Tunnen itseni loukatuksi seurakunnassani ja en oikein ole saanut sieltä ystäviä. Teen seuraavat toimenpiteet: Lopetan kymmenysten maksun seurakuntaan, käyn kokouksissa vain sen verran kun on perhesyistä välttämätöntä, pysyn kuitenkin muodollisesti jäsenenä. Alan toimia yksin lehti ym. työssä, käyn mahdollisimman paljon naapurikaupungin seurakunnassa. Uhraan suunnilleen saman kuin ennekin erilaisiin mediaevankeliointeihin. Mitä mieltä ratkaisustani?
Uusi toimintamallini
4
70
Vastaukset
- perspektiiviä
Onhan niitä kulissiaviolittojakin, miksei siis myös muodollisia srk-jäsenyyksiä.
Itse ratkaisin asian aikoinaan vastaavanlaisissa tunnelmissa eroamalla seurakunnasta ja sen jäsenyydestä. Aikaisemmin olin eronnut myös pitkäaikaisesta ihmissuhteesta, josta myös lapsia.
Olen kulissiavioliiton kasvatti, ehkä siksi en siedä omalla kohdallani osittaista antautumista mihinkään suuntaan.
Nykytilanne lähemmäs parikymmentä tapahtumien jälkeen on se, että välit eroamani seurakunnan paimeneen ovat erittäin hyvät, myös joissain srk:n tilaisuuksissa olen käynyt ja hieman niissä palvellutkin, mutta jäsen en ole. Välit myös lasteni toiseen vanhempaan ovat niin ikään erittäin hyvät, mutta yhteen ei olla menossa.
Teet mitä teetkin, pidä sydämesi mukana asian ratkaisussa, niin säilytät hyvän omantunnon Jumalan edessä. Ja niin kuin minun kohdallani, tilanteet elävät ja muuttuvat vuosien myötä, kunnia Jumalalle.
Siunausta - se.on.takinkääntöä
Nimikristillisyyttä.
- Hahhah.haa
Katsoin mainion videon sinun tapauksestasi,
https://youtu.be/WY0xez1ANCY - Kurdistan
En käsittänyt, miten video sopii tähän tilanteeseen? On se oikea opetus. Mutta eihän tämän aloittaja ole tullut homoksi. Vai luulitko niin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251979
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1281510En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931366- 631234
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1331141The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223912- 151859
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57803Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20768