Jyrki Sukula jyrähti Ay- väelle

Toivotaanniin

sunnuntaikorvauksista ja olen hänen kanssaan samaa mieltä ,tohon meidän viereen avattiin K market ja sen vetäjäksi tuli nuori kauppiaspariskunta liike on lähtenyt kivasti käyntiin ,sunnuntaina on kauppiaspariskunta on aina töisssä koska työvoiman palkkaaminen on liian kallista kuten Sukula totesi, lisää väkeä palkattaisiin jos sunnuntailisistä luovuttaisiin. Ei mene varmasti kymmentäkään vuotta kun näistä lisista luovutaan ,pakon edestä sanokoot ay-änkyrät mitäta tahansa .

33

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 955

Sukula lienee unohtanut jo kokki uransa alkuajat ja ylityökorvausten/sunnuntaikorvausten tärkeyden elämälleen!
      Lienee helppoa muuttaa kantaansa rahaa taskussa ja tilillä
      Ahneusko se tekee sen, että pitäisi vielä paremmin maksimoida voittoasa, eikä mikään riitä? Tartteis tietysti saada hiukan isompi tila Italiasta ja kartano ja,ja,ja
      Jos olisin Somelainen perustaisin Sukulan ohjelmat poikottiin sivuston, josko saisi vähän pyhä lisiä pienennettyä Jyrkiltä.
      Mutta näinhän se toisilla on, että ahneus kunniaan ja työläinen kyykkyyn.
      Jyrki tuskin verojaan täysimääräisenä Suomeen maksaa mutta hänen Suomen työntekijänsä kyllä!!!

• Intti_Ranne

Unohdit mainita, että uransa alkuaikoina Sukula ei ollut itse yrittäjä.

"Ahneusko se tekee sen, että pitäisi vielä paremmin maksimoida voittoasa, "

Voisit ehkä käydä jonkin taloustieteen kurssin, niin tietäisit että voiton maksimointi on yrityksien toiminnassa oleellista. Ei kukaan järkevä ihminen ainakaan yritystoimintaa tee tavoitteena nollatulos tai tappio.

En tiedä Sukulan omia talouslukuja, mutta hän puhuu yleisesti ravintoloiden puolesta.

"Mutta näinhän se toisilla on, että ahneus kunniaan ja työläinen kyykkyyn."

Marxilaista propagandaa. Entä AY-liikkeen pyrkimys siirtää koko voitto työläisten (ja sitä kautta ammattiyhdistysten) omaan taskuun? Vaikka työläinen sen paremmin kuin AY-liikekään ei jaa yrittäjän riskejä. Eikö sitä voisi kutsua ahneudeksi?

• törkeääääää

Suomen ravintoloissa on sunnuntai hinnat arkenakin,0.5 tuoppi maksaa ravintolalle 0.7-0.9 eur ja myydään 6.5-8 eurolla ja ruuassa melkein samat katteet pitäisi ahneudellakin olla jotain rajaa,tuollaista paskaa suoltavat joutavatkin mennä konkkaan ja nopeasti ja ikuinen toimintakielto päälle.

• Intti_Ranne

Oletko kuullut ikinä mitä kate tarkoittaa tai siitä, että voittoa on myös saatava jos meinaa pysyä bisneksessä?

• Suomessa tuntuvat olevan kyllä katetavoitteetkin kolminkertaisia yleisesti, mm. euroopassa oleviin nähden, ja sen näkee hintasosta.

• KenenJoukoissa

Katsokaa Sukulan tulotasoa ja osinko tuloja ja miettikää vähän kenen asioita hän ajaa noilla lausunnoillaan. Ei ainakaan duunarien. Kenen asiaa persut kertoivat ajavansa vaalikeskusteluissa?

• Intti_Ranne

Pistä joku linkki tähän niin voin kyllä itse katsoa.

Sukula ajaessaan yrittäjien asemaa ajaa koko Suomen talouden asiaa. AY-liike näkee kunniakkaana valittaa siitä, että Sukula ja muut yrittäjät tarjoavat töitä suomalaisille "liian pienellä palkalla". Verrataan yrittäjän arkea työläisen arkeen. Yrittäjällä:

- ei oikeutta lomaan
        - sairausajalla ei oikeutta korvauksiin
        - yrittäjäriski
        - määrittelemättömän pituiset työpäivät
        - velvollisuus tehdä paperitöitä mm kirjanpidon ja verotuksen suhteen
        - ei voi helposti jättää yritystoimintaa ja mennä muualle töihin

Palkansaaja:

- varma tulolähde
        - ei yrittäjäriskiä
        - voi mennä vapaasti ja helposti muualle töihin
        - oikeus lomiin
        - oikeus sairauskorvauksiin
        - ei kirjanpitoon tai verotukseen liittyviä velvollisuuksia
        - työpäivän pituus määritelty

• Intti_Ranne kirjoitti:

Pistä joku linkki tähän niin voin kyllä itse katsoa.

Sukula ajaessaan yrittäjien asemaa ajaa koko Suomen talouden asiaa. AY-liike näkee kunniakkaana valittaa siitä, että Sukula ja muut yrittäjät tarjoavat töitä suomalaisille "liian pienellä palkalla". Verrataan yrittäjän arkea työläisen arkeen. Yrittäjällä:

- ei oikeutta lomaan
        - sairausajalla ei oikeutta korvauksiin
        - yrittäjäriski
        - määrittelemättömän pituiset työpäivät
        - velvollisuus tehdä paperitöitä mm kirjanpidon ja verotuksen suhteen
        - ei voi helposti jättää yritystoimintaa ja mennä muualle töihin

Palkansaaja:

- varma tulolähde
        - ei yrittäjäriskiä
        - voi mennä vapaasti ja helposti muualle töihin
        - oikeus lomiin
        - oikeus sairauskorvauksiin
        - ei kirjanpitoon tai verotukseen liittyviä velvollisuuksia
        - työpäivän pituus määritelty

Verrataan vaan.

- Yrittäjä saa lomailla koska haluaa, ja muutenkin vapaasti, ilman selvittelyjä seikkailla missä haluaa.

- Sairausajalle yrittäjälle saatavissa vakuutus, kuten työntekijällekin.

- Yrittäjäriski nimenomaan se "kiksi" miksi yrittäjäksi ryhdytään, voitot !!

-Yrittäjä määrittelee itse työpäivänsä.

- Paperityöt kuuluvat yrittäjyyteen, ja yrittäjä saa siitä korvauksen.

- Mikäli yritys kunnossa. sen voi jättää "hautumaan" tai myydä.

Pidän kyllä yrittäjän asemaa, kun yritys toimii ja on kunnossa, huomattavasti hienompana. Mikäli ei ole yrittäjähenkeä, ei missään tapauksessa pitä lähteä yrittäjäksi. Nythän virheellisesti TE-keskukset pyrkivät saamaan kaikki yrittäjiksi, ja sellainenhan ei toimi. Pelkkä yritys ei tee yrittäjää ;) pitää olla myös näkemystä ja halua ! ja se on Suomessa ajettu alas.

• Yrittäjäpersu
        molowski kirjoitti:

Verrataan vaan.

- Yrittäjä saa lomailla koska haluaa, ja muutenkin vapaasti, ilman selvittelyjä seikkailla missä haluaa.

Pidän kyllä yrittäjän asemaa, kun yritys toimii ja on kunnossa, huomattavasti hienompana. Mikäli ei ole yrittäjähenkeä, ei missään tapauksessa pitä lähteä yrittäjäksi. Nythän virheellisesti TE-keskukset pyrkivät saamaan kaikki yrittäjiksi, ja sellainenhan ei toimi. Pelkkä yritys ei tee yrittäjää ;) pitää olla myös näkemystä ja halua ! ja se on Suomessa ajettu alas.

Yrittäjänä en ole pystynyt lomailemaan kuin lyhyitä jaksoja. kesälomia ei käytännössä ole ollut kymmeneen vuoteen. Olen pitänyt pidennettyjä viikonloppuja kaksi kappaletta. Jos lomailisin silloin kun haluan niin tämä sesonkiluonteisen työn yritys kaatuisi siihen paikkaan. Sillä minä olen yrittäjänä myös itse siihen työhön osallistuva, työnjohtaja, vastuuhenkilö ym ym ym.
        Yrittäjä määrittelee itse työpäivänsä???? Viimekin viikolla olin tehnyt 9h työpäivän ja määrittelin että nyt lähdetään kotiin. Kunnes apua tarvinnut vakioasiakas soitti ja hänelle piti tehdä työsuorite jotta hänen yrityksensä työ jatkuisi seuraavana päivänä ilman seisausta. Ei auttanut kuin määritellä työpäivän pituus uudelleen että asiakas-suhde säilyisi. Eikä voinut soittaa työntekijälle koska hän oli jo lähtenyt kotiin.
        Paperityöt kuuluvat yrittäjyyteen mutta tällaisena pienenä yrityksenä siitä ei saa korvausta. Esimerkiksi tarjousten laskenta vie aikaa ja osa niistä ei johda tilauksiin. Tämä on silloin tyhjään mennyttä aikaa eikä siitä ajasta ole yritykselle tuloja.
        Sinulla sekoittuukin ajatusmaailma yrityspomojen leppoisasta asemasta ja siitä että meitä muutaman hengen pien / mikroyrittäjiä on suurin osa. Ja meillä ei lomailla milloin halutaan ja meillä ei ole kelomökkejä lapissa eikä hienoa mersua.
        Molowskilla ei siis ole hajuakaan mitä tarkoittaa pienyrittäjyys suomessa. Tottahan siinä puhuu että yrittäjä voi määritellä miten toimii. Mutta jos lomailuhalut ja paperitöistä laskuttaminen / palkannostaminen ajaa yrittäjähengen edelle niin pienyritykset suomesta katoavat!

• molowski kirjoitti:

Verrataan vaan.

Kyllä työntekijät ne rahat yritykselle tuo ja ilman työntekijöitä yrityksen omistajat ja työnantajien porras olisivat lirissä. Sitä ei vaan työnantajat tajua, eivätkä osaa koskaan siitä kiittää. Kyllä yrittäjillä on paljon vapauksia verrattuna työntekijöihin.

Toivotaan että sunnuntailisät, ylityökorvaukset jne. pysyvät jatkossakin. Työntekijöiden etuja on typerä poistaa, kun yrittäjilläkin on vapauksia pitää lastensa hoitovapaita tai tehdä etätyötä!? Niitä harvemmin työntekijät saavat pitää ihan tuosta vain!

• Yrittäjäpersu kirjoitti:

Yrittäjänä en ole pystynyt lomailemaan kuin lyhyitä jaksoja. kesälomia ei käytännössä ole ollut kymmeneen vuoteen. Olen pitänyt pidennettyjä viikonloppuja kaksi kappaletta. Jos lomailisin silloin kun haluan niin tämä sesonkiluonteisen työn yritys kaatuisi siihen paikkaan. Sillä minä olen yrittäjänä myös itse siihen työhön osallistuva, työnjohtaja, vastuuhenkilö ym ym ym.
        Yrittäjä määrittelee itse työpäivänsä???? Viimekin viikolla olin tehnyt 9h työpäivän ja määrittelin että nyt lähdetään kotiin. Kunnes apua tarvinnut vakioasiakas soitti ja hänelle piti tehdä työsuorite jotta hänen yrityksensä työ jatkuisi seuraavana päivänä ilman seisausta. Ei auttanut kuin määritellä työpäivän pituus uudelleen että asiakas-suhde säilyisi. Eikä voinut soittaa työntekijälle koska hän oli jo lähtenyt kotiin.
        Paperityöt kuuluvat yrittäjyyteen mutta tällaisena pienenä yrityksenä siitä ei saa korvausta. Esimerkiksi tarjousten laskenta vie aikaa ja osa niistä ei johda tilauksiin. Tämä on silloin tyhjään mennyttä aikaa eikä siitä ajasta ole yritykselle tuloja.
        Sinulla sekoittuukin ajatusmaailma yrityspomojen leppoisasta asemasta ja siitä että meitä muutaman hengen pien / mikroyrittäjiä on suurin osa. Ja meillä ei lomailla milloin halutaan ja meillä ei ole kelomökkejä lapissa eikä hienoa mersua.
        Molowskilla ei siis ole hajuakaan mitä tarkoittaa pienyrittäjyys suomessa. Tottahan siinä puhuu että yrittäjä voi määritellä miten toimii. Mutta jos lomailuhalut ja paperitöistä laskuttaminen / palkannostaminen ajaa yrittäjähengen edelle niin pienyritykset suomesta katoavat!

25 vuotta PK-yrittäjänä Suomessa, yhden hengen putiikista se lähti. Työntekijät eivät todellakaan ole sen ongelma, eikä heidän palkkansa ja etunsa, jos yrityksen asiat ja liiketoiminta/-idea ovat kunnossa.

• ateisti1982 kirjoitti:

Kyllä työntekijät ne rahat yritykselle tuo ja ilman työntekijöitä yrityksen omistajat ja työnantajien porras olisivat lirissä. Sitä ei vaan työnantajat tajua, eivätkä osaa koskaan siitä kiittää. Kyllä yrittäjillä on paljon vapauksia verrattuna työntekijöihin.

Toivotaan että sunnuntailisät, ylityökorvaukset jne. pysyvät jatkossakin. Työntekijöiden etuja on typerä poistaa, kun yrittäjilläkin on vapauksia pitää lastensa hoitovapaita tai tehdä etätyötä!? Niitä harvemmin työntekijät saavat pitää ihan tuosta vain!

On kuitenkin rehellisyyden nimissä todettava, että on sellaisia työntekijöitä, joista on päästävä nopeasti eroon, ja sellaisia joista ei luovu millään. Oma yritys koostuu nykyään vain jälkimmäisistä.

• yrittäjäpersu
        molowski kirjoitti:

25 vuotta PK-yrittäjänä Suomessa, yhden hengen putiikista se lähti. Työntekijät eivät todellakaan ole sen ongelma, eikä heidän palkkansa ja etunsa, jos yrityksen asiat ja liiketoiminta/-idea ovat kunnossa.

Samaa mieltä! Mutta vertaukseen vastauksesi oli mielestäni osin paikkansapitämätön. Meillä mikroyrityksissä ei ole niin suuria johtajia että jahdin kannella risteillään silloin kun työmiehet takoo rahaa. Minäkin olen työporukan nokkamies joka osallistuu itse siihen työhön. Yrityksiä on niin erilaisia. Mutta kyllä byrokratian purkamisella voi yksin olla jo parempi vaikutus kun työntekijöiden palka n leikkaamisella. Ehkäpä niitä palkan sivukuluja voisi leikata tai esimerkiksi sunnuntain tuplapalkasta pienemmät sivukulut.

• jekkupeukku

Veropakolainen Sukula on viimeinen jonka neuvoja ja mielipiteitä kannattaa kuunnella

• Intti_Ranne

Ja mitä oikeastaan tarkoitat "veropakolaisuudella"?

• Ihmetteliä

Sukula oli täysin oikeassa ja sunnuntailisät poistuvat meiltäkin ja täällä aletaan tekemään pitenpiä päiviä että pärjätään,yrittäjä painaa pitkää päivää viisitoista tuntia päivässä lienee monenkin normaali työpäivä ja harvoin on edes viikonloppu vapaa . Kokeilkaa te räksyttäjät omaa yritystä niitä on pilvinpimein myytävänä ja tiloja löytyy joka kadunkulmasta . Kaljanmyynti kuintenkin on se viimeinen ala johon lähtisin ,tässä maassa se on tehty Valviiran takia niin tiukaksi että ihmettelen kuka tässä maassa pärjää noilla juottoloilla .

• Pohjaan_Palanut_Pannu

"Intti_Ranne "
      Oletko huomannut että Suomessakin on yrityksiä joila on HYVÄ ja terve liikeidea , siellä pidetään työntekijöistä huolta ,muutenkin kuin juhlapuheissa .

Oletko kuullut sanaa kohtuullisuus ,esimerkiksi liikevoittoa määriteltäessä ?

Liian monelta tämä käsite on täysin tuntematon , MAXIMOINTI on ainut asetus .Jos tämä ei toteudu ,syyttävä sormi on heti tekijöihin päin...

Tosin siinä kädessä on ainenkin kolme sormea kun osottaa syyttäjään itseensä !

Moni yritys syyttää työntekijöitä huonosta tuloksesta , mutta jos oikeanlainen tuote ja LAATU ei kohtaa ,onko se työntekijän vika , vai huonossa liikeideassa ja tai LAADUSSA .

Eipä ole Sukula ainut "oikeassaolija "mielipiteineen , EK: "rakkikoiria" riittää .

• Labour

Lätynkääntäjä jyrähtää....... . Kuuluiko tirinän yli ?

• evvkkkkkk

sukala saa saa sanoo mitä haluu mut hän ja hänen ohjelma ihan out...yrittää olla vielä jotain kokkkikolmosta..säälittävä reppana.

• Seivästäjä1

Se kuitenkin on katsójan silmissä pitääkö vai ei ,vaihtamalla kanavaa tai ei pistää näköruutu kiinni eikö olekkin helppoa kuin heinänteko tosin on sekin tietyssä mielessä taitolaji kun muistelen olleeni kotopaikalla heinänteossa hangonvarret rapsalehtivat poikkki kun tuli markiä heiniä liikaa hangon piikkiin . ,

• yrittäjä_työntekijäksi

Yrittäjät vastustavat siis sitä, että joutuvat tekemään itse työtä sunnuntaisin. Miksi? Jos he haluavat itse tehdä työt niin mikäs estää, sehän on yrittäjällä vapaus valita. Jos yrittäjä taas haluaa teettää työt muilla niin siitä pitää työntekijälle maksaa muuten pitäköön sunnuntaisin ovet kiinni. Tietysti työnantaja toivoo, että olisi orjaplantaasi josta voisi komentaa aina palkattoman orjan tekemään hommia kun niitä halutaan tehtävän. Tuskin Sukulakaan antaa euroakaan hyvin voittoa tuottavista illoista työntekijöille vaan ne saavat sen minimin johon TES velvoittaa. Siinähän tuo yrittämisen riski on, voitot voi olla satumaiset joista ei tarvitse työntekijöille maksaa kuin tessin minimit.
      Jos yrittäjä on kateellinen pienipalkkaiselle työntekijälle niin ainahan hän voi alkaa itse työntekijäksi jos se kerta niin ihanaa on. Miksi pysyä yrittäjänä jos yritysidea on huono eikä tuota kuin katkeruutta työntekijöitä kohtaan.

• Persuillaanko

- ei oikeutta lomaan, =on omankäden oikeus

- sairausajalla ei oikeutta korvauksiin, =on oikeus

- yrittäjäriski, =synnymme kaikki tyhjätaskuina

- määrittelemättömän pituiset työpäivät, =itse määräämme

- velvollisuus tehdä paperitöitä mm kirjanpidon ja verotuksen suhteen, =itse määräämme

- ei voi helposti jättää yritystoimintaa ja mennä muualle töihin,= kyllä voi

• tyhmätyrittäjät

Miksette lopeta yrittämistä tai pidä sunnuntaisin paikat kiinni,vittuako täällä ruikutatte omaa saamattomuttanne.

• Tehkääperässä

Ei vituta yhtään sanomme palkolliset irti ja teemme kaiken omassa porukassa liikevaihto pienenee ,ja kuluranne myöskin vivan alle jää enemmän näin toimii mutakuonojen ravintolat miksemme tekisi itse samalla tavalla .

• onko_suomalaisuus_vika
        Tehkääperässä kirjoitti:

Ei vituta yhtään sanomme palkolliset irti ja teemme kaiken omassa porukassa liikevaihto pienenee ,ja kuluranne myöskin vivan alle jää enemmän näin toimii mutakuonojen ravintolat miksemme tekisi itse samalla tavalla .

Maahanmuuttajien uusilla ravintoloilla on kahden vuoden verovapaus. Suomalaiset eivät tuota etua saa. Miksi yrittäjät eivät nosta tuotakaan asiaa esiin vaan valittavat työntekijän 8€:n tuntipalkasta?

• 88444

Kyllä se työtekiälle alkaa maittamaan työnteko kunansiosidonnaiselta tiputaan päivärahalle ,jos tätä hallitusta on jostain kiittäminen tuo on paras teko millä työvoima saadaan likkeelle .

• KaihonKara

Onko sulla pulaa työvoimasta ? Eipä ole koskaan tullut sellaista tilannetta vastaan. Työntekijöistä kylläkin on joskus ollut puutetta.

• Minä_häpeän

Mitä eroa on pienipalkkaisella ravintolatyöntekijällä saa hän pientä ansiosidonnaista n.1000€ tai saa hän peruspäivärahaa n.700€ ja siihen sitten tuet päälle. Tulee vain kunnille lisää kustannettavaa eli tässä ei ole Sipilältä muuta kuin kateus ja kunnat maksavat sen.

• KenenJoukoissa
      • ettäs_kehtaavat

Samassa linjassa Sukula on EK:n ja Sipilän kanssa. Itselle kaikki ja työntekijöiltä pois. Ihme porukkaa, kehtaavat puhua tavallisen palkansaajan palkasta kun itsellä on asiat jonkun sattuman kautta hyvin.

• Tosimieseikokkaa

Mies kokkina, pah! Naisten työtä.

• hyvää.yötä

Me ollaan putoamassa rotkoon, ihan sama vaikka AY-väki nostaisi kädet pystyyn ja suostuisi kaikkiin EK:n vaatimuksiin, sama meno vaan jatkuisi!

Näin tämä menee ja etenee: http://iitimo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/202867-onko-jarjettomyys-parempi-kuin-saamattomuus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      47
      2966
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2851
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2639
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1703
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      770
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      739
    Aihe