Tuo siis aloitettu kivun hoitoon,aluksi annoksenna 1 300mg kapseli iltaisin ja viikon ajan tuolla alkuannoksella. Pari kapselia olen ottanut ja aamulla on krapulainen olo. Eli pahoinvointia ja huippausta.
Kysymys kuuluu että menevätkö ohitse?
Gabapentiini/Gabrion
7
2470
Vastaukset
- Epäilevä
Siis yksi 300mg:n kapseli :)
- fgbrrr
Menee ohi. Menevät sulla nyt aluksi hiukan päähän ja huppelista seuraa krapulaa, tai en tiedä onko se ns. krapulaa vaan enemmänkin sitä että vaikutukset ovat vielä aamulla niin kovana päällä että huippaa. Kyllä se siitä menee ja jos ei mene niin ei ole sun lääke. Varo vaan ettet kaadu ja lyö päätäsi.
- Epäilevä
No sitten tuli vielä pari sivuoireitta ilmi, elikkä jalat tuntuvat raskailta ja voimattomilta ja vatsa turpoaa. Onko toiveita että nämäkin menisivät ohitse?
Tuo yksikin kapseli illalla on kivasti auttanut kipuihin ja olen jo nyt nukkunut paremmin pari yötä, niin siksi tässä toiveikkaana mietin että nuo sivarit menisivät ohi. Päivällä on kipuja jonkin verran mutta katson viikon päästä alanko ottamaan toista tablettia aamulla, kun pitäisi pystyä autollakin ajamaan. Vielä en ole aamulla tohtinut auton rattiin. Tänään ei kyllä aamulla huippassut kun otin eilen kapselin jo kuudelta illalla.- 1q234
Samanlaista ainetta se on kuin Lyrica. Lyrica ainakin tekee sitä että olo on ensin ihan selvä ja yhtäkkiä saattaa huippasta niin että meinaa kaatua. Kerran kaaduin päin parvekkeen ovea päistikkaa. Hyvä ettei mennyt lasi rikki.
- Epäilevä
Jos illalla olen ottanut tämän kapselin esim klo 18 niin ei mtn oireita, siis huippauksia tai huonoa oloa koko iltana, vasta aamulla :o)
No nuo oireet ovat väistymässä, mutta väsymys on ankara...ei millään meinaa aamut lähteä käyntiin.Ja illallakin väsyttää sairaasti jos ei saa otettua nokosia. Sellainen jyränallejäänyt-olo. Mulla on aamulla herätys töihin klo 05:00 :D - Antero1966
Fysiatri määräsi iskiaskipuun Gabrion 300 mg 1-2 tbl 1-3 kertaa päivössä. Olen ottanut 1 tbl iltaisin sekä yhtenä aamuna. Aamutabun jälkeen loppupäivä meni ihan tokkurassa. Väsymyksen lisäksi on ollut päänsärkyä.
Itse kipuun en ole huomannut vielä sanottavaa vaikutusta. - HUHettäjuiliikin
Mulle ehkä gabapentiini ehkä ei sovellu kun mulla on muutenkin nyt huonossa hoito vaiheessa olevan diabeteksen kanssa esim vähän huono olo. (Toivon että saisin jo korvauspäätöksen kelalta erikoisdiabetes lääkkeeseen niin voisin sen ostaa kin ja pääsisin käyttämään 2. lääkeenä olevaa injektiota kerran viikossa. On vaikeata kun lääkkeet on hyvin kalliita joskus ja sairauksien takia minut on jo irtisanottu töistä, mut sitte ei ole varaa kalliisiin lääkkeisiin. Huoh. Eikä eläkeyhtiö suostu millään maksamaan työkyvyttömyyseläkettä vaikka 4 eri lääkäriä kirjoittanut sen minulle. Huom. On aika vaikeata! ) Otin alkuvaiheessa vain parina pv:nä tabletin ja aina kun vaikutus loppui niin kipu silloin sietämätön ja yhtä äkkiä kolmas tabletti ei edes vienyt kipua ja sitten jonkunlainen pöhnäinen eli ihan kuin alkoholin vaikutuksen alainen olo ja ilmapalloisen tuntuinen pää muutenkin tuost "gabasta". Luin vain ihan äsken sellaisesta LDN lowdosenaltroksiini lääkkeestä ihan äsken että pyydän sitä lääkäriltä seuraavaksi sitten kokeiltavaksi.(se on kai 4, 5mg/vrk tai 6mg/vrk annoksia) Ei ehkä sekään kaikilla toimi mutta jos saan reseptin siihen niin kokeilen fibromyalgiakipuihini sitä sitten seuraavaksi ja luin että jollain oli auttanut Ixel lääke fibroon ja jollain noritren että niitä taidan ehkä pyytää sit seuraavaksi kokeiltavaksi jos tuo LDN ei esim toimi. Huh kylläpä tuota minun vasenta olkapäätäni särkeekin nyt kovaa tuolta jotenkin sisältä ihan kuin nivelestä juilisi. Mutta fibrossa taitaa olla sekin huono puoli et taitaa iskee sen tulehduksen niihin nivelten luukalvoihin että ei ole fibromyalgia mikään kiva kipu tauti ollenkaan (huh huh että sattuukin! ). Jaksuja tosi paljon teille kaikille kivuista ja säryistä kärsiville vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232