Uskovainen, raamattu ja raha ja minä.

Ostin auton. Halpa mutta hyvä.
Ostin 220 e verhot. Ostin satasella tilkkuja rikkinäiseen täkkiini. Ostin kynttiläkoruja kympillä. Ostin kynttilöitä.
Ostin myös valopallot koristeeni ikkunaani.
Samanlaiset jotka näin sisustusbogista.

Mitä sanoo Raamattu?

Raha on suojaksi. Saarnaaja 7:14
Rikastumaan kiirehtivä ei pysy viattomana. Sananlaskut 20:20
Ne, jotka ovat päättäneet olla rikkaita, joutuvat kiusaukseen ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin haluihin. 1.Timoteukselle 6:9

Olkoon elämäntapanne vailla rahanrakkautta. Hepr.13:5
Varokaa kaikenlaista ahneutta, sillä vaikka jollakulla on, niin hänen elämänsä ei johdu siitä mitä hän omistaa.Luukas 12:15

Älkää unohtako hyvän tekemistä ja toisen kanssa jakamista. Hep.13:16

Onnellisempaa on antaa kuin saada. Apt.20:35

Antelias menestyy, ja se, joka virvoittaa muita, virkistyy itse. Snl.11:25

No jaa, eipä tässä enään paljon rahaa ole, mutta mietin tomista jolla on valtava omaisuus mökkeineen, veneineen, taloineen...ja teitä muita.

Puhuttelevin raamatunkohta minulle onkin tämä:"Vähävarainen on jopa lähimmäisensä vihan kohteena, mutta rikkaalla on paljon ystäviä."

Snl.14:20

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuteen.aamuun

      >>No jaa, eipä tässä enään paljon rahaa ole, mutta mietin tomista jolla on valtava omaisuus mökkeineen, veneineen, taloineen...ja teitä muita.<<

      Mikä Sari sulla ny mietityttää niin?
      Tomis on ihan omin käsin vuollu mökkinsä, pari mökkiä sinne tänne, ja nekin tein aina iltaisin töitten jälkeen. Pitää osata itse valmistaa ovet, ikkunat , huonekalut, käyttää luonnosta materiaalit kivet, puut ja jne. Kun elelee visusti, ei viinaan, ei tupakkaan, on ahkera ja varsinkaan ei laiska, kyllä ajan kanssa voi hommata kaikkea. Mutta varjopuolena, saa kateellisilta kyllä kuulla sitten kunniansa. Uskon että Jumalan siunaus on ihmisessä myöskin. Sitten kun kalat hommaa vesistä, marjat mettistä, sienet, lihat, mikäs elellessä. Kaikkeen täytyy löytyä ahkeruutta.

      • Ei kaiketi voida sanoa kuitenkaan että köyhä on laiska. Voi näin ollakin mutta ei aina.


    • LightningStar

      Mieli vapaa, on koti taivasten.
      Jos rakkaus on karttana sen.

      Ei välii mitä sä täs maailmas omistat.
      Olet tärkee, kun tätä tellusta olemuksellasi koristat.

      On hauska sun kanssa jutella aina.
      Niin tiistaina kuin lauantaina.

      Anteeksi tämä kirjoituskieli.
      Se on vaan mun öinen leikkimieli.

      • Kiitos, lightning star, kivasta runosta. Toivoinkin että vastaat minulle tähän avaukseen.


    • omatekoparasteko

      Ompelin liian pieniin haalareihini kiilapalan selkään, ja tuli tosi hyvät eikä maksanut mitään.
      sinistä farkkukangasta löysin pussinpohjalta juuri sopivan palan.

      en antaisi satoja verhoista ehee ei koskaan. mutta ompelukoneesta saattaisin antaakin.

      • "En antaisi satoja verhoista ehee ei koskaan mutta ompelukoneesta saattaisin antaakin."
        Minun ompelukone on edesmenneen appiukkoni roskiksesta löytämä ja korjaama.

        Hänkään ei harrastanut sisustusta, ja luvalla sanoen sen kyllä huomasi... :)

        Jokaisella on kumminkin se oma tapa hoitaa kotia, ja voidaan kaiketi ajatella ettei toinen ole huonompi toista. Kunhan sen kokee itse hyväksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe