Poistatin tänään Mirenan järkyttävien sivuvaikutusten takia 8 kk:n jälkeen. Painonnousu on sivuvaikutuksista ehkä lievin, mutta sitäkin ehti kertyä 7 kiloa. Sain ohjeen aloittaa minipillerit jo samana päivänä, ja mietin, mitenkähän sekaisin kroppa mahtaakaan näistä eri hormoneista mennä, ja onkohan mulla toivettakaan saada hormoniturvotusta pois.. Kokemuksia?
Mirenasta minipillereihin - tippuuko paino?
1
73
Vastaukset
- dfghgjdghkhgkghl
Entäpä, jos olisit laitattanut vain kuparikierukan, se on hormoniton? Nykyään niitä on pienikokoisia synnyttämättömille. On niissäkin haittansa (vuodot, kivut), mutta eivät sisällä hormoneja.
Eiköhän painonnousu ole yksilöllistä. Itse en huomannut mitään erityisempää lihomista keltarauhasvalmisteilla, joita eri muodossaan käytin pitkään. Nyt olen tosin ollut yli 10 v ilman hormoneja. Välissä käytin kuparikierukkaa. Painan hieman vähemmän kuin nuorena aikuisena, vaikka olen lähellä vaihdevuosi-ikää. Painossa ja ruokahalussa on pieniä vaihteluita hormonikierron mukaan.
Myös parisuhde itsessään voi lihottaa, eli kaikesta ei kannata syyttää hormoneja. On todettu, että ihminen syö enemmän seurassa kuin yksin, yleisesti ottaen. Ja jos lenkin sijaan on telkkuilta ja pizzaa, niin helpostihan sitä lihoo huomaamattaan. Ylipainoa kertyy jo yhdellä ylimääräisellä suklaakonvehdilla/pv, se ei edellytä välttämättä mässäilyä. Eli painonhallinta edellyttää syömisten hallintaa, kohtuullista asketismia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184