7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
10 Ja heidän mentyään huoneeseen opetuslapset taas kysyivät häneltä tätä asiaa.
11 Ja hän sanoi heille: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan.
12 Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin."
Huorin tekeminen
28
168
Vastaukset
- kysyy
Jos menee uudestaan naimisiin toisen kanssa, tekeekö huorin kerran vai jatkuvasti sen toisen kanssa? Jos taas eroaa, niin kait huorin teko loppuu?
- tarkennus
... ja Raamatun mukaan huorintekijän rangaistus on kuolema.
Tämä fakta "unohtuu" niin usein.- luetaankosanaa
Voi hyvää päivää sentään !
Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema, eli synti on kuolemaksi !
Teettekö te tuomarit syntiä ???
Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema,
Room. 5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Siis oletteko synnittömiä itse, te muitten tuomitsijat ???
Kyllä sitä muita ollaan tuomitsemassa sellaisista synneistä, joihin itse luullaan olevansa vapaita, te sokeat sokeain taluttajat jotka siivilöitte hyttysen ja nielette kamelin, olette ulkokultaisten fariseusten kaltaisia, jotka myös LUULIVAT itse olevansa vanhurskaita ja puhtaita !
24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta. - tulkitsi.viestisi
28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
niin näyt olevan, vihaa vihaa... - voi.siksi.tulkita
luetaankosanaa kirjoitti:
Voi hyvää päivää sentään !
Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema, eli synti on kuolemaksi !
Teettekö te tuomarit syntiä ???
Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema,
Room. 5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Siis oletteko synnittömiä itse, te muitten tuomitsijat ???
Kyllä sitä muita ollaan tuomitsemassa sellaisista synneistä, joihin itse luullaan olevansa vapaita, te sokeat sokeain taluttajat jotka siivilöitte hyttysen ja nielette kamelin, olette ulkokultaisten fariseusten kaltaisia, jotka myös LUULIVAT itse olevansa vanhurskaita ja puhtaita !
24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.kolahti "luetaankosanaa" oletko huorintekijä itse?
- luetaankosanaa
tulkitsi.viestisi kirjoitti:
28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
niin näyt olevan, vihaa vihaa...Ei vihaa, paitsi siksi, että te lyötte lyötyjä, ja siitä Herrakin vihastuisi !
Siis pahoinpidelty puoliso joka ei enää kestä sen jatkumista, teidän tulkintanne mukaan ei saisi erota !
Ja lisäksi teidän tulkintanne mukaan se jo kärsinyt ja pahoinpidelty puoliso, sen pitäisi lopun elämäänsä kärsiä rangaistusta siitä, että hänen puolisonsa häntä pahoinpiteli !
Siis te ymmärtämättömät laitatte tulkintanne kautta kärsineen "vankilaan" ykisnäisyyteen loppuiäkseen, siis kärsimään toisen puolison väärien tekojen vuoksi !
Näin sokeita te olette, mutta Herra ei varmasti yhdy teidän tulkintoihinne !
Minä en muuten itse elä huoruudessa, eli en puolusta väärin toimivia, vaan oikein toimivia teidän vääriltä tuomioiltanne !
Te olette juuri näitä, jotka ovat musertamassa ja ja sammuttamassa:
Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
Herra siis tuomitsee kunkin oikein, mutta te sokeat "kirjanoppineet", jotka ette mitään ymmärrä, tuomitsette syyttömiä, kuten Herra oikein sanoi:
Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Mutta teidän sydämen asenteenne on niin pahasti pielessä kun luette lakia muille, että ymmärtämättömyyttänne tuomitsette syyttömiä ja muutenkin jo rikottuja yhä hajoitatte !
Armoa riittää teille itsellenne kyllä, mutta muille sitä ei heru !
Katsokaa jatkossa, että kukaan ei jää osattomaksi Jumalan armosta teidän armottomuutenne ja kovuutenne vuoksi:
Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, " - opetusta.raamatusta
Ei vihaa, paitsi siksi, että te lyötte lyötyjä, ja siitä Herrakin vihastuisi !
Siis pahoinpidelty puoliso joka ei enää kestä sen jatkumista, teidän tulkintanne mukaan ei saisi erota !
Ja lisäksi teidän tulkintanne mukaan se jo kärsinyt ja pahoinpidelty puoliso, sen pitäisi lopun elämäänsä kärsiä rangaistusta siitä, että hänen puolisonsa häntä pahoinpiteli !
Siis te ymmärtämättömät laitatte tulkintanne kautta kärsineen "vankilaan" ykisnäisyyteen loppuiäkseen, siis kärsimään toisen puolison väärien tekojen vuoksi !
Näin sokeita te olette, mutta Herra ei varmasti yhdy teidän tulkintoihinne !
Minä en muuten itse elä huoruudessa, eli en puolusta väärin toimivia, vaan oikein toimivia teidän vääriltä tuomioiltanne !
Te olette juuri näitä, jotka ovat musertamassa ja ja sammuttamassa:
Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
Herra siis tuomitsee kunkin oikein, mutta te sokeat "kirjanoppineet", jotka ette mitään ymmärrä, tuomitsette syyttömiä, kuten Herra oikein sanoi:
Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Mutta teidän sydämen asenteenne on niin pahasti pielessä kun luette lakia muille, että ymmärtämättömyyttänne tuomitsette syyttömiä ja muutenkin jo rikottuja yhä hajoitatte !
Armoa riittää teille itsellenne kyllä, mutta muille sitä ei heru !
Katsokaa jatkossa, että kukaan ei jää osattomaksi Jumalan armosta teidän armottomuutenne ja kovuutenne vuoksi:
Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "Älä muuta raamatusta sanaa. Etkö luota raamattuun, niin että täytyy omia tulintoja keksiä? Jos avioero tapahtuu niin: TEKEE HUORIN JOS UUDESTAAN AVIOITUU!!!
Valehteliko Jeesus?????????????? - luetaankosanaa
opetusta.raamatusta kirjoitti:
Älä muuta raamatusta sanaa. Etkö luota raamattuun, niin että täytyy omia tulintoja keksiä? Jos avioero tapahtuu niin: TEKEE HUORIN JOS UUDESTAAN AVIOITUU!!!
Valehteliko Jeesus??????????????Ymmärrän kyllä, että sinua pelottaa !
Siis kun olet ihan itse rakentanut opin vain yhden ja ainoan Raamatunkohdan mukaan ja sitten alat pelätä, että oletkin tuomaroinnut väärin !
Yritän auttaa sinua !
Sumen laki on laki, ja sitä lakia sovelletaan aina tilanteen ja tapauksen mukaan, eikö totta ?
Jumalan Sana on kokonaisuus, eikä kukaan ihminen kykene toisen ihmisen tilannetta oikein arvioimaan, siihen kykenee vain Herra itse !
Siis jos ja kun olet itsesi nostanut Herran paikalle kaikki toiset ihmiset oikein tuomitsemaan, niin olet astunut liian isoihin saappaisiin !
Siis Herra yksin näkee jokaisen tapauksen oikein ja tuntee ja tietää jokaisen ihmisen oikein, ja siten vain Hän kykenee oikein tuomitsemaan kunkin, eli soveltamaan sitä lakia oikein !
Ihminen ei millään siihen pysty !
Mutta jos siis sinä luulet vähäisen Raamatun tuntekuksesi kautta ja avulla muka tietäväsi lain oikean tulkinnan jokaisen ihmisen kohdalla, niin pahasti olet eksynyt jumaluuteesi, eli olet korottanut ihan itse itsesi Jumalaksi tuomitsemaan lähimmäisesi oikein, vaikka et oikeasti kykene edes itseäsi oikein arvioimaan eli Herran mielen mukaan !
Korkealle olet siis itse itsesi korottanut, ja ymmärrän toki, että nyt hirvittää jo ! - raamattua.opitaan
Ymmärrän kyllä, että sinua pelottaa !
Siis kun olet ihan itse rakentanut opin vain yhden ja ainoan Raamatunkohdan mukaan ja sitten alat pelätä, että oletkin tuomaroinnut väärin !
Yritän auttaa sinua !
Sumen laki on laki, ja sitä lakia sovelletaan aina tilanteen ja tapauksen mukaan, eikö totta ?
Jumalan Sana on kokonaisuus, eikä kukaan ihminen kykene toisen ihmisen tilannetta oikein arvioimaan, siihen kykenee vain Herra itse !
Siis jos ja kun olet itsesi nostanut Herran paikalle kaikki toiset ihmiset oikein tuomitsemaan, niin olet astunut liian isoihin saappaisiin !
Siis Herra yksin näkee jokaisen tapauksen oikein ja tuntee ja tietää jokaisen ihmisen oikein, ja siten vain Hän kykenee oikein tuomitsemaan kunkin, eli soveltamaan sitä lakia oikein !
Ihminen ei millään siihen pysty !
Mutta jos siis sinä luulet vähäisen Raamatun tuntekuksesi kautta ja avulla muka tietäväsi lain oikean tulkinnan jokaisen ihmisen kohdalla, niin pahasti olet eksynyt jumaluuteesi, eli olet korottanut ihan itse itsesi Jumalaksi tuomitsemaan lähimmäisesi oikein, vaikka et oikeasti kykene edes itseäsi oikein arvioimaan eli Herran mielen mukaan !
Korkealle olet siis itse itsesi korottanut, ja ymmärrän toki, että nyt hirvittää jo !Raamattu otetaan todesta eikä väännetä sanaa. sellaisia te napasi.ympärillä, eenokki ja niin moni.
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. raamattua.opitaan kirjoitti:
Raamattu otetaan todesta eikä väännetä sanaa. sellaisia te napasi.ympärillä, eenokki ja niin moni.
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.Mie olen kyllä aina valmis huorintekoon, ihan vaan tiedoksi palstan naisille. Yritän tehdä mahdollisimman paljon syntiä, mutta vahingoittaa mahdollisimman vähän muita ihmisiä, joten huorinteko, se kun tuottaa mielihyvää kaikille(!) osapuolille on ehdoton ykkösvalintani.
Noh, ekä mä olen valmis vahingoittamaan kuntien ja valtion virkamiehiä, joiden ei kannata jäihin pudotessaan huutaa minua apuun.- luetaankosanaa
raamattua.opitaan kirjoitti:
Raamattu otetaan todesta eikä väännetä sanaa. sellaisia te napasi.ympärillä, eenokki ja niin moni.
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.Tuohan on juuri teidän ongelmanne, eli otatte vain yhden raamatunpaikan ja sen kautta teette opin !
Siis te ette selvitä laajemmin Jumalan tahtoa Raamatusta ja ette näköjään tunne Jumalaa ja Hänen luonnettaan, vaan te siis ensimmäisinä olisitte kivittämässä huorintehnyttä naista, kuten fariseukset ja kirjanoppineet olivat tekemässä, ennenkin Herra siihen puuttui !
3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
Siis te fariseukset ja "kirjanoppineet" ette tunne Herraa, ja siksi olette raakoja ja tuomitsemassa rajusti ja väärin jopa syyttömiä !
Oletko sinä raamattua.opitaan sitä mieltä oikeasti kuten opetat, että vaikka mies pahoinpitelisi vaimoaan toistuvasti, ei tämä saa aivioeroa ottaa ???
Jos se pahoinpidelty eli syytön ja kärsinyt sitten haluaisi uudelleen avioitua ja se tapahtuisi Herrassa, niin sinäkö sen kieltäisit oppisi kautta ???
Siis raamatussa lukee, että kukin kärsii omien syntiensä vuoksi !
Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Mutta sinä siis pisyäisit oppisi kautta sen syyttömän ja pahoinpidellyn ja kärsineen naisen kärsimään miehensä syntien vuoksi !
Sinä oppisi kautta siis tuomitisit sen naisen loppu elämäkseen pahoinpideltäväksi jo lähtökohtaisesti !
Tälläinenkö rakastava Jumala ja Isä sinulla on ???
Onko Jumalakuvasi ihan kunnossa ???
Minulla on oikeudenmukainen Jumala, mutta sinulla on näemmä toisin !
Mene nyt vihdoin itseesi ja mieti näitä oppisi käytännön sovelluksia ja mieti mitä oikein opetat ja mitä varmaksi väität ! - raamattua.opitaan
Tuohan on juuri teidän ongelmanne, eli otatte vain yhden raamatunpaikan ja sen kautta teette opin !
Siis te ette selvitä laajemmin Jumalan tahtoa Raamatusta ja ette näköjään tunne Jumalaa ja Hänen luonnettaan, vaan te siis ensimmäisinä olisitte kivittämässä huorintehnyttä naista, kuten fariseukset ja kirjanoppineet olivat tekemässä, ennenkin Herra siihen puuttui !
3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
Siis te fariseukset ja "kirjanoppineet" ette tunne Herraa, ja siksi olette raakoja ja tuomitsemassa rajusti ja väärin jopa syyttömiä !
Oletko sinä raamattua.opitaan sitä mieltä oikeasti kuten opetat, että vaikka mies pahoinpitelisi vaimoaan toistuvasti, ei tämä saa aivioeroa ottaa ???
Jos se pahoinpidelty eli syytön ja kärsinyt sitten haluaisi uudelleen avioitua ja se tapahtuisi Herrassa, niin sinäkö sen kieltäisit oppisi kautta ???
Siis raamatussa lukee, että kukin kärsii omien syntiensä vuoksi !
Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Mutta sinä siis pisyäisit oppisi kautta sen syyttömän ja pahoinpidellyn ja kärsineen naisen kärsimään miehensä syntien vuoksi !
Sinä oppisi kautta siis tuomitisit sen naisen loppu elämäkseen pahoinpideltäväksi jo lähtökohtaisesti !
Tälläinenkö rakastava Jumala ja Isä sinulla on ???
Onko Jumalakuvasi ihan kunnossa ???
Minulla on oikeudenmukainen Jumala, mutta sinulla on näemmä toisin !
Mene nyt vihdoin itseesi ja mieti näitä oppisi käytännön sovelluksia ja mieti mitä oikein opetat ja mitä varmaksi väität !Ei kukaan ole väittänyt että raamatun mukaisesti eletään, ei kukaan pysty siihen. Mutta jos raamatussa on opetus ei siitä voi yhtään tavua vesittää. Vaan opetettava mitä siellä käsketään opettaa ja sanalleen. SYNTIÄ EI VOI HYVÄSYÄ RRAMATTUA MUOKKAAMALLA! Raamattuun ei lisätä mitään eikä pois oteta mitään, vaikka kuinka mieli tekisi. Keskustelu on LOPPO.
- luetaankosanaa
raamattua.opitaan kirjoitti:
Ei kukaan ole väittänyt että raamatun mukaisesti eletään, ei kukaan pysty siihen. Mutta jos raamatussa on opetus ei siitä voi yhtään tavua vesittää. Vaan opetettava mitä siellä käsketään opettaa ja sanalleen. SYNTIÄ EI VOI HYVÄSYÄ RRAMATTUA MUOKKAAMALLA! Raamattuun ei lisätä mitään eikä pois oteta mitään, vaikka kuinka mieli tekisi. Keskustelu on LOPPO.
Yritä nyt vastata kysymyksiini äläkä pakene paikalta, kun menee vaikeaksi !
Olet kova poika lukemaan lakia, mutta ensin sinun olisi hyvä tuntea lain säätäjä ja sen kautta voit vasta ymmärtää Hänen Sanansa oikein !
Mutta sinä et näytä tuntevan Herraa etkä Isää, joten sinulla on samankaltainen käsitys Jumalasta kuin yhden leiviskän palvelijalla:
24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
Mutta älä nyt pakene, vaan vastaa reilusti minulle, että noinko sinun Jumalasi ja taivaallinen Isäsi siis ihmisiä tuomitsee, kuten oppisi mukaan tulkinta menisi ??? - raamattu.opitaan
Yritä nyt vastata kysymyksiini äläkä pakene paikalta, kun menee vaikeaksi !
Olet kova poika lukemaan lakia, mutta ensin sinun olisi hyvä tuntea lain säätäjä ja sen kautta voit vasta ymmärtää Hänen Sanansa oikein !
Mutta sinä et näytä tuntevan Herraa etkä Isää, joten sinulla on samankaltainen käsitys Jumalasta kuin yhden leiviskän palvelijalla:
24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
Mutta älä nyt pakene, vaan vastaa reilusti minulle, että noinko sinun Jumalasi ja taivaallinen Isäsi siis ihmisiä tuomitsee, kuten oppisi mukaan tulkinta menisi ???Tuomitsija "luetaanko sanaa.
En ole kirjoittanut Jumalan tuomioista mitään, vaan mitä raamatussa lukee. Sinuakaan en tuomitse mutta kuten minäkin/sinäkin EMME PYSTY ELÄMÄÄN RAAMATUN OPETUSTEN MUKAISESTI . VIELÄ! Raamatun mukaisesti enmme pysty elämään. Mutta on hyväksyttävä kaikki mitä raamatussa on kirjoitettu sellaisenaan, eikä mielensä mukaiseksi raamattua väännellä. NYT KESKUSTELULLE PISTE. - luetaankosanaa
raamattu.opitaan kirjoitti:
Tuomitsija "luetaanko sanaa.
En ole kirjoittanut Jumalan tuomioista mitään, vaan mitä raamatussa lukee. Sinuakaan en tuomitse mutta kuten minäkin/sinäkin EMME PYSTY ELÄMÄÄN RAAMATUN OPETUSTEN MUKAISESTI . VIELÄ! Raamatun mukaisesti enmme pysty elämään. Mutta on hyväksyttävä kaikki mitä raamatussa on kirjoitettu sellaisenaan, eikä mielensä mukaiseksi raamattua väännellä. NYT KESKUSTELULLE PISTE.Voi voi kun sinun on vaikeaa hyväksyä sitä perusasiaa, jota ei voi ohittaa. että raamatun tulkinta on aina tulkintaa, sillä miksi olisi sadoittain ja tuhensittain eri oppeja samoista asioista ?
Siis jokainen kuppikunta väittää omaa tulkintaansa siksi ainoaksi oikeaksi, ja jokainen siis väittää vain lukevansa niin kuin Sanassa sanotaan, mutta kuitenkin on siis tuhansittain erilaisia oikeita oppeja !
Sinulla on tämä sama asenne, eli puoluehenkisyys, eli minä/me olemme oikeassa, muut te erimieltä olevat olette väärässä !
Kuten jo sanoin, niin suomen lakia tulkitaan myös aina ja tapauskohtaisesti, siis painotan tapauskohtaisesti, ja tuomari siis aina etsii siihen tapaukseen oikean tuomion, samoin Herra joka näkee kaiken ja tietää kaiken ja kaikki asioihin vaikuttavat asiat ja asianhaarat, antaa tuomionsa oikein !
Mutta sinä niputat tuomaroinnillasi kaikki samaan nippuun ja halki poikki ja pinoon, kuten fariseukset ja kirjanoppineetkin tekivät !
Mutta lisäksi sinä unohdat Jumalan armon, eli Herra on antanut sinulle kaikki syntisi anteeksi ja tulevatkin syntisi kuuluvat armon piiriin, niin että ne tunnustamalla ja katumalla saat armon osallesi, mutta vaikka sinä siis olet saanut valtavan isot velkasi ja syntisi anteeksi, niin muille sinulta ei armoa heru, eli olet kuin tämä seuraava mies joka laitatutti toisen vankilaan, sillä samoinhan sinäkin laitat vankilaan ja vieläpä syyttömän !
23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
Mieti tarkkaan tuota, eli oletko sinä itse juuri tuo paha palvelija ???
- weul
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.- naulankantaan
Koiriakin löytyy foorumilta.
- Onnäin
Saarnaaja Peter Youngren on avionrikkoja ainakin pariin otteeseen.
- Eenokki
naulankantaan kirjoitti:
Koiriakin löytyy foorumilta.
Kyllä nimittäin tyhmiä lahko koiria.
- DoctorT
Huorin voi tehdä vain parisuhteessa.
Avioerosta Jeesukselta kyselivät kirjanoppineet ja fariseukset,joille Jeesus vastasi heidän viitekehykseensä, Lain alle!
Uusiliitto Jeesuksessa ei sisällä niitä ohjeita enää, eikä ne ole sovellettavissa tänään. Jeesus on Lain täyttymys ja Hänessä meillä Uudenliiton ihmisillä on mahdollisuus epäonnistua, erehtyä ja langeta, ilman Rangaistusta.
Te,jotka siteeraatte Moosekselle annettua laki, tulkitkaa sitä myös kaikkeen muuhunkin kuin avioeroon ja -liittoon!- 1390
Jumalan Sana puhuu täysin vastoin, sinun sanaasi.
Miten sinä voisit neuvoa muita, kun itse teet huoruutta. Penseä kristitty neuvoo muita elämään, mutta itselleen on eri selityksin synnin sallinut.
Miten sinä voisit neuvoa elämän Tielle, kun itse olet läpeensä täynnä kaikkea vilppiä?
"JOKAINEN, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."
Jeesus nimenomaan tarkoitti jokaista joka katsoo himoiten!
"ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa
HIMOINEEN ja HALUINEEN."
"Jeesus on Lain täyttymys"
Jeesus Kristus ei todellakaan täyttänyt lakia, jotta sinä voisit huoleti tehdä syntiä. Jeesus Kristus täytti lain noudattamalla kaksois käskyä kuuliaisesti loppuun asti, sillä joka ne pitää täyttää lain ja sitä ei tuomita. Jeesuksen Kristuksen Pyhä Henki, jonka voimasta Hän vaelsi kuuliaisesti loppuun asti on lahjoitettu niille jotka ovat kääntyneet pois synneistään ja vastaan ottaneet sovituksen ja näin Kristuksen Pyhä Henki käy niissä jotka Hänessä pysyvät, sen samaisen ristintien.
Sanot: "Hänessä meillä Uudenliiton ihmisillä on mahdollisuus epäonnistua, erehtyä ja langeta, ilman Rangaistusta."
Jumalan Sana sanoo:
"Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja
henkilöön ei katsota."
Tee todellinen parannus ja usko Evankeliumi, sillä sinä et vaella kapealla Tiellä.
- DoctorT
Ovatko himosi ja halusi Ristillä pysyneet??
- 1390
Jos ei olisi, en olisi Kristuksen seuraaja.
"hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."
Se on päivittäin itsensä kieltämistä ja elämistä Herralle.
Mitenkö se on mahdollista? Hylkäämällä kaiken mikä saastuttaa ihmistä ja täyttämällä itsensä Jumalan Sanalla.
Kiusauksia tulee, mutta kun saa vaeltaa Hänen voimassaan niin askeleet ovat kevyet.
Mikä sitten saastuttaa ihmistä? Kaikki se mikä ei ole Jumalasta.
Anna Hänelle itsesi kokonaan, ei 50% tai 80% ei edes 99% vaan anna itsesi täysin 100% Hänelle ja huomaat miten ne lupaukset kantaa mitä Hän Sanassaan lupaa.
Muuta Tietä ei ole ihmiselle annettu, kuin ristintie. - luetaankosanaa
1390 kirjoitti:
Jos ei olisi, en olisi Kristuksen seuraaja.
"hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."
Se on päivittäin itsensä kieltämistä ja elämistä Herralle.
Mitenkö se on mahdollista? Hylkäämällä kaiken mikä saastuttaa ihmistä ja täyttämällä itsensä Jumalan Sanalla.
Kiusauksia tulee, mutta kun saa vaeltaa Hänen voimassaan niin askeleet ovat kevyet.
Mikä sitten saastuttaa ihmistä? Kaikki se mikä ei ole Jumalasta.
Anna Hänelle itsesi kokonaan, ei 50% tai 80% ei edes 99% vaan anna itsesi täysin 100% Hänelle ja huomaat miten ne lupaukset kantaa mitä Hän Sanassaan lupaa.
Muuta Tietä ei ole ihmiselle annettu, kuin ristintie.Mistä teitä 100% Jumalan tahdossa vaeltavia oikein sikiää ?
Oletko Mikko, vai joku hänen opetuslapsensa tai Mikon opin harhauttama vain ? - 1390
Mistä teitä 100% Jumalan tahdossa vaeltavia oikein sikiää ?
Oletko Mikko, vai joku hänen opetuslapsensa tai Mikon opin harhauttama vain ?Kun ihminen päivittäin ottaa ristinsä ja seuraa Herraa. Vaeltaa hän silloin 100% Jumalan tahdossa.
Minun oppini ei ole ihmiseltä, vaan Kaikkivaltiaalta Pyhältä Jumalalta.
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Roomalaisille 4.15
Minä olen armon alla, en lain. Se joka on lain kautta itselleen kuollut, on kuollut pois laista.
Ja minä elän, mutta en kuitenkaan enää minä vaan Kristus elää minussa.
- DoctorT
Se ,mikä tulee suusta ulos, sanoo UT, saastuttaa!
- 1390
Siitä suu puhuu mitä sydän on pullollaan.
"samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä."
Kielenkin Jumala kesyttää.
Ut sanoo myös, että tulee varjella itsensä ettei maailma saastuta ja myös miten Kristyn tulee erottautua maailmasta.
Jeesus Kristus on esikuva vaelluksesta, luuletko todella, että Hän olisi pelannut video pelejä, töllöttänyt tv:tä, elänyt itselleen, istunut siellä missä pilkkaajat istuva jne jne...
EI! Hän sanoi "ÄLKÄÄ MUKAUTUKO TÄMÄN MAAILMANAJAN MUKAAN"
Jeesus Kristus ei tullut palveltavaksi vaan palvelemaan. Miten Hän käytti aikansa? Olemalla Isän yhteydessä, palvelemalla, rukoilemalla ja Kirjoitusten äärellä.
Usko syntyy Sanan kuulemisesta.
Mikä myös saastuttaa ovat nämä aikamme tunnetut seurakunnat, jolla ei ole mitään tekemistä Jumalan seurakunnan kanssa.
Niistä tulee erottautua, ne juuri sitovat vasta uskoon tulleet syntiin ja juottavat kuolettavaa myrkkyä.
Sieltä sinäkin todennäköisesti olet itseesi imenyt tuon myrkyn, että voisit pysyä synneissäsi ja silti pelastua.
"Joka aamu armo uus" "Kristus on sovittanut vielä tekemättömät syntisikin"
Kuulostaako tutulta? Ehkä yleisimmät kommentit mitä nyky seurakunnissa käytetään.
Kumpikaan ei tähtää pyhyteen, vanhurskauteen ja täydellisyyteen, vaan molemmissa hyväksytään synti oman heikkouden tähden.
Totta on, että ihminen on heikko, mutta kiitos Herralle Jeesukselle Kristukselle on meille annettu mahdollisuus ottaa vastaan sovituksen kautta Hänen PYHÄ Henkensä!
Kuoleta siis oma heikkoutesi ja elä Hänen voimastaan uskoen Häneen koko sydämestäni, turvaten Häneen kaikessa, luottaen Häneen täysin vaikka koko muu maailma olisi sinua vastaan, Heittäytyen Hänen käsiinsä ja luottaen, että Hänen voimalliset kätensä kantaa!
Vapauteen Kristus meidät vapautti, ole vapaa!
- kallistamisentähden
"Rangaistuksen päivät tulevat, koston päivät tulevat, Israel saa tuntea sen. Hulluna on oleva profeetta, mieletönnä hengen mies sinun paljojen rikoksiesi ja paljon vainoamisen tähden."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847