Apua tarvitseva!!!
sairastan vaikeahoitoista astmaa ja bronkiektasioita.Nyt yskösnäytteestä löytyi aspergillus fumigatus ja niger.Mitä tämä tarkoittaa??? olen töissä maan suurimmassa pahoin homehtuneessa sairaalassa.Keuhkolääkäri ei osannut sanoa mitään.Auttakaa.
aspergillus fumigatus ja niger
13
4184
Vastaukset
- inhere
Kysypäs keuhkolääkäriltäsi uudestaan samasta asiasta ja vaadi vastaus kirjallisena - voin panna pääni pantiksi, että KEUHKOLÄÄKÄRI ei pane paperille, että ei tiedä mitään Aspergillus fumigatuksen ja etenkään Aspergillus nigerin vaaroista. Ja jos ei tiedä, niin hänen velvollisuutensa on ottaa selvää eli hänen on "konsultoitava" asiasta viisaampiensa kanssa. Siinä virassa ja po. asiassa vastausta "ei tiedä" ei saa hyväksyä.
Aspergillus niger on yksi vaarallisimmista Aspergillus-suvun homeista, eikä fumigatuskaan jää siitä isosti jälkeen. Sen se keuhkolääkäri taatusti tietää. Molemmat Aspergillukset ovat opportunistisia homeita, eli ne ovat tuhovoimassaan varsin "monitaitoisia".
Älä usko lääkärisi suupuheisiin vaan vaadi tästä eteenpäin kaikki arviot ja lausunnot kirjallisena!- emma
olen Allergia sairaalassa
hoidossa.Töissä Meilahdessa.Mun astmaa ei ole suostuttu tutkimaan työperäisenä.Sairastuin 1 1/2v. sitten oltuani homeosastolla 10v.töissä ja yskittyäni 5v. Nyt olen ollut 3x os:lla 81 Meikussa potilaana ,erittäin huonossa kunnossa.Mitä mun pitää tehdä?? - inhere
emma kirjoitti:
hoidossa.Töissä Meilahdessa.Mun astmaa ei ole suostuttu tutkimaan työperäisenä.Sairastuin 1 1/2v. sitten oltuani homeosastolla 10v.töissä ja yskittyäni 5v. Nyt olen ollut 3x os:lla 81 Meikussa potilaana ,erittäin huonossa kunnossa.Mitä mun pitää tehdä??Olosuhdekuvauksesi antaa kyllä aika vahvat perusteet epäillä työpaikan homeiden olevan oireittesi todellinen syy. Koitapa olisiko tuosta alla olevasta osoitteesta mitään apua tilanteeseesi. Kerro sitten mikä oli vastaanotto.
Uudenmaan työsuojelupiiri
Työsuojelutoimisto
PL 46
00531 HELSINKI
Käyntiosoite:
Paasivuorenkatu 3, 5. kerros
00530 HELSINKI
Puhelinvaihde: (09) 774 711
Faksi: (09) 730 798
Työsuojelupiirin puhelinpäivystys toimii maanantaista perjantaihin klo 8.00 - 16.15, puhelinvaihde (09) 774 711. - sinulla
emma kirjoitti:
hoidossa.Töissä Meilahdessa.Mun astmaa ei ole suostuttu tutkimaan työperäisenä.Sairastuin 1 1/2v. sitten oltuani homeosastolla 10v.töissä ja yskittyäni 5v. Nyt olen ollut 3x os:lla 81 Meikussa potilaana ,erittäin huonossa kunnossa.Mitä mun pitää tehdä??Meilahden homsairaalassahan kuolee Aspergilluksen aiheuttamaan invaasioon joka vuosi muutama potilas. Yhtenä vuotena peräti 8. Koko talo pitäisi saada maan tasalle.
Vai ei keuhkolääkärisi tiedä Aspergilluksesta ?? !!
Vie hänelle lisätietoa vaikkapa tästä linkistä:
http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/990923.htm - lisää
sinulla kirjoitti:
Meilahden homsairaalassahan kuolee Aspergilluksen aiheuttamaan invaasioon joka vuosi muutama potilas. Yhtenä vuotena peräti 8. Koko talo pitäisi saada maan tasalle.
Vai ei keuhkolääkärisi tiedä Aspergilluksesta ?? !!
Vie hänelle lisätietoa vaikkapa tästä linkistä:
http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/990923.htm" Meilahden sairaalassa Aspergillus-sienen aiheuttamaan tulehdukseen kuolee keskimäärin kolme potilasta vuodessa, kertoo Hyksin infektiosairauksien klinikan ylilääkäri Ville Valtonen.
Yleensä homeitiöt ovat peräisin huonokuntoisien sairaalarakennusten kosteusvaurioista. Kaikissa tapauksissa ei kuitenkaan voida tietää, mistä homesieni on peräisin, koska Aspergillus-sientä on myös maaperässä ja kasveissa.
Pahimman epidemian Arpergillus aiheutti Meilahden sairaalassa 1980-luvun puolivälissä, jolloin kahdeksan veritauteja sairastavaa potilasta menehtyi sieni-infektioon."
(MTV3) - Homeherkkä
emma kirjoitti:
hoidossa.Töissä Meilahdessa.Mun astmaa ei ole suostuttu tutkimaan työperäisenä.Sairastuin 1 1/2v. sitten oltuani homeosastolla 10v.töissä ja yskittyäni 5v. Nyt olen ollut 3x os:lla 81 Meikussa potilaana ,erittäin huonossa kunnossa.Mitä mun pitää tehdä??Missään tapauksessa sinua ei saisi hoitaa osastolla missä leijuu kosteusvauriomikrobeja.
Mikäli näin on pyydä siirtoa homeettomaan huoneeseen.
Voisit ottaa yhteyttä myös potilasasiamieheen ja pyytää hänen kauttaan kaikki itseäni koskevat tutkimustulokset röntgenlausuntoja myöten.
Hoitavan lääkärisi olisi syytä pyytää konsultointiapua infektiolääkäriltä.
Voisit tilata vastaanottoajan HYKS:in infektiolääkäri Ville Valtoselle ja viedä hänen tutkittavakseen kaikki sinua koskevat lausunnot.
Hän kyllä tietää mitä tehdä.
Sanoisin, että tosi fiksu lääkäri sattui kohdallesi kun hän älysi pyytää tutkimaan onko yskösnäytteessäsi homeita. Vai älysikö hän sen vasta rtg-lausunnon perusteella?
USAlaisen tohtori Hulda Clarkin mukaan C-vitamiini tuhoaa homeita.
Kunpa saisit pistoksina tuollaiset 2000 mg per vuorokausi jonkin aikaa, koska kaikkien vatsa ei kestä moista määrää tabuina.
Ulkoilmassa on myös runsaasti aspergillus fumigatusta aina pakkasten tuloon asti, jolta altistukselta olisi hyvä suojautua käyttämällä tuuletusluukuissa mikrobiverhoja ja ulkona kunnollisia hengityssuojaimia, vaikkapa Silner 12, homesuodattimilla varustettuna.
Homealtistusta sinun pitäisi tällä hetkellä välttää kaikin keinoin.
- hilkkaliisa
Käskehän keuhkolääkärisi ottaa selvää asioista. Kyllä mainitsemistasi sairauksista löytyy tietoa.
Esimerkiksi tässä:
Allerginen bronkopulmonaarinen aspergilloosi (ABPA) tarkoittaa Aspergillus-sienen aiheuttamaa harvinaista keuhkotulehdusta, jossa Aspergillus kasvaa keuhkoputkien seinämissä. Aspergillus toimii keuhkoissa sekä tulehdusta aiheuttavana mikrobina että allergeenina, ja sitä vastaan kehittyy myös IgE-vasta-aineita, jotka osaltaan ovat aiheuttamassa vaikeaa astmaa muistuttavaa tilaa. Aspergilluksen aiheuttamasta tulehduksesta on seurauksena huomattavaa limanmuodostusta, josta voi aiheuttaa pieniä ilmateitä tukkivia limatulppia seuraamuksellisine atelektaaseineen ja bronkiektasioineen. Huonosti hoidettuna tauti voi johtaa pysyviin keuhkovaurioihin, jopa kuolemaan. (Haahtela ym. 1999, 400-402.)
Bronkiektasiat eli keuhkoputkien laajentuma tarkoittaa rustoa sisältävien keuhkoputkien epäsäännöllistä laajenemista, joka pohjautuu krooniseen paikalliseen tulehdusprosessiin. Laajentumiin liittyy märkäisen liman kerääntymistä keuhkoputkiin ja usein toistuvia bakteeritulehduksia. Hallitseva oire on pitkäaikainen tai toistuva yskä sekä ysköksien erittyminen. Jatkuva märkäisen liman erittyminen on hyvin invalidisoiva haitta. Vaikeilla tulehduksilla voi olla vakavia seurauksia, ellei niitä hoideta tehokkaasti. Bronkiektasiat voivat olla perinnöllinen sairaus, mutta tavallisesti niiden syynä on tulehdukset (keuhkokuume, hinkuyskä, tuberkuloosi), limakalvon värekarvasolujen toiminnan häiriö, immuunivasteen puutokset ja hengitysteihin joutuneet syövyttävät tai muuten vahingolliset aineet.
http://www.hengitysliitto.fi/terveysinfo/hengityssairaudet/harvinaiset/bronkiektasia.html
Toivottavasti saat asianmukaista hoitoa ja pääset pitkälle sairauslomalle ensin ja myöhemmin, jos pystyt työhön, homeettomaan työpaikkaan. Sinulla on työperäinen vaikea sairaus. Pyydä lähete infektiolääkärille. Hän varmaan osaa hoitaa jos (vastavalmistunut??) keuhkolääkärisi ei muka "tiedä" mikä sinulla on.- emma
kiitos vastauksista.Pyysin itse ottamaan sienet ysköksistä,koska suuhuni tuli sellainen inhottava haju/maku.Jouduin käymään yksityisellä keuhkolääkärillä Diacorissa,joka sanoi,että vasta-aineet verestä on tutkittava ja sen jälkeen infektiolääk.kons.Kyseinen lääkäri on samassa paikassa töissä kun tuo mua hoitava ja oli sanonut hänelle.Mulla on IGE3 puutos ja Aurorassa infektiolääkäri 2viikon kuluttua.kiitos hyvistä tiedoista.
- Homeherkkä
emma kirjoitti:
kiitos vastauksista.Pyysin itse ottamaan sienet ysköksistä,koska suuhuni tuli sellainen inhottava haju/maku.Jouduin käymään yksityisellä keuhkolääkärillä Diacorissa,joka sanoi,että vasta-aineet verestä on tutkittava ja sen jälkeen infektiolääk.kons.Kyseinen lääkäri on samassa paikassa töissä kun tuo mua hoitava ja oli sanonut hänelle.Mulla on IGE3 puutos ja Aurorassa infektiolääkäri 2viikon kuluttua.kiitos hyvistä tiedoista.
Siis sinä itse pyysit otattamaan sieninäytteen.
Ja jos et olisi pyytänyt sinultahan olisi lähtenyt henki.
Perustuslakimme mukaan työvoima on valtiovaltamme erityissuojelussa.
Ja tästä suojelusta ovat lääketieteilijämme vastuussa tiedoillaan ja taidoillaan.
Kovin heppoiselta näyttää heidän tietonsa ehkäistä sairastumisia ainakin mitä homeitiöiden pakkohengittämisen seurauksiin tulee ja vielä heikommalta diagnostisoida niiden aiheuttama sairaus.
Herää vain kysymys kuinka monta työkyvyttömyystapausta ja ennenaikaista kuolemaa on homeitiöiden pakkohengittäminen aiheututtanut sitten 1960-luvun. - emma
Homeherkkä kirjoitti:
Siis sinä itse pyysit otattamaan sieninäytteen.
Ja jos et olisi pyytänyt sinultahan olisi lähtenyt henki.
Perustuslakimme mukaan työvoima on valtiovaltamme erityissuojelussa.
Ja tästä suojelusta ovat lääketieteilijämme vastuussa tiedoillaan ja taidoillaan.
Kovin heppoiselta näyttää heidän tietonsa ehkäistä sairastumisia ainakin mitä homeitiöiden pakkohengittämisen seurauksiin tulee ja vielä heikommalta diagnostisoida niiden aiheuttama sairaus.
Herää vain kysymys kuinka monta työkyvyttömyystapausta ja ennenaikaista kuolemaa on homeitiöiden pakkohengittäminen aiheututtanut sitten 1960-luvun.Sienivastaus tuli kun olin vastaanotolla ja lääkäri ei pystynyt sanomaan mitään mitä se merkitsee!!!! Menen ensi viikolla uudelleen vastaanotolle ja yritän selvittää asiaa,mua ei ole tutkittu työperäisenä ja lääkäri on vähätellyt asiaa kun olen siitä sanonut.siis tämä asia on aivan auki.Sanoo mulle varmaan että on normaalia kun löytyy näitä sieniä.
- Homeherkkä
emma kirjoitti:
Sienivastaus tuli kun olin vastaanotolla ja lääkäri ei pystynyt sanomaan mitään mitä se merkitsee!!!! Menen ensi viikolla uudelleen vastaanotolle ja yritän selvittää asiaa,mua ei ole tutkittu työperäisenä ja lääkäri on vähätellyt asiaa kun olen siitä sanonut.siis tämä asia on aivan auki.Sanoo mulle varmaan että on normaalia kun löytyy näitä sieniä.
Mitä tulee lääkäreittemme medioimaan viestintään, heidän mielestään ihminen itse aiheuttaa sairautensa väärinsyömisellään, lihavuudellaan, laihuudellaan, tupakanpoltollaan, alkoholinkäytöllään ja stressaantumisellaan ja muina syinä liikenteen ja vaikkapa puulämmitteisen saunan aihauttamat hiukkaset.
Ja kun sinunkaan tapauksessasi sairastumisesi ei ole johtunut yllämainituista syistä on täysin mahdollista, että he sanovat homesienten pesiytymistä keuhkoihin normaali-ilmiöksi.
Sanoihan minullekin työterveyslääkärini aikoinaan, että on täysin normaalia kun immuunijärjsetelmä tuottaa vasta-aineita home-, hiiva ja varastopunkeille koska niitä löytyy kaikilta.
Mitä tulee ammattitautilakimme määräämään tutkintaan, TTL oletti minut astmaatikoksi ja tutki minut astmaatikkona vaikka työpaikka-altistuksen aiheuttaman oireilun ja sairastumisen pohjalta olen keuhkoputkiallergikko, alveoliitikko ja allergisen, viivästyneen nuhareaktion omaava.
Se, että homeallergikko pääsee työpaikka-altistuksensa aiheuttaman terveytensä menettämisen seurauksena ammattitautilakimme korvausten piiriin, on todella harvinaista.
Katsotaan kuinka kohdallasi ammattitautilaki toteutuu. Ole siis linjoilla, emma, ja pidä huolta itsestäsi, kuten olet tähänkin asti pitänyt. Olemme tukenasi. - emma
Homeherkkä kirjoitti:
Mitä tulee lääkäreittemme medioimaan viestintään, heidän mielestään ihminen itse aiheuttaa sairautensa väärinsyömisellään, lihavuudellaan, laihuudellaan, tupakanpoltollaan, alkoholinkäytöllään ja stressaantumisellaan ja muina syinä liikenteen ja vaikkapa puulämmitteisen saunan aihauttamat hiukkaset.
Ja kun sinunkaan tapauksessasi sairastumisesi ei ole johtunut yllämainituista syistä on täysin mahdollista, että he sanovat homesienten pesiytymistä keuhkoihin normaali-ilmiöksi.
Sanoihan minullekin työterveyslääkärini aikoinaan, että on täysin normaalia kun immuunijärjsetelmä tuottaa vasta-aineita home-, hiiva ja varastopunkeille koska niitä löytyy kaikilta.
Mitä tulee ammattitautilakimme määräämään tutkintaan, TTL oletti minut astmaatikoksi ja tutki minut astmaatikkona vaikka työpaikka-altistuksen aiheuttaman oireilun ja sairastumisen pohjalta olen keuhkoputkiallergikko, alveoliitikko ja allergisen, viivästyneen nuhareaktion omaava.
Se, että homeallergikko pääsee työpaikka-altistuksensa aiheuttaman terveytensä menettämisen seurauksena ammattitautilakimme korvausten piiriin, on todella harvinaista.
Katsotaan kuinka kohdallasi ammattitautilaki toteutuu. Ole siis linjoilla, emma, ja pidä huolta itsestäsi, kuten olet tähänkin asti pitänyt. Olemme tukenasi.SUURKIITOS teille kaikille tuestanne.Se on ollut äärettömän tärkeää minulle.Kirjoitan tänne miten tämä jatkuu.Muutoin lääkitykseeni lisättiin vielä vanha kunnon lääke Tilade 4X4 ja se nosti peffit 200 :sta 400.Ja en yski koko aikaa.Kaikille hyvää syksyä. Emma
- IgG3
emma kirjoitti:
Meinaan tuo puutos. Ja sillä luulisi olevan paljonkin merkitystä infektioalttiuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364364Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151609Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481576- 361486
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2281454Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ881098Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481082Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331077Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671041- 631010