Per-Olof Malkilta
Monet näyttävät nykyisin pelkäävän, että ihminen saattaa jäädä ilman jotakin hyvin tärkeää hengellistä siunausta, jos hän ei mene mukaan nykyisiin "eläviin liikkeisiin". Jeesus oli tietoinen tällaisista edessä olevista hengellisistä kiusauksista ja hän varoitti seuraajiaan niistä avoimesti. Hän sanoi mm.: "Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias (kr. voideltu)' ja eksyttävät monia..."
Matkaevääksi Jeesus jätti mm. seuraavan ohjeen: "Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko." Sillä "vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." Matt. 24:5, 23.
Ihmiset ovat aina pelastuneet yksin Jumalan armon evankeliumin varassa ilman tietoa niistä uusista opeista ja elämyksistä, joita nyt saatetaan pitää varsinaisen kristillisyyden ilmentyminä ja jopa ytimenä. Pyhä Jumala ja hänen Poikansa Jeesus Kristus on Pyhän Hengen vaikutuksesta ollut tunnettu kristillisyydessä alusta lähtien.
"Älkää uskoko", sanoi Jeesus. Monet kuitenkin toimivat tänä aikana niin kuin ihmiset toimivat H.C. Andersenin sadussa "Keisarin uudet vaatteet". Sadussa ihmiset ihastelivat keisarin uutta pukua sen tähden, että oli levinnyt tieto, jonka mukaan vain viisaat ihmiset näkivät puvun. Koska kukaan ei halunnut olla tyhmä, kaikki ylistivät keisarin puvun kauneutta – kunnes pieni lapsi sanoi totuuden ääneen: "Eihän keisarilla ole vaatteita ollenkaan".
On tullut aika sanoa uuden kristillisyyden ihailijoille, jotka suurinkin joukoin kerääntyvät ihastelemaan keisarin uusia "hengellisiä vaatteita", ettei näitä vaatteita ole lainkaan olemassa. Tieto on kyllä levinnyt laajalle siitä, että se, joka ei näe näitä vaatteita, on epähengellinen. Koska kukaan ei halua olla epähengellinen, lähes kaikki ovat vaiti ja antavat tapahtumien mennä eteenpäin.
"Uusina vaatteina" ymmärretään mm. niitä kokemuksia ja tapahtumia, joista kerrotaan ja joita näytetään kokouksissa. Jos sairaiden sanotaan paranevan, jos kuulijat kaatuvat, jos ilmapiiri on elävän ja aidon tuntuinen, niin uudet "hengelliset vaatteet" ovat upeat ja oikeat hengelliset ihmiset näkevät ne.
Mutta kuka näissä tällaisissa vaatteissa aikoo pelastua tuomiopäivänä? Kuka voi Jumalan edessä peittää syyllisyytensä vetoamalla siihen, että maan päällä parantui taudistaan? Kuka voi pelastua tuomiolla sen tähden, että kaatui jossakin tilaisuuksissa lattialle? Kuka pelastuu sen perusteella, että kokouksissa oli lämmin, aito ja ystävällinen tunnelma tai että sai rukousvastauksen? Siihenkö viimeisenä päivänä voi panna toivonsa, että puhujat olivat kokouksissa vakuuttavia ja "palavia hengessä"? Siihenkö voi turvata, että on nähnyt ihmeitä ja tunnustekoja ja paljon ihmisiä koolla?
Sonnustautukaamme Kristuksen lahjavanhurskauden vaatteeseen, ettei meitä viimeisenä päivänä havaittaisi "keisareiksi, joilla ei ole vaatteita ollenkaan". Kristuksen lahjavanhurskaus on ainoa vaate, jossa voimme toivoa perille pääsyä. Liittykäämme yhteen rukoillaksemme, että sanoma tästä lahjavanhurskaudesta olisi hengellisten kokousten pääasia nykyaikana. Jeesus tarjoaa syntien anteeksiantamusta tänäänkin.
Tämä artikkeli on julkaistu ARMO RIITTÄÄ -lehdessä nro 5/2004 (14.12.2004).
Keisarin uudet vaatteet
19
<50
Vastaukset
- raamatusta
Suurin profeetta ei tehnyt yhtään ihmettä, Petri Malk
29.6.2007
Johannes Kastajasta kerrotaan: ”Johannes ei tehnyt yhtäkään tunnustekoa” (Joh. 10:41). Kuitenkin hänestä myös sanotaan, että hän oli suurin profeetoista: ”Ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän” (Matt. 11:11).
Mistä tämä johtuu?
Johannes viittasi itsensä ulkopuolelle, Jeesukseen Kristukseen. Osoittaessaan Kristukseen hän ei viitannut Jumalan Poikaan ihmeiden tekijänä, ei terveyden tuojana, ei miehityksestä vapauttajana, vaan syntien sovittajana: ”Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!”, hän julisti, Joh. 1:29.
Suurta on osoittaa Jeesusta
Suurta ei siis ole tehdä todellisia kiistattomia ihmeitä, suurta ei ole osoittaa Jeesukseen ihmeiden tekijänä, vaan suurta on osoittaa Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana.
Tämän vähäiseltä näyttävän asian tekeminen, Jeesuksen osoittaminen syntien sovittajaksi, on suurinta, mitä ihminen voi tehdä. Tämän asian tekeminen jää kaikkien ihmeiden varjoon meidänkin ajassamme.
Jumalan valtakunnassa suurta ei ole tehdä suuria, ei pitää suurkokouksia, ei vaatia sata miljoonaa sielua saatanalta, vaan suurinta mitä ihminen voi tehdä, on viitata Toiseen, joka on vielä suurempi, Jeesukseen Kristukseen. Näin Kristusta korotetaan.
Tämän suuren asian tekeminen saa Jumalan lakiin eli Jumalan tahtoon turvaavien ihmisten mielet kuohuksiin. Johanneksen aikalaiset väittivätkin, että hänessä oli riivaaja (Luuk. 7:33).
Johannes Kastaja ei menestyisi meidän ajassamme
Meidän ajassamme Johannes Kastajaan ei kiinnitettäisi ihmisissä mitään huomiota, koska hän ei tekisi ihmeitä. Hän ei vetäisi jäähalleja tai stadioneja täyteen, sillä hänen esiintymisensä olisi merkillisen arkista. Aikamme parantajaevankelistat sanoisivat, että Johannekselta puuttuu ihmeitä tekevä usko.
Tästä miehestä, jolta puuttuivat kaikki yliluonnolliselta näyttävät kyvyt, Raamattu todistaa: ”Hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.”
Johannes ei herättänyt ketään kuolleista. Hän ei väittänyt, että ihmeiden tai suuren herätyksen aika olisi tulossa. Johannes ei kertonut suuresta tulevasta Hengen vuodatuksesta, jolloin ihmiset muuttuisivat ja kääntyisivät kansakuntina Jumalan puoleen. Johannes ei tehnyt mitään tällaista.
Minkä tähden Raamattu kuitenkin todistaa näin suurenmoisella tavalla Johanneksesta?
Koska Johannes sanoi: ”Katso, Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin - Johannes_murroksessa
Laki Johannekseen asti, ja Jeesuksen apostolit saivat Pyhän Hengen kasteen, ja tätä myös Johannes tiesi tarvitsevansa Jeesuksen kastajana vedessä, ja esitti sen selvästi, sillä Jumalan Henki sen ilmaisi Johannekselle, ja Jeesukselle riitti kaste vedessä Johanneksen toimesta ja tiesi sen riittävän myös Johannkselle.
Tietysti tässä ajassa on hyvä Jeesuksen pyhien täyttyä Hengellään tehdä kaiken työnsä nimessään Hengessään eikä vain ihmisen lihassa ilman ihmeitä ja merkkejä, sillä Jeesus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti eikä lain loppumisessa Johannekseen asti ole enää sinänsä mitään ihannoimista, sillä Pyhän Hengen runsaat armolahjat ja siunaukset ovat Isän Jumalan tahtoa monille parantumiseksi sairauksistaan ja eroon pääsemiseksi sidonnaisuuksistaan ja Pyhän Hengen tiedon ja ilmestyksen ja profetoimen armolahjojen sanojen tietoonsa saamista ja näin pyhittymistä totuudessa. Jokaisen Jeesuksessa on hyvä nämä asiat ymmärtää ja janota parasta eikä kieltää Pyhän Hengen tekoja elämässään eikä toistenkaan sillä siitä juuri varotaan ja ulkokultaiset sitä harjoittavat ymmärtämättömyyttään tietenkin.- raamatusta
totta, hyvä lisäselvennys mutta oletan että täällä kumminkin kaikki osaa raamatun " ulkoa" ja tuntee kuin omat taskunsa? ;)
tiedättekö mitä eroa on Johanneksen kasteella ja Pyhän Hengen kasteella?
kummalla kasteella teidät on kastettu?
Apostolien teoista
Luku 19:1-6
1. Apolloksen ollessa korintossa Paavali vaelsi ylämaakuntien läpi ja tuli Efesoon. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia
2. Ja kysyi heiltä: Saitteko Pyhän Hengen tullessanne uskoon?
He vastasivat hänelle: Emme ole edes kuulleet, että on Pyhä Henki.
3. Hän kysyi: Millä kasteella teidät on sitten kastettu?
He vastasivat: Johanneksen kasteella.
4. Niin Paavali sanoi: Johannes kastoi PARANNUKSEN kasteella ja kehotti kansaa uskomaan häneen, joka oli TULEVA hänen jälkeensä, se on Jeesukseen.
5. sen kuultuaan he ottivat KASTEEN Herran Jeesuksen nimeen.
6. Paavalin pannessa kätensä heidän päälle PYHÄ HENKI tuli ja he profetoivat ja puhuivat kielillä.
minut on vaan kastettu johanneksen kasteella en ole ikinä puhunut kielillä eikä minulla ole mitää muitakaan voimia...
olen samanlainen kuin johannes tällä hetkellä ja en ole vielä saanut henki kastetta...
oletteko te? - SenTiedän
raamatusta kirjoitti:
totta, hyvä lisäselvennys mutta oletan että täällä kumminkin kaikki osaa raamatun " ulkoa" ja tuntee kuin omat taskunsa? ;)
tiedättekö mitä eroa on Johanneksen kasteella ja Pyhän Hengen kasteella?
kummalla kasteella teidät on kastettu?
Apostolien teoista
Luku 19:1-6
1. Apolloksen ollessa korintossa Paavali vaelsi ylämaakuntien läpi ja tuli Efesoon. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia
2. Ja kysyi heiltä: Saitteko Pyhän Hengen tullessanne uskoon?
He vastasivat hänelle: Emme ole edes kuulleet, että on Pyhä Henki.
3. Hän kysyi: Millä kasteella teidät on sitten kastettu?
He vastasivat: Johanneksen kasteella.
4. Niin Paavali sanoi: Johannes kastoi PARANNUKSEN kasteella ja kehotti kansaa uskomaan häneen, joka oli TULEVA hänen jälkeensä, se on Jeesukseen.
5. sen kuultuaan he ottivat KASTEEN Herran Jeesuksen nimeen.
6. Paavalin pannessa kätensä heidän päälle PYHÄ HENKI tuli ja he profetoivat ja puhuivat kielillä.
minut on vaan kastettu johanneksen kasteella en ole ikinä puhunut kielillä eikä minulla ole mitää muitakaan voimia...
olen samanlainen kuin johannes tällä hetkellä ja en ole vielä saanut henki kastetta...
oletteko te?Olen saanut Henkikasteen.
- raamatusta
vielä lisäselvennystä asiaan...
Matteuksen evankeliumista Luku 5:17-20
17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan en ole tullu kumoamaan, vaan TÄYTTÄMÄÄN.
18. Totisesti minä sanon teille: Kunnes taivas ja maa katoavat, laista ei katoa pieninkään kirjain, ei ainokaan piirto, kunnes kaikki on tapahtunut.
19. joka mitätöi yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, häntä on sanottava vähäisimäksi taivasten valtakunnassa.
Mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, häntä on sanottava suureksi taivasten valtakunnassa.
20. Minä sanon teille: Ellei teidän vanhurskautenne ole paljon parempi ja suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, te ette pääse taivastenvaltakuntaa.
3:1 ja 2
1. Siihen aikaan Johannes Kastaja tuli ja saarnasi juudean erämaassa:
2. Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.
Johanneksen evankeliumista luku 1:15-17, 19,23,26,27 ja 33
15. Johannes todisti Jeesuksesta ja huusi: Hän on se, joka tulee minun jälkeeni. Hän on ollut edelläni, sillä hän on ollut ennen minua.
16. Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet armoa armosta.
17. laki on annettu Mooseksen kautta Armo ja totuus on tullut Jeesuksen kautta.
19. Tämä on johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luokseen pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: kuka sinä olet?
23. Johannes vastasi minä olen ääni, joka huutaa erämassa: tasottakaa tie Herralle, kuten profeetta jesaja on sanonut.
26. Johannes vastasi: Minä KASTAN vedellä. Mutta teidän keskuudessanne on toinen jota ette tunne.
27. hän, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kenkien nauhoja en ole arvolinen avaamaan.
33. Minä en tuntenut häntä. Mutta Hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: Hän jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, KASTAA Pyhällä Hengellä. - raamatusta
vieläkin lisäselvennystä tähän...
Johanneksen evankeliumista Luku 10:16
16. Minulla on myös muita lampaita, jotka EIVÄT ole tästä lammastarhasta. - raamatusta
jäi loppu pois...
Niitäkin minun tulee johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni. Niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen. - 453453
SenTiedän kirjoitti:
Olen saanut Henkikasteen.
735665
- raamatusta
tähän vielä pitää lisäselvitykseksi tuoda yksi kohta raamatusta...
eli kysymys kuuluu olettko saanet henki kasteen Herralta vai Saaatnalta?
koska se on aika jännä jutu kun langesin ja ajauduin mustanraatun pariin ja harrastin magiaa/okkulismia niin kerran puhuin pahojen henkien vaikutuksesta jotka valtasivat minut kielillä mutta Herran voimasta en ole kertaakaan puhunut kielillä....
Paavalin ensimmäisestä kirjeestä korinttolaisille Luku 11:3,4 ja 14
3. Pelkään kuitenkin, että kuten käärme kavaluudella petti Eevan, teidänkin mielenne ehkä turmeltuu vilpittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan.
4. Jos joku tulee luoksenne ja saarnaa TOISTA JEESUSTA kuin meidän saarnaamamme tai jos te saatte ERI HENGEN kuin olette saaneet tai ERILAISEN EVANKELIUMIN kuin sen minkä olette ottaneet vastaan sellaista te hyvin suvaitsette.
14.Eikä ihme: Tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
kummalta olette saaneet henki kasteen?Voitko Selitää enemmän tästä?
Ps jos ihmisessä on pyhän hengen sinetti niin eihän pahat henget voi vallata..?
- raamatusta
ylös
- ylöös
ylös
- näkyyy
Jouko Niemisen Näky Kokkolan kirkossa Vuonna.1981
Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa.
Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.
Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen". Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen. Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä.
Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa.
Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.
Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ???
En ymmärrä mitään.
Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – KUTSUTTIIN IHMISIÄ SEURAAMAAN JEESUSTA RISTIN TIELLE."
Näky päättyy.- hyvinkuvaa
nykyseurakuntia
- Ristillesynnit
Miten sitten oikein seurata Jeesusta ristin tielle?
Lisäksi onko jotenkin peruuttamatonta jos on käynyt hurmoksessa joka on tarttunut käsistä Jumalattoman käsiin? - Ristillesynnit
^Jumalattomaan*
- pelastussanomastaa
21.7.2008
Palasin Kallioniemen leirikeskuksesta Laukaasta, jossa olin viikon lastenleirin ohjaajana
Tyttäreni sai leirillä näyn valvetilassa (luottamus tyttäreni näystä on täysin varmaa, ilman epäilystä sen aitoudesta)
Julian 13v näky - Jeesus vedestä
(kutakuinkin näin olen antanut näyn eteenpäin ystävilleni)
Julia 13v näki valvenäyn 17.7.2008 illalla, Kallioniemen leirikeskuksessa, juuri kun hän oli ummistanut silmänsä ollen edelleen täysin valveilla. Minun piti kysellä näystä moneen kertaan yksityiskohtia, jotta näyn katkeamisen epäselvyys suhteessa Jeesukseen selviäisi, kuitenkaan johdattelematta häntä ja hänen alkuperäistä kokemustaan mihinkään suuntaan.
Näyssään Julia seisoi Adventtikirkon kesäleirillä Kallioniemessä, pallokentän rannassa, vain muutaman metrin rantaviivasta maalle.
Jeesus nousi järven vedestä vähän niin kuin sukellusveneen periskooppi. Ensin näkyi vain puoli päätä ja se lähestyi rantaa, tullen lopulta kokonaan veden pinnalle. Jeesuksen katse ei ollutkaan lempeä, vaan pikemminkin julma, arvosteleva ja pelottava. Tähän näky katkeaa hetkeksi.
Näky jatkuu ihan heti perään täsmälleen samasta paikasta. Jeesus seisoo jo rannalla, siirtyy ihan Julian eteen pallokentälle. Jeesus näyttää ihan samalta joka nousi vedestä, mutta on silti ihan eri Jeesus. Julia halaa tätä Rakastettavan ihanaa, aitoa, lempeää ja ystävällistä Jeesusta.
Sitten Jeesus sanoo Julialle: "mene ja herätä kaikki leiriläiset ja tuo heidät kaikki tänne".
Julia lähtee ja herättää kaikki leiriläiset ja tuo heidät rantaan, jossa Jeesus odottaa heitä. Sitten Jeesus sanoo heille kaikille: "menkää ja hakekaa kaikki ystävänne, sukulaisenne ja tuttavannekin tänne".
Tähän näky päättyi.
Näyssä oli ristiriita aluksi, koska en voinut ymmärtää Jeesusta nousevan vedestä ja niinpä jouduin kyselemään. Julia kertoi jo ensimmäisellä kerralla näyn kummallisesta katkoksesta, joka selvensi että kyse on kahdesta näystä.
Mitä tulee tuohon Jeesuksen lähetyskäskyyn, niin se on kyllä tosiaan erilainen kuin on nykymaailman malli isoine lavoineen ja massatapahtumineen. Tällaista herätystä minä uskon monien juuri odottavan. Voin sanoa suoraan että minä en ole odottanut sellaista koskaan tulevan. Tämä herätys alkoi yhdestä, joka herätti kaikki lähellä olevat ja kaikki herättivät taas kaikki omat tuttavansa jne.
Olen täysin otettu ja ihmeissäni että molemmat lapseni ovat saaneet näitä Jumalan suurimpia kunnioituksen osoituksia. Niitä ei Jumala yleensä anna kenelle tahansa.
Voit vapaasti lähettää Julian näkyä eteenpäin.
nöyrällä sydämellä veljesi -jarmo-
Jouko Pihon sivuilta profetia: Mirka Nurkan näky 14.7.2008
Näin viljapellon, jota katsoin ikään kuin maan tasolta. Vilja oli niin sankkaa, ettei korsien läpi nähnyt eteenpäin. Vieressä näkyi terävä, teräksenkiiltävä ja tavallista leveämpi sirppi. Ainoastaan yhdet kädet tarttuivat tuohon sirppiin ja alkoivat leikata viljaa kiireellä. Leikkaaja nosti valtavan lyhteen syliinsä ja vei jonkinlaiseen kuljetuskärryyn, jota lähti sitäkin kiireellä eteenpäin työntämään vain yksi työmies. Näky on mielestäni selkeä; elonkorjuu alkaa, mutta leikkaajia on vähän. Herra kutsuu nyt seurakuntaansa tähän työhön.
tempauksesta en tiedä?
Uutisviljaa kootaan yhden miehen voimin, koska luku on hyvin, hyvin pieni ja portti on hyvin, hyvin ahdas. Minä edelleen peräänkuulutan toisin unen selitystä, kuin aikoinaan jo Niilo Ylivainio selitti näyssään, että viljan korjuun ja leikkaaminen on herätystapahtuma. Ei se sitä ole, vaan se on ylösotto, jossa vilja viedään aittaan, eli taivaaseen. Puimatantereen tyhjennys tapahtuu ikään kuin kolmessa vaiheessa. Aluksi otetaan uutisvilja, sitten otetaan pääsato ja jätetään kulkumiehelle pellon reunoille viljaa, jotta tämä saisi syödä. Näin Raamattu opettaa sadonkorjuuta. Lopuksi Raamattu sanoo, mahtaakohan hän löytää Uskoa maan päältä. Kyllä löytää, mutta miksi Raamattu kyseenalaistaa sellaisen, jos se on oikeastikin kyseenalaista. Eli kaikki sato on pääosin jo korjattu. Lisäksi Raamattu puhuu suoraan, ettemme joudu vihaan ja vielä sitä, että kunnes pakanoiden luku on täytenä sisälle tullut. Liinavaate laskettiin Pietarin eteen kolme kertaa ja se nostettiin taivaaseen. Kun etsit Raamatusta kohtia, jotka viittaavat ylösottotapahtumaan, niin kyllä sinä pian huomaat, että niitä tosiaan on KOLME. Mielestäni jokaisen Uskovan olisi syytä etsiä lähisukulaisestaan ns. nimikristitty, joka on ihan mukava ja hyväntahtoinen, mutta ei tunne kunnolla Jumalaa. Näitä ihmisiä Jumala haluaa herättää, kun suuri herätys alkaa.- jatkoaa
Meillä on olemassa kolme vartiovuoroa, joissa on kolme sisäistä periodia. Morsiamen Usko on koeteltava tulella ja siitä koettelemuksesta johtuu lusteen erottuminen kimpuiksi. Ole siis luja Uskossa äläkä nukahda, sillä emme koskaan voi tietää milloin Herramme tosiaan tulee. Meitä pilkataan, meidän kaikki profetiamme ovat menneet mönkään. Jopa omat uskonveljemmekin ovat tehneet meistä vääriä profeettoja ja tuominneet meidät helvettiin. Älä sinä mene lusteiden kanssa sidottaviksi, koska palkka morsiamelle tulee olemaan todella suuri. Tässä kohtaa uskomme koetteleminen on kovimmillaan, koska viimeinen vartiovuoro alkoi jo kesällä ja jos olet pannut merkille, niin koko kristillinen maailma odotti koko loppukesän suuria tulevaksi mutta mitään kummaa ei sitten tapahtunutkaan. Usko koetellaan...
Ensimmäinen vartiovuoro alkaa, jota ei mainita edes Luukkaan 12 luvussa, vaan vasta toinen ja kolmas.
Matteus 27:45 Mutta kuudennesta hetkestä alkaen tuli pimeys yli kaiken maan, ja sitä kesti hamaan yhdeksänteen hetkeen. Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Yövartiovuoroja on kolme, mutta vuosivuoroja kullakin vartijalla on ilmeisesti vielä kolme ja tehtävä osoitettiin kullekin vartijalle. vartijavuorot menevät:
Yövartijavuoro vaihtuu, koska silloinhan morsiamen vartiovuoro lakkaa ja alkaa toinen vartiovuoro. Ensimmäisestä vuorosta ei edes puhuta, koska sulhanen tulee häistään, tarkoittaa vihkimistä eli hääseremoniaa, eikä vielä hääjuhlaa, joka alkaa vasta toisen vartiovuoron päätyttyä. Hääjuhlissa on vielä illallisetkin, jonne tulevat vasta viimeisenä myös Israelilaiset. Luukkaan 12 luvussa puhutaan vain toisesta ja kolmannesta vartiovuorosta. Eli Jeesuksen näkyvästä paluusta on kysymys. Tuleeko hän toisella vai kolmannella. Me tiedämme jo vastauksen, koska ensimmäinen vuoro on kohta ohi, toinen alkamassa ja viimeinen onkin jo kolmas ja Jeesuksen näkyvä paluu.
varsin mielenkiintoista eikö olekkin? ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi664087Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D823721- 423215
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192568Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222427Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa522216- 482055
- 471778
- 361730
- 301576