Luopumuksen merkki

uskollisuuspalkitaan

Sunnuntain viettäminen on luopumuksen merkki ja sapatin pitäminen on "sinetti".
Adventtikirkko on lopunajan jäännösseurakunta.

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

      Adventtikirkon teologia täyttää kyllä lopun ajan seurakunnalle asetetut vaatimukset.
      Piiruakaan maailman synnin puolelle ei kirkon teologia hievahda koskaan tulevassakaan ajassa.
      Yksilöt ovat aina yksilöitä. Matt 13 ja nuotassa on monenlaista kalaa ja monenlaista viljaa pellossa.

      1863 rekisteröity kirkko ei pidä sisällään kaikkia taivaan ja uuden maan kansalaisia.
      Oman tietomääränsä valossa on Jumalalle pyhittyneitä uskossaan vilpittömiä erilaisissa Raamattua lukevissa piireissä Kristuksen -Jumalan omia. Luuk 12:47-48, Joh 10:16.
      Kauhoilla ja lusikoilla lipataan ja lapataan.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Exap

        "Adventtikirkon teologia täyttää kyllä lopun ajan seurakunnalle asetetut vaatimukset."
        Mitkä vaatimukset ? Laodikean seurakunnan pääsyvaatimuksetko (Ilm 3) ?
        "15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston."


      • Hep_


        http://adventtikirkko.fi/perusopinkohdat

        Lue itse.

        Kirkon teologia on tukevasti Kristus kalliolla. >>>>>>>>> Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14, Ef 2:8-9, Ilm 1:7-8, 14:6-13, Joh 3:16, Joh 14 luku on sis. tärkeiden arvojen funktioiden löytymispisteet.
        -Näillä jakeilla itse määrittelen kristinuskon perusarvot joissa on keskeiset elementit pyhityksen ja pelastuksen ehdoille.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hep_


        http://adventtikirkko.fi/perusopinkohdat

        Lue itse.

        Kirkon teologia on tukevasti Kristus kalliolla. >>>>>>>>> Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14, Ef 2:8-9, Ilm 1:7-8, 14:6-13, Joh 3:16, Joh 14 luku on sis. tärkeiden arvojen funktioiden löytymispisteet.
        -Näillä jakeilla itse määrittelen kristinuskon perusarvot joissa on keskeiset elementit pyhityksen ja pelastuksen ehdoille.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Jari, mikään muu kohta luettelemistasi ei puhu seurakunnan vaatimuksista - Siis: SEURAKUNNAN vaatimuksista - paitsi ehkä tuo Ilm 14:6-13.
        Joten kommentoin vain sitä, ja totean, että olemme tämän keskustelun käyneet aiemminkin, ja silloin JO tuli molemmin puolin selväksi että vain kolmannen enkelin sanoma on se mikä olisi ns. "adventtikirkon osuus" - aiemmat ovat julistettu jo annen A-kirkon syntyä.
        Näinollen, jäljelle jää siis ainoastaan jakeiden 9-13 sisältö, eli:
        "9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
        13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.""
        Ja kuten on yleisesti tunnettua, A-kirkko ei virallisen kantansa mukaan ole edes tunnistanut PETOA tai pedon kuvaa. Näin ollen, A-kirkko ei ole kolmannen enkelin sanoman julistaja.
        Summa summarum: et ole esittänyt yhtään lopun ajan SEURAKUNNAN tuntomerkkiä.


      • Hei!

        Ns. kolmen enkelin sanomissa viimeistä osuutta pyrkii kyllä koko kristikunta selittämään. Joka piirillä on omia petospekulaatioita.
        Maailmassa tapahtuu selvä vuohiin ja lampaisiin jako Ilm 17-18.

        Mutta on niin että adventtiliikkeessä ymmärretään Ilm 14:6-13 teologiaa. Sanoisin ettei Ilmestyskirjalle ole tyydyttäviä selittäjiä löytynyt kuin harvakseltaan.
        Adventtilikkeessä on selkeä käsitys uskon pyhyyden vaatimuksista, ja maailmaa uhkaavasta kirkkojen maallistumisesta.

        Vilpittömille uskoville Jumalan Henki avaa tarpeellista. Uskossa pelastumisen ehto ei ole kaiken tietäväisyyskään. Rakkaus on täydellisyyttä. Yksimielisyys yhteyttä Herrassa, ei että jokainen aina joka asiasta samaa mieltä.

        Ajattelin samoin kirjoittaessani ettei seurakunnan vaatimuksien ehtoja ollut kuitenkaan- mutta mainitsinkin että jakeissa on ne asiat joilla itse puen hengellisen kristinuskon tärkeät elementit- millä ne itse ilmaisen.

        Seurakunnan pyhyyden ja vaatimuksien ehtoja ja tuntomerkkejä sen sijaan ovat, esim. mm;
        - 1 Kor 3:11, Ef 1:22-23, 2:20, 3:10,21, 4:15-16, 5:27, 5:25-32, 1 Piet 2:4-6, Kol 1:24, Room 12:5, 1 Joh
        Ilm 19:7-9, 21:9-27, 1 Tim 3:15-16, Ilm 21:9, 1 Joh 2:15-17 niiden jakeiden metodit mitä kirjoitin; Ilm 14:12, Hebr 12:14, Ef 2:8-9, Joh 14 luku, Ilm 14:6-13, mm.

        Jeesus Kristus on seurakunnan perustaja ja kulmakivi. (1 Kor 3:11, Ef 1:22-23, 2:19-22, 1 Piet 2:4-6, Ef 4:15-16) Jeesus jakaa palvelutehtävät, (Ef 4:11) antoi henkensä seurakunnan puolesta ja pyhittää seurakunnan. (Ef 5:25-27, 1 Kor 6:11) Seurakunta nauttii Jumalan rakkaudesta, vaikka seurakuntaa saattaisisikin joskus häiritä ihmisten mukanaan tuoma vajavaisuus. Seurakunta on Kristuksen ruumis, ja Kristuksessa seurakunta pysyy koossa. (Ef 4:16, Kol 1:24, Room 12:5, 1 Kor 10:17, 12:12-27, Gal 3:28, Kol 3:11, 2 Piet 1:21) Kristitty osallistuu Jumalan kunnioittamisesta seurakunnassa. (Hebr 2:12) Ihminen erehtyy, ja myös siksi tarvitaan seurakuntaa, jonka katsantokannat perustuvat pidempiin ja tarkempiin arviointeihin. Seurakunta julistaa Jumalan viisautta ja kunniaa. (Ef 3:10,21))

        On kaikki syy pitää Jumalan seurakunta pyhänä (1 Kor 3:17) Seurakunta on Jumalan oma (Apt 20:28, Hebr 10:21, 1 Kor 3:9,16, 2 Kor 6:16, 1 Piet 5:2, Gal 6:16, 1 Kor 3:9, 1 Piet 2:5) Pyhä Henki virvoittaa seurakuntaa. (Apt 9:31, 2:47, 5:14, 11:24) Jumala arvostaa yhteistä rukouselämää. (Matt 18:19, Apt 15:28) Seurakuntaa ei tuonelan portit voita. (Matt 16:18, Jes 4:5) Seurakunta on Jumalalle niin mieluinen että seurakuntaa verrataan "morsiameen" ja "vaimoon." Jumala on antanut Jeesuksen todistajille profetoimisen Hengen. (Ilm 19:7-10, 21:9-27) Seurakunta on elävän Jumalan Pyhä kaupunki, (Ilm 21:2,10) uusi Jerusalem ja Siionin vuori. (Hebr 12:22-23, Gal 4:26) Seurakunta joutuu kokemaan myös vastustusta. (Apt 8:1, 1 Tess 2:14-16, Ilm 12:17)


        Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat jotakin muuta valtaa kuin Kristusta. (Ilm 13-14 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Henki tarkoittaa Jeesusta.

        Väärien opettajien tunnusmerkkejä; (1 Tim 4:1, 1 Joh 4:1, Apt 20:29-30, 2 Kor 11:1-15, Tiit 1:8-12, 1 Tim 6:3-8, 1:6-7, Gal 1:6-10, 2 Piet 2:1-3, Jer 2:8, 10:21, 50:6, 23:1, Jes 56:11, Hes 34:2, Sak 11:17)




        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • 1234567---
        Exap kirjoitti:

        Jari, mikään muu kohta luettelemistasi ei puhu seurakunnan vaatimuksista - Siis: SEURAKUNNAN vaatimuksista - paitsi ehkä tuo Ilm 14:6-13.
        Joten kommentoin vain sitä, ja totean, että olemme tämän keskustelun käyneet aiemminkin, ja silloin JO tuli molemmin puolin selväksi että vain kolmannen enkelin sanoma on se mikä olisi ns. "adventtikirkon osuus" - aiemmat ovat julistettu jo annen A-kirkon syntyä.
        Näinollen, jäljelle jää siis ainoastaan jakeiden 9-13 sisältö, eli:
        "9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
        13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.""
        Ja kuten on yleisesti tunnettua, A-kirkko ei virallisen kantansa mukaan ole edes tunnistanut PETOA tai pedon kuvaa. Näin ollen, A-kirkko ei ole kolmannen enkelin sanoman julistaja.
        Summa summarum: et ole esittänyt yhtään lopun ajan SEURAKUNNAN tuntomerkkiä.

        Viisaat ja ymmärtäväiset adventistit tunnistavat, sekä pedon, että pedonmerkin, joka on sunnuntai.


      • EtOsaaVastata
        1234567--- kirjoitti:

        Viisaat ja ymmärtäväiset adventistit tunnistavat, sekä pedon, että pedonmerkin, joka on sunnuntai.

        1234567--- on vaan niin perin huomiota herättävää, että tämä niin ylenpalttisesti kehumasi "viisaus ja ymmärrys" loppuu kuin seinään just sillä hetkellä, kun kysellään RAAMATULLISIA perusteluja noille väittämillesi! Niitä ei kuulu, ei näy... Ai miksikö? No kun niitä EI OLE. Siis raamatullisia ei ole - kaikki se, mitä tällä palstalla jaksat toistella "perusteluksi" on Martinus Lutherus ja 1700-luvun wanha wirsikirja. Ei riitä.


      • 1234567---
        EtOsaaVastata kirjoitti:

        1234567--- on vaan niin perin huomiota herättävää, että tämä niin ylenpalttisesti kehumasi "viisaus ja ymmärrys" loppuu kuin seinään just sillä hetkellä, kun kysellään RAAMATULLISIA perusteluja noille väittämillesi! Niitä ei kuulu, ei näy... Ai miksikö? No kun niitä EI OLE. Siis raamatullisia ei ole - kaikki se, mitä tällä palstalla jaksat toistella "perusteluksi" on Martinus Lutherus ja 1700-luvun wanha wirsikirja. Ei riitä.

        Ei auta pulinat. Tämä löytö tulee pitämään paikkansa 100%, että sunnuntai on pedonmerkki.


      • KeskustelutaitosiVajaa
        1234567--- kirjoitti:

        Ei auta pulinat. Tämä löytö tulee pitämään paikkansa 100%, että sunnuntai on pedonmerkki.

        Kun palstan kirjoittajat kyselevät raamatullisia perusteluja (raamatunkohtia) esittämillesi teorioille, niin kutsut sitä "pulinaksi". Millä sinun mielestäsi sitten uskovaisten pitäisi perustella, ellei Raamatulla? Onko sinulla, 1234567, käytössäsi jokin Raamattua korkeampi auktoriteetti? Muuten: MISTÄ sinä olet tämän "löydön" tehnyt, että sunnuntai on pedonmerkki eli 666?


      • pedonmerkkipäivä
        1234567--- kirjoitti:

        Ei auta pulinat. Tämä löytö tulee pitämään paikkansa 100%, että sunnuntai on pedonmerkki.

        Joo mä oon samaa mieltä ettei sunnuntaina saa ostaa eikä myydä.


      • pedonmerkkipäivä

        ...vai menikö sen niin että ilman sunnutaita ei saa ostaa eikä myydä. En vaan tiä miten sunnuntai otetaan käteen tai otsaan.


      • siinäsullevastaus

        otsa=ajatusmaailma
        käsi=teot


      • Ihankoniin
        1234567--- kirjoitti:

        Ei auta pulinat. Tämä löytö tulee pitämään paikkansa 100%, että sunnuntai on pedonmerkki.

        Onko yhtä 100% paikkansa pitävä kun ne teidän profeettanne Ellen Whiten neljä kertaa pieleen menneet Kristuksen paluupäivän ennustukset?


      • AdvHarhat
        pedonmerkkipäivä kirjoitti:

        ...vai menikö sen niin että ilman sunnutaita ei saa ostaa eikä myydä. En vaan tiä miten sunnuntai otetaan käteen tai otsaan.

        Joo just, nii se menee, ettei ilman sunnuntaita voi ostaa eikä myydä... Mitenkähän tuo käytännössä ja kun se sunnuntai sitten kuulemma on vielä 666 ja laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteenkin (vasenkätisille vasempaan käteen!)... On siinä leimaamista, kun päivää taotaan ohtaluuhun!

        Se raamatunpaikka vaan on vielä "viisaalta ja ymmärtäväiseltä" pahasti hukassa - niinpä: todellakin ja takuuvarmasti ja 100% hukassa... Mutta kun Raamattu tässä kohdin "pettää", niin lähdetäänkin sameisiin vesiin kalaan ja sieltähän nouseekin jos jonkinlaista adventismin hirmua esiin...


      • Ihankoniin kirjoitti:

        Onko yhtä 100% paikkansa pitävä kun ne teidän profeettanne Ellen Whiten neljä kertaa pieleen menneet Kristuksen paluupäivän ennustukset?

        Hei!

        Ellen GW ei ole laskeskellut koskaan II- adventin ajankohtaa. Matt 24:36.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • AdvHarhat kirjoitti:

        Joo just, nii se menee, ettei ilman sunnuntaita voi ostaa eikä myydä... Mitenkähän tuo käytännössä ja kun se sunnuntai sitten kuulemma on vielä 666 ja laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteenkin (vasenkätisille vasempaan käteen!)... On siinä leimaamista, kun päivää taotaan ohtaluuhun!

        Se raamatunpaikka vaan on vielä "viisaalta ja ymmärtäväiseltä" pahasti hukassa - niinpä: todellakin ja takuuvarmasti ja 100% hukassa... Mutta kun Raamattu tässä kohdin "pettää", niin lähdetäänkin sameisiin vesiin kalaan ja sieltähän nouseekin jos jonkinlaista adventismin hirmua esiin...

        Hei!

        Ilmestyskirjan 13 luvun petovallat tekevät jo vuosituhansia jatkunutta työtä Kristuksen ja Jumalan lain arvovallan syrjäyttämiseksi.
        "Ostaa ja myydä" (Ilm 13:17) merkitsee vertauskuvallisesti Jeesuksen arvovallan murentumista omantunnon asioissa kun maailman arvot johtavat poispäin Kristuksen pyhyyden ja rakkauden kauniista arvoista.
        "Ostaa ja myydä" on vertauskuvallinen ilmaisu ja tarkoittaa omantunnon asioiden ottamista käytäntöön maailmanvaltojen arvoina -omantunnon asioita rahatta ja hinnatta.
        Kyse ei ole kaupankäynnistä kirjaimellisesti suoritteen ja vastikkeen merkityksestä.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Mielenkiintoinenlinkki

      • Hep-

        Kyllä adventistit aivan kaiken tyynni kertovat. Pitää vaan mennä oikeiden henkilöiden puheille.
        Tämän lisäksi pitää vielä ymmärtää oikein mitä kerrotaan.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • No ainakin 1980-luvulla oli olemassa pieni kirjanen/vihko nimeltä Adventtiseurakunta ei ole Babylon ja muistelen siinä lukeneen, että tätä kirjaa ei saa näyttää ulkopuolisille?


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        No ainakin 1980-luvulla oli olemassa pieni kirjanen/vihko nimeltä Adventtiseurakunta ei ole Babylon ja muistelen siinä lukeneen, että tätä kirjaa ei saa näyttää ulkopuolisille?

        Hei!


        Ei ole salaista teologiaa olemassa. Salaista teologiaa ei ole ollut 1890 luvullakaan.
        Korkeintaan kyse on voinut olla Matt 7:6 merkityksestä, tai seurakunnan sisäisistä asioista. Aikansa tapahtumakulttuuri on 1890 lukua jos tuollainen kirja on totta.
        Keisarin aikakautena vainoharhaiset johtajat eivät suvainneet kansan kokoontumisia muussa kuin keisarin nimessä.

        Teologia sinänsä ei ole salaista koskaan ollut, mutta seurakunnan sisällä on ihmisten yksityisyyeen ja ryhmien toimintoihin liittyvää jotka eivät ole seurakunnan ulkopuolisille kuuluvia asioita. Seurakunnan toiminnassa ei ole kuitenkaan mitään ollut koskaan mikä ei kestäisi päivänvaloa kirkon toimintojen metodin merkityksessä.
        Salaseuroista ei siis ole kyse. Yksityishenkilöiden käyttämää rahaa esim. ei koskaan missään joku tilisiirtojen näkijä voi eikä saa paljastella, yms.
        Tilien loppusummat ovat tietenkin kontrollissa ja kirjanpidossa.

        Teologiasa ei ole mitään salaista,. Mutta esim. apostoli Johannes kirjoitti Patmoksen vankeudessa Ilmestyskirjan ja tekstien piti päästä vartijoiden ohi.
        Siksi Ilm teksti on vertauskuvalliseen asuun kirjoitettu ja Jumalan Henki on sen vilpittömille taidollisille paljastanut tarpeen mukaan.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • SelänTakanaToisin
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!


        Ei ole salaista teologiaa olemassa. Salaista teologiaa ei ole ollut 1890 luvullakaan.
        Korkeintaan kyse on voinut olla Matt 7:6 merkityksestä, tai seurakunnan sisäisistä asioista. Aikansa tapahtumakulttuuri on 1890 lukua jos tuollainen kirja on totta.
        Keisarin aikakautena vainoharhaiset johtajat eivät suvainneet kansan kokoontumisia muussa kuin keisarin nimessä.

        Teologia sinänsä ei ole salaista koskaan ollut, mutta seurakunnan sisällä on ihmisten yksityisyyeen ja ryhmien toimintoihin liittyvää jotka eivät ole seurakunnan ulkopuolisille kuuluvia asioita. Seurakunnan toiminnassa ei ole kuitenkaan mitään ollut koskaan mikä ei kestäisi päivänvaloa kirkon toimintojen metodin merkityksessä.
        Salaseuroista ei siis ole kyse. Yksityishenkilöiden käyttämää rahaa esim. ei koskaan missään joku tilisiirtojen näkijä voi eikä saa paljastella, yms.
        Tilien loppusummat ovat tietenkin kontrollissa ja kirjanpidossa.

        Teologiasa ei ole mitään salaista,. Mutta esim. apostoli Johannes kirjoitti Patmoksen vankeudessa Ilmestyskirjan ja tekstien piti päästä vartijoiden ohi.
        Siksi Ilm teksti on vertauskuvalliseen asuun kirjoitettu ja Jumalan Henki on sen vilpittömille taidollisille paljastanut tarpeen mukaan.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Voi kuule, Jari, olen niin monet monituiset kerrat kokenut adventistien suhteen seuraavanlaisen ilmiön: kun läsnä on ei-adventisteja, ollaan niin mielinkielin ja "yhteiskristillistä" ja muka toiset seurakunnat tasavertaisina hyväksyvää - mutta annas olla, kun adventistit ovat keskenään, niin silloinpa alkaa toisten seurakuntien tuomitseminen Babyloniksi ja noiden säälittävien toisiin seurakuntiin kuuluvien uskovien nimeäminen kadotukseen menijöiksi, "kun heillä ei ole sapattisinettiä". "Hys, hys, tuo/nuo ei(vät) ole adventisti/-teja, varokaa, mitä puhutte" - usein kohtaamani tilanne. Iljettävää kaksinaamaisuutta.


      • Advteologianilmiö
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Ilmestyskirjan 13 luvun petovallat tekevät jo vuosituhansia jatkunutta työtä Kristuksen ja Jumalan lain arvovallan syrjäyttämiseksi.
        "Ostaa ja myydä" (Ilm 13:17) merkitsee vertauskuvallisesti Jeesuksen arvovallan murentumista omantunnon asioissa kun maailman arvot johtavat poispäin Kristuksen pyhyyden ja rakkauden kauniista arvoista.
        "Ostaa ja myydä" on vertauskuvallinen ilmaisu ja tarkoittaa omantunnon asioiden ottamista käytäntöön maailmanvaltojen arvoina -omantunnon asioita rahatta ja hinnatta.
        Kyse ei ole kaupankäynnistä kirjaimellisesti suoritteen ja vastikkeen merkityksestä.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Mielenkiintoista, kuinka Raamattu yht'äkkiä onkin juuri niissä kohdin "vain vertauskuvallinen", joissa sitä ei sitten millään saa sovitettua (=väännettyä) adventismin muottiin.


      • Semmoisia.henkilöitä
        SelänTakanaToisin kirjoitti:

        Voi kuule, Jari, olen niin monet monituiset kerrat kokenut adventistien suhteen seuraavanlaisen ilmiön: kun läsnä on ei-adventisteja, ollaan niin mielinkielin ja "yhteiskristillistä" ja muka toiset seurakunnat tasavertaisina hyväksyvää - mutta annas olla, kun adventistit ovat keskenään, niin silloinpa alkaa toisten seurakuntien tuomitseminen Babyloniksi ja noiden säälittävien toisiin seurakuntiin kuuluvien uskovien nimeäminen kadotukseen menijöiksi, "kun heillä ei ole sapattisinettiä". "Hys, hys, tuo/nuo ei(vät) ole adventisti/-teja, varokaa, mitä puhutte" - usein kohtaamani tilanne. Iljettävää kaksinaamaisuutta.

        Olen kuullut tuon saman kuvailemasi ilmiön itsekin ja jopa erään adventistin suusta. Sellaisia henkilöitä jotka eivät uskalla päin naamaa sanoa mitä ajattelevat kutsutaan meillä päin selkärangattomiksi paskahousuiksi.


      • SelänTakanaToisin kirjoitti:

        Voi kuule, Jari, olen niin monet monituiset kerrat kokenut adventistien suhteen seuraavanlaisen ilmiön: kun läsnä on ei-adventisteja, ollaan niin mielinkielin ja "yhteiskristillistä" ja muka toiset seurakunnat tasavertaisina hyväksyvää - mutta annas olla, kun adventistit ovat keskenään, niin silloinpa alkaa toisten seurakuntien tuomitseminen Babyloniksi ja noiden säälittävien toisiin seurakuntiin kuuluvien uskovien nimeäminen kadotukseen menijöiksi, "kun heillä ei ole sapattisinettiä". "Hys, hys, tuo/nuo ei(vät) ole adventisti/-teja, varokaa, mitä puhutte" - usein kohtaamani tilanne. Iljettävää kaksinaamaisuutta.

        Hei!

        Älä sekoita yksilöiden juttuja mihinkään muuhun kuin yksiöiden jutuiksi. Nämä ovat jokainen oman tietona viisauden ja tyhmyydenkin varassa.
        Ihmiset rakastavat herjaamista ja parjaamista nykyisin. 2 Tim 3.

        Kyllä adventtilikkeen jäsenet usein uniohtavat tai eivät tiedä että jokaisella on omat omantunnon asiat joista vastaa Jumalan edessä -näkemyksestään mikä on oikein ja mikä väärin Jumalan edessä.
        Toinen persoona toisella piirissä pääsee vähemmällä tiedolla ja toisenlaisella omantunnon asialla taivasten valtakuntiin -siis vastaa omista omantunnon asioistaan.

        Herrassa Jeesuksessa eläviä olevaisia on erilaisissa piireissä.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Semmoisia.henkilöitä kirjoitti:

        Olen kuullut tuon saman kuvailemasi ilmiön itsekin ja jopa erään adventistin suusta. Sellaisia henkilöitä jotka eivät uskalla päin naamaa sanoa mitä ajattelevat kutsutaan meillä päin selkärangattomiksi paskahousuiksi.

        Hei!

        Kaikenlaisia saatanallisia paskahousuja puskassa huutelemassa eikö vain?
        -heh.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • SelänTakanaToisin
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Älä sekoita yksilöiden juttuja mihinkään muuhun kuin yksiöiden jutuiksi. Nämä ovat jokainen oman tietona viisauden ja tyhmyydenkin varassa.
        Ihmiset rakastavat herjaamista ja parjaamista nykyisin. 2 Tim 3.

        Kyllä adventtilikkeen jäsenet usein uniohtavat tai eivät tiedä että jokaisella on omat omantunnon asiat joista vastaa Jumalan edessä -näkemyksestään mikä on oikein ja mikä väärin Jumalan edessä.
        Toinen persoona toisella piirissä pääsee vähemmällä tiedolla ja toisenlaisella omantunnon asialla taivasten valtakuntiin -siis vastaa omista omantunnon asioistaan.

        Herrassa Jeesuksessa eläviä olevaisia on erilaisissa piireissä.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Tässä on kyse METODISTA, siis aivan adventisteille ohjeistetusta käyttäytymismallista (adventistit ovat itsekin tämän minulle myöntäneet). Ei siis suinkaan joidenkin "yksilöiden" käytöksestä tai yksittäistapauksista tai juoruamisesta.


      • Semmoisia.henkilöitä
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Kaikenlaisia saatanallisia paskahousuja puskassa huutelemassa eikö vain?
        -heh.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Sinulla on toki oikeus näkemykseesi asian totuudenperäisyydestä mutta se mitä sinä sinä luulet ja minkä minä tiedän tapahtuneen ovat kaksi täysin eri asiaa.


      • Exap kirjoitti:

        Jari, mikään muu kohta luettelemistasi ei puhu seurakunnan vaatimuksista - Siis: SEURAKUNNAN vaatimuksista - paitsi ehkä tuo Ilm 14:6-13.
        Joten kommentoin vain sitä, ja totean, että olemme tämän keskustelun käyneet aiemminkin, ja silloin JO tuli molemmin puolin selväksi että vain kolmannen enkelin sanoma on se mikä olisi ns. "adventtikirkon osuus" - aiemmat ovat julistettu jo annen A-kirkon syntyä.
        Näinollen, jäljelle jää siis ainoastaan jakeiden 9-13 sisältö, eli:
        "9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
        13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.""
        Ja kuten on yleisesti tunnettua, A-kirkko ei virallisen kantansa mukaan ole edes tunnistanut PETOA tai pedon kuvaa. Näin ollen, A-kirkko ei ole kolmannen enkelin sanoman julistaja.
        Summa summarum: et ole esittänyt yhtään lopun ajan SEURAKUNNAN tuntomerkkiä.

        Minusta Jari sanoi seurakunnaLLE ASETETUISTA vaatimuksista - eikä seurakunnan vaatimuksista.. Eikö nämä ole kaksi täysin eria asiaa.
        Seurakunnalle asetetut vaatimukset voimme lukea Raamatusta ja seurakunnan tulee seutrata niitä..nyt voi olla että Adventtikirkon seurakunat seuravat niitä .. tai sitten ei ..mutta eriaatteessahan on kyse on Raamatun Jumalan tahdon seuraamisesta ja sen tekee ihmiset yksilöinä.

        alex


      • Exap
        alex.kasi kirjoitti:

        Minusta Jari sanoi seurakunnaLLE ASETETUISTA vaatimuksista - eikä seurakunnan vaatimuksista.. Eikö nämä ole kaksi täysin eria asiaa.
        Seurakunnalle asetetut vaatimukset voimme lukea Raamatusta ja seurakunnan tulee seutrata niitä..nyt voi olla että Adventtikirkon seurakunat seuravat niitä .. tai sitten ei ..mutta eriaatteessahan on kyse on Raamatun Jumalan tahdon seuraamisesta ja sen tekee ihmiset yksilöinä.

        alex

        Niin, siis seurakunnalle asetetuista vaatimuksista puhutaan tosiaan. Koska Jari haluaa puolustaa A-kirkkoa, niin tulkitsen sen sitten "kirkolle" asetettaviksi vaatimuksiksi. Silloin ei tarkoiteta yksittäisille uskoville asetettuja vaatimuksia.
        Jos taas tarkoitetaan Jumalan seurakuntaa, niin sitten ei ole enää olemassa A-kirkkoa lainkaan siinä kontekstissa, koska Jumalan seurakunnassa ei ole yhtään kirkkoa.


    • Ymmärrättekö että sana PITÄMINEN on tekoja, eikä teoilla kukaan mene Isän luo, vaan uskosta Jeesukseen Kristukseen. Sapatti ei tee ketään miksikään Isän edessä, ellemme anna sapatille sen vertauskuvallista merkitystä, eli Jeesus Kristus. Tässä kohtaa sapatti muuttuu lihan teoista uskoksi ja vanhurskaudeksi.

    • Kun Jeesus sanoi että jos rikotte yhdenkään käskyn, olette rikkoneet ne kaikki, hän ei valehdellut, eikä liioitellut asiaa. Nämä sanat todistavat että sapattikäsky on yhtä lailla kaikilta meiltä vajavainen, aivan sinne tappamisen kieltävään käskyyn saakka kuin mikä tahansa muukin.
      Meille on siis aivan sama miten käskyjä pidämme, koska kyse on asenteesta hengessämme, eikä lihastamme teoissamme.
      Jos Jumala sanoi että levätkää joka seitsemäs päivä, hän ei sanonut että levätkää joka lauantai, eikä Israelilaiset voi sanoa että se on lauantai, koska heilläkin on kalenterissa satojenkin vuosien pimeä aukko. Sen sijaan hän sanoi että lepopäivä on ihmistä varten, eikä päin vastoin. Käskynä siis voimme pitää sapattia ihan samalla viivalla kuin mitä tahansa niistä kymmenestä, yhtä mahdottomana pitää kuin muitakin. Se ei meille tee eroa tekojemme suhteesta pelastumiseemme.
      Siksi uskon että Raamatun kehoitus pysyä sanassa, tarkoittaa samaa sapattikäskyn kohdalla pysyä sapatissa, lepo Kristuksessa, eli Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on sana, sapatti ja lepo yhtä aikaa.

      • Exap

        Sapattia pitävästä kansasta sanotaan:
        "ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni.'"
        Meille taas:
        "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."
        "Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."
        "Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."
        "Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti."
        "Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."


      • Exap kirjoitti:

        Sapattia pitävästä kansasta sanotaan:
        "ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni.'"
        Meille taas:
        "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."
        "Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."
        "Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."
        "Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti."
        "Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."

        AMEN!! Sillä jolla korva on, se kuulkoon.


      • Kaiketi olisi hyvä selvittää mitä yhtäläisyyksiä sanoilla "sana" ja "lepo" on, etenkin alkutekstien valossa.


      • Viittaan tietenkin Joh.ev. 1:1-5 jossa Jeesusta verrataan suoraan sanaan.


      • Exap
        JarmoEklund kirjoitti:

        Viittaan tietenkin Joh.ev. 1:1-5 jossa Jeesusta verrataan suoraan sanaan.

        Jarmo, aika mielenkiintoista mutta tietty yhteys kyllä on olemassa.
        Sana logos (sana) on johdettu sanasta lego (sanoa).
        Tuo sana lego on siitä mielenkiintoinen, että sen alkuperäinen merkitys on ollut "laskeutua levolle" (lay down to sleep), josta on sitten johtunut tuo muoto laittaa argumentti lepoon (lay an argument to rest), eli siis: "sanoa".
        Word study kertoo: "lego: properly, to say (speak), moving to a conclusion (bringing it to closure, "laying it to rest")"
        Näin siis tuo (löyhä) ketju todellakin muodostuu:
        verbi: laskeutua levolle tai laittaa lepoon
        -> verbi: laittaa sana lepoon eli "sanoa"
        -> subst: "sana".
        Halleluja ! Jeesus on ollut lepoon laittaja alusta asti. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.


      • Exap kirjoitti:

        Jarmo, aika mielenkiintoista mutta tietty yhteys kyllä on olemassa.
        Sana logos (sana) on johdettu sanasta lego (sanoa).
        Tuo sana lego on siitä mielenkiintoinen, että sen alkuperäinen merkitys on ollut "laskeutua levolle" (lay down to sleep), josta on sitten johtunut tuo muoto laittaa argumentti lepoon (lay an argument to rest), eli siis: "sanoa".
        Word study kertoo: "lego: properly, to say (speak), moving to a conclusion (bringing it to closure, "laying it to rest")"
        Näin siis tuo (löyhä) ketju todellakin muodostuu:
        verbi: laskeutua levolle tai laittaa lepoon
        -> verbi: laittaa sana lepoon eli "sanoa"
        -> subst: "sana".
        Halleluja ! Jeesus on ollut lepoon laittaja alusta asti. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

        No totisesti, Halleluja Jeesus Kristus! Hänen, Jumalan antamassa sanassaan me saamme levon ja sapatin tuhatvuotisessa sapatissa, luomisen seitsemännessä päivässä.


      • voevoevoevoe

        Ja taas tuota liirumlaarum väärää teologiaa....


      • Itse olen samalla teologisella linjalla kuin kirjoittajat JarmoEklund ja Exap (entinen Exadventistiparka?) tuossa ylempänä.


      • Joo, toi ketju piti oikeen poimia talteen... oli sen verran hedelmällinen ja hyvänmakuinen pureskella. Ja sanon taas: "se kel korva on, se kuulkoon" :)


      • Minäkin usein tallentelen vastaiseen lukemiseen hyviä keskusteluketjuja Adventismi-palstaltakin kuten myös esim. Profetiat-palstalta.


      • Exap.ExExadventistiparka
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Itse olen samalla teologisella linjalla kuin kirjoittajat JarmoEklund ja Exap (entinen Exadventistiparka?) tuossa ylempänä.

        Joo, siis tunnustan että kyllästyin kirjoittelemaan tuota pitkää versiota ja kun niin usein minuun viitattiin "exadventistiksi" - mitä en suinkaan ole ... enkä digannut Alexin versiotakaan, kun hän risti minut eap:ksi... joten Exap se sitten on.
        Mutta en kuitenkaan ole ainakaan ihan vielä myöskään "entinen" :)
        ... mutta tosin myönnän: Paavalin tapaan sanon "halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi".
        Paavalihan tuohon jatkaa "mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi." - ja tähän ei ehkä minun kohdallani taas monikaan yhdy. :)


      • No nii, tämä nimimerkkkiasiakin sitten selvisi :-) Ja joo, en minä sinua sentään "entiseksi" tuossa mielessä kuvitellutkaan, heh.

        Itsellänikin on suuri halu eritä tästä alennustilan ruumiistani ja olla kotona Herran Jeesuksen Kristuksen luona (ja vielä kun tätä Suomen ja maailman menoa katselen niin haluni vain kasvaa, ei minua tänne mikään pidättele, jos lähdön hetki kutsuu).


      • Exap
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        No nii, tämä nimimerkkkiasiakin sitten selvisi :-) Ja joo, en minä sinua sentään "entiseksi" tuossa mielessä kuvitellutkaan, heh.

        Itsellänikin on suuri halu eritä tästä alennustilan ruumiistani ja olla kotona Herran Jeesuksen Kristuksen luona (ja vielä kun tätä Suomen ja maailman menoa katselen niin haluni vain kasvaa, ei minua tänne mikään pidättele, jos lähdön hetki kutsuu).

        "ja vielä kun tätä Suomen ja maailman menoa katselen niin haluni vain kasvaa, ei minua tänne mikään pidättele, jos lähdön hetki kutsuu"
        Mielenkiintoista sinänsä - tuo esittämäsi on mielestäni osa kasvua Kristukseen.
        Siksi emme haluakaan kerätä maallista omaisuutta tai muuta tänne jäävää - koska sydämemme on jo suuntautunut sinne minne olemme menossa. Jotenkin tämä tänne jäävä on menettänyt merkityksensä.
        Se on myös yksi asia joka tuo levon sydämeemme. Koska emme kaipaa tai himoitse sitä osaa joka ei anna iankaikkista hyvää, eikä ole meidän iankaikkiseksi parhaaksemme, näemme että Kristus on tehnyt työtään meissä.
        "varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka."
        "Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."


      • Tavoitteeni ja eräs rukouksen aiheeni onkin, että eläisin sisäisesti maailmasta irtautunutta elämää niin että vaikka hyödykseni käytän tämän maailman asioita niin olisin, kuten Paavali on kirjoittanut, aivan kuin en tätä maailmaa hyödykseni käyttäisi, jotta mikään ei minua tänne pidättelisi ja olisin valmis koska tahansa jättämään kaiken aineellisen, taloudellisen, sosiaalisen ja mitä sitä nyt maailmassa onkaan.

        Ja jos on totta se tulkinta, että pedon merkin talousjärjestelmän aikanakin täällä uskovana eletään ja ollaan (ainakin jonkin aikaa) niin olisin epäröimättä valmis kieltäytymään pedon merkistä vaikka sitten menettäisin pääsyn rahoihin ja rahalla saataviin hyödykkeisiin ja vaikka seuraus olisi kuolemantuomio.

        Just luinkin jälleen Psalmin 73 onneni on olla Herran lähellä ja siinä oli loppuosa taasen yhtä ihana ja kaunis muistuttaen minua, että Korkein on minunkin ikuinen kuihtumaton ja katoamaton perintöosani:

        24 Sinä johdatat minua tahtosi mukaan, ja viimein sinä nostat minut kunniaan.
        25 Taivaassa minulla on sinut, sinä olet ainoa turvani maan päällä.
        26 Vaikka ruumiini ja sieluni nääntyy, Jumala on kallioni, minun osani iankaikkisesti.
        27 Ne, jotka luopuvat sinusta, menehtyvät. Sinä tuhoat kaikki, jotka pettävät sinut.
        28 Mutta minun onneni on olla lähellä Jumalaa, minä turvaan Herraan, Jumalaani, ja kerron kaikista hänen teoistaan.


      • Eläkää maailmassa. mutta irti maailmasta. Näin Paavali kehoittaa, koska meidän kuitenkin on elettävä tässä maailmassa.


      • eräs.adventisti
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Itse olen samalla teologisella linjalla kuin kirjoittajat JarmoEklund ja Exap (entinen Exadventistiparka?) tuossa ylempänä.

        Olen ylifariseus_1:sen linjoilla, lähes 10-vuotta lukenut ja seuraillut hänen kirjoituksiaan palstoilla. Nykyään näyttää vähemmän kirjoittelevan


      • YlifariseuksenHarhapolut
        eräs.adventisti kirjoitti:

        Olen ylifariseus_1:sen linjoilla, lähes 10-vuotta lukenut ja seuraillut hänen kirjoituksiaan palstoilla. Nykyään näyttää vähemmän kirjoittelevan

        Ylifariseus_1 on syvääkin syvemmällä adventismin eksytyksen suossa!


      • seuraan.monia.palstoja
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Itse olen samalla teologisella linjalla kuin kirjoittajat JarmoEklund ja Exap (entinen Exadventistiparka?) tuossa ylempänä.

        No on sinullakin sitten teologiset linjat, kun olet näiden herrojen linjoilla, ei voi muuta sanoa.
        Kävin tässä lukemassa Jarmon kannanottoja aiheeseen "Lopettakaa tempaus valheet". Näihin Jarmon kannanottoihin ei voi kertakaikkiaan yhtyä. En voi yhtyä myöskään EXadventistiparan läheskään kaikkiin näkemyksiin, mitä olen seuraillut hänen kirjoituksiaan.


      • profetia.palstalla
        seuraan.monia.palstoja kirjoitti:

        No on sinullakin sitten teologiset linjat, kun olet näiden herrojen linjoilla, ei voi muuta sanoa.
        Kävin tässä lukemassa Jarmon kannanottoja aiheeseen "Lopettakaa tempaus valheet". Näihin Jarmon kannanottoihin ei voi kertakaikkiaan yhtyä. En voi yhtyä myöskään EXadventistiparan läheskään kaikkiin näkemyksiin, mitä olen seuraillut hänen kirjoituksiaan.

        Oli profetia-palstalla.


      • seuraan.monia.palstoja kirjoitti:

        No on sinullakin sitten teologiset linjat, kun olet näiden herrojen linjoilla, ei voi muuta sanoa.
        Kävin tässä lukemassa Jarmon kannanottoja aiheeseen "Lopettakaa tempaus valheet". Näihin Jarmon kannanottoihin ei voi kertakaikkiaan yhtyä. En voi yhtyä myöskään EXadventistiparan läheskään kaikkiin näkemyksiin, mitä olen seuraillut hänen kirjoituksiaan.

        Puhe oli samoilla linjoilla kyseisten kirjoittajien kanssa tästä tämän avauksen aiheesta, eikä kaikesta mahdollisesta noiden henkilöiden teologiasta.

        "Tempauksesta" minulla ei ole valmista lukkoonlyötyä kantaa, pikemminkin taidan siinä kohtaa ajatella enempi adventistisesti.


      • Eikö adventistien teologia liittyen Jeesuksen tulemukseen ja uskovien ylösottoon ole, että on yksi näkyvä julkinen ja kuuluva Kristuksen toinen tuleminen ajan lopussa, ahdingon ajan (kestää se sitten minkä ajan kestää ja uskovat ovat maan päällä sinä aikana) lopulla ja silloin Hän ottaa uskovansa ylös?


      • eräs.adventisti
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Eikö adventistien teologia liittyen Jeesuksen tulemukseen ja uskovien ylösottoon ole, että on yksi näkyvä julkinen ja kuuluva Kristuksen toinen tuleminen ajan lopussa, ahdingon ajan (kestää se sitten minkä ajan kestää ja uskovat ovat maan päällä sinä aikana) lopulla ja silloin Hän ottaa uskovansa ylös?

        Kyllä julkinen ja kuuluva. Armonaika päättyy. Kristus tulee on elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa tuhannen vuotta. 1000-vuoden jälkeen Tuomion ylösnousemus jumalattomille. Tuomio pannaan täytäntöön tulella. Uuden taivaan ja maan luominen.


      • Eli muistin tulemususkon oikein. Viestisi loppuosan sisällön minä muistinkin, noinhan adventismissa tulkitaan viimeisiä tapahtumia.

        Minä kuitenkin jaan uskon maanpäälliseen tuhatvuotiseen välivaltakuntaan ja sen jälkeen tulevaan viimeiseen tuomioon/valkean valtaistuimen tuomioon ja uuteen luomakuntaan, uuteen maahan ja taivaaseen.


      • enolekuullutkaan
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Eli muistin tulemususkon oikein. Viestisi loppuosan sisällön minä muistinkin, noinhan adventismissa tulkitaan viimeisiä tapahtumia.

        Minä kuitenkin jaan uskon maanpäälliseen tuhatvuotiseen välivaltakuntaan ja sen jälkeen tulevaan viimeiseen tuomioon/valkean valtaistuimen tuomioon ja uuteen luomakuntaan, uuteen maahan ja taivaaseen.

        Missä ja milloin täällä maanpäällä on tuhatvuotinen välivaltakunta ?


      • Ilm.20 luku

        Tuhatvuotinen valtakunta
        1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet. [2. Piet. 2:4; Juud. 1:6; Ilm. 9:1,2]
        2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi, [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
        3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
        4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, Ilm. 5:10, Ilm. 6:11]
        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16]
        6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, Ilm. 5:10]

        Saatanan lopullinen tappio
        7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
        8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.


      • Exap
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Ilm.20 luku

        Tuhatvuotinen valtakunta
        1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet. [2. Piet. 2:4; Juud. 1:6; Ilm. 9:1,2]
        2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi, [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
        3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
        4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, Ilm. 5:10, Ilm. 6:11]
        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16]
        6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, Ilm. 5:10]

        Saatanan lopullinen tappio
        7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
        8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.

        Niinpä.
        Adventistinen mytologiahan väittää että -tana olisi 1000v maan päällä, mikä on lainaamasi kohdan kanssa niin ristiriidassa kuin olla vaan voi. Mietitäänpä:
        Jae 1-3: enkeli tulee ALAS maan päälle. Siellä maan päällä siis ON -tana, joka kahlitaan ja SYÖSTÄÄN syvyyteen 1000 vuodeksi. Mistä syöstään ? No sieltä missä se oli, eli maan päältä. Siis: maan päältä syöstään johonkin muualle - eli POIS maan päältä.
        Jae 7-8: -tana PÄÄSTETÄÄN POIS vankilastaan, se lähtee liikkeelle ja minne se menee? - no maan päälle ! Eli se vankila ei suinkaan ollut maan päällä, koska -tana sinne maan päälle sieltä vankilasta päästetään.
        Lisäksi jakeessa 8 näemme, että siellä maan päällä oli kansoja, jotka -tana johtaa harhaan. Tämä hetkihän on ennen toista ylösnousemusta, ja tiedämme että ensimmäisessä ylösnousemuksessa olevien osa ei ole olla -tanan johdettavina. No tämäkin taas kertoo ettei se -tana siellä maan päällä ollut koko 1000 vuoden aikaa.


      • 1234567---
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Eli muistin tulemususkon oikein. Viestisi loppuosan sisällön minä muistinkin, noinhan adventismissa tulkitaan viimeisiä tapahtumia.

        Minä kuitenkin jaan uskon maanpäälliseen tuhatvuotiseen välivaltakuntaan ja sen jälkeen tulevaan viimeiseen tuomioon/valkean valtaistuimen tuomioon ja uuteen luomakuntaan, uuteen maahan ja taivaaseen.

        Jeesus toisessa tulemuksessaan vie pyhät 1000-vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja paholainenkin sidotaan. Näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.
        1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista, ja myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. Nämä herätetyt kansojen jumalattomat nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Heitä kohtaa viimeinen tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
        Tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa Jumalan omille.


      • Exap
        1234567--- kirjoitti:

        Jeesus toisessa tulemuksessaan vie pyhät 1000-vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja paholainenkin sidotaan. Näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.
        1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista, ja myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. Nämä herätetyt kansojen jumalattomat nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Heitä kohtaa viimeinen tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
        Tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa Jumalan omille.

        "1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista, ja myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. Nämä herätetyt kansojen jumalattomat nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin."
        Höpöhöpö. Luepa Ilm 20 uudestaan, ajatuksella, ja aikajärjestys huomioiden.
        Sitäpaitsi, jos väität että toinen ylösnousemus tapahtuu ennen kuin -tana villitsee kansoja ja tuli lankeaa taivaasta kuluttaen heidät (jae 9), niin missä vaiheessa nuo sitten nousevat TOISEN KERRAN ylös viimeiselle tuomiolle (jakeet 12-14). Missä kohtaa Raamattu mainitsee tuollaisen KOLMANNEN ylösnousemuksen ?
        Vai onko sinulla ihan uusi teologia, jonka mukaan toisen ylösnoussemuksen kuolleet tuomittiin kuolleina ja siis muka tiedottomuuden tilassa ? Satuitko lukemaan Matt 25:stä, että tuomio ei tule tiedottomuuden tilassa ?


    • Jos nyt kuitenkin puhutaan Uudessa testamentissa olevasta Jumalan ilmoituksesta uutta liittoa varten niin avauksessa mainittu "sinetti" on nimenomaan Pyhä Henki, eikä mikään viikonpäivä.

      Ef. 4:30

      "Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten. "[Ef. 1:13]

      Paavali ei kerro, että lunastuksen päivän / Kristuksen tulemuksen aikoihin olisi jokin toinen sinetti uskovilla.

      • Naulan kantaan. Seitsemän Jumalan sinettiä ja jokaisella neljällä ensimmäisellä sanotaan "TULE" ja sitten kun lopulta seitsemän Jumalan henkeä on morsiamen kanssa yhtä, Joh.ilm. 22 luvussa HENKI ja MORSIAN sanovat yhdessä "TULE".


      • pyhpyh

        Mutta muualla Raamatussa kerrotaan. Paavali ei ole koko Raamattu.


      • Eikä kerrota.


      • RaamattuTodistaa
        pyhpyh kirjoitti:

        Mutta muualla Raamatussa kerrotaan. Paavali ei ole koko Raamattu.

        "Sinetti minun ja minun kansani välillä" VTssa on Jumalan ilmaisu sapatista Hänen ja Hänen omaisuuskansansa, Israelin valitun kansan välillä. UTssa sitä ei ole, tätä "sapattisinettiä", jota adventistit uuden liiton kristityille yrittävät selittää.

        Ja tässä on taas takana se epäraamatullinen väite, että adventistit olisivatkin nyt sitten "valittu kansa" ja kaikki Israelia koskevat lupaukset olisivatkin heidän - ja juutalaiset poispotkitut... Näin on minulle adventistisaarnaajatkin julistaneet. Ongelma (adventistien kannalta) on vain siinä, että Raamattu on asiasta täysin toista mieltä: esim. Room.9-11 todistaa juuri päin vastoin kuin adventistit väittävät.


      • Adventismi onkin jotain ihmeen korvausteologiaa mitä Israelin kansaan tulee.


      • IsraelMyLove
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Adventismi onkin jotain ihmeen korvausteologiaa mitä Israelin kansaan tulee.

        Korvausteologia on makea myrkky! Oletko koskaan huomannut, totuusfriikki7678, että korvausteologian hehkuttajat haluavat omia itselleen kaikki Israelille annetut siunaukset ja lupaukset, mutta rangaistukset ja koettelemukset, ne saavat juutalaiset kyllä pitää, ei niitä haluta...


      • Terävä havainto IsraelMyLove, niin se todellakin on. Israelin kansalta halutaan viedä kaikki ihanalta kuulostava, lupaukset ja siunaukset.


      • tämäontotuus

        Israelin kansalla on kaikki lupaukset ja siunaukset kuin pakana käännynäisilläkin, jos ottavat Jeesuksen henkilökohtaseksi Vapahtajakseen, mitään erikoista siunausta heillä ei ole enää. koska tappoivat Jeesuksen, ne erikois lupaukset otettiin heiltä silloin pois.


      • JumalanUskollisuus
        tämäontotuus kirjoitti:

        Israelin kansalla on kaikki lupaukset ja siunaukset kuin pakana käännynäisilläkin, jos ottavat Jeesuksen henkilökohtaseksi Vapahtajakseen, mitään erikoista siunausta heillä ei ole enää. koska tappoivat Jeesuksen, ne erikois lupaukset otettiin heiltä silloin pois.

        Jokainen meistä synneillämme veimme Jeesuksen ristille, minä ja sinä yhtä lailla. Suorastaan typeryyden huippu ilmaista asia tavallasi. Jumala antoi ainokaisen Poikansa ristinkuolemaan koko maailman syntien tähden eivätkä juutalaiset ole siihen yksin syypää. Eikä Jumala ole heiltä ottanut pois valitun kansan osuutta. Vain adventistit ovat sitä yrittäneet. Kuinka lohdullista tietää, että Jumala on suurempi ja Hänen sanansa ja lupauksensa ovat voimakkaammat kuin mikä tahansa adventistien korvausteologian väittämä!!!

        Israelin kansa on Jumalan uskollisuuden pantti ja elävä todiste.


      • tämäontotuus
        JumalanUskollisuus kirjoitti:

        Jokainen meistä synneillämme veimme Jeesuksen ristille, minä ja sinä yhtä lailla. Suorastaan typeryyden huippu ilmaista asia tavallasi. Jumala antoi ainokaisen Poikansa ristinkuolemaan koko maailman syntien tähden eivätkä juutalaiset ole siihen yksin syypää. Eikä Jumala ole heiltä ottanut pois valitun kansan osuutta. Vain adventistit ovat sitä yrittäneet. Kuinka lohdullista tietää, että Jumala on suurempi ja Hänen sanansa ja lupauksensa ovat voimakkaammat kuin mikä tahansa adventistien korvausteologian väittämä!!!

        Israelin kansa on Jumalan uskollisuuden pantti ja elävä todiste.

        Etpä malttanut luke kirjoitustani, oli kiire vain alkaa syyttämään. Minähän kirjoitin että Israelin kansalla on sama oikeus tulla uskoon kuin pakanoillakin, mutta niitä erikoislupauksia ei heillä enää ole koska he surmasivat Jeesuksen, jokainenhan sen tietää että tottakai me pakanatkin olemme Jeesuksen kuolemaan syyllisiä, jos niin olisi ei meillä oli mitään pelastustakaan. Joko tajusit tämän nyt adventisti vihassasi.


      • JumalanUskollisuus
        tämäontotuus kirjoitti:

        Etpä malttanut luke kirjoitustani, oli kiire vain alkaa syyttämään. Minähän kirjoitin että Israelin kansalla on sama oikeus tulla uskoon kuin pakanoillakin, mutta niitä erikoislupauksia ei heillä enää ole koska he surmasivat Jeesuksen, jokainenhan sen tietää että tottakai me pakanatkin olemme Jeesuksen kuolemaan syyllisiä, jos niin olisi ei meillä oli mitään pelastustakaan. Joko tajusit tämän nyt adventisti vihassasi.

        Luin. Ei ollut kiire. En vihaa adventisteja. Kritisoin korvausteologiaa. Entäs ne roomalaiset siellä Golgatalla? Turha sinun on primitiivisesti juutalaisia syyttää Jeesuksen ristinkuolemasta. Olet vain käärmeissäsi, kun Jumala ei kutsumustaan kadu eikä sanaansa syö - olipa se sitten sinun mieleesi tai ei. Jumala pitää sanansa. jumalan lupaukset juutalaisten kansan suhteen ovat täyttyneet ja täyttymässä. Mitenkä lienee historiantuntemuksesi laita? Vuosi 1948 ja Israelin valtion synty!


      • tämäontotuus

        Juutalaiset ovat ihan samassa asemassa kuin pakanatkin, heillä ei ole mitään erikoislupauksia enää, jos uskovat että Jeesus on kuollut heidän syntiensä tähden niin pelastuvat aivan samoin kuin me pakanatkin. Jumala ei ole antanut mitään erikois lupauksia heille. Vaikka israelin valtio syntyi 1948 niin he ovat täysin maalistuneita ihmisiä samoin kuin mekin ja ilman Jeesusta samassa asemassa kuin mekin pakanat. Te luulette että Israelilaiset ovat jotain sellaista kansaa että tekivätpä he mitä tahansa he ovat viellä vain Jumalan silmäterä, se on pettymys teille kuitenkin.


      • IsraelMyLove
        tämäontotuus kirjoitti:

        Juutalaiset ovat ihan samassa asemassa kuin pakanatkin, heillä ei ole mitään erikoislupauksia enää, jos uskovat että Jeesus on kuollut heidän syntiensä tähden niin pelastuvat aivan samoin kuin me pakanatkin. Jumala ei ole antanut mitään erikois lupauksia heille. Vaikka israelin valtio syntyi 1948 niin he ovat täysin maalistuneita ihmisiä samoin kuin mekin ja ilman Jeesusta samassa asemassa kuin mekin pakanat. Te luulette että Israelilaiset ovat jotain sellaista kansaa että tekivätpä he mitä tahansa he ovat viellä vain Jumalan silmäterä, se on pettymys teille kuitenkin.

        Kun Raamattu vakuuttaa, että juutalaisten kansa, Israel on Jumalan silmäterä, niin mikä sinä olet Kaikkivaltiaan sanoja kumoamaan? Israel on todella Jumalan omaisuuskansa ja Hänen uskollisuutensa pantti aivan riippumatta siitä, mitä mieltä SINÄ tästä faktasta olet.


      • tämäontotuus
        IsraelMyLove kirjoitti:

        Kun Raamattu vakuuttaa, että juutalaisten kansa, Israel on Jumalan silmäterä, niin mikä sinä olet Kaikkivaltiaan sanoja kumoamaan? Israel on todella Jumalan omaisuuskansa ja Hänen uskollisuutensa pantti aivan riippumatta siitä, mitä mieltä SINÄ tästä faktasta olet.

        Israel oli Jumalan silmätrerä ymmärrätkö, mutta kun antoivat Jeesuksen tapettavaksi, niin he menettivät oikeutensa, jos luet Raamatusta mitä kaikkea he juonittelivat Jeesusta vastaan ja lopuksi antoivat hänet kuolemaan, aivan niinkuin kirjoitettu oli. ei Jumala silti heitä vihaa he saavat armon osaksensa samoin kuin mekin, mutta Jumalan omaisuuskansa he eivät ole, ja sitä paitsi he ovat jo sekaantuneet niin muihin kansoihin että he ovat ihan maalistuneita lähes kaikki, ja ne jotka viellä pitää niitä seromioitaan niin eivät he usko Jeesukseen, vaan odottavat Messiasta vielläkin.


      • Exap
        IsraelMyLove kirjoitti:

        Kun Raamattu vakuuttaa, että juutalaisten kansa, Israel on Jumalan silmäterä, niin mikä sinä olet Kaikkivaltiaan sanoja kumoamaan? Israel on todella Jumalan omaisuuskansa ja Hänen uskollisuutensa pantti aivan riippumatta siitä, mitä mieltä SINÄ tästä faktasta olet.

        "Israel on todella Jumalan omaisuuskansa ja Hänen uskollisuutensa pantti aivan riippumatta siitä, mitä mieltä SINÄ tästä faktasta olet."
        Kyllä se asia on juuri näin kuin sanot. Onko mitään niin selvästi sanottu ja tuotu Raamatussa esiin kuin se, että vaikka ihminen on uskoton, Jumala on uskollinen. Ja kun Hän sanassaan lupaa tehdä ikuisen liiton, niin kyllä se minun mielestäni tarkoittaa ikuista liittoa.
        1 Moos 17: "7 Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala, 8 ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa." 9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen. 10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne. "
        Tuon liiton tunnusmerkki on lihan ympärileikkaus, joka kuuluu Israelilaisille, ei pakanoille. Jaakobin eli Israelin jälkeläisille annettiin laki, rikkomusten tähden, Jumalan tehdessä "vanhan liiton" Siinailla Israelin kanssa.
        Tuo liitto ei ole mihinkään päättynyt. Danielin kautta Jumala lupasi 70 vuosiviikkoa (7 62 1), joista 69. vuosiviikon mentyä tuhottiin voideltu. Näiden mentyä (Dan 9:26) tulee vielä tapahtumia, ja "loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty". Vasta tämän jälkeen kuvataan se viimeinen, eli 70. vuosiviikko.
        Tuo 70. vuosiviikko siis edelleen odottaa täyttymystään Ilmestyskirjan tapahtumissa. Kun tuo 70. viikko täyttyy, täyttyvät samalla lähes kaikki muutkin Raamatun ennustukset Herran tullessa.


      • Exap
        IsraelMyLove kirjoitti:

        Korvausteologia on makea myrkky! Oletko koskaan huomannut, totuusfriikki7678, että korvausteologian hehkuttajat haluavat omia itselleen kaikki Israelille annetut siunaukset ja lupaukset, mutta rangaistukset ja koettelemukset, ne saavat juutalaiset kyllä pitää, ei niitä haluta...

        "Korvausteologia on makea myrkky! Oletko koskaan huomannut, totuusfriikki7678, että korvausteologian hehkuttajat haluavat omia itselleen kaikki Israelille annetut siunaukset ja lupaukset, mutta rangaistukset ja koettelemukset, ne saavat juutalaiset kyllä pitää, ei niitä haluta..."
        Tuo korvausteologia on kuitenkin välttämätön paha; sitä ei pystytä Raamatulla perustelemaan, mutta kun on ensin tehty se teologinen virhe että on ilman Raamatun tukea ja peräti suoraan Raamattua vastaan tehty sapatista sinetti uuteen liittoon, se voidaan perustella ainoastaan korvausteologialla. Yhtään millään muullahan ei pystytä Israelille annettua sapattivelvoitetta ulottamaan uuteen liittoon: koska sapatti on merkki Jumalan ja Israelin kansan sekä heidän jälkeläistensä välillä...
        Mutta valitettavasti Raamattu vakuuttaa selkeästi, että me olemme Aabrahamin lapsia, EIKÄ Israelin eli Jaakobin lapsia...


      • IsraelJumalanOma
        tämäontotuus kirjoitti:

        Israel oli Jumalan silmätrerä ymmärrätkö, mutta kun antoivat Jeesuksen tapettavaksi, niin he menettivät oikeutensa, jos luet Raamatusta mitä kaikkea he juonittelivat Jeesusta vastaan ja lopuksi antoivat hänet kuolemaan, aivan niinkuin kirjoitettu oli. ei Jumala silti heitä vihaa he saavat armon osaksensa samoin kuin mekin, mutta Jumalan omaisuuskansa he eivät ole, ja sitä paitsi he ovat jo sekaantuneet niin muihin kansoihin että he ovat ihan maalistuneita lähes kaikki, ja ne jotka viellä pitää niitä seromioitaan niin eivät he usko Jeesukseen, vaan odottavat Messiasta vielläkin.

        Raamatun mukaan Messias on tuleva kansansa keskelle, Öljymäelle. Sakarjan kirja! Jumala ei sanojansa peru, ymmärrätkö? Tuo mukamas valitun kansan osuuden menettäminen Jumalan kostona Jeesuksen ristinkuolemasta on täyttä soopaa.
        Roomalaiset naulasivat Jeesuksen ristiin. Miksi et syytä heitä? Miksi olet Israelin/juutalaisten kimpussa? Ottaako sinua niin kovasti päähän tämä Jumalan suvereeni valinta? Senkö vuoksi sinun on puhuttava perättömiä? Etkö tiedä, että kun Israelia vastaan hyökkäät, hyökkäät Jumalan silmäterää vastaan? Mutta niinhän se on, kuten joku jo äsken kirjoitti: et sinä uhoamisillasi Raamattua nurin saa, puske minkä pusket... Jumalan sana ei horju, ei kaadu.


    • Vietto

      Ketjun aloittajalle: olisiko sinusta parasta, että kalentereista poistettaisiin koko kamala sunnuntai, niin ettei sitä kukaan enää voisi "viettääkään"? Sillähän tämä ahdistava ongelmasi poistuisi, vai?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paskakaivo Kuhmo

      Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      69
      4590
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

      Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      100
      4058
    3. Miten sinut

      Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      54
      3599
    4. Mitä kuuluu?

      Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      38
      2871
    5. Keilahalli

      Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      27
      2619
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

      kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      61
      2562
    7. Heippa mies......

      Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2459
    8. Elämäni rakkaus

      Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1947
    9. Huomenta rakas

      Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1918
    10. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      252
      1746
    Aihe