Syysravinnon juhlaa

Tänään n-kurkiainen ei ole vielä noussut sängystä. On vapaapäivä. Vapaapäiväksi on n-kurkiainen varannut kinkkua, purjosipulia, mustikoita, colaa ja maitoa kahta eri laatua. Puna ja sinimaitoja. Ongelmaksi osoittautui, että perinteinen syksyyn kuuluva purjosipuli ja kinkku hyväkkeenä, olivat niin raikkaita ja mukaansa tempaan hyvänmakuisia, että ne menivät lähes kaikki jo eilen illalla ennen nukkumisprosessin suorittamista.
Ja voi, että n-kurkiaisen matka vielä kerran jatkuu alelaarien kautta. Ja, että viikonlopun kinkut ja purjosipulit olisivat siellä odottamassa?
Perinteinen purjosipuli kinkkuhyväke tehdään siten, että ostetaan yksi kappale purjosipuleita. Ja yksi kappale kuiva tai vesisuolakinkkua (tietenkin mahdollisemman kuivista sarjoista).
Ja sitten pestään purjosipuli, kuivaten se huolellisesti pesun jälkeen, sekä avataan kinkkupaketti. Kuivalla ja puhtaalla puukolla sitten veistellään em. tuotteista sopia paloja, heitetään ne ääntä kohden ja mutustellaan ne. Välihörpyt voidaan suorittaa erilaisista maitolaaduista välillä kitusiin heittäen. Sekä mustikoita välipaloiksi popsien. (huom. ei kuitenkaan erilaisia sokurimustikkamaitoja muodostaen, vaan au naturell).
Raakaravinto on yksi herkuista. Ja sitä kannattaa kaikkien kokeilla.
Ja kinkkuna voi käyttää myös esim. tanskalaista täys-säilykekinkkua (esim. tulip tuotesarjasta).

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määoonmenosjo

hyvä kurkkis, mullakin on vapaapäivä... läheks mun kaa kaupungille ostaa sinapinsiemenii ja juustokalaa..voisin tarjoo sulle omakustannushintaan munkkikahvit,

• TerveellisetHerkut

Hei n-kurkiainen, minusta sinä et nykyisin niin kauhean köyhältä vaikuta, tarkoitan että sinulla on nyt paremmat ja terveellisemmät ruoat kuin aikaisemmin, jolloin paistelit vaan makkaraa ja mutustelit lihiksiä. Kiva kuulla, että olet muuttanut ruokavaliota terveellisempään suuntaan. Nuista sokerisista juomista sinun pitäisi vielä päästä eroon tai ainakin vähentää niiden juomista. Hyvää syksyn jatkoa sinulle :)

• NäIkäkurkiainen

Eukko antaa vähän taskurahaa silloin tällöin et pääsen kauppaan.

• sienimatonen

minäpä löysin lehmäntatin ja kolme viinihaperoa, paistoin ne ja lisäsin joukkoon ruohosipula ja siankärsänlehtiä silputtuna. Lisäksi keitin kolme peruaa. Jälkiruokana mustikoita maidossa, ja sokeria, tottakai.

• VannonEttenMeeTöihin

OSTIN NACHO CHEESE BALLSEI JOS NÄITTEN VEROTUS KASVAA NIIN LOPETAN TYÖT! TAI SIIS EN OO NYTKÄÄN TÖISSÄ MUT LOPETAN NIIDEN HAKEMISENKIN KOSTONA HALLITUKSELLE! MÄ VANNON WALLAH WALLAH MÄ VANNON ETTEN ENÄÄ HAE TÖITÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe