Vapareiden toimistolla ei tilaa?

huutava_pula

Sitähän se on kun vähätkin avustukset törsätään syöminkeihin, juominkeihin ja pornolehtiin. Onneksi aika onkin kulunut sellaiseen, niin osa kirkoista on vielä polttamatta.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/turvapaikanhakijoille-erikoinen-hatamajoitus-yosija-kirkosta/5296302

"Helsingin seurakunta tarjoaa turvapaikanhakijoille viikonlopun ajaksi majoituksen Mikael Agricolan kirkosta. Hätämajoitus järjestetään kirkon kryptassa.

Noin sata turvapaikanhakijaa saa viikonlopun ajaksi majapaikan Mikael Agricolan kirkosta Helsingin keskustasta. Kirkon krypta muutetaan hätämajoitustilaksi.

Majoitusjärjestelyistä vastaa Helsingin kaupunki.

Seurakunnat keräävät viikonloppuna myös kolehdin turvapaikanhakijoiden avustamiseksi. Noin puolet seurakunnista järjestää kolehdin tänä sunnuntaina. Loput keräävät kolehdin viikon kuluttua.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat."

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos Vapaa-ajattelijain liitto keräisi verotuloja niiltä miljoonalta suomalaiselta jotka eivät kuulu kirkkoon, meillä varmasti olisi mahdollisuus käyttää varoja hyväntekeväisyystyöhön ja humanitaarisen avun antamiseen. Pidän kuitenkin hyvänä jakona sitä että Suomessa on erikseen poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumattomia apujärjestöjä kuten Punainen Risti, johon vapaa-ajattelijatkin voivat kannatusjäseninä kuulua ja lahjoittaa rahaa katastrofien aikana. Vapaa-ajattelijain liitto ja sen jäsenyhdistykset voivat omassa toiminnassaan keskittyä kampanjoimaan yhdenvertaisen lainsäädännön puolesta tiedotustoiminnalla.

      • Rahahanat.kiinni

        Vaparit saavat tuloja yli 5 miljoonalta suomalaiselta, jotka veroissaan maksavat vaparien valtionavustuksen. Sen luulisi jo velvoittavan johonkin. Kyse on vain tahdosta ja vaparien tahto on saada olutiltoja ja kesäjuhlia hotelleissa - vain toki jäsenistön ydinryhmälle, muita (edes omia jäseniään) vaparit eivät ajattele.


      • Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Vaparit saavat tuloja yli 5 miljoonalta suomalaiselta, jotka veroissaan maksavat vaparien valtionavustuksen. Sen luulisi jo velvoittavan johonkin. Kyse on vain tahdosta ja vaparien tahto on saada olutiltoja ja kesäjuhlia hotelleissa - vain toki jäsenistön ydinryhmälle, muita (edes omia jäseniään) vaparit eivät ajattele.

        Mitäs ne olutillat nyt mielestäsi maksavat? Ravintolan kabinetti on käytössä ilmaiseksi ja osallistujat maksavat juomansa itse. Nollan euron tapahtuma.

        Toisekseen, hintaluokat ovat täysin erisuuruisia jos verrataan kirkon keräämiä verotuloja ja sitä pikkuruista valtionavustusta jonka liitto saa. Se että kaksi yhdistystä saavat rahaa ei ole suoraan vertailukelpoinen mittari, jos vapaa-ajattelijoiden avustus n. 20 000 euroa on 0,002 % kirkon verotulokertymästä 1 012 000 000 euroa. Ymmärrätkö että näillä lukemilla ei ole mitään järkeä tehdä vertailua ja soveltaa samoja sääntöjä kahteen näin erilaisissa suuruusluokissa liikkuvaan yhteisöön.

        Vaparit eivät missään vaiheessa ole väittäneet hakevansa avustusta humanitäärisen työn tekemiseen joten mitään velvoitetta niiden rahojen käyttöön humanitääriseen työhön ei ole. Meillä on Suomessa järjestöjä jotka saavat rahoja siksi että ne tekevät humanitääristä työtä. Meillä on Punainen Risti, on Kirkon Ulkomaanapu, on ties mitä järjestöjä joille annetaan rahaa sitä varten että ne rahat käytetään tähän tarkoitukseen. Vapaa-ajattelijain liitto ei väitä olevansa sellainen järjestö eikä hae rahaa siihen tarkoitukseen. Millä ihmeen toimivallalla sinä keksit käyttötarkoituksia Vapaa-ajattelijain liiton rahoille? Oletko sinä töissä ministeriössä joka rahat myönsi? Mikä päätäntävalta sinulla on vaatia liittoa käyttämään rahaa jollain muulla tavalla kuin liiton säännöissä mainittujen tavoitteiden edistämiseen?


      • reminder.10
        rainbowshy kirjoitti:

        Mitäs ne olutillat nyt mielestäsi maksavat? Ravintolan kabinetti on käytössä ilmaiseksi ja osallistujat maksavat juomansa itse. Nollan euron tapahtuma.

        Toisekseen, hintaluokat ovat täysin erisuuruisia jos verrataan kirkon keräämiä verotuloja ja sitä pikkuruista valtionavustusta jonka liitto saa. Se että kaksi yhdistystä saavat rahaa ei ole suoraan vertailukelpoinen mittari, jos vapaa-ajattelijoiden avustus n. 20 000 euroa on 0,002 % kirkon verotulokertymästä 1 012 000 000 euroa. Ymmärrätkö että näillä lukemilla ei ole mitään järkeä tehdä vertailua ja soveltaa samoja sääntöjä kahteen näin erilaisissa suuruusluokissa liikkuvaan yhteisöön.

        Vaparit eivät missään vaiheessa ole väittäneet hakevansa avustusta humanitäärisen työn tekemiseen joten mitään velvoitetta niiden rahojen käyttöön humanitääriseen työhön ei ole. Meillä on Suomessa järjestöjä jotka saavat rahoja siksi että ne tekevät humanitääristä työtä. Meillä on Punainen Risti, on Kirkon Ulkomaanapu, on ties mitä järjestöjä joille annetaan rahaa sitä varten että ne rahat käytetään tähän tarkoitukseen. Vapaa-ajattelijain liitto ei väitä olevansa sellainen järjestö eikä hae rahaa siihen tarkoitukseen. Millä ihmeen toimivallalla sinä keksit käyttötarkoituksia Vapaa-ajattelijain liiton rahoille? Oletko sinä töissä ministeriössä joka rahat myönsi? Mikä päätäntävalta sinulla on vaatia liittoa käyttämään rahaa jollain muulla tavalla kuin liiton säännöissä mainittujen tavoitteiden edistämiseen?

        Pitääkö vaparia todella muistuttaa, siitä, että Suomessa on sananvapaus.


      • Rahahanat.kiinni
        rainbowshy kirjoitti:

        Mitäs ne olutillat nyt mielestäsi maksavat? Ravintolan kabinetti on käytössä ilmaiseksi ja osallistujat maksavat juomansa itse. Nollan euron tapahtuma.

        Toisekseen, hintaluokat ovat täysin erisuuruisia jos verrataan kirkon keräämiä verotuloja ja sitä pikkuruista valtionavustusta jonka liitto saa. Se että kaksi yhdistystä saavat rahaa ei ole suoraan vertailukelpoinen mittari, jos vapaa-ajattelijoiden avustus n. 20 000 euroa on 0,002 % kirkon verotulokertymästä 1 012 000 000 euroa. Ymmärrätkö että näillä lukemilla ei ole mitään järkeä tehdä vertailua ja soveltaa samoja sääntöjä kahteen näin erilaisissa suuruusluokissa liikkuvaan yhteisöön.

        Vaparit eivät missään vaiheessa ole väittäneet hakevansa avustusta humanitäärisen työn tekemiseen joten mitään velvoitetta niiden rahojen käyttöön humanitääriseen työhön ei ole. Meillä on Suomessa järjestöjä jotka saavat rahoja siksi että ne tekevät humanitääristä työtä. Meillä on Punainen Risti, on Kirkon Ulkomaanapu, on ties mitä järjestöjä joille annetaan rahaa sitä varten että ne rahat käytetään tähän tarkoitukseen. Vapaa-ajattelijain liitto ei väitä olevansa sellainen järjestö eikä hae rahaa siihen tarkoitukseen. Millä ihmeen toimivallalla sinä keksit käyttötarkoituksia Vapaa-ajattelijain liiton rahoille? Oletko sinä töissä ministeriössä joka rahat myönsi? Mikä päätäntävalta sinulla on vaatia liittoa käyttämään rahaa jollain muulla tavalla kuin liiton säännöissä mainittujen tavoitteiden edistämiseen?

        Onko edes tahtoa auttaa? Jos on, keinot keksitään ja ministeriön kanssa voi aina neuvotella. Jos halua ei ole, ei mitään tietenkään tarvitse tehdä. Juotteko kaljaa kabinetissa vai autatteko? Pallo on vapareilla.


      • Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Onko edes tahtoa auttaa? Jos on, keinot keksitään ja ministeriön kanssa voi aina neuvotella. Jos halua ei ole, ei mitään tietenkään tarvitse tehdä. Juotteko kaljaa kabinetissa vai autatteko? Pallo on vapareilla.

        Yksittäiset vapaa-ajattelijat voivat hyvin osallistua auttamiseen jonkin humanitääristä työtä tekevän yhteisön kautta. Vapaa-ajattelijayhdistyksiin kuuluvat ihmiset eivät ole mitenkään sidottuja toimimaan ainoastaan tämän yhdistyksen toimintamuotojen puitteissa. Jäsenet voivat aivan vapaasti auttaa hädänalaisia jonkun sellaisen yhteisön kautta jolla on siihen tarvittavaa osaamista, infrastruktuuri ja tärkeimpänä henkilöstöresursseja auttamistyön organisointiin. Vapaa-ajattelijain liitolla ei ole mitään noista koska sellainen ei nyt kuulu järjestön toimintamuotoihin. Parempi antaa ammattiauttajien auttaa ja suunnata vapaaehtoisapu niiden yhdistysten piiriin joilla on siihen osaamista ja resursseja.

        Halua on auttaa, ja paras keino saada apu perille on sellaisen järjestön kautta jonka toimenkuvaan kuuluu humanitäärinen työ. Tärkeää ei nyt ole se että liitto saa auttamisesta mainetta ja kunniaa vaan että ihmisiä autetaan. Tästä on hyvä aloittaa: https://www.punainenristi.fi/lahjoita/syyrian-konflikti


    • Humanisti-vapari

      Pientä toimisto- ja kokoustilaa viranomaiset tuskin edes hyväksyisivät majoitustilaksi.

      Vapaa-ajatteelijat kuitenkin toimivat ihmisoikeuksien hyväksi eli sääntöjensä mukaisiin tarkoituksiin myös maahanmuuttajaryhmien parisssa. Islamilaisista maista tulleiden ex-muslimien ja ateistien tukeminen Suomessa on tärkeää työtä, koska löhtömaissa on jopa kuolemanrangaistus uskosta luopumisesta ja "jumalanpilkasta", jollaiseksi katsotaan lieväkin uskontokritiikki. Tätä työtä tekevät kansainvälisesti www.iheu. org ja http://humanistfederation.eu/

      • Rahahanat.kiinni

        Puhettapuhettapuhetta... Mitään ei tehdä. Paitsi olette kabinetissa kaljalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe