"Israelin terveysministerin tyly tuomio toteaa, että Heinzin ketsuppia ei saa myydä ketsuppi-nimellä. Tuote ei sisällä tarpeeksi tomaattitiivistettä, ja nyt tuote määritellään tomaattimausteeksi".
http://www.ruokala.net/uutiset/israelin-terveysministerio-paatti-heinz-ei-ole-ketsuppia/1440730690999
Osem paljasti luvut Heinzin ketsupin tomaattitiivisteen määrästä. Osemin mukaan ketsupissa on vain 21 prosenttia tomaattitiivistettä, kun Israelissa ketsuppina myytävässä tuotteessa tiivisteen määrän pitäisi olla 41 prosenttia.
Heinz ei ole ketsuppia
30
575
Vastaukset
- sszvzfgffs
Närpiön lasikaapissa ja keinovalolla kasvatetut tomaatit ovat ainoita oikeita tomaatteja. Siksi näitä suomalaisia tomaatteja myydään aina HELVETIN PALJON KALLIIMMILLA hinnoilla, kuin espanjalaisia, auringossa kasvatettuja tomaatteja.
- menkele
Täh, huijasiko joku jutikoita?
- näin.se.menee
Eikä HK,n nakit ole makkaraa koska niiden lihapitoisuus on vain 7%. Ne täytyyluokitella kasvisruoaksi.
- paijeri
BMW-kuski sai poliisit peräänsä ja hän kysyi ihmeissään:
"Ajoinko liian lujaa,konstaapeli?"
-"Ei, te lensitte liian matalalla", vastasi mp-poliisi. - raffisalonen
Israelissa on omat Ketsupit todella maukkaita mm.Osem.
Tomaattienviljely on Israelissa maailmanhuippua(huone ja avomaa)
Suomalaisfirma oli opettelemassa Israelissa Perunakasvatusta(Israel on McDonalsin valtuutettu preunankasvattaja)- potrtoof
Suomesta saisi muhevaa edullista perunaa, eikä tarvitse kallista keinokastelua.
- johanstuure
Suomalainen peruna on naurettavaa paskaa jos vertaa Israelilaiseen.
Kattokaa noita marketeissa tai toreilla kaupiteltavista rupisista ja pienikokoisista Suomi potuista.
Israel maailman parhaan ja maukkaan perunankasvattaja(hiekka-multamaa) maa,ei suotta McDonalas valinnut Israelia.
Jokaisen olisi kerran vierailtava(perjantaina) Israelilaisella torilla vihannesten ja hedelmien paljous on jotain uskomatonta. - potrtoof
johanstuure kirjoitti:
Suomalainen peruna on naurettavaa paskaa jos vertaa Israelilaiseen.
Kattokaa noita marketeissa tai toreilla kaupiteltavista rupisista ja pienikokoisista Suomi potuista.
Israel maailman parhaan ja maukkaan perunankasvattaja(hiekka-multamaa) maa,ei suotta McDonalas valinnut Israelia.
Jokaisen olisi kerran vierailtava(perjantaina) Israelilaisella torilla vihannesten ja hedelmien paljous on jotain uskomatonta.Suomalaiset perunat ovat mukavan kokoisia ja laadukkaita. Ei niitä tarvitse keinokastella kuten Israelissa. Israelilaisissa vihanneksissa käytetään paljon torjunta-aineita.
Maistoin kerran Israelilaisia porkkanoita - tosi "myrkyillä kasvatettuja", luonnoton maku.
- Timo3T
Tai sit ne ei vaa diggaa nimestä, ja siitä et perustaja oli saksalainen?
Arka paikka viel se tupruttelu? :/- Kaltenbrunner-ll
Olepas TimoTT hiljaa, tai teemme sinusta saippuaa tai lampunvarjostimen..
- Tiina3T
Tomaatilla maustetu sokerikastikehan tuon nimeksi paremmin sopisi, 21% on tosi vähän. Eipä ihme että ovat lihottavia.
- Timo3T
Kaltenbrunner-ll kirjoitti:
Olepas TimoTT hiljaa, tai teemme sinusta saippuaa tai lampunvarjostimen..
Elähä ala mulle, Zumteufel! Senki lapinpolttaja! Moon sentää niitten jätkien jälkeläinen ketkä hääti teijät Suomesta! Joten tolla reseptillä ei tuu ku susta sauerkrauttia!
- Timo3T
Tiina3T kirjoitti:
Tomaatilla maustetu sokerikastikehan tuon nimeksi paremmin sopisi, 21% on tosi vähän. Eipä ihme että ovat lihottavia.
Emmätiiä?
Moon jotenki Felixiiki (taas vaihteeks) kyllästyny, et nyt taas menee Heinz mieluummi, ku on siin must enemmä makua ja hyvemmät mausteetki! :P Ja paskaks hailee silläki on, et paljo jossai ketsupissa on tomaattia (paitti Felixin míelestä? Ja näköjää juutalaisten) kuha se vaa maistuu hyvälle!? :P Ja jos mä haluun tomaatinmakusta tavaraa syyä, ni mä ostan sit TOMAATTEJA, ní niis on sit ainaki 100 % tomaattia! - Tiina3T
Timo3T kirjoitti:
Emmätiiä?
Moon jotenki Felixiiki (taas vaihteeks) kyllästyny, et nyt taas menee Heinz mieluummi, ku on siin must enemmä makua ja hyvemmät mausteetki! :P Ja paskaks hailee silläki on, et paljo jossai ketsupissa on tomaattia (paitti Felixin míelestä? Ja näköjää juutalaisten) kuha se vaa maistuu hyvälle!? :P Ja jos mä haluun tomaatinmakusta tavaraa syyä, ni mä ostan sit TOMAATTEJA, ní niis on sit ainaki 100 % tomaattia!On sillä merkitystä, lapset(kin) ovat ylipainoisia ja tuollaisissa ketsupeissa valtavasti sokeria. Heinz on hyvää, "vähäsokerinen" parempaa, mutta sitä ei aina ole myynnissä eikä koskaan tarjouksessa, on myös kalliimpaa normaalihinnaltaan. Halvimmatkin ketsupit ihan hyviä ja kannattaa katsoa mitä ne sisältää, tomaatti terveellistä, sokeri ei. Pitäähän Suomen lakienkin mukaan ruista olla tietty määrä vaikka muut viljat yhtä pahoja kuin sokeri.
- Tiina3T
Tiina3T kirjoitti:
On sillä merkitystä, lapset(kin) ovat ylipainoisia ja tuollaisissa ketsupeissa valtavasti sokeria. Heinz on hyvää, "vähäsokerinen" parempaa, mutta sitä ei aina ole myynnissä eikä koskaan tarjouksessa, on myös kalliimpaa normaalihinnaltaan. Halvimmatkin ketsupit ihan hyviä ja kannattaa katsoa mitä ne sisältää, tomaatti terveellistä, sokeri ei. Pitäähän Suomen lakienkin mukaan ruista olla tietty määrä vaikka muut viljat yhtä pahoja kuin sokeri.
Piti olla että muut viljat eivät yhtä pahoja kuin sokeri ja kyse ruisleivästä.
- Kaltenbrunner-ll
Timo3T kirjoitti:
Elähä ala mulle, Zumteufel! Senki lapinpolttaja! Moon sentää niitten jätkien jälkeläinen ketkä hääti teijät Suomesta! Joten tolla reseptillä ei tuu ku susta sauerkrauttia!
Missähän Donnerwetter TimoTT olisi ellemme olisi auttaneet silloin 1944?? Nimi taitaisi olla Timoshenko ja asuinpaikka Siperia...halt die Klappe , TimoTT.
- Timo3T
Tiina3T kirjoitti:
On sillä merkitystä, lapset(kin) ovat ylipainoisia ja tuollaisissa ketsupeissa valtavasti sokeria. Heinz on hyvää, "vähäsokerinen" parempaa, mutta sitä ei aina ole myynnissä eikä koskaan tarjouksessa, on myös kalliimpaa normaalihinnaltaan. Halvimmatkin ketsupit ihan hyviä ja kannattaa katsoa mitä ne sisältää, tomaatti terveellistä, sokeri ei. Pitäähän Suomen lakienkin mukaan ruista olla tietty määrä vaikka muut viljat yhtä pahoja kuin sokeri.
Ainiin valtavasti ihan?
http://www.topsecretrecipes.com/Heinz-Ketchup-Copycat-Recipe.html
1 Teelusikallinen!? *WOHOOOO! Jo pelkkä nuolasu tappaa!!!*
Ja mitä tost maissisiirapist sit mahtaa tulla vähä lisäks?
Just just! :/
Ja mä ainaki oon syöny ikäni "kaikkee *askaa* ja oon jopa pikkase alle ihannepainone, et ...? Whats the fuzz? - Timo3T
Missähän Donnerwetter TimoTT olisi ellemme olisi auttaneet silloin 1944?? Nimi taitaisi olla Timoshenko ja asuinpaikka Siperia...halt die Klappe , TimoTT.
Höpö höpö! :D
Ei tainnu kovin monee sotatoimee osallistuu germaanijoukot Suomessa jatkosodas? :P (Nojoo, Lapis oli jotai äxöniiki)
... nomut! kiitti sotatarvikkeista! Niille kyl keksittii käyttööki! - Kaltenbrunner-ll
Timo3T kirjoitti:
Höpö höpö! :D
Ei tainnu kovin monee sotatoimee osallistuu germaanijoukot Suomessa jatkosodas? :P (Nojoo, Lapis oli jotai äxöniiki)
... nomut! kiitti sotatarvikkeista! Niille kyl keksittii käyttööki!Kyllä kuule osasto Kuhlmey käänsi tilanteen epätoivosta hyväksi silloin, kun Kannas murtui ja Ryssän suurhyökkäys alkoi vyöryä.
- Tiina3T
Timo3T kirjoitti:
Ainiin valtavasti ihan?
http://www.topsecretrecipes.com/Heinz-Ketchup-Copycat-Recipe.html
1 Teelusikallinen!? *WOHOOOO! Jo pelkkä nuolasu tappaa!!!*
Ja mitä tost maissisiirapist sit mahtaa tulla vähä lisäks?
Just just! :/
Ja mä ainaki oon syöny ikäni "kaikkee *askaa* ja oon jopa pikkase alle ihannepainone, et ...? Whats the fuzz?Valtavasti on, lähes neljäsosa.
Hiilihydraattia 23,2 g
Hiilihydraattia, josta sokereita 22,8 g
Lapset syövät paljon pikaruokaa ja ketsuppia, yhä suurempi osa myös ylipainoisia, kuinka sitten aikuisina. Ei muutenkin heikkolaatuisiin ruokiin ole tarkoituksenmukaista sokeria lisätä. - Timo3T
No mistäs sä sit tollasen reseptin irti revit?!
- Timo3T
Kyllä kuule osasto Kuhlmey käänsi tilanteen epätoivosta hyväksi silloin, kun Kannas murtui ja Ryssän suurhyökkäys alkoi vyöryä.
Juu juu! :)
Lentokoneillaha kaikki sodat on voitettu! :/
Ja eks ne ollu "vähä" myöhässä, jos sai koneet käyntii VASTA siin vaihees ku toi suurhyökkäys alko? Ois pommitellu niitä ENNEN sitä ku ne vasta ryhmitty? - Tiina3T
Timo3T kirjoitti:
No mistäs sä sit tollasen reseptin irti revit?!
Googlella löytyy tai vaikka purkin kyljestä.
https://www.foodie.fi/entry/heinz-570g-tomato-ketchup-ketsuppi/87157239
Felixissä luvut 18/17, monessa varmasti vielä vähemmän. - Kaltenbrunner-ll
Timo3T kirjoitti:
Juu juu! :)
Lentokoneillaha kaikki sodat on voitettu! :/
Ja eks ne ollu "vähä" myöhässä, jos sai koneet käyntii VASTA siin vaihees ku toi suurhyökkäys alko? Ois pommitellu niitä ENNEN sitä ku ne vasta ryhmitty?Timo se osaa mennä asian sivuun, notkea väistäjä.:P
Kukas voitosta on puhunut,,
- RiittaNatanya
Kolmesta kaksi ostaa Heinzin ketsuppia Israelilaisessa Supersall marketissa.
Nimi vaikuttaa Israelilaisille Natsimaiselta siltikin suosittu Israelissa.
huom.joskus jopa halvempi kuin Osem(paikallinen) tietenkin kaupan taktikointia kuitenkin. - kjefpäwef
Nyt ei saa syödä Heinziä ja Felix on jo aimmin boikotissa vasemmistolaisen mainoksen takia. Kohta pitää alkaa itse puristella tomaatteja ketchupiksi.
- Timo3T
Toi on kans aika jees ku saa Lidlist (muistaakseni) vähä saman mallises pikkupurkis ku Heintz! Ei kyl yht hyvää ku alkuperäi, ja oisko siin chilii tai jotai mätetty hieman liikaa, et vaatii hiema totutteluu, mut sit ku tottuu ni iha syötävää. Toisaalt moon kyl aika hevi chili-faniki, et jos on teijän makuu liianki chilistä ni, my mistake!
- Jawohl1
Heinz Guderian tulee ja tekee juutalaisista ketsuppia.
- työtön_sivari
Guderian oli hyvä kenraali.
- Puhupukille
Valepukille: Heinz-ketshuppi on ainoa oikea lisäaineeton versio aiheesta. Pullon kyljessä tomaattipyreen määrä on 61 %.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321