Onko muilta löytynyt asunnosta A.niger?

Tietoa_jos_olisi

Sain kuulla että asunto josta muutin outojen oireiden takia nyt löydetty aspergillius,aspergillius niger (iso määrä) ja sädesientä. Minulla särkee keuhkoja edelleen olen menossa keuhkopolille ensi viikolla. Onko kohtalotovereita kaikki tuntuu niin raskaalta. Ainoa hyvä et sain uuden asunnon täällä hyvä ilma.

5

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainiger
    • tietoa_jos_olisi

      Olen altistunu 10v minulla ollu astma lapsesta asti en osannu yhdistää lukuisia keuhkokuumeita ja nuhaa ja poskiontelotulehduksia sit tehtiin FESS-leikkaus. Sit aloin saamaan voimakkaita anafylaksioita sitten tajusin et nyt on varmaan mun kodis jotain vikaa? Menikö miten sinul keuhkot? Minä muutin puhtaaseen kotiin 3kk sitten ihan uusi asunto tuntuu etten kestä mitään tuoksuja :( hengittäminen raskasta . Ensi viikolla otetaan CT HRCT leikkeet kuulin et epäilevät aspergilliosis en tiedä mitä se on?

    • Tietoa_jos_olisi

      Kiitos,linkistäsi tosi paljon. Olisiko jollakin vinkkiä miten pärjäätte keuhkojenne kanssa minulla tuplattu astmalääkkeet ja nyt puhtaassa asunnossa (tämä uusi talo otettu näytteitä sisäilmasta täällä ei löytyny mitään joten sopii minulle) nyt 3kk menny muutosta heitin roskiin kaikki(huonekalut,kankaat ,ihan kaikki) minun veljet skannaa valokuvat ja tulostavat tärkeimpiä en tuonnut siis edes valokuvia ,työtodistukseni ja koulutodistukseni ovat kesämökillä (siellä varasto mihin vein paperi juttuja)ei tuoda tänne. Tuntuu ettei oireet helpota olen nyt ehkä hieman pirteempi aivo sumu vähemmällä. Eikä verta tule nenästäni kokoaikaa. Mutta huomannu et reagoin toisten ihmisten vaatteisiin jotka asuu hometalossa kaksi ystävää loukkaantui kun sanoin mutta he eivät voi tulla tänne. Ehdotin et käyvät suihkussa täällä minä ostan heille vaatteet kun ovat täällä. Olen koittanu tulla vastaan. Miten muut joilla tulee näin yliherkkyys tuoksu,kemikaali,home. Miten kerrotte asiasta. Voi kun ystävät tajuaisi etten ilkeyttä sano haluan itse olla terve ja toivon että hekin ovat terveitä. Nyt huomannu et lämmin suihku saa aikaan kauheita kohtauksia äsken oksensin limaa yms. ..keuhkoista en polta tupakkaa vaikea astma voimakas altistus vuosia A.nigerille. Ostin apteekista bisolvonia jos se auttaisi liman tuloon. Jos jollakin olisi hyvä vinkki näihin keuhkoihin ja miten te muut herkät voitte liikkua tuol kaupois minä aloin yksii kun jonkun miehen vaatteet löyhkäsi homeelle niin. Joihinkin kauppoihin en voi mennä. Riesana kun ihmiset läträä esim. Omoa ja bioluvilia paketin koneeseen kerralla ne löyhkää. En haluaisi valittaa mutta nuo synteettiset tuoksut ovat nyt niinkö myrkkyä.

      • Kvht

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe