Jumalan Sanan puhdistava vaikutus

sinettisormus1

(sinetti) 23. 9. illalla kuuntelin Raamattu kannesta kanteen Pastori Norvannon opettamana ja aiheena Ilmestyskirja. Kuuntelin kuinka hän kertoi kuvaillen Jeesusta ja kaksiteräistä miekkaa joka tuli kuvauksessa Kristuksen suusta. Tuo miekka kuvaa Jumalan Sanaa. Herra oli aiemmin puhunut minulle Sanastaan ja kuinka meidän tulee virittäytyä sen moniin tasoihin. Nyt, ohjelmaa kuunnellessa Pyhä Henki vaikutti vahvasti. Mieleeni nousi kuin tiedonsanoina, hyvin vahvasti, että Jumalan Sana on niin vahvaa, syvää ja monitahoista, että sen totuus, puhdas totuus, läpäisee sisimpämme ytimiä myöten. Mitä enemmän sitä nautimme, sitä enemmän se alkaa puhdistamaan ja parantamaan meitä. Sana kulkee lävitsemme kuin pienet hiukkaset, puhdistaen ja siivoten sisimpiä sopukoitamme. Se huuhtelee meidät puhtaiksi, siis nauttikaamme siitä, nauttikaamme sitä yltäkylläisesti, niin Taivaat aukenee meille.

140

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 15
      1. "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
      2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
      3. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
      4. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
      6. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
      7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
      8. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
      9. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
      10. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      11. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
      12. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
      13. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
      14. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
      15. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
      16. Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
      17. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
      18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
      19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
      20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
      21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
      22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
      23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
      24. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
      25. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'.
      26. Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
      27. Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."

      • twruy

        5234


      • 345453

        54453


      • 453543
        345453 kirjoitti:

        54453

        354


      • 543435

        534543


      • 5643

        56345643


      • 5433452

        4352


      • jokunen334455

        Tuossa norvanon ohjelmassa on ollut pahan hengen vaikutus, vaikka opetus taitaa olla oikein, eli elää synnissä.


      • eqw
        twruy kirjoitti:

        5234

        ewq


      • 4532

        5432


      • erterter
        jokunen334455 kirjoitti:

        Tuossa norvanon ohjelmassa on ollut pahan hengen vaikutus, vaikka opetus taitaa olla oikein, eli elää synnissä.

        teretr


      • 675765765
        twruy kirjoitti:

        5234

        4657657


      • lkjkjhh
        twruy kirjoitti:

        5234

        ipoipo


      • 9åpoi

        åpopåoo


      • 243545
        5643 kirjoitti:

        56345643

        erwewr


      • 345534

        54325432


      • sinettisormus7
        jokunen334455 kirjoitti:

        Tuossa norvanon ohjelmassa on ollut pahan hengen vaikutus, vaikka opetus taitaa olla oikein, eli elää synnissä.

        .... oletko kuunnellut ohjelmaa, kun tunnut tietävän sisällön, minä en ole koskaan tuollaisia vaikutteita ohjelmasta saanut, mutta se voi johtua myös sydämen asenteesta .... :)


    • sinettisormus1
      • Siunaten

        Amen, amen.


      • Hallelujaaa

        Jeesus on Herramme tänäänkin.


      • Siunaten

        Hyvää huomenta ja siunausta lukijoille.


      • 4532
        Hallelujaaa kirjoitti:

        Jeesus on Herramme tänäänkin.

        2534


      • 354
        Siunaten kirjoitti:

        Amen, amen.

        5423


      • 345

        354


    • OulunVeli

      Kunpa Jumalan muuttumaton Sana palaisi jalustalle kirkoissamme ja omissa mielissämme niin, että sitä ahmisimme ja olisimme sille alamaiset ja iloitsisimme sen iäti ravitsevasta sanomasta - sovituksesta Jeesuksen Kristuksen Vapahtajamme suuremmoista työstä ja kuuliaisuudesta Isän tahdolle.

      • JeesusonHerramme

        Tuntuu kuin kristittyjen uskovien pitäisi näkyä ja kuulua, sekä vaatimalla vaatia vapautta tunnustaa Herraamme ihan julkisesti.
        Pitäisikö meidän kokoontua barrikaadeille heiluttamaan lippuja uskomme puolesta.
        Kaikkien muiden asioiden takia koootaan suuria massoja ihmisiä kokoon.
        Uskovat vaikenee.
        Aika on muuttunut. Vain rynnimällä asian puolesta meidätkin huomattaisiin.
        Ehkä ei uskovien yli uskalleisi sitten kävelläkään yli mennen tullen kuten nyt tapahtuu.


      • Sinullekin
        JeesusonHerramme kirjoitti:

        Tuntuu kuin kristittyjen uskovien pitäisi näkyä ja kuulua, sekä vaatimalla vaatia vapautta tunnustaa Herraamme ihan julkisesti.
        Pitäisikö meidän kokoontua barrikaadeille heiluttamaan lippuja uskomme puolesta.
        Kaikkien muiden asioiden takia koootaan suuria massoja ihmisiä kokoon.
        Uskovat vaikenee.
        Aika on muuttunut. Vain rynnimällä asian puolesta meidätkin huomattaisiin.
        Ehkä ei uskovien yli uskalleisi sitten kävelläkään yli mennen tullen kuten nyt tapahtuu.

        Kyllä, meidän pitää yrittää puolustaa uskonnonvapautta ja erityisesti huolehtia aidosta kristinuskosta, siitä raamatun mukaisesta. Itse olen ns. palannut niille kristinuskon juurille, erosin kirkostakin viime vuoden lopussa. Omaa vaikuttamista.
        Haluan elää sitä uskoa, johon meidät on kutsuttu silloin kauan sitten. Vaikka ihminen haluaa kuulla korvasyyhynsä, ottaa raamatusta vain ne kohdat itselleen, jotka häntä miellyttävät, niin Jumala ei ole muuttunut!! Raamatun Jumala, Yahuveh, on sama eilen ja tänään! Yahuveh ei ole pelkästään armon ja rakkauden Jumala vaan myös tuomari, joka on pyhä! Hän vihaa syntiä! On siis aika kirkon tehdä parannus ennenkuin on liian myöhäistä! Paimenet kirkossa, puhukaa raamatun totuutta!!! Kertokaa, mitä synti tarkoittaa, ensin katumus ja parannuksen teko, sitten armo! Yahushua (Jeesus) pian noutamaan morsiamensa!! Olemmeko me valmiina????


      • 435
        JeesusonHerramme kirjoitti:

        Tuntuu kuin kristittyjen uskovien pitäisi näkyä ja kuulua, sekä vaatimalla vaatia vapautta tunnustaa Herraamme ihan julkisesti.
        Pitäisikö meidän kokoontua barrikaadeille heiluttamaan lippuja uskomme puolesta.
        Kaikkien muiden asioiden takia koootaan suuria massoja ihmisiä kokoon.
        Uskovat vaikenee.
        Aika on muuttunut. Vain rynnimällä asian puolesta meidätkin huomattaisiin.
        Ehkä ei uskovien yli uskalleisi sitten kävelläkään yli mennen tullen kuten nyt tapahtuu.

        534


      • amenamen

        amen.


      • 3245
        Sinullekin kirjoitti:

        Kyllä