Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Isänmaasta Portugaliin

Karl.M

Suomalaisen työmiehen selkänahasta miljoonansa repineet Wahlroosit, Huhtamäet ja Fazerit ovat vuosikymmenien ajan syöneet ilmaisia lounaita työmiehen piikkiin. Vuosikymmenien ajan heitä on ylistetty juhlapuheissa isänmaallisuudesta, juotettu boolia linnanjuhlissa ja kuskattu firman piikkiin kaiken maailman kissanristiäisissä. Heille on maksettu ylisuuren palkan ja optioiden lisäksi vielä ylisuuret vapaaehtoiset eläkkeetkin, joista he nyt ahneuksissaan eivät halua maksaa lainkaan veroa.
Vuosikymmenien ajan he ovat juhlapuheissa vaatineet työmieheltä palkka-malttia ja vyön kiristystä Suomen kansainvälisen kilpailukyvyn turvaamiseksi. Mutta kun heidän itse odotetaan toimivan puheidensa mukaisesti, niin mitä he tekevät. Nauravat räkäisesti hyväuskoisten suomalaisten typeryydelle, ja karistavat juhlapuheissa heille niin rakkaan isänmaansa tomut jaloistaan.
Onko meitä suomalaisia näin helppo kusettaa?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missäonmoraali

      Tätäkö varten vanhempamme ja isovanhempamme ovat taistelleet itsenäisen Suomen ja rakentaneet hyvinvointivaltiota hyvässä uskossa?! Leipäjonot kasvavat kasvamistaan, keskiluokkaa ja hyvätuloisia ei keskimäärin edes kiinnosta pudokkaiden asema, suurituloiset suunnittelevat veroja ja lobbaavat lainsäätäjiä pönkittämään omiaan, työttömät maksavat n 600 euron työttömyyskorvauksestaan 20 pinnaa veroa joka kuukausi ja miljoonaoptioiden nostajat nostavat kytkintä paetakseen veroja Portugaliin sun muualle polttelemaan sikareja golf klubeilleen... mutta hei, me persaukisethan ollaan vain niin h*vetin kateellisia...!
      Pakolaisille avataan yössä monisatapaikkaisia vastaanottokeskuksia, mutta jos meidän omat lapsemme talvipakkasilla tarvitsisivat suojaa, sitä ei ole, tai jos on, ollaan ovella puhalluttamassa. Kodittomat päihteidenkäyttäjätkin ovat jonkun lapsia... heidän, jotka ovat vilpittömästi uskoneet, että kaveria ei jätetä sittenkään, kun sota on sodittu.
      En tiedä, itkeäkö, raivotako vai hävetäkö olla ja elää tällaisessa valtiossa? Kummoinenkaan oraakkeli ei tarvitse olla ennustaakseen, että jossakin vaiheessa jollakin menee kuppi nurin ja tapahtuu asioita, joita ei haluttaisi tapahtuvan. Ihmisten sietokyky on rajallinen ja kun se raja ylitetään, millään, tarkoitan m i l l ä ä n, ei ole enää mitään väliä. Se on vaarallista.

    • sadismia

      Näin se menee, ei saa taivaspaikkaa miljoonilla jos ei kukkaron nyörejä raota köyhän hyväksi!

    • zäkpottiaodotellessa

      Olen mielessäni kehitellyt pilottihanketta, joka vaatisi parin millin alkupääoman, mutta joka toimiessaan alkaisi parissa vuodessa pyörittää itse itseään. Tarkoituksena olisi auttaa syrjäytyneitä jaloilleen heidän omia voimavarojaan hyödyntäen. Kun saan jostakin tarvittavan summan (Luoja siinä auttakoon), teen hankkeesta elämäntyöni.

      • miljonääriklubi

        Mä ajattelin luovuttaa taloni turvapaikanhakijoille. Valtio maksaa niitten vuokrat ja itse elelen ja elostelen niillä rahoilla Thaimaassa.


    • verotus-karkoittaa

      eiköhän nuo ole veronsa suomeen maksaneet ja vielä työllistäneet . pitäiskö vielä maksaa moneen kertaan verotetusta netto omaisuudesta tarkista ensin asiat kun alat kirjoitteleen kyllä tässä on demareiden tulos ja aikaan saannos

      • M.Karl

        Voi herran jestas teitä pullossa kasvatettuja... et tainnut kovin usein olla koulunpenkillä kun historiaa luettiin. Taisivat ne äikäntunnitkin jäädä väliin, mutta siltikin, aika naivia tekstiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe