Suomi on EU:n ainoa maa, joka verottaa suoralla Yle-verolla kaikkia kansalaisiaan. Vero on maksettava, vaikka ei omistaisi yhtään viestintävälinettä. Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen pitäisi tutkia Yle-veron laillisuus mahdollisimman pian.
Onko Yle-vero laiton?
15
152
Vastaukset
- EUCCP_ON_TÄÄLLÄ
Suomi ja EU ovat rikollisjärjestöjä. Yritä siinä sitten saada oikeutta?
Nämä rikollisjärjestöt tekevät niin paljon pahaa kansalle kuin pystyvät ilman että päättäjien avoin lahtaaminen kadulle alkaa.- minkäsillevoi
Niinpä.
- kaikki.on.ilmaista
Mmaut eivät maksa yle-veroa. Eivätkä sen puoleen mitään muutakaan. Eivät edes puhelinlaskuaan.
- oikeustajuisesti
Kyllä Yle-vero tuntuu väärältä, koska Yle henkii voimakkaasti poliittista ideologiaa, eikä puolueetonta tutkivaa linjaa.
Yle on esim. Monikulttuurimyönteinen eikä siinä mietitä, onko jokin kulttuuri haitaksi suomalaisille ja suomelle.
Eli tuo vero on mielestäni laiton Ylen ohjelmapropagandankin vuoksi ! - tasanmenee
Isojen johtajien eläkkeissä ei ole kattoa, mutta isoeläkkeisten johtajien Yle-verossapa on. Miksi 500 M€ vuodessa tienaava ei halua maksaa Yle-veroa 0,68 % tuloistaan, 3400 € vuodessa? Noin 150 €/v on melkoinen verohelpotus. Eduskunta kannatti tätä täysin yksimielisesti oppositiota myöten.
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Maksaminen/Ylevero- tasanmenee
Osa eduskunnasta on tasaprosenttiverotuksen kannalla (alv) osan kannattaessa progressiivista verotusta (ansiotulovero). Yle-vero on eduskunnan kummajainen (tasaprosentti 0,68 %), missä progressio on muljahtanut päälaelleen - mitä isommat tulot, sitä pienempi Ylevero-prosentti. Silti eduskunta kannatti tätä soraäänittä.
- ei_ole_laiton
YLE palveluita voit käyttää tv, radio ja nettipalveluita, väitätkö nyt ettet omista mitään näistä? Kuulut ehkä 0,01% kaikista.
Toiseksi, verovaroin ylläpidetään paljon muitakin palveluita, joita eivät kaikki
välttämättä käytä mutta voisivat, kuten vaikka kirjastot tai uimahallit.- TöitäLiekinheittimelle
"kirjastot tai uimahallit."
Kirjastoissa ja uimahalleissa harvemmin tyrkytetään kultamunapropagandaa. - mitä_sekoilet
TöitäLiekinheittimelle kirjoitti:
"kirjastot tai uimahallit."
Kirjastoissa ja uimahalleissa harvemmin tyrkytetään kultamunapropagandaa.mitä propagandaa?
- näin-ajattelen
Veron tultua voimaan, ohjelmat ovat kautta linjan huonontuneet. Aivan joutavia juttuja esitellään. Vanhoja, kehnoja sarjoja aloitetaan jatkuvasti alusta. En tiedä, mitä tämä vero oikein sai aikaan. Onhan se aivan oikeuden mukainen, että sellainen peritään. Näin ei kukaan voi laistaa sitä ja vero tulee perittyä tasapuolisesti.
Olisi luullut, että ohjelmatuotanto paranee, kun tulo on säännöllistä ja varmaa, mutta valitettavasti kävi toisin. Melkoista vastuuttomuutta.- VeroillaMaksettuaGandaa
Kaikennäköistä venäjänkielistä paskaa sun muuta mamutussontaa ainakin alkoi tulla tuutista "verouudistuksen" jälkeen.
Tv-lupien aikana ei uskallettu, koska ihmisillä oli silloin viellä mahdollisuus äänestää jaloillaan.
- hyvää_palvelua_halvalla
nytkin tuli monta tuntia suoraa lähetystä MM-kisoista, niin tv, radiosta, netistä
ja areena tuli katsottua myös.
Ja kaikki naurettavan edullisella hinnalla- VEROPARATIISITKIINNIVAS
Kaikki pakkomaksut ovat Suomen perustuslain vastaisia, eli laittomia.
Ne ovat raakaa väkivaltaa, jo ennestään köyhyysrajan alapuolella olevia ihmisiä kohtaan. Yle-vero on laiton. - eri.maku
Ja minä en moisesta haluaisi maksaa senttiäkään. Päin vastoin. Minulle pitäisi maksaa 200 € tunnilta, jotta suostuisin käyttämään aikaani tuollaisen järjettömyyden seuraamiseen.
- VEROPARATIISITKIINNIVAS
Vasemmisto kertoi tämän asian teille, jo vuosia sitten:
Kaikki pakkomaksut ovat Suomen perustuslain vastaisia, eli laittomia. Yle-vero on laiton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628