Yksityinen elinkeinonharjoittaja/ammatinharjoittaja

abcd

Minkälaisia maksuja/kuluja tuo otsikossa mainittu asia tuo? Mitä muita velvollisuuksia siinä on?

7

1046

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tmi

      Elinkeinonharjoittajalla kahdenkertainen kirjanpito (ei ammatinharjoittajalla). Jos arvonlisävelvollinen, niin joka kuukausi ilmoitus verottajalle. Eläkemaksut pitää itse maksaa, jos ei ole pieni sivutoiminen. Siinä pääkohdat. Mieti myös, mitä hyötyjä!!!

    • elinkeinonharj.

      Ei ne niin isoja maksuja ja velvollisuuksia ole. Veroja maksat, jos tulosta syntyy. Eläkemaksut on joka tapauksessa maksettava, oli tulos mikä tahansa. Kannattaa hankkia kirjanpitäjä, sille muutama kymppi kuussa. Älä usko kaiken maailman pelottelijoita.

    • Pienyrittäjä

      Jos vain voit mennä toiselle töihin niin mene. Ja mahdollisimman isoon firmaan. On palkalliset lomat, työttömyysturva jne.

      Etenkään pienen yrittäjän asema (kaikesta muusta propagandasta huolimatta) ei sossu-suomessa ole mikään erityisen onnekas.

      • osaani

        Olen ollut 15 vuotta työssä ISOSSA firmassa ja vielä kohtuullisella palkalla johtavassa asemassa. Nyt ollut yrittäjänä reilut 7 vuotta enkä vaihtais tätä kenenkään orjaksi. Minua ei kukaan soita perään jos menen töihin vähän myöhemmin, velvollisuuksia on enemmän mutta työ antaa paljon enemmän kuin kenenkään orjana olo... että mieti todellakin,,,


      • mitä tekee
        osaani kirjoitti:

        Olen ollut 15 vuotta työssä ISOSSA firmassa ja vielä kohtuullisella palkalla johtavassa asemassa. Nyt ollut yrittäjänä reilut 7 vuotta enkä vaihtais tätä kenenkään orjaksi. Minua ei kukaan soita perään jos menen töihin vähän myöhemmin, velvollisuuksia on enemmän mutta työ antaa paljon enemmän kuin kenenkään orjana olo... että mieti todellakin,,,

        Kyllä kuule soitellaan perään, jos jonkun kauppapuljun yrittäjänä olet tai vaikka parturina, putkimiehenä ja jos et ole täsmällinen, olet entinen yrittäjä. Toisella sentään saat ehkä varoituksen, jos sitä nyt kukaan edes huomaa.


      • riippuu
        mitä tekee kirjoitti:

        Kyllä kuule soitellaan perään, jos jonkun kauppapuljun yrittäjänä olet tai vaikka parturina, putkimiehenä ja jos et ole täsmällinen, olet entinen yrittäjä. Toisella sentään saat ehkä varoituksen, jos sitä nyt kukaan edes huomaa.

        Joo siitä riippuu mistä roikkuu,, valintakysymys. Mulle ei soitella perään,,,,


    • pienyrittäjä

      No, tulihan niitä pelottelijoita palstalle. Ohita ne kommentit. Jos pystyt liikuttamaan itseäasi ilman että joku käskee, olet hyvä yrittäjän alku. Ei ole mitään suuria velvotteita, mitä ei normaali-ihminen pystyisi hoitamaan. ja kirjanpitävät ovat avustamassa, tietävät / hoitavat kaiken paperipuolen. kaikki maanviljelijätkin ovat ammatinharjoittajia, mikset sinäkin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe