Ehkäisy ja verenpaine

Miten helposti esim. pillerit tai ehkäisyrengas nostaa verenpainetta? Minkälaisia oireita kohonnut verenpaine antaa?
71300
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Mulle lääkäri suositteli h.kierukkaa, koska siitä ei erity paljoa verenkiertoon eikä näin ollen pitäisi nostaa verenpainetta. Eikä ole noussu. Pilleri nosti verenpainetta, kumi kutitti, renkulaa ei edes tarjottu.

Äänestä
  • Mulla pillerit nosti verenpainetta jo 3kk käytön jälkeen - piti lopettaa niiden käyttö. Ja laski normaali tasolle parissa viikossa. En osannu ajatella verenpaineen oireita, kun se huomattiin 3kk kontrollissa..

    Äänestä

mulla on nyt kolmannet pillerit ollu "kokeilussa" viiden vuoden aikana, jotka joudun nekin nyt lopettaa koska ala paine on edelleen liian korkea. "oireina" on ollu jatkuva päänsärky ja huimaus.. ja lääkäri sanoi viimeks etten enää saa uusia pillereitä jos nää nykyiset ei sovi..

Äänestä
  • paljonko sun alapaine oli kun lääkäri kielsi pillerit. Mun alapaine on 88 ja mielstäni liian korkea. Luin itse terkaks kaks vuotta ja silloinn huolestuin verenpaineestani. Lääkäri ei ole kuitenkaan kieltänyt pillereitä vaan käskee käymään tarkkailussa.

    Äänestä

  • minä kirjoitti:

    paljonko sun alapaine oli kun lääkäri kielsi pillerit. Mun alapaine on 88 ja mielstäni liian korkea. Luin itse terkaks kaks vuotta ja silloinn huolestuin verenpaineestani. Lääkäri ei ole kuitenkaan kieltänyt pillereitä vaan käskee käymään tarkkailussa.

    Yli 90 alapaine. Kaks viikkoa sit kävin viimeks mittauttamas ja oli 96... ja oon päälle 20 mut suvus on toki verenpainetautia joten oon nyt taas uuestaan tarkkailus eli pitäis käydä parikertaa kuussa mittauttaa paine.

    Äänestä

Käytän evra ehkäisylaastaria eikä se ole nostanut mun verenpainetta ollenkaan. Juuri äsken kävin mittauttamassa verenpaineen ekan kerran aloittamisen jälkeen (6kk sitten aloitin). Terveydenhoitaja sanoi että ohhoh, onpas matalat paineet. Mulla on siis aina ollut matala verenpaine, ehkä johtuu siitä ettei edes e-laastarin hormonit (jotka on samat kuin yhdistelmäpilsuissa ja e-renkaassa) sitä hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Äänestä

no mulla on aina ollu korkea verenpaine, oli jo silloin ku alotin e-pillerit pari vuotta sitten... ensin söin Merciloneja, mutta paine ilmeisesti vähän nousi (alapaine jotain 90 kieppeillä yleensä ollut) joten viime kesänä vaihdoin Cerazetteihin, eipä kyllä ole siitä laskenut...!
Mitään oireita mulla ei ole verenpaineesta ollut ja siksi hiukkasen rassasi kesällä käydä 2vk välein mittauttamassa, onneksi tuo väli sittemmin harveni pariin kuukauteen! omalla kohdalla kyllä luulen, ettei pillerit sinänsä aiheuta mun verenpaineongelmia, ennemmin sukuvika ja epäterveelliset elämäntavat...ja eikös se jännitys nosta verenpainetta, mä pelkään terveydehoitajia NIIN paljon et on pulssi varmaan päälle sadan aina ku joutuu sielä käymään, veikkaisinpa että kotioloissa mitattuna vois olla paineet huomattavasti alhaisemmat!:)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Armi kirjoitti:

Miten helposti esim. pillerit tai ehkäisyrengas nostaa verenpainetta? Minkälaisia oireita kohonnut verenpaine antaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu