Wartburg 353W vai Skoda 1000MB?
Kumpi on huonompi
25
2304
Vastaukset
- fiftyfyfti
Samaan luokkaan kuuluu, yhtä hyviä ovat!
- diipadaii
Kyllä Skoda 1000 MB oli ylivoimaisesti huonoin Skoda, mitä on koskaan tehty.
Eihän Warre ollut huono auto, hintaluokassaan. - Anonyymi
diipadaii kirjoitti:
Kyllä Skoda 1000 MB oli ylivoimaisesti huonoin Skoda, mitä on koskaan tehty.
Eihän Warre ollut huono auto, hintaluokassaan.Skoda 1000 MB ei välttämättä olisi ollut niin huono jos en olisivat vain kehittäneet silloista Skoda Octaviaa eteenpäin jossa oli moottori edessä se takamoottori oli kaiken pahan alku
- itäautojamyynnyt
Kyllä noista kahdesta tuo Skoda 1000MB oli huonompi. Wartburg 353 oli täysin käyttökelpoinen 2-tahtisuudestaan huolimatta.
Molemmat autot olivat kyllä aika rimpuloita, mutta Skoda oli vielä rimpulampi.
Kokemuksia molemmista, kun tuli autokauppaa pyöritettyä jokusia vuosia aikoinaan.
Wartburg 353 oli kyllä lystikäs laite, oli vapaakytkin ja oikea runko. Kannentiiviste palo joskus ja niitä joutui vaihtamaan hyvinkin vähän ajettuihin, oma ennätys kilometrien vähyydessä oli alle 400km ajettuna piti kannentiiviste vaihtaa. Kollega autokauppiaalla aivan uusi (uusi ja uusi, seisonut vapaavarastossa vuosikausia...) leikkasi kiinni, kun kaasuttimen koho oli syöpynyt ja aiheutti omanlaisen ongelman.
Tusinatyötä oli Wartburgitkin, eräs uusi Warre jouduttiin katsastamaan heti kohta vapaavarastotsta hakemisen jälkeen ihan konkreettisesti katsastuskonttorilla, ei menyt läpi katsastuksesta, kun ohjaus oli jäykkä ja ei palauttanut. Vikaa etsittiin useamman miehen voimin ja viimein vika löytyi, hammastanko oli työstetty mutkallisesta aihiosta, jolloin osa tangosta oli jäännyt työstämättä, tämä aiheutti ohjauksen jumittamisen äärilaitoihin. Vika korjaantui hammastanko vaihtamalla kunnolliseen osaan.- DDRSepp
Muistatko olivatko Wartburgin 2-tahtiset miten lämpöisiä Suomen talvikelissä? Pysyivätkö lasit sulana? Entä miten talviaamujen käynnistykset tuolta koneelta sujuivat?
Itse olen sen verran nuorempaa ikäluokkaa, että muistikuvat näistä autoista on varsin hataria. Se on jäänyt mieleen miten naapurin Warre savutti ihan hirmuisesti kylminä syysaamuina ja meteli oli kova! - itäautojamyynnyt
DDRSepp kirjoitti:
Muistatko olivatko Wartburgin 2-tahtiset miten lämpöisiä Suomen talvikelissä? Pysyivätkö lasit sulana? Entä miten talviaamujen käynnistykset tuolta koneelta sujuivat?
Itse olen sen verran nuorempaa ikäluokkaa, että muistikuvat näistä autoista on varsin hataria. Se on jäänyt mieleen miten naapurin Warre savutti ihan hirmuisesti kylminä syysaamuina ja meteli oli kova!Warre lähti yllättävän hyvin talvella käyntiin, savutti tietenkin melkoisesti. Kokeneet Warre-kuskit sammuttivat talvella Warren ryypyn (rikastimen) kanssa, jolloin moottori käynnistyi paremmin seuraavana aamuna. Warren moottori ei ollut "tahmea" käynnistää, kun se oli 2-tahtinen.
Warren lämmityslaitteen tehosta ei minulla ole suuria kokemuksia, kun en niin mahdottomasti ajanut Warrella talvella, mutta se mitä ajoin, niin lämmityslaite toimi moitteettomastija lasit pysyivät sulana, olivathan autot uusia tai uudehkoja. Sen sijaan lämmityslaitteen katkaisimen sijoitus on jäännyt mieleen melkoisena kummajaisena. - Warrella_ajanut
itäautojamyynnyt kirjoitti:
Warre lähti yllättävän hyvin talvella käyntiin, savutti tietenkin melkoisesti. Kokeneet Warre-kuskit sammuttivat talvella Warren ryypyn (rikastimen) kanssa, jolloin moottori käynnistyi paremmin seuraavana aamuna. Warren moottori ei ollut "tahmea" käynnistää, kun se oli 2-tahtinen.
Warren lämmityslaitteen tehosta ei minulla ole suuria kokemuksia, kun en niin mahdottomasti ajanut Warrella talvella, mutta se mitä ajoin, niin lämmityslaite toimi moitteettomastija lasit pysyivät sulana, olivathan autot uusia tai uudehkoja. Sen sijaan lämmityslaitteen katkaisimen sijoitus on jäännyt mieleen melkoisena kummajaisena.Warre oli etuvetoisena hyvä talviauto siihen aikaan, kun monet autot olivat takavetoisia.
Aitoa DDR tuotantoa aikoinaan... http://aijaa.com/jrn7uf - Itäautoton
Kerran olen päässyt "piikkinokka" Mossen kyytiin, siinä on vissiin nelitahtikone? Mutta perin tehoton, ykkösellä mentiin kun tuli tiukempi ylämäki. Miten tuo Warren kaksitahtinen? Kun luulisi, että vääntöä ei ole sitä vähää kun tahteja on vähemmän.
- Warrella_ajanut
Itäautoton kirjoitti:
Kerran olen päässyt "piikkinokka" Mossen kyytiin, siinä on vissiin nelitahtikone? Mutta perin tehoton, ykkösellä mentiin kun tuli tiukempi ylämäki. Miten tuo Warren kaksitahtinen? Kun luulisi, että vääntöä ei ole sitä vähää kun tahteja on vähemmän.
Joo, piikkinokka Mossen moottori oli aika tehoton sivuventtiilikone ja tietty nelitahtinen. Eräs pappa Heinolasta kertoi, että oli joutunut nousemaan peruutusvaihteella pahimpia mäkiä aikoinaan tuolla piikkinokka Mossella.
Isäukko ajeli serkkunsa kanssa piikkinokka Mossella pidemmän reissun Jokioisiin ja nuoruuden innolla polttelivat menemään Mossella yli 70km/h nopeudella, niin venttiilit paloivat.
Vaan Warreen... Oli muuten yllättävän pirteä menopeli 2-tahtisuudesta huolimatta, ei lainkaan huono ja lisäksi tuo vapaakytkin teki ajosta aika mielyttävän, kun vaihteita pystyi vaihtamaan kytkintä polkematta pelkällä välikaasulla. - Räpättiauto
DDRSepp kirjoitti:
Muistatko olivatko Wartburgin 2-tahtiset miten lämpöisiä Suomen talvikelissä? Pysyivätkö lasit sulana? Entä miten talviaamujen käynnistykset tuolta koneelta sujuivat?
Itse olen sen verran nuorempaa ikäluokkaa, että muistikuvat näistä autoista on varsin hataria. Se on jäänyt mieleen miten naapurin Warre savutti ihan hirmuisesti kylminä syysaamuina ja meteli oli kova!Joskus hyvin kauan sitten on tullut omistettua Warre. Yleensä käynnistyi kylmänäkin pakkasaamuna hyvin. Kerran syksyllä kostean sateisen kauden jälkeen pakastui, eikä warre yrittänytkään käynnistyä. Ei saanut polttoainetta tarpeeksi. Vika löytyi polttoaineen siirtopumpusta, se kun toimii kampikammion painevaihtelun avulla. Kalvo oli kosteuden takia jäätynyt sen verran ettei pumppu toiminut. Mikäpäs siinä, sähkötoiminen polttoainepumppu korvaamaan tuo alkuperäinen. Sen jälkeen auto käynnistyi kovallakin pakkasella kunhan vain starttimoottori jaksoi pyöräyttää muutaman kierroksen.
- Vanha_Warrekuski
Räpättiauto kirjoitti:
Joskus hyvin kauan sitten on tullut omistettua Warre. Yleensä käynnistyi kylmänäkin pakkasaamuna hyvin. Kerran syksyllä kostean sateisen kauden jälkeen pakastui, eikä warre yrittänytkään käynnistyä. Ei saanut polttoainetta tarpeeksi. Vika löytyi polttoaineen siirtopumpusta, se kun toimii kampikammion painevaihtelun avulla. Kalvo oli kosteuden takia jäätynyt sen verran ettei pumppu toiminut. Mikäpäs siinä, sähkötoiminen polttoainepumppu korvaamaan tuo alkuperäinen. Sen jälkeen auto käynnistyi kovallakin pakkasella kunhan vain starttimoottori jaksoi pyöräyttää muutaman kierroksen.
Vanha konsti Warren talvikäynnistykseen oli sammuttaa Warre ryyppy päällä illalla ja kylmäkäynnistys oli taattu seuraavana aamuna.
- Rintintin2
Joo, sitä Warrea sanottiin Rintintiniksi, sen aikaisen televisiokoiran mukaan (ääni kaasuttaessa). Sokodasta ei ole kokemuksia. Se kaksitahtisuus eräässä Wartburgin tehtaan saksalaisessa maastoajoneuvossa oli hyvä, seosbensiinin ansiosta voitelu pelasi jyrkässäkin maastossa. Itselläni oli sellainen luisunokkainen maastoauto, jolla pääsi vaivatta pujottelurinteitä ylös....silloin joskus.
- appiukollaolizappi
Näistä kahdesta vielä surkeampi itäauto oli/on kyllä ehdottomasti ZAZ968 "Zappi" tuo NSU Prinzin näköinen Neuvostoliiton autoteollisuuden "lahja" autoilevalle maailmalle. https://en.wikipedia.org/wiki/Zaporozhets
Tuo ilmajäähdytteisellä (panssarivaunun starttimoottori!!!) nelisylinterisellä v-moottorilla varustettu auto kilpaili Trabantin kanssa maailman huonoimman auton tittelistä ja omiin kokemuksiini nojautuen voisin sanoa sen kisan voittaneen.- Anonyymi
Zaporozhetsissa oli jäähdytys jotenkin väärin päin joten se ylikuumeni helposti
Eikä sitä vaivauduttu korjaamaan koskaan
- koha_kysäsen
Tosi typeryksen tekemä aloitus, hämmästyttää, että jotkut ovat tuohon edes vastanneet, eihän noita merkkejä ja malleja tapaa kuin museoautotapahtumissa, mitähän tuo aloittaja on tuolla typeryydellään ajanut takaa?
Vastaus: molemmat ovat hienoja museoautoja.- rintintintin
Käytännössä nämä itäautot on kaikki jo museoautoja, kun Neuvostoliiton hajoamisesta on 25v. aikaan ja itäblokki hajosi sen myötä.
Vaan voihan sitä menneitä muistella, siis ketkä nyt muistaa ja ajeli niillä silloin.
Warre oli parempi noista kahdesta, vaikka oli 2-tahtinen rämpätti. Skoda otti tuolla takatuupparilla melkoisesti takapakkia, ei ollut niin hyvä auto mitä oli sitä ennen valmistettu Octavia malli.
- Ex-GTI
Jos minulta kysytään niin Warre paras ja huonoin kaikista!
Tässä muutama vertailu antamaa osviittaa Warre vs. Skoda:
http://warreteam.com/wartburg353/TM1967_Warre_vs_Anglia_vs_Kupla_vs_Skoda.htm
http://warreteam.com/wartburg353/1976_TM_Viisi_Vahiten_kallista.htm
http://warreteam.com/wartburg353/1978_Fiat_vs_Warre_vs_Skoda.htm- asiaaaaa
Hienoa, että tälläiset vertailut ovat laitettu nähtäville!
- asiaapuuttuu
asiaaaaa kirjoitti:
Hienoa, että tälläiset vertailut ovat laitettu nähtäville!
Mitä hienoa typeryydessä on?
- asiaaaaa
asiaapuuttuu kirjoitti:
Mitä hienoa typeryydessä on?
Parempi tälläiset, kuin ne keskenkasvuisten järjettömät Skoda Octavia trollit.
- itäblokinpojat
Warre on suorastaan hyvä auto verrattuna skodaan.
- Ex-GTI
Tässä vielä vähän uudempi vertailu missä Skoda ja Warre taistelevat muuta maailmaa vastaan:
http://warreteam.com/wartburg353/1984_TL_Vahan_Rahan_Rattaat.htm - warttikilonpurkki
Isälläni oli 60 luvulla montakin Warrea , sekoitti kuulemma polttoöljyä bensaan...syytä en tiedä.yksi 353 W sillä oli 80 luvulla varautona kun silloinen Audi petti .. Alustassa oli ainakin noissa vanhemmissa malleissa rasvanippoja joita kannatti kans rasvata. Ensimmäisen Wartburgin hän osti uutena vuonna 1957 , ajoi 6 vuoden aikana 130 tkm ja möi sitten eteenpäin sen. Seuraava omistaja ajoi koko 60 luvun sillä . Reilusti huoltamalla ja rasvaamalla se kesti melko hyvin.
- Warrellakin_ajanut
Ehkäpä isäsi sotki sitä polttoöljyä sinne bensiinin joukkoon ihan kustannusten vuoksi, 60-luvulla polttoöljy maksoi n. 0,10mk/litra ja bensiini maksoi n. 0,80mk/litra. Warre savutti muutenkin, joten pieni polttoöljyn lisäys ei vielä paljastanut tuota "laittomuutta" (polttoöljyllä ei olisi saannut ajaa henkilöautolla), mutta kukapa Warren tankista alkoi näytteitä siihen aikaan ottamaan.
Eräs kaverini ajoi Warrella myös sellaisella bensiinillä, jonka joukkoon oli vahingossa (huoltoaseman säiliön täytön yhteydessä)mennyt raskasta polttoöljyä hieman. Kaverilla oli sitä bensiiniä melkoisesti varastoissaan, kun huoltamon säiliö oli tyhjennetty siitä "coctailbensiinistä".
- Anonyymi
Entä nyt 2024, kuka muistaa miltä Warre näytti, kuulosti tai haisi? Ihan tien tukkeeksi asti ei säilynyt. Minusta on veikeää ja urheata jos joku yhä warrella ajaa, uutteraa on jos viitsii sekoitella ne 2-tahtibensat jota vieläpä menee reilusti. Sitten: vanhoja itäblokin autoja on syytä vaalia ja taltioida, niitä paskimpiakin sillä muuten unohtuu tai ei uskota näytön puutteessa mitä kommunismi sai aikaan, jos joku kohta kumminkin sitä haluaa takaisin. Tietysti jos ei sittenkään uskota tai valehdellaan jopa itselleenkin niin ollaan kreationistien tasolla, heille dinosauruksen luutkaan eivät mitään todista, kun maailma luotiin 9000 vuotta sitten ja pulinat pois! Täytyy mennä huonosti jos kommunismi on käänne parempaan ja niitä ihmisiä on syytä auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822