Eli miten voisi ennakoida, muuta kuin käymällä päästömittauksessa? Mitä yleisoireita on autossa jossa päästöt eivät ole kunnossa? Olen viemässä autoani elämänsä toiseen katsastukseen, ja tilastojen mukaan päästöt ovat tämän ikäisen tämän mallisen toiseksi yleisin synti. Moottori kuitenkin käy, kukkuu ja kiihtyy aivan normaalisti, ei nyi, kaikki pelaa kuten pitääkin. Päästöthän oletettavasti tuntuvat moottorissa, jos käy liian laihalla tai rikkaalla, on ilmavuotoja tms?
En viitsisi turhanpäiten käyttää päästömittauksessa, kun luotto autoon on kuitenkin kova. Mutta katsastuksesta olisi kiva päästä puhtain paperein. Ajattelin, jos jollakin olisi kertoa vähän yleisoireita, mistä voisi päästöjen kuntoa päätellä.
Mistä tietää onko päästöt ok?
ennakointia
2
50
Vastaukset 2
Ei sitä mistään tiedä.
- Eiyöunenmenetystä
Jos auto on huollettu asiallisesti ja se on uudehko niin päästöt on todennäköisesti kohdallaan. Esim, moottori-ilmansuodattimen ym. vaihto antaa asialle takuuta. Lisäksi ne jatkaa moottorin elinikää ja vähentää pa. kulutusta.
Katsastuksessahan ne sen mittaa antaa palautteen siitä ja muistakin puutteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361790- 76620
- 50605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527