Vapaus lepoon

Jeesusonhyvä

"Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."2Moos.20:8-11

Jumala puhui nämä sanat. Jumala kirjoitti ne kivitauluun ja hän sanoo: "En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt."Ps.89:35 Jumalan muuttumaton tahto on, että pyhitämme lauantain eli sapatin, jota Jumala kutsuu "ilon päiväksi." Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
14. silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut."Jes.58:13,14

Jeesus pyhitti sapatin. "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16. Samoin teki apostoli Paavali ja muut apostolit ja alkuseurakunta. "Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2. "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille." Apt. 16:13

Vielä Jumalan luomassa Uudessa maassakin vietämme, emme viikon ensimmäistä päivää( = sunday= auringonpäivä) vaan sapattia eli lauantaita palvoen ja ylistäen Jumalaa. " Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
23. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra."Jes.66:22,23.

Jumalan omat pitävät sapatin pyhänä tänä lopun aikana kunnioittaen näin Jumalaa kaiken Luojana ja Jeesusta Lunastajana. "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."Ilm.14:12

Seurataan mekin Jumalan ilmoitettua tahtoa ja Jeesuksen ja apostolien ja alkuseurakunnan antamaa esimerkkiä ja pyhitetään sapatti eli lauantai pyhäpäivänä.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea.seuraava

      Vapaakirkkosille on vaikeata näyrtyä Jumalan tahtoon pitämällä sapatti pyhänäpäivänä. He mieluummin valitsevat oman tahdon tien. Olen kuunnellut heidän kommettejaan mitä sapattiin tulee.

    • Uskovaisen tulee tietysti kivittää sapattina työtä tekevä Sari Sairaanhoitaja hengiltä, sehän on selvää.

      Mutta onko kivittäminen työntekoa, eli sallitaanko tuo hengiltä kivittäminen sapattina? Vai pitäisikö tuo sapatin rikkoja pidättää ja kivittää hengiltä vasta maanantaina? Tekeekö pidätyksen suorittava uskonnollinen poliisi työtä pidättäessään Sari Sairaanhoitajan? Siispä poliisikin pitää pidättää ja kivittää hengiltä maanantaina, mutta kuka pidättäisi tuonnsapattina työtä tekevän poliisin?

      Onko muuten se, joka ilmoitti Sari Sairaanhoitajan työnteosta sapattina tehnyt työtä sapattina? Siispä hänetkin tulee kivittää hengiltä!

      Uskovaisuus tuntuu olevan hyvä ja käytännöllinen ratkaisu maapallon ylikansoitusongelmaan, eikä vielä ole edes päästy käsittelemään vääräuskoisuutta.

      • jokos.ymmärsit

        Väärä uskoisia ei tule käännyttää väellä, eikä voimalla, vaan minun hengelläni, Näin Raamatussa.
        Ei sapatti uskovaiset täällä Suomessakaan kiviä niskaan heittele.


      • jokos.ymmärsit kirjoitti:

        Väärä uskoisia ei tule käännyttää väellä, eikä voimalla, vaan minun hengelläni, Näin Raamatussa.
        Ei sapatti uskovaiset täällä Suomessakaan kiviä niskaan heittele.

        Kyllä suomalaiset käännytettiin miekalla ja tulella. Pakkokäännytetyt esi-äitisi ja -isäsi kääntyilevät tuskissaan haudassa, kun sinä heidät raiskannutta mielikuvitusjeesusta kannatat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe