Kristinusko rappeuttaa

Mirka............. ... .. .

*** Mikä kristinuskossa rappeuttaa Suomalaisia? ***

Kuten monista täällä postaavista hihhuleista näkee, niin uskistuminen on kuin aivohalvaus. Se estää aivojen normaalin toiminnan. Tästä seuraa monenlaisia ongelmia johtuen siitä, että uskiksen omissa aivoissa olevalla maailmankuvalla ei ole yhteyttä oikeaan reaalimaailmaan. Tämäkään ei olisi kovin ongelmallista, ellei uskis asettaisia omaa harhaista pakkomiellettään "totuudesta" kaiken muun edelle. FAKTAT eivät pure uskikseen, koska uskis ei halua kuulla faktoja.

Koetapas vaikka saada uskis hyväksymään jotain yleisesti tiedossa olevaa, kuten vaikkapa että maapallo ei ole pannukakku. Silloin huomaat mitä vaikeuksia uskistuminen aiheuttaa. Uskikselle puhuminen on kuin puhuisi seinälle, paitsi että seinä ei heitä jaelainauksia vastaan tai linkitä jollekin hörhönettisivulle.

Toisaalta uskistuminen tekee ihmisen moraalista hirveän. Esimerkiksi ihmisten tappaminen on ihan ookoo, jos se jotenkin edistää omaa asiaa. "On hyvä, että islaminuskoiset kuolevat" totesi eräs pastori hetki sitten. Niin ja nainen pitäkööt turpansa kiinni, sen kuuluu olla miehen lapsentekokotiorja.

Uskistuminen blokkaa aivot kokonaan pelistä. Jos uskis on keksinyt jonkun "totuuden" tulkitsemalla tietyllä tavalla jotain raamatun jaetta, niin se on sitten siinä. Me muut normaalit ihmiset odotamme vain henkeä pidätellen, koska joku jae tulkitaan siten, että pelastaakseen muut ihmiset uskiksen on parasta viiltää heidän kurkkunsa auki ja päästää heidät pahasta maailmasta ihananihanaan taivasten paratiisiin.

Ei kiitos.

Se, mikä uskonnossa on pelottavaa on, että se tekee ihmisistä hulluja, niin hulluja että he itse eivät tajua sitä vaikka kuinka rautalangasta väännetään.

Siksi kristinuskonto on paha asia.

12

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilen sua

      "maailmankuvalla ei ole yhteyttä oikeaan reaalimaailmaan."

      Itse olen uskis, ja ja täytyy sanoa että tuota en purematta niele.

      "omaa harhaista pakkomiellettään "totuudesta" kaiken muun edelle."

      Vai että oikein harhainen? Millälailla?

      "Koetapas vaikka saada uskis hyväksymään jotain yleisesti tiedossa olevaa, kuten vaikkapa että maapallo ei ole pannukakku."

      Kaikkihan tuon on nykyään hyväksyneet ettei maapallo ole pannukakku. Myös uskikset. Kuinka kauan mahat olla ajasta jälessä?

      "pelastaakseen muut ihmiset uskiksen on parasta viiltää heidän kurkkunsa auki ja päästää heidät pahasta maailmasta ihananihanaan taivasten paratiisiin."

      Käyköhän noinkin joskus? En usko, sillä Raamatussa nyt ainakin on tappaminen väärin.

      --
      tuos joitakin kohtia mä bongasin tuost sun kirjotuksest ja vähän kommentoin niitä. Voisit yrittää perustella ens kerralla vähän paremmin väitteitäs.

      • Mirka.... ....................

        >>Voisit yrittää perustella ens kerralla vähän paremmin väitteitäs.


      • Farfar
        Mirka.... .................... kirjoitti:

        >>Voisit yrittää perustella ens kerralla vähän paremmin väitteitäs.

        >>Voisit yrittää perustella ens kerralla vähän paremmin väitteitäs.> Koetapas vaikka saada uskis hyväksymään jotain yleisesti tiedossa olevaa, kuten vaikkapa että maapallo ei ole pannukakku. >>

        Montako uskista olet tavannut jotka väittäisivät maapalloa pannukakuksi ? Minä en ole tavannut yhtään, en sitten niin ainoatakaan. Oleppa hyvä ja perustele hiukan kantaasi ( nykytiedolla, ei historiallisilla iskulauseilla, kiitos ).

        Ei ole kauankaan siitä kun täällä oli ateisti joka väitti evoluution ohjanneen galaksien muodostumista, ilman perustelujen häivääkään. Kaikenlaiset hörhöt ne palstoille kirjoittelevatkin, vai mitä olet Mirka mieltä ?


      • epäilijä
        Farfar kirjoitti:

        >>Voisit yrittää perustella ens kerralla vähän paremmin väitteitäs.> Koetapas vaikka saada uskis hyväksymään jotain yleisesti tiedossa olevaa, kuten vaikkapa että maapallo ei ole pannukakku. >>

        Montako uskista olet tavannut jotka väittäisivät maapalloa pannukakuksi ? Minä en ole tavannut yhtään, en sitten niin ainoatakaan. Oleppa hyvä ja perustele hiukan kantaasi ( nykytiedolla, ei historiallisilla iskulauseilla, kiitos ).

        Ei ole kauankaan siitä kun täällä oli ateisti joka väitti evoluution ohjanneen galaksien muodostumista, ilman perustelujen häivääkään. Kaikenlaiset hörhöt ne palstoille kirjoittelevatkin, vai mitä olet Mirka mieltä ?

        ">>Voisit yrittää perustella ens kerralla vähän paremmin väitteitäs.


      • Mirka... ...
        Farfar kirjoitti:

        >>Voisit yrittää perustella ens kerralla vähän paremmin väitteitäs.> Koetapas vaikka saada uskis hyväksymään jotain yleisesti tiedossa olevaa, kuten vaikkapa että maapallo ei ole pannukakku. >>

        Montako uskista olet tavannut jotka väittäisivät maapalloa pannukakuksi ? Minä en ole tavannut yhtään, en sitten niin ainoatakaan. Oleppa hyvä ja perustele hiukan kantaasi ( nykytiedolla, ei historiallisilla iskulauseilla, kiitos ).

        Ei ole kauankaan siitä kun täällä oli ateisti joka väitti evoluution ohjanneen galaksien muodostumista, ilman perustelujen häivääkään. Kaikenlaiset hörhöt ne palstoille kirjoittelevatkin, vai mitä olet Mirka mieltä ?

        >>Ei ole kauankaan siitä kun täällä oli ateisti joka väitti evoluution ohjanneen galaksien muodostumista, ilman perustelujen häivääkään.


      • Farfar
        Mirka... ... kirjoitti:

        >>Ei ole kauankaan siitä kun täällä oli ateisti joka väitti evoluution ohjanneen galaksien muodostumista, ilman perustelujen häivääkään.

        Pyydän anteeksi, Mirka. Näkyy tosiaankin olevan olemassa myös käsite "kosminen evoluutio".

        Vähemmällä olisi päästy jos olisit puhunut kosmisesta evoluutiosta jo alun perin, tai ainakin lähettänyt linkkisi vastauksiksi heti ensimmäiseen vastaväitteeseen. Evoluutio antaa 4890 osumaa Googlella, "kosminen evoluutio" 14.

        **Evoluutio on monimerkityksinen sana. Kirjaimellisesti se tarkoittaa "kehitys" tai "rullaaminen auki" (vrt. valokuvan kehitys).[lähde=wikipedia]

        "Kosmisella evoluutiolla", "kulttuurievoluutiolla" tai valokuvien kehityksellä ei ole paljoakaan tekemistä sen "biologisen evoluution" kanssa jota 'evoluutiolla' normaalissa puhekielessä ymmärretään.
        Tai siis ainakin minä ymmärrän, täytyy yrittää olla tarkempi vastedes, niinkuin tietenkin olet sinäkin kun jonkun muun tekemiin tutkimuksiin tai tilastoihin kirjoituksissasi viittaat.

        Entäpä pannukakku ? Miten perustelet kirjoittamasi: >>Koetapas vaikka saada uskis hyväksymään jotain yleisesti tiedossa olevaa, kuten vaikkapa että maapallo ei ole pannukakku. Silloin huomaat mitä vaikeuksia uskistuminen aiheuttaa. >>


      • ursus ( M)
        Mirka... ... kirjoitti:

        >>Ei ole kauankaan siitä kun täällä oli ateisti joka väitti evoluution ohjanneen galaksien muodostumista, ilman perustelujen häivääkään.

        Menen goisaamaan siinä uskossa, että BIG BAM
        on kuin onkin tosi.
        Onhan tämä 1950 luvulla peilattu 3:n kelvinin
        taustasäteily kaikille vakavasti otettaville
        ihmisille todiste "alkutömäyksestä"

        Maapallomme rakenteissa esiintyvät jalometallit
        taas kertovat, että Aurinkomme on ainakin
        toisen tähtipolven tuote.

        Vanhimmat alkusolufossiilit voidaan
        nykytekniikalla ajoittaa 3mrd;n päähän.

        Juuri niin.
        Alkuräjähdyksestä nykyhetkeen, sitä sanotaan
        evolutiiviseksi kehitykseksi.
        Sanovat tutkijat:14.6 mrd valovuotta.

        Tähän luotan niin kauan kunnes tullaan
        tarkempiin tutkimustuloksiin.


    • Niekirge

      kyllä sinä saat riittävästi huomiota.

    • Tyo

      Ja sinäkö väitit tietäväsi jotain uskonnoista??? Epäilen. Tuo teksti ei sitä ainakaan osoita.

    • Ohoh, ompas sulla surkee käsitys uskovista! Mistäs moinen...

      En kyllä tunnistanut itseäni tuosta kuvauksesta... ;)

    • sol_niger

      rappeuttaa huonon moraalin, emotionaalisen ja irrationaalisen ateismin mielekkyyden (kristinuskossa "usko" ei ole sokeutta, vaan Jumalan antama todiste), itsekeskeisyyden sekä itsepetoksen. Se näyttää paikan suhteessa lähimmäiseen ja Jumalaan.

      Sano, pystytkö sinä samaan, ilman että ajaisit omaa etuasi?

    • timo100

      jos kaikki em. näyttää pahalta,

      niin siitä ei ainakaan Mirka eikä kukaan
      ole valittanut että

      ystävä antaa henkensä toisen puolesta

      joten siitä vaan halukkaat haukkumaan vielä tämä keskipiste Jumalan ilmoituksesta,
      ei kai kristinusko ole sen kummempi asia
      - mitä tuolla tiedolla tekisin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1115
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      188
      909
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      43
      841
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe