Onko kaikki uudet(vm 2000 ja uudemmat) diesel autot yhtä kylmiä talvella kuin vw passat Tdi ?
Diesel kiinnostaa mutta koeajo oli hieman viileä.
sisälämpötila
9
1968
Vastaukset
- wiileää
piisaa. Kun ei kulu polttoainetta ei tule lämpöä. Mitä pienempi kulutus sen vähemän lämpöä. Webastolla saa avun tuohon ongelmaan, maantiellä lämpöä tulee vakiona sen verran että pysyy tuulilasi ja puolikas sivulasi auki. Autossa 4henkeä, farmari. Takapenkillä paleltaa. Webaston myötä tuo ongelma poistui.
- tulpat vaihtoon
Niin tuo viileys on jo kerran koettu. Tätä ongelmaa ei tunnu 10 vanhassa passatissa(TD)ole, mutta tämän uudemman korimallin TDI kone tuntuu viluisalta. Tarkoitus oli tiedustella onko lämpö ongelmaa muilla merkeillä Volvo, MB, BMW, Opel, Toyota jne? En ole kiinnostunut ostamaan käytettyä autoa jossa lisälämmittimet ovat ainoa lämmönlähde talvipakkasella.
- HDi
tulpat vaihtoon kirjoitti:
Niin tuo viileys on jo kerran koettu. Tätä ongelmaa ei tunnu 10 vanhassa passatissa(TD)ole, mutta tämän uudemman korimallin TDI kone tuntuu viluisalta. Tarkoitus oli tiedustella onko lämpö ongelmaa muilla merkeillä Volvo, MB, BMW, Opel, Toyota jne? En ole kiinnostunut ostamaan käytettyä autoa jossa lisälämmittimet ovat ainoa lämmönlähde talvipakkasella.
Mulla on vajaan vuoden ikäinen 307 HDi ja ajattelin ensin tutkailla riittääkö lämpö ja jos ei niin laitatan webaston, mutta nyt olen huomannut että ilmakanavissa olevat sähkövastukset auttavat siihen asti että kone lämpenee ja webastoa ei tarvita.
- Golfkvist
Mitä mitä? Itsellä -02 TDI Golffi. Lämpimän ilman saamiseen menee about 5-10min ja kohta sen jälkeen saa alkaa jo tiputtelemaan lämpötilaa.
Maantiellä ensin auto nopeasti lämpimäksi ja sitten käännetään termari puoleen väliin. Hyvin pysyy ikkunat auki ja lämpöä piisaa.
Sen olen kyllä huomannut että kuskista tuo lämpö on kiinni. Appiukon kyydissä kun istuskelee, niin äijä pitää bensakoneessaan aina lämmöt täysillä. Hienoa istua toppatakki päällä vänkärin puolella about 35 asteen lämmössä ;) Jos tuollaiseen on tottunut niin normaalin valkoisen miehen lämmöt voi tuntua viileältä ;) - mbe
tulpat vaihtoon kirjoitti:
Noin viiden kilometrin matkalla 70km/h auto hieman lämpenee,neljä minuuttia ajoa. Automaattivaihteet,kierrokset alle 1500 käytännössä koko ajan .Hieman pitempään ajaessa tarkenee ihan hyvin,kun vain enemmän kierroksia/vauhtia.
Kovilla pakkasilla ilman muuta pahvia maskin taakse,lämpenee nopeammin. CDI mersu sähköisellä vakio lisälämmittimellä.
Volkkariin verrattuna lämmin auto!
- monesta kokemusta
Vein juuri bensa aven huoltoon pakkasta 10 astetta.
Ilman esilämmitystä auto lämpeni 5 kilometrin matkalla. Korjaamo antoi pihasta --dieselin paluumatkalla ei lämpömittari värähtänyt.
Sellaisia nykydieselit- CDI
Vitoni muuttui kohtalaisen lämpimäksi, kun laitoin nokan kaikki 3 aukkoa peittoon jäähdyttimen kennon kohdalta. Suunnilleen yhtä lämmin kuin 3l bensa Voyager.
Näiden uusien dieselien myötä maskipeite palaa taas arvoonsa. Ei kai muulla saa moottorin lämpöä riittämään. Moottoritilaan pääseva ilma jäähdyttää moottoria suoraan aikalailla. Jäähdyttimessäkin kiertää aina hieman nestettä vaikka termostaatti on kiinni.
Minusta on turha käyttää ajon aikana Eberiä. Käytän sitä esilämmitykseen ja kymmenisen minuuttia ajon alussa.
Koska lämpöä tulee vähän, ei nokan peittämisessäkään ole kovin suurta riskiä. Suoraan kennon päälle ei peittoa saa laittaa.
Ahtoilman jäähdyttimen ilmansaantia ei kannata vähentää.
puute ei johdu nykydieselin pienestä kulutuksesta. Ei sen moottorin hyötysuhde ylitä edelleenkään 40 prosenttia edes parhaimmillaan. Kaikki loppu menee lämpönä pakoputkesta, jäähdyttimestä ja viiman vaikutuksesta moottorin kyljestä.
Autojen lämmityslaitteet on mitoitettu keskieuroopan "talveen", ei Suomen. Kannattaisi mitata lämpötiloja eri paikoista ja miettiä sitten, mitä asialle pitäisi tehdä. Eli viimasuojausta, tehokkaampaa kennoa lämmityslaitteeseen vai jotain muuta. Sähkövastus lämmityslaitteessa on /C:stä ja syvältä sieltä, samoin eberi ajon aikana.- ex xsara
edellinen autoni citroen xsara oli lämmin vaikka ei ollu erillistä lämmitintä 90hv hdi -02
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023484
- 623137
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342644- 802433
- 842406
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422094- 962086
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil491701Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686