Mikä hyvä ehkäisy?

turhautunut.85

otatin pari päivää sitten pois hormonikierukan, koska se aiheutti minulle niin pahoja rintojen särkyjä. Kuparikierukkaa kokeilin ensimmäisen lapsen jälkeen ja vuosin kuin mikäkin seula. Minipillereistä tuli jatkuvaa tiputtelua, e-pillereistä limakalvot kuivui ja tuli kuivuusongelmia, tulehduksia yms. E-rengas toimi hyvin ennen lasten tekoa, mutta nyt sekin on sitten kuulemma pannassa kun sairastan aurallista migreeniä! Kuinka ehdoton on toi kielto migreenin ja e-renkaan kanssa? Minulla on migreeni ollut jo lapsuudesta saakka. Ennen ei vissiin oltu niin tarkkoja. Onko kondomi ainut ratkaisu? Se meillä käytännössä on sama kun antaisi luvan tulla lisää lapsia . Sen varaan vaan en uskalla jättää. Ideoita? Vielä en ole varma etteikö yksi lapsi voitais tehdä, mutta ei vuosiin...

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4656

      Et olisi missään nimessä saanut käyttää yhdistelmäpillereitäkään (joita ilmeisesti tarkoitat e-pillereillä). Aurallinen migreeni ja estrogeeniä sisältävät ehkäsyvälineet ovat mahdollisesti hengenvaarallinen yhdistelmä, joten kyllä, myös ehkäisyrengas on poissuljettu vaihtoehto. Kohdallasi on tehty aika kummallisia virheitä, jos sinulle on lääkäri kirjoitellut reseptejä lääkkeisiin, joita et saisi käyttää.

      Kondomi, kierukka, minipillerit, ehkäisytietokone/varmat päivät, ehkäisyimplantaatti, ehkäisyruiske... siinäpä ne vaihtoehdot ovat, jos ei sterilisaatiota halua. Suositella ei voi mitään, koska kuten olet käytännössä huomannut, niin sinulle ei välttämättä sovikaan se, mitä joku muu pitäisi hyvänä. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

    • Hormoonihirviö

      Heippa,

      Täällä painitaan samojen asioiden kanssa. Hormooniherkkä vielä on, mutta haluaisin siitä eroon. Ei sovi minulle lainkaan enkä haluaisi mitään hormonaalisia ehkäisyä, kun kaikista tulee niin voimakkaita oireita :(
      Mies ei haluaisi kondomia käyttää,mutta toki ymmärtää myös sen, että vaihtoehdot alkaa olla aika vähissä.
      Sen verran nuoriakin vielä ollaan, ettei nyt piuhoja vielä haluaisi katkoa. Lapsia meillä on kaksi, mutta en kyllä nyt vielä ainakaan lisää haluaisi.
      Lady compia katselin, aika arvokas vehje on kyllä, mutta pitkässä aikajuoksussa hintansa toki hankkii takaisin.

      Mitä kokemuksia ihmisillä on pessaarista?

      • groupou

        Pessaarista ei ole henk.koht. kokemusta. Niitä ei enää nykyisellään saa edes Suomesta. Ehkäisytehoa ei käsittääkseni pidetty tarpeeksi hyvänä, jotta ko. menetelmää kannattaisi markkinoida. Tai lähinnä tuon kapineen kanssa on liian helppoa tehdä käyttäjävirheitä ja sen kanssa pitäisi joka tapauksessa käyttää lisänä esim. ehkäisyvaahtoa.


    • hormoonihirviö

      Siis hormoonikierukka vielä on :D hormooniherkkäkin näköjään :D

    • Aurallinenmigreeni

      Aurallista migreeniä kärsivä ei saisi käyttää estrogeeniä sisältäviä ehkäisyvalmisteita kohonneen aivohalvausriskin vuoksi. Itse tämän kerran kysyin lääkäriltä.
      Tosin mullekin on aina laitettu valmisteihin resepti, joita en ois saanu käyttää. Ja mulla on ollu Yaz, Cerazette, Mini pill, Qlaira, laastari ja nyt on ollu yli vuoden Microluton, joka mulle käy.

      • groupou

        Tarkennetaan kuitenkin sen verran, että noista Cerazette, Mini-pill ja Microluton ovat minipillereitä, joiden käyttöä aurallinen migreeni ei estä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1128
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      47
      916
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      69
      897
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe