Tatuointi ja neulakammo

haluantatskan

Olen ottamassa kauan suunnitteilla ollutta tatuointia muutaman kuukauden päästä. Kuva tulee kylkeen, rintaliivien alapuolelle, melko pieni kuva siis. Ongelmana on mun hirvittävä neulakammo ja korkea kipukynnys. Verikokeissa usein pyörryn, tosin mulla on muutama lävistys joiden ottaminen on mennyt ongelmitta, mutta hirmuinen jännitys aina ja mielestäni tehnyt kipeää. Haluan kuitenkin tuon tatuoinnin todella paljon, osaatteko te tatuointien omistajat sanoa tulenko selviämään tästä (sattuuko kauheasti?) sekä olisiko mitään vinkkejä miten voisi vähän rauhoittaa mieltä asian kanssa. :)

63

1047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boredi

      Kaikesta selviää ja ainakin omasta mielestä tatuoinnin tekeminen muistuttaa enemmänkin sellaista raastavaa raapimisen tunnetta kuin neulalla pistämistä eikä kipu ole pahaa. Mutta jokainen tuntee sen eri tavalla ihmisestä riippuen, joten kukaan ei valitettavasti pysty antamaan sinulle lupausta siitä, että se ei satu. Aion olla nyt ihan rehellinen ja sanoa myös sen, että kylkeä pidetään yleisesti ottaen arkana paikkana tatuoinnin suhteen. Saattaa siis tuntua vähän pahemmalta siellä.

      Itse asiassa kuulostaa siltä, että kipukynnyksesi on hyvinkin matala ja jännitys aiheuttaa varmasti oman lisänsä siihen, miten asiat tuntee. Sillä ainakin voin rauhoitella, että tatuointikone ei näytä neulalta eikä sitä paineta ihoon samalla tavalla kuin neulaa. Ehkä omassa jännityksessäsi on ollut kyse myös siitä, että näet sen neulan niin kammottavana asiana. Itselle väristyksiä aiheuttaa enemmänkin se tatuointikoneen ääni.

      Mutta kuten sanoin, kaikesta selviää. Pienen kuvan tatuoiminen ei kestä kauaa ja jännityksesi lakkaa siihen, kun huomaat että se ei satu niin paljon kuin luulit. Tosin edelleen voi käydä niin, että sinua se sattuukin, mutta sitä ei kukaan voi etukäteen tietää. Kannattaa ehdottomasti kertoa omasta jännityksestä ja pyörtymisalttiudesta myös tatuoijalle. He voivat lopettaa tatuoimisen hetkeksi aina silloin, kun alkaa tuntumaan liian pahalta ja antavat sinulle hengähdystauon. Suosittelen myös ottamaan jonkun kaverin mukaan liikkeeseen. Tsemppiä!

      • haluantatskan

        Tuo onkin hyvin mahdollista, että jännitykseni on aina osana. Hyviä neuvoja, kiitos paljon, enköhän mä selviä! Ei muuta kun kaveria kädestä kiinni ja leimattavaksi.. :)


    • Juba66

      Itsellä on kolme tatuointia ja voin sanoa, että ei se nyt niin hirveästi satu, tietenkin riippuu siitä, mihin paikkaan tatuointi tulee, onhan esim. rinta ja kainaloiden seudut aika arkoja paikkoja. Itsellä tatuoinnit ovat käsivarsissa, jotka eivät ole niin arkoja paikkoja, mutta ei se nyt niin kamalan kivuliasta ole ja ja aika äkkiä siihen pieneen kipuun turtuu, kun minullakin kuvaa on tehty taukoamatta kolme ja puoli tuntia. Kannattaa kuitenkin syödä, ennen kuin menee tatuoitavaksi, on siinä kuitenkin jonkun verran veren hukkaa.

      • haluantatskan

        Kiitos vastauksesta, hyvä kuulla! :)


    • Hobbyanthalltila

      Älä jännitä ja muista tosiaan syödä hyvin ennen tatuointia. Ehkä vielä pieni suklaapatukka tai sokerilimppari mukaan :) Kylki erityisesti kylkiluiden kohdalta on yksi mainstreampaikkojen kivuliampia kohtia. Aina myös tämäkin pitää sanoa, toisilla ei satu edes kyljissä joten anna palaa vaan, lähes poikkeuksetta ihmiset sanoo ettei se ollutkaan niin paha kuin luulin!

      • haluantatskan

        Näin on, kiitos tsemppauksista, nämä todella auttaa. :) Yritän nyt olla miettimättä että sattuuko vai ei, sittenhän sen näkee ja ei siihen kipuun ole kukaan vielä toivon mukaan kuollut, ehken minäkään.. ;) Hyvä kuitenkin tietää, että kylki on arempi paikka niin osaan vähän varautua. Mutta mitäpä sitä ei kauan halutun tatskan eteen kestäisi!!


    • Sattuusattuusattuu

      Vain täydellinen imbesilli ottaa tatuoinnin. Se on ruma, tekeminen sattuu aivan helvetisti ja poistaminen vielä enemmän

      • tilt

        Vain täydellinen imbesilli tulee kertomaan muille, mitä heidän pitäisi tai ei pitäisi omalle vartalolleen tehdä.


      • ketä_kiinnostaa

        Minäkin haluan kirjoittaa kaikkien niiden topicien alle mitä inhoan, kymmenesti päivässä haukkuen kaikki jotka haluavat keskustella aiheesta. Kun MINULLE tulee siitä niin hyvä mieli. Mee hoitoon jo, jooko?


      • Sattuusattuusattuu
        tilt kirjoitti:

        Vain täydellinen imbesilli tulee kertomaan muille, mitä heidän pitäisi tai ei pitäisi omalle vartalolleen tehdä.

        Kaikki katuu tatuoinnin ottamista ennemmin tai myöhemmin. Se on vain epävarmojen ihmisten tapa päteä.


      • haluantatskan

        Jos sitä tulen katumaan myöhemmin, niin se ei ole muiden asia eikä muiden tarvitse siitä turhaan huolehtia. Itselleni sillä on suuri henkilökohtainen merkitys. Sekä jokaisen oma asia on, mitä vartalolleen haluaa tehdä. :) Pitäkää te huoli, että oma ihonne pysyy tatuoimattomana.


      • tatuoitutäti
        Sattuusattuusattuu kirjoitti:

        Kaikki katuu tatuoinnin ottamista ennemmin tai myöhemmin. Se on vain epävarmojen ihmisten tapa päteä.

        Minulla on kaksi tatskaa, jotka olen ottanut 22- ja 25-vuotiaana. Nyt olen yli viisikymppinen. Ainakaan vielä ei ole kertaakaan kaduttanut. Vaan vielä näitä vuosia on jäljellä; ehkä olen vaan hidas reagoimaan.
        Olen neula- ja kosketuskammoinen, muttei tatskojen ottaminen ollut mtenkään kova juttu. Kone ei muistuta neulaa ja suriseva ääni oli aika mukavan tasainen. Kannattaa kertoa peloistaan tatuoijalle. Uskon, että useimpia eka kerta jännittää.
        Valitse kuva ja värit tarkasti, sillä kuva on seuranasi lopun elämääsi ja maku ja muoti muuttuvat vuosien myötä. Myös jälkihoito-ohjeita kannattaa noudattaa huolellisesti.


      • sitämieltä
        haluantatskan kirjoitti:

        Jos sitä tulen katumaan myöhemmin, niin se ei ole muiden asia eikä muiden tarvitse siitä turhaan huolehtia. Itselleni sillä on suuri henkilökohtainen merkitys. Sekä jokaisen oma asia on, mitä vartalolleen haluaa tehdä. :) Pitäkää te huoli, että oma ihonne pysyy tatuoimattomana.

        Miettikää ristiriitaa ongelmissa; haetko apua yhteiskunnan kustannuksella vai tatuoitsijan piikkiin? Onko niillä vakuutukset kunnossa? Epäilen.


      • haluantatskan
        tatuoitutäti kirjoitti:

        Minulla on kaksi tatskaa, jotka olen ottanut 22- ja 25-vuotiaana. Nyt olen yli viisikymppinen. Ainakaan vielä ei ole kertaakaan kaduttanut. Vaan vielä näitä vuosia on jäljellä; ehkä olen vaan hidas reagoimaan.
        Olen neula- ja kosketuskammoinen, muttei tatskojen ottaminen ollut mtenkään kova juttu. Kone ei muistuta neulaa ja suriseva ääni oli aika mukavan tasainen. Kannattaa kertoa peloistaan tatuoijalle. Uskon, että useimpia eka kerta jännittää.
        Valitse kuva ja värit tarkasti, sillä kuva on seuranasi lopun elämääsi ja maku ja muoti muuttuvat vuosien myötä. Myös jälkihoito-ohjeita kannattaa noudattaa huolellisesti.

