Hyvä akku???

naisautoilija

Nyt on sellanen homma, että pitäis ostaa autoon uus akku. Kertokaas pojat että minkä merkkinen akku olis hinta-laatusuhteeltaan hyvä? Vai ostanko akun korjaamolta, jossa akun vaihdatan?

Mitään helkkarin kallista en raaski ostaa ja ihan halvimmallakaan ei taida tehdä mitään. Autoni on Nissan primera -91.

7

1350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      Ei kannata vaivata tuollaisilla asioilla päätänsä, vaan kannattaa pohtia tärkeämpiä asioita.

      Osta joku akku ja sillä siisti.

    • N13+GA16S

      Osta jonkun tunnetun valmistajan akku, esim. Bosch, Varta tms. Eivät ole ihan niitä halvimpia, mutta hinta/laatu-suhde on hyvä. Eikä tarvitse ostaa uutta taas syksyllä.

      • ammattikäytössä

        Hyviä kokemuksia Hankook-merkkisistä akuista. Firman maastureissa ja pienoisbusseissa raskaassa kenttäkäytössä toimineet hyvin.

        Kotimaisia akkuja ei ole saatavana.


    • Kimmo

      Osta saksalainen SIL akku, vai oliko se ny AUTOSIL.

      On ainakin toimineet hyvin ja kyllä käynnistyy.

      Hinta-laatu suhde pitäis kyllä olla aika hyvä.

    • mukaan halvimmat merkit ovat parhaita. Vanhat "tunnetut" merkit Varta, Bosch yms ovat turhan kalliita ja paljon huonompia kuin halpa-akut Hankook, Biltema yms. Minulla ainakin halpa-akku on aina ollut hyvä.

    • Joku vaan...

      "Mitään helkkarin kallista en raaski ostaa ja ihan halvimmallakaan ei taida tehdä mitään. "

      En tiedä, paljonko akuista tiedät, mutta jos ei niistä kauheasti tiedä, eikä välttämättä haluakaan tietää, niin sitten voisi peräti harkita vähän kalliimpaa ns. "huoltovapaata akkua", niihin ei tarvitse lisätä vettäkään, ja joidenkin lähteiden mukaan kestävät paljon kauemmin kuin tavalliset...

      Kestosta ei minulla ole mitään omia kokemuksia, mutta jos kuulemani väitteet niiden kestävyydestä pitävät paikkansa, niin ne tavalliset akut saattavat olla pitkässä juoksussa jopa kalliimpia...

    • accum

      vaan biltemasta halavalla akku. Itsellä nyt kolmatta talvea Primera -91: ssä moinen akku, eikä ole mitään vikaa ollut ja jos vikaa tulee, niin eipä tule kalliiksi. Noin muuten, niin tavan käytössä eio järkee maksaa jostain akusta kovia hintoja, ko. laite on sen verran yksinkertainen, että jos joku sellaisen viitsii tehdä, niin tod. näk. se myös on ihan toimiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe