieleen että uusi puku pitäs ostaa ko vanha on ylioppilas ajoilta ja siihen oli varattu 'kasvamisen varaa' vattan alueelle. :)- BlackKnight
En varsinaisesti tykkää vaatteiden ostamisesta; aika usein tulee hankittua enemmän kerralla - ikään kuin "projektina" :D Ostan yleensä alennuksella sesongin ulkopuolella, joten rahaa ei kulu aivan tolkuttomasti.
Taisin ostaa kesällä syksyksi/talveksi:
- farkkuja muutama pari 20-30e/kpl
- paitoja 20-30e/kpl
- välikelintakki 60e
- lämmin takki 80e
- neule 20e (käytetty)
- kaulaliina 20e (käytetty)
- lämpimät hanskat 30e
- bootsit 130e
- lenkkarit 60e
- maiharit 150e
- sukkia 5-10e/pari
Hinnat arvioitu sinne päin.
Seuraavan vuoden aikana ei tarvinne ostaa juuri mitään? Toivottavasti...- ATM-automaatti
Miten saat menemään sukkiin 5-10 euroa/pari???
- Ilmihomoseon
ATM-automaatti kirjoitti:
No etkö huomaa mikä tuo on "miehiään"?
- Minä.tiedän
ATM-automaatti kirjoitti:
Ihan helposti. Niiden halpapakkausten ulkopuolell myydään ihan erilaisi sukkia pareina ja ne on sit kalliita.
- eimullamuuta
Ilmihomoseon kirjoitti:
No etkö huomaa mikä tuo on "miehiään"?
Se on nainen, vain naisille myydään sukkia 5-10e kpl hintaan. Mutta kiva kun kerroit olevasi täysin tyhmä kakara, jonka pitäisi olla koulussa.
Mikäli koulu on jo suoritettu, olisi kannattanut käydä se kunnolla, niin ei tarvitsisi valtion tuella elää. - BlackKnight
eimullamuuta kirjoitti:
Se on nainen, vain naisille myydään sukkia 5-10e kpl hintaan. Mutta kiva kun kerroit olevasi täysin tyhmä kakara, jonka pitäisi olla koulussa.
Mikäli koulu on jo suoritettu, olisi kannattanut käydä se kunnolla, niin ei tarvitsisi valtion tuella elää.Hutiin meni, m ja 35 . Perustelen törsäämistäni seuraavasti:
En viitsi enää vanhoilla päivilläni ostaa euron tarjoussukkia. Hajoavat nopeasti, istuvat huonosti, eivätkä juuri lämmitä varpaita. Mieluummin 5-10 eurolla merinovillasukat. Halpiskenkiä on hölmöä ostaa, menevät rikki parissa vuodessa. 20e käytetystä neuleesta tai liinasta kuulostaa paljolta, mutta kun uutena saa joko tekokuituisia samaan hintaan tai sitten kunnon villaa paljon kovempaan hintaan. Armeijan ylijäämäliikkeistä löytää välillä hyvää kamaa edullisesti, esim. tuo neule joka maksoi reippaan kympin pk.
Olen vihdoin oivaltanut ettei ratkaisevaa ole hintaa vaan hinta / käyttökerrat. Eihän se miehekästä ole hankkia vähän parempaa, rahathan pitäisi upottaa elektroniikkaan tms ;) - GentleM
BlackKnight kirjoitti:
Hutiin meni, m ja 35 . Perustelen törsäämistäni seuraavasti:
En viitsi enää vanhoilla päivilläni ostaa euron tarjoussukkia. Hajoavat nopeasti, istuvat huonosti, eivätkä juuri lämmitä varpaita. Mieluummin 5-10 eurolla merinovillasukat. Halpiskenkiä on hölmöä ostaa, menevät rikki parissa vuodessa. 20e käytetystä neuleesta tai liinasta kuulostaa paljolta, mutta kun uutena saa joko tekokuituisia samaan hintaan tai sitten kunnon villaa paljon kovempaan hintaan. Armeijan ylijäämäliikkeistä löytää välillä hyvää kamaa edullisesti, esim. tuo neule joka maksoi reippaan kympin pk.
Olen vihdoin oivaltanut ettei ratkaisevaa ole hintaa vaan hinta / käyttökerrat. Eihän se miehekästä ole hankkia vähän parempaa, rahathan pitäisi upottaa elektroniikkaan tms ;)Erittäin hyvin perusteltu :)
Laadukkaammat vaatteet kestävät huomattavasti pidempään. Minä suosin klassista tyyliä, ja pyrin ostamaan vaatteita joita pystyy helposti yhdistelemään. Näin pienellä määrällä vaatekappaleita pystyy rakentamaan hyvän kokonaisuuden eri tilanteisiin. Esim. valkoinen kauluspaita toimii puvun kanssa juhlissa, pikkutakin kanssa vaikkapa ravintolassa, tai neuleen alla ihan arjessa.
Syy miksi naisilla menee enemmän rahaa on (muodin seuraamisen lisäksi) siinä etteivät vaatekappaleet ole niin helposti yhdisteltävissä. Tietty hame toimii tietyn topin kanssa, jne. - Ilmihomoseon
eimullamuuta kirjoitti:
Mikäli koulu on jo suoritettu, olisi kannattanut käydä se kunnolla, niin ei tarvitsisi valtion tuella elää.Menikö huora nyt hiljaiseksi kun olikin väärässä? Yritit olla kovinkin fiksu mutta omaan nilkkaan kalahti, lutkaseni. Mutta jatka sinä vaan itsesi elättämistä perseen myynnillä niinkuin tähänkin asti.
- AlphaFemale
Ilmihomoseon kirjoitti:
Menikö huora nyt hiljaiseksi kun olikin väärässä? Yritit olla kovinkin fiksu mutta omaan nilkkaan kalahti, lutkaseni. Mutta jatka sinä vaan itsesi elättämistä perseen myynnillä niinkuin tähänkin asti.
Mitäs täällä oikein kiukutellaan?
Jos palstalta löytyy miehiä jotka eivät elä sossun rahoilla ja siksi pystyvät ostamaan muutakin kuin sitä halvinta, sehän on hyvä asia.
...ja ehdottomasti positiivinen yllätys :D
- törsti9
Maiharit 150ekee
pilottitakki 200ekee
maasthousut100ekee :SD- kjehkjeh
Ennen mua pelotti, nyt mul on pilotti ja mummojen potkimiskengät, jotta voin ryöstellä niitä Handelsbankenin edustalla eläkkeenmaksupäivänä.
Aikoinaan persaukisena tilastonikkarina laskin, että noin 800€/vuosi. Vilkaisin äsken sitä listaa ja itse asiassa summa ei siitä ole kasvanut. Ostan vähemmän baaripaitoja ja vastaavasti kalliimpia farkkuja nykyisin.
- aikuisten.oikeesti
Mun on vaikea arvioida tuota hintaa vaatteistani.
Alusvaatteisiin uppoaa mulla uppoaa rahaa;
erivärisiin rintaliiveihin ja hipstereihin.
Puseroita Emo tekee mulle, teen itse,
vaihdan ja lainaan ystävättärieni kanssa,
sekä ostan kirppareilta..niitä voi vielä tarpeen vaatiessa modistaakin.
Hameita ja mekkoja hankin samaan tapaan.
Farkut ostan kesäksi ja talveksi...käyttökelpoisia mulla on edellisiltä vuosilta.
Stay upit muutamia per vuosi. Nilkkasukat ja sukkahousuja; joka kuukausi hankinnassa.
Saapikkaat, kahdet hyvät lenkkitossut, pikkukenkiä, 2paria korkokenkiä ja aamutossut. Hyvät pitkävartiset nokialaiset jo 4 vuotiaat, uudet tulee hankintaan.
Koretex vaelluskengät kestää yleensä 3v. nykyiset 1 v. vanhat.
Siinä hankinta listani tältä vuodelta.
Takkeja en tarvitse välttämättä uusia ainuttakaan, enkä päähineitä.
Villatakkeja ja -paitoja on muutamat, käsin neulottuja. Ei lisä tarvetta.
Turkki on modistettu uudelleen käyttöön mulle, enkä toista hanki.
Epäilen ett mulla menee n.1000€ vuodessa kaikkiaan vaatteisiin.
Paljon enemmän kyllä menis jos kaikki vaatteet ostaisi asusteliikkeistä.- ei.pinnallinen.atm
En saisi 1000 e kulumaan vuodessa, vaikka joku maksaisi puolestani kaikki vaatteet mitä keksin ostaa.
- aikuisten.oikeesti
ei.pinnallinen.atm kirjoitti:
En saisi 1000 e kulumaan vuodessa, vaikka joku maksaisi puolestani kaikki vaatteet mitä keksin ostaa.
Ei mullakaan mennyt silloin kun opiskelin. Miten oliskaan voinut mennä kun rahaa ei ollut aina oikein ruokaa ostaa. Piti mennä Emon luo syömään, tai sisarusteni ruokapöytään jos kehtasin. Nyt on vakinainen työ ja palkka koulutusten mukainen.
Olen panostanut nyt vähät rahani vaatteisiin, meikkeihin mulla ei kulu paljon rahaa. Huulipuna,huulikiilto,luomiväripaletti. Kajaali ja ripsiväri. (joita käytän harvoin)
Kookos kosteusvoide ja öljy; ihon hoitoon.
Naisten vaatteet maksaa paljon enemmän mitä miesten, koska naiset ostaa vaatteita...ne menee kaupaksi ja niistä veloitetaan kysynnän mukaan.
Mun vaatekaapin sisältöon vielä halpa, verrattuna muiden naisten vaatteiden hintaan.
esim.Turkista en ole maksanut mitään, Emo vanhasta turkistaan modistanut mulle käyttökelpoisen turkin, 3/4 osa pituisen.
Hyvät nahkajalkineet maksaa kans paljon, mut ne kestää kans 2-3 vuotta, kun niitä huoltaa aina säännöllisesti ITSE.
Jos sä ostat itsellesi nahkatakin, kunnon housut, pari kauluspaitaa, hyvät kotimaiset nahkakengät, nahkaisen soljellisen vyön, vaatetusliikkeistä ja kenkäkaupasta; niihinkin laatutavaroina saadaan uppoomaan 1000€ kevyesti.
Jos taas pärjäät toppatakilla ja 20-30€ farkuilla ja 10€ flanelipaidalla sekä,
lenkkareilla; löytyy koko siisti uus vaatekerta varmaan 70€.
Mukavaa aamua sulle!
Menen kahdeksaksi töihin ja aamupala pitäis vielä syödä...joten moikka.
- ei.pinnallinen.atm
Joku isompi juttu (takki, housut, kengät) pitää ostaa kerran pari vuodessa, pikkusälä (sukat, alushousut) ei paljon maksa. Yhteensä siis kai jotain 100-150e vuodessa.
- sincyan
Viimeksi ostin klassisen kotelomekon 80e, uudet avokkaat 60e, trenssin 120e, pari laukkua 10 - 20e, jakun 30e ja saappaat 60e.
Vuodessa käytän vaatteisiin varmaan semmoiset 1000 - 2000e, riippuen tarvitseeko uusia takkeja tai kenkiä. Lisäksi pidän mekoista ja koroista. Jos näen jotain mistä pidän, ostan sen. Kiertelen myös kirppareita silloin tällöin, viime aikoina tosin huomattavasti harvemmin.- joku-roti-sentään
Pitäisi määrätä holhouksen alaisiksi tuollaiset törsärit.
joku-roti-sentään kirjoitti:
No jaa...
Vuodessa tuo ei ole kovinkaan paljoa. Ainakaan miun silmissä.
Meinaan mikäli sitä lähtee baariin ryyppäämään, niin yhdessä illassa mänee helposti se 300€. Mie siis lasken taksimatkat edestakaisin, juomat baarissa, mahdollises ravintola taikka snägäri mätöt illanpäätteksi tähän mukaan.
Tuo on osasyy minkä takia en kovinkaan paljoa käy ryyppäämässä, siis sen lisäksi että tuo on jo nähty ja ne kankkuset seuraavana päivänä on aivan järkyttäviä sen lisäksi että muisti lähtee aika herkästi nykyään.- täysjärkinen-ätmi
pete_pjn kirjoitti:
No jaa...
Vuodessa tuo ei ole kovinkaan paljoa. Ainakaan miun silmissä.
Meinaan mikäli sitä lähtee baariin ryyppäämään, niin yhdessä illassa mänee helposti se 300€. Mie siis lasken taksimatkat edestakaisin, juomat baarissa, mahdollises ravintola taikka snägäri mätöt illanpäätteksi tähän mukaan.
Tuo on osasyy minkä takia en kovinkaan paljoa käy ryyppäämässä, siis sen lisäksi että tuo on jo nähty ja ne kankkuset seuraavana päivänä on aivan järkyttäviä sen lisäksi että muisti lähtee aika herkästi nykyään.Jos ja jos. Itse ostan juomani ruokakaupasta matkalla töistä kotiin julkisilla. Litra täysmehua alle euron.
täysjärkinen-ätmi kirjoitti:
Jos ja jos. Itse ostan juomani ruokakaupasta matkalla töistä kotiin julkisilla. Litra täysmehua alle euron.
Kieltämättä paljon halvempaa ostaa koppa olutta taikka pullo kirkasta ja lantrinkia, jonka jälkeen ei tarvitse baarissa paljoa ostella.
Mie taasen tykkään maistaa uusia juomia mitä ei ole tullut aiemmin maistettua. Ja kieltämättä baarissa viskien maistelu tulee kalliiksi. :)- 3ja3
pete_pjn kirjoitti:
Kieltämättä paljon halvempaa ostaa koppa olutta taikka pullo kirkasta ja lantrinkia, jonka jälkeen ei tarvitse baarissa paljoa ostella.
Mie taasen tykkään maistaa uusia juomia mitä ei ole tullut aiemmin maistettua. Ja kieltämättä baarissa viskien maistelu tulee kalliiksi. :)Varmasti tulee, kun ravintolan kaikilla juomilla on älyttömät katteet.
- sincyan
joku-roti-sentään kirjoitti:
Raha on kulutusta varten. Sitä paitsi näytän helkutin hyvältä trenssissä, saappaissa ja "uudessa" vintage nahkamekossani(430e), joka istuu kuin hansikas. Kuulostaa ehkä kalliilta, mutta nahka on hyvä ja kestävä materiaali. Panostan mielelläni laatuun. Alkuvuodesta en hankkinut oikeastaan mitään vaatteita, mutta kohta on reipas tonni mennyt muutamassa kuukaudessa. :P Toisaalta minulla on varaa.
- 1212
sincyan kirjoitti:
Raha on kulutusta varten. Sitä paitsi näytän helkutin hyvältä trenssissä, saappaissa ja "uudessa" vintage nahkamekossani(430e), joka istuu kuin hansikas. Kuulostaa ehkä kalliilta, mutta nahka on hyvä ja kestävä materiaali. Panostan mielelläni laatuun. Alkuvuodesta en hankkinut oikeastaan mitään vaatteita, mutta kohta on reipas tonni mennyt muutamassa kuukaudessa. :P Toisaalta minulla on varaa.
Asunto maksettu ja 500 000 euron osakesalkku säästettynä?
- 061723
Ihan vitusti, koska olen vajaaälyinen ruma persenaama, pakko siis panostaa vaatteisiin, että näytän edes jotenkin normaalilta.
- halvallameneejaseonok
Nyt päällä:
pitkähinainen luomupuuvillainen trikoopaita uutena Lindexiltä noin 13€ (tarjouksessa)
toppi uutena cubuksesta noin 10€
alushousut useamman parin pakkauksessa h&m:ltä noin 2 €
sukat useamman parin pakkauksessa h&m:ltä noin 2 €
farkut kaverilta uutena käyttämättöminä, kun ei ikinä mahtunut niihin 0 €
tänään puen myös:
lenkkarimalliset kävelykengät sokoksen alesta noin 30€
huivi uffin alesta 1-2 €
lippis alesta 7 €
takki uffin alesta 4 €
yhteensä asukokonaisuuteni siis maksaa noin 70€ ja kengät on siinä kallein ostos. Voin maksaa kengistä satasenkin, yleensä en yli. Uusina ostan trikoovaatteita, mut harvoin mitään yli 20€ maksavaa kerralla. Uffilta ostan päällysvaatteet alepäivinä, 1 - 5 €:lla. Kavereilta saan välillä vaatteita myös. Enkä edes pidä itseäni erityisen köyhänä. En vaan oo muodin perään, vaan mulla on tietty aika pelkistetty tyyli.- halvallameneejaseonok
Näiden lisäksi: sporttirintaliivit uutena 28€
kassi joko kaverin lahja tai uffin euron päivästä eli 0 tai 1 €. Eli kokonaisuus mitä kannan päällä on ostettu yleensä noin 100€:lla.
- 1508
Ensiksikin... Aloittajan otsikko ei ole suomea. "Paljon käytät rahaa vaatteisiin?" ei ole kysymys, vaan toteamus. Jos ensimmäinen sana olisi ollut "paljonko" niin se olisi ollut kysymys.
Sitten vastaukseen: viimeksi kun kävin vaatekaupassa ostin 750e puvun. Todettakoon että edellisestä on aikaa, joten ihan jokaviikkoista tai jokavuotista tuo ei ole. Normaalisti vuodessa menee vaatteisiin 200-300e.
Myös aloittajan tarkoitusperä jäi hämärän peittoon. Liekkö hän tukkuliikkeen markkinointipäälikkö?- olisikohanehkäpä
Ihmeellistä pilkun viilaamista Suomi24:n tapaisella palstalla jossa kaikki muutenkin kirjoittavat miten sattuu ja tuo oli kuitenkin ihan ymmärrettävää tekstiä vielä.
Oma veikkaukseni on, että ap haluaa nähdä miten paljon ätmit panostavat pukeutumiseen.
- 14plus6
Satasen farkut ovat, noh, tyhmää. 400.- euron farkuista holhoukseen. Maksat tyhjästä, osta halvemmat, vaikka 9.90.-.
Viidenkympin kauluspaita on yleensä laatuunsa nähden ylihintainen. Toivottavasti edes puuvillaa. Osta vaikka satasen paita. Ja hyvät kengät.
Tämän jälkeen et enää näytä marketista repäistyltä. - ölölölöööö
Harva nainen pitää miehest joka on just tullu postimyyntikuvaston vaatemallina ulos kaupasta.
Tällä hetkellä päälläni on:
-HM:n farkut 15e. Toiset paremmat farkkuni maksoi noin 40e ja shortsit taisi olla 20e.
-HM:n yksivärinen t-paita 5e. Näitä minulla on 5kpl ja pikeepaitoja 2kpl.
-Monta vuotta vanhat bokserit jotka sain joskus synttäri- tai joululahjaksi. Näitä on useita.
-Sukat jotka maksoivat 5e/10paria eli 0,50e/pari.
-Kenkien virallinen nimi on kai trekking-kengät ja ne maksoivat muistaakseni 69,90e mutta ne oli tarjouksessa. Alkuperäinen hinta oli muistaakseni 139,90e.
-Aamulla oli sen verran viileää että päälläni oli huomiovärinen työtakki, joka maksoi noin 40e.
-Tavallinen musta syys/kevät takki maksoi ehkä myös noin 40e. Talvinen toppatakki oli 75e.
-Naulakossa on myös kolme yksiväristä hupparia, jotka ovat maksaneet varmaankin noin 10-20e/kpl.
On minulla yllämainittujen lisäksi toki muitakin vaatteita, mutta tällaisia vaatteeni pääpiirteittäin ovat. Olen tietoisesti alkanut suosimaan yksiväristä ja merkitöntä pukeutumista, jossa kaikki sopii kaikkien kanssa yhteen enkä ole minkään vaatefirman kävelevä mainostaulu. Vaatteeni pysyvät yleensä myös pitkään käytössä ja ostan uusia vain tarpeeseen. Vaatteeni ovat yleensä myös puhtaat ja ehjät, eli reikäinen vaate päätyy kyllä välittömästi tiskirätiksi.- tämänkötakiasinkku
Vaikea sanoa tarkkaa summaa, että mitä menee vaatteisiin, sillä välillä tulee kalliita hankintoja, joita kuitenkin käytän monta vuotta esim. viime talvena ostin alen loppurysäyksestä GoreTex-ulkoilutakin. Takki taisi olla 70 tai 75 % alennuksessa ja maksoin siitä alennusten jälkeen 100 euroa. Erittäin hyvä takki, jota käytän varmasti lähemmäs 10 vuotta.
Farkkuja saa kirppikseltä 10 eurolla, toppeja eurolla, t-paitoja ja tunikoita 5 eurolla, huiveja 1 eurolla jne. Kenkiä harvemmin löydän kirppikseltä, mutta taas toisaalta esimerkiksi 100-150 euron kotimaiset talvikengät kestää helposti 5-10 vuotta.
Oleellisempaa on ehkä se, että ei osta vaatteita niin valtavia määriä. Ei kenkiä, takkeja ja farkkuja tarvitse olla kymmeniä. Kenkiä on lenkkarit, kumisaappaat, talvinilkkurit, talvisaappaat, kahdet kävelykengät, korkkarit juhliin, sandaalit, työkengät. Jos kirppikseltä löytää, niin voi ostaa edullisesti esim. toiset sandaalit.
Asukokonaisuutta en ole koskaan ostanut kerralla. - scrg
Mikä on asukokonaisuus?
Se että puvun takin ja housujen päällys on samaa kangasta? Eikö ne ole aina?
Ostan vähän vaatteita ja käytän niihin vähän rahaa. Olen aina saman kokoinen, niin hyvälaatuiset vaatteet käy vuosikausia.- aikuisten.oikein
Asukokonaisuus on, ylläsi olevat kaikki vaatteet!
Siis kun alastomasta itsestäsi vaatetat itsesi niin että voit lähteä vaikka torikahveille tai isoäidin syntymäpäiville, tanssiravintolaan.
Ei asukokonaisuuden tarvitse olla puku. Voi olla vaikka: boxerit, sukat, farkut,
T-paita, puuvillaneule, tennistossut ja lippis. - scrg
aikuisten.oikein kirjoitti:
Asukokonaisuus on, ylläsi olevat kaikki vaatteet!
Siis kun alastomasta itsestäsi vaatetat itsesi niin että voit lähteä vaikka torikahveille tai isoäidin syntymäpäiville, tanssiravintolaan.
Ei asukokonaisuuden tarvitse olla puku. Voi olla vaikka: boxerit, sukat, farkut,
T-paita, puuvillaneule, tennistossut ja lippis.Niin mutta ei kaupoissa myydä asukokonaisuuksia, vaan sukkia, housuja, pipoja ja niin edelleen.
Jos minulla on ennestään 5 vyötä, 10 housut ja 20 paitaa, minulla on jo 1000 asukokonaisuutta. Jos ostan kaupasta "asukokonaisuuden", eli vyön, housut ja paidan siinä on kaupan näkökulmasta 1 asukokonaisuus, mutta minulla on ostosten jälkeen 6 vyötä, 11 housut ja 21 paitaa eli 1386 asukokonaisuutta. Ostin siis kerralla 386 uutta asukokonaisuutta ja vaikka jättäisin käyttämättä parikymmentä hölmöintä yhdistelmää on kerralla ostettu asukokonaisuus vuoden jokaiselle päivälle.
Mutta ostaako joku siis oikeasti kaupasta vaatteita ajatellen, että tässä on asukokonaisuus ja sitä asukokonaisuutta sitten käytetään pakettina? Aika tylsää.
Bonuspähkinä: Jos vyö maksaa 30€, paita 50€, housut 60€, solmio 60€ ja lippalakki 100€ niin paljonko pipo silloin maksaa? - aikuisten.oikeesti
scrg kirjoitti:
Niin mutta ei kaupoissa myydä asukokonaisuuksia, vaan sukkia, housuja, pipoja ja niin edelleen.
Jos minulla on ennestään 5 vyötä, 10 housut ja 20 paitaa, minulla on jo 1000 asukokonaisuutta. Jos ostan kaupasta "asukokonaisuuden", eli vyön, housut ja paidan siinä on kaupan näkökulmasta 1 asukokonaisuus, mutta minulla on ostosten jälkeen 6 vyötä, 11 housut ja 21 paitaa eli 1386 asukokonaisuutta. Ostin siis kerralla 386 uutta asukokonaisuutta ja vaikka jättäisin käyttämättä parikymmentä hölmöintä yhdistelmää on kerralla ostettu asukokonaisuus vuoden jokaiselle päivälle.
Mutta ostaako joku siis oikeasti kaupasta vaatteita ajatellen, että tässä on asukokonaisuus ja sitä asukokonaisuutta sitten käytetään pakettina? Aika tylsää.
Bonuspähkinä: Jos vyö maksaa 30€, paita 50€, housut 60€, solmio 60€ ja lippalakki 100€ niin paljonko pipo silloin maksaa?*
Ja heko,heko! nyt ei aritmetiikka nappaa...pitää joutua takaisin töihin.
Kyllähän sen asukokonaisuuden pystyy ostamaan jostain suuresta liikkeestä, Turussa esim. Wiklundilta tai Stockmannilta. Harva kyllä ostaa... muuta kuin täydentääkseen niitä vaihtoehtojaan. Naisilla kyllä on ostohysteria Stockan HulluillaPäivillä, siellä sais myytyä varmaan vaikka vanhan pressun,päiväpeitteenä.
Mä inhoan ruuhkia, enkä käy niillä koskaan sen vuoksi!
Festareilla inhoan juuri niitä hitonmoisia ihmismassoja, ruuhkaa ihan joka paikassa. Tunnen oloni jotenkin ahdistuneeksi niissä suurissa ruuhkissa, vaikka musiikki taas kiehtoo.
Moikka! - tällaista_PK-seudulla
scrg kirjoitti:
Niin mutta ei kaupoissa myydä asukokonaisuuksia, vaan sukkia, housuja, pipoja ja niin edelleen.
Bonuspähkinä: Jos vyö maksaa 30€, paita 50€, housut 60€, solmio 60€ ja lippalakki 100€ niin paljonko pipo silloin maksaa?Asukokonaisuuksia ei useinkaan osteta, mutta kyllä olen itsekin ostanut muutaman sellaisen - siis puvun lisäksi. Esim. kenkien kanssa pitää olla saman värinen vyö, pitää ostaa housut jotka sopivat niiden kanssa ja housuihin sopiva paita. Yksi asukokonaisuus löytyy mihin kuuluu myös liivi jolloin housujen ja liivin värin pitää mätsätä. Tässä on yksi asukokonaisuus ja jotkut vaatekaupat jopa tarjoavat tällaisia palveluja joissa etsitään sopiva asukokonaisuus. Jopa Jack & Jones tarjoaa sellaisia ilmaiseksi nykyään.
- ihmetteliä
scrg kirjoitti:
Bonuspähkinä: Jos vyö maksaa 30€, paita 50€, housut 60€, solmio 60€ ja lippalakki 100€ niin paljonko pipo silloin maksaa?Miten sait sanan "asperger" lyhennettyä mutoon "scrg"?
- scrg
ihmetteliä kirjoitti:
Miten sait sanan "asperger" lyhennettyä mutoon "scrg"?
Sikäli mikäli olen ymmärtänyt mikä on Asperger, niin kyseessä on ehkä pakkomielteinen ihminen jolla on ainakin vaikeuksia havaita muiden tunteita. Miksi luulet että haluaisin lyhentää sanan Asperger?
- scrg
tällaista_PK-seudulla kirjoitti:
Asukokonaisuuksia ei useinkaan osteta, mutta kyllä olen itsekin ostanut muutaman sellaisen - siis puvun lisäksi. Esim. kenkien kanssa pitää olla saman värinen vyö, pitää ostaa housut jotka sopivat niiden kanssa ja housuihin sopiva paita. Yksi asukokonaisuus löytyy mihin kuuluu myös liivi jolloin housujen ja liivin värin pitää mätsätä. Tässä on yksi asukokonaisuus ja jotkut vaatekaupat jopa tarjoavat tällaisia palveluja joissa etsitään sopiva asukokonaisuus. Jopa Jack & Jones tarjoaa sellaisia ilmaiseksi nykyään.
Niin joo. PK-seutu selittänee asian. Meillä maalla kaikki miesten kengät ja vyöt on aina mustia. Sitä yhtä ja samaa sävyä. Housut on mustia, sinisiä tai jos oikein riehakkaiksi ruvetaan niin iloisen harmaita. Paidoissa käytetään lisäksi valkoista väriä. Urheiluvermeissä sitten saa olla kaikkea muuta (ei nyt sentään pinkkiä) mutta etenkin sitä mitä paikallinen urheiluseura käyttää. Ruutu ja raita on ainoat luvalliset kuviot ja niitä on lupa olla hennosti paidassa ja suuremmalla kontrastilla solmiossa. Sukatkin on mustia paitsi lenkkareissa saa käyttää myös valkoisia. Ei tuossa paletissa ole markkinarakoa sille, että jollekin kauppiaalle maksettaisiin siitä että se valikoi asiakkaalle vaatteet.
- 17plus3
Meillä on muodissa myös maastokuvio.
- scrg
17plus3 kirjoitti:
Meillä on muodissa myös maastokuvio.
Maastokuvio käy aina varma valinta, jos haluaa olla huomaamaton. Toimii jopa metsässäkin, kun vaan muistaa heittää leijonakorun piiloon.
- aikusten.oikein
scrg kirjoitti:
Sikäli mikäli olen ymmärtänyt mikä on Asperger, niin kyseessä on ehkä pakkomielteinen ihminen jolla on ainakin vaikeuksia havaita muiden tunteita. Miksi luulet että haluaisin lyhentää sanan Asperger?
Jos näitä mielikuvia on jollain toisella, on mullakin omani,mutt jotain ihan muuta.
Ensimmäisen kerran kun vilkaisin nikkeäs, luin sen nimeks Sergei.
Mulla se menee dysleksian piikkiin, lukihäiriö yks mun riesoistani.
- 10plus6
Helposti 4000 euroa vuodessa. 2-3 pukua, 3-5 kauluspaitaa, neule, farkut tai muut housut, muutama päällystakki, parit kengät ja sitten tietty kaikki kulutusvaatteet.
Tähtään kyllä suurimmat hankinnat alennustuotteisiin mutta kyllä sitä menee niin että pahaa tekee välillä. - kiltti-ja-kunnollinen
Jotain 800 euroa vuodessa kai. Viimeksi ostin pari hupparia jotka makso sata euroo
- jännämiesss
jotain 100e vuodesa ehkä. naiset silti tykkää vaikka ois millaset ryysyt päälä
Veikkaisin siinä satasen pintaan tai vähän yli, noin keskimäärin. Kirpputoreilla on nykyään myynnissä valtavasti naisten vaatteita. Alusvaatteisiin tosin vedän rajan. Sukista en pullita mitään: käytän villasukkia lähes ympäri vuoden ja elän tältä osin lähes täysin sukulaistätien lahjoituksilla. :D
Ongelmaksi muodostuu vähäinen kaappitila. Kun halvalla saa niin on pakko ostaa eikä vanhojakaan voi heittää pois kun niitä voi vielä ihan hyvin käyttää ja jos joku nappi vähän irtoaa tai sauma ratkeaa niin ihan hyvin sen voi vielä ommella ja aargh.- atännä
Tarpeen mukaan tulee ostettua, joinakin vuosina vähemmän ja toisina enemmän. Pyrin ostamaan laatua, joten silloin kun tarvitsen jotain ja löydän sen minkä haluan, maksan siitä myös mielelläni. Aika paljonkin toisinaan. Kenkiin voin laittaa helposti parisataa euroa, hyvään takkiin enemmän. On minulla edullisiakin vaatteita, mutta kenkien suhteen olen vähän friikki, niiden on oltava hyvät. "Ihan kiva"- ja pintamuotivaatteita en osta lainkaan, eli en käy alennusmyynneissä kuin poikkeustapauksissa. Laadukkaat vaatteet kestävät hyvinä vuosikaudet. Minulla on toistakymmentä vuotta sitten hankittuja vaatteita, jotka toimivat edelleenkin.
Teen myös itse, tuunailen ja korjailen vanhaa.
En ole koskaan laskenut, paljonko minulla menee rahaa vaatteisiin. Viime vuosina olen ostanut enemmän treenivaatteita ja -kenkiä kuin siviilivaatteita. Hyvistä urheilukengistä saa maksaa reippasti yli 100 euroa, ja niitäkin on eri tarkoituksiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262183Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621051