        Noniin, löytyyhän näitäkin tapauksia kun tatuointi ei alakkaan kyllästyttämään! Kiitos vastauksesta, mukava kuulla että kaikki on sujunut hyvin! Kuvaani ei tule värejä ollenkaan ja sillä on tärkeä henkilökohtainen merkitys itselleni, joten tuskin koskaan sitä alan katumaan. Olen myöskin suunnitellut sitä vuosia ja innoissani kun vihdoin pääsen toteuttamaan sen :)


      • jatkettuhulluus
        Sattuusattuusattuu kirjoitti:

        Kaikki katuu tatuoinnin ottamista ennemmin tai myöhemmin. Se on vain epävarmojen ihmisten tapa päteä.

        näin on. Niitä paskakäsiä on iljettävä katsellakin. Tyhmyyksissään tekevät. Seurauksista terveyteenkään ei tiedetä muuta kuin, että vahingoittaa terveyttä tavalla tai toisella. jos haluaa kohentaa heikkoa itsetuntoa on parempi ostaa vaikka vanha halpa Audi.


      • järkeänahkaan
        tilt kirjoitti:

        Vain täydellinen imbesilli tulee kertomaan muille, mitä heidän pitäisi tai ei pitäisi omalle vartalolleen tehdä.

        Täytyy auttaa niitä joilla omat kyvyt ajatella asioita eivät riitä. Vastuu lähimmäisistä on meillä kaikilla.


      • varmapihtari
        tilt kirjoitti:

        Vain täydellinen imbesilli tulee kertomaan muille, mitä heidän pitäisi tai ei pitäisi omalle vartalolleen tehdä.

        - anna vaan kroppas jolleki linnakundille puoskaroitavaksi , ikään et sais multa.


    • srtys

      Tai vielä älykkäämpi vaihtoehto.. jätä tatuointi tekemättä.

    • bentsotjapamit

      Ota rauhottava ennen tatuoinnin ottoa..tulee hyvä olo etkä välitä kivusta välttämättä paljon.

    • Liisapiisami2
    • kauhiapiikkikammoo

      itse en ota mitään piikiä,sehän on suorastaan tsemurha piikkiä yäk.en halua piikkiä.ostan tarratatuoinnin jonka voi vedellä pestä kasvoista pois.piiikkiiikammooo

    • namunassepeenis
    • vastayksikuva

      Monet väittävät, ettei tatuoiminen satu. Itselläni on hauiksessa suuri tribaali, ja kyllä ainakin sen tikkaaminen oli melkoisen kivuliasta - ei kuitenkaan sietämätöntä. Tein silloin samoin, kuin aina verikoetta tm. otettaessa: katsoin muualle ja yritin keskittyä hengittämiseen. Kivusta huolimatta olisin ollut valmis ottamaan toisen kuvan heti samoin tein. ;)

      • haluantatskan

        Niin, tuskin se täysin kivutonta puuhaa on, varsinkin tuo kylki vähän jänskättää. Mutta juuri näin, eiköhän se sen hetken kivun arvoista ole!! Voi olla ettei jää ensimmäiseksi tatskaksi ;)


      • tehdasjannu
        haluantatskan kirjoitti:

        Niin, tuskin se täysin kivutonta puuhaa on, varsinkin tuo kylki vähän jänskättää. Mutta juuri näin, eiköhän se sen hetken kivun arvoista ole!! Voi olla ettei jää ensimmäiseksi tatskaksi ;)

        Ei se ole kivun arvoista, kokemuksena suuri pettymys, mutta voithan sinä tulla valittelemaan kohtaloasi tälle palstalle, kun teet erehdyksen hankkiessasi tatskan!


    • eisatu

      Tatuoidut ja lävistetyt naiset. No joo. Ei kiinnosta.

      • tatubunny

        Älä itke. Ei minuakaan kiinnosta kun leimatut miehet. Paino sanalla Mies!


      • haluantatskan

        Meistähän on moneen junaan! Toiset tykkää ja toiset ei. Itse en ole lävistetty ja tuokin tatuointi tulee piiloon. Onneksi oma poikaystäväni ainakin tykkää ;)


      • haluantatskan

        Minulla on ainoastaan napakoru ja korviksia vaikka muille jakaa!


    • aergadfh

      vedä huumeita nii kyllä kestät

      • haluantatskan

        Ja tällaisia kommentteja en jaksa edes lukea :)


    • Käytä_järkeäsi

      Jätä typerä töherrys ottamatta. Sillähän siitä selviää.

    • öhoy8

      Vastaus aloittajalle:
      Siten että et ota tatuointia.

    • totuustekeekipeää

      Sanotaan että kauneuden eteen täytyy kärsiä.

      • haluantatskan

        Totta ;)


    • Tatuoimattomana

      Tatuointi yksi maailman tyhmimmistä jutuista

    • Aloittajalle

      Itselläni on pari tatuointia, toinen niskassa ja toinen kädessä, ja kohta menossa hankkimaan lisää. Kuten joku tuolla alussa sanoikin, niin se kipu tuntuu lähinnä sellasena ärsyttävänä raapimisena ja pistelynä ihon pinnalla, ei varsinaisesti neulan pistona. Itselläni ei ole mitään neulakammoa, mutta voisin melkein sanoa verikokeen tuntuvan ilkeämmältä kuin tatuoimisen. Toki se kestää paljon vähemmän aikaa, mutta neula menee syvemmälle, sinne käden sisään ja kipuilee ja kirvelee.

      Olethan tietoinen erilaisista puudutusvoiteista? Niistä voisi olla apua sun tilanteessa. Käsittääkseni noita saa apteekista, mutta tatuoijan kanssa kannattaa etukäteen keskustella. Et varmasti ole ensimmäinen neulakammoinen asiakas, joten he osaavat kyllä auttaa! Uskon, että tatuointi menee hyvin ihan ilmankin, mutta jos kovasti jännittää, voi tämä tuoda vähän mielenrauhaa.

      Tsemppiä operaatioon! :)

      • Ihmeellistä

        Miksi yleensä pitää ottaa tatuointi? Mitä sen ottamisella oikein haetaan? Ja miksi ihmeessä löytyy yhä enemmän naisia, jotka ihailevat tatuoitu äijiä yli kaiken? Tatuointiko muka on miehen mitta?


      • Kerrankuussalisääleimaa
        Ihmeellistä kirjoitti:

        Miksi yleensä pitää ottaa tatuointi? Mitä sen ottamisella oikein haetaan? Ja miksi ihmeessä löytyy yhä enemmän naisia, jotka ihailevat tatuoitu äijiä yli kaiken? Tatuointiko muka on miehen mitta?

        Tatuoinneilla ei ole mitään tekemistä miehuuden kanssa. Yleensä mitä isompi äijä niin sitä nössömpi se on ottamaan tatuointia! Missä tälläisiä naisia on jotka ihailevat tatuoituja miehiä yli kaiken? Enkä tiedä mitä haen tatuoinneillani? Tosin olen varmaan poikkeus koska pidän ne enimmäkseen piilossa. Ja kyllä, jotkut niistä kaduttaa! Ei se että otin tatuoinnin vaan se minkälaisen tatuoinnin otin. Tosin niitä on varmaan joku 80kpl. ettei sieltä nyt yksittäiset kuvat kauheasti joukosta erotu.


      • haluantatskan

        Tämä voisi ollakin hyvä keino! Kiitos vastauksesta ja neuvoista, täytyy kysyä tatuoijan miepilipettä. Kiitoksia tsemppauksista! :)


    • reg6435

      Ei ota TYPERÄÄ tatuointia

    • Iisadaszler
    • koha_kerroin

      Tuohon on tosi yksinkertainen ratkaisu, joka on Sinulle kerrottu jo moneen kertaan, jos ei mene jakeluun niin eihän Sinulla mitään ongelmaa olekaan, miksi täällä nillität.

    • teuvo.neuvoo

      Vedä sä vittu päähäs ja ota kotiis asumaan muutama pakolainen, vaikka edes 6-8 yksilöä.
      Siten parannat maailmaa.

    • Öökstöks

      Onneksi sulla on se korkea kipukynnys..

    • Minäsevainolen

      Mulla on kans aivan hirveä neulakammo. Verikokeet ja erilaiset rokotteet ovat aivan kauheita, mutta tatuointeja löytyy kaksi kappaletta. Mun ohjeet ovat nämä:
      1. Nuku kahtena edellisenä yönä kunnolla.
      2. Tatuointiaika aamuun. Päivällä ja illalla iho on herkempi kivulle.
      3. Syö kunnolla ennen tatuoinnin ottamista.
      4. Ota jotakin sokeripitoista syötävää, esim. suklaata.
      5. Jotakin tekemistä mukaan, esim. kirja tai musiikkia yms.

      • haluantatskan

        Hyvä kuulla, kiitos kovasti vastauksesta ja hyvistä vinkeistä! :)


    • tuomoman

      Vanhempana ne töherrykset on tosi rumia.

      • mummarainen

        Ei siihen ikä vaikuta onko nuori vai vanha yhtä hyvältä näyttävät sekä nuoren että vanhan ihossa. Kokemusta on ekan tatskan otin kun täytin 50-vuotta ja seuraavan kuus kymppisenä ja seuraavan otan kun tulee seitsemänkymppiä mittariin.


    • mummarainen

      Ei satu ollenkaan minulla jalassa ja käsivarressa isohkot tatuoinnit ja selvisin hyvin vaikka etukäteen vähän jännitin kuinka käy.

    • Laita liimattavia tatuointeja, ne ei satu :) Ja korkea kipuynnyshän on vaan hyvä, silloin ei pienet tunnu missään!

    • ttkkl

      Jumalan sant Raamatussa:"Älkäät tehkö ihopiirroksia!"
      Jeesus ei kumonnut yhtään Lain piirtoa, eli Jumalan sanat pätevät kristitylle nykyaikaankin!

      • jeesus_pelastaa

        Mitähän Raamatussa sanotaan muiden ihmisten panettelusta ja suorasta sättimisestä.... ihan tuli nyt vaan mieleen...


    • olkaa_luonnollisia

      Älä ota tatuointia! Tatuoidut naiset on ihan törkeän ällöttävän näköisiä. Samoin ne ketkä kiristävät naamansa, vetävät silikonia lärviinsä ja kumipallot rintakehäänsä.

      • Kurjia

        ....Kyllä. Halusin tulla tänne Tatuoinnit-osioon ihan vaan huutamaan sitä kuinka hirveitä tatuoidut ihmiset ovat. Seuraavaksi menen kertomaan mielipiteeni Vaatteet-topiciin, kuinka turhia ja ällöttäviä minusta niiden kantajat ovat....


    • First-time-tatska

      Tatuointi ei tunnu yksittäiseltä neulan pistolta, vaan enemmänkin sarjalta teräväpiikkisen harjan erittäin nopeilta painalluksilta. Sillä ei siis ole mitään tekemistä verikokeen kanssa, jota itsekin inhoan yli kaiken. Yllätyin siitä, kuinka vähän se sattui. Suurin ongelma oman tatuoinnin aikana oli se, että kuinka ajan kuluisi vähän nopeammin, kun minulla ei ollut siinä mitään tekemistä. Ensimmäinen tatskani kesti 10 tuntia, viidessä kahden tunnin jaksossa kolmen kuukauden aikana. Se tehtiin käsivarteen, koko oikea käsivarteni olkapäästä ranteeseen. Ensimmäisellä tatuointikerralla nukahdin tuoliin, eikä tämä ole vitsi. Tatuoija repesi nauruun, kun kerroin hänelle siitä :). On olemassa myös apteekista saatavia pintapuudutusaineita, reseptivapaita, joita käytetään mm. rokotuksia pelkäävien lasten yhteydessä ym. Niitä saa apteekista kuka vain. Monet tatuoijat eivät kuitenkaan suosittele niitä.

    • Viisaus.asuu.meissä

      Jätä ottamatta. Ei sillä mitään tee ja mitä vanhemmaksi tulet, sen varmemmin olet samaa mieltä.

    • Eläota

      Samaa mieltä, elä ota!

      Jo Mooseksen kirjassa kielletään.
      Tatuointi on syntiä. Piste.

    • Kannattaaa

      Itse otin viikko sitten tollasen sattu kyllä ihan kiitettävästi. Mutta onhan tuo vähän arka paikkakin ruveta leimoja ottamaan :D http://q.gs/8i9lt

    • hei_älä_mee

      Yx meidän luokalla otti kylkeensä pariviikkoa sitten pienen tatskan ja sanoi sen sattuneen aivan kamalasti. Se oli itkenyt koko sen teon ajan, mutta ei ollu raskinut keskeyttää sen tekoa, kun tatuoija oli sanonut, et sen on maksettava sovittu summa joka tapauksessa. Kylki on kaikkein arin paikka. Mieti vielä, onko se tatskasi tuollaisen kivun arvoinen, voithan osoittaa rakkautta läheiselles tuhannella muullakin tavalla ja mieti, haluaako rakkautesi kohde sinun kärsiä noin paljon hänen vuokseen, epäilen että tuskin.

    • Jättää tatuoimatta, et siinä mitään menetä. Minusta ainakin tatuoimaton on fiksumman oloinen, ja sitäpaitsi myrkyllisiä ne aineet.

      • UgaPuga

        Kyllä.... onhan todettu että leimattomat ovat niin todella paljon fiksumpia, vähän kuin nämä huutelijat ovat täällä antaneet itsestään ymmärtää. Sori, oma mielipide kallistuu enemmän toiseen suuntaan. Ja minulla ei ole vielä ensimmäistäkään tatuointia ja ikääkin jo puoli hautaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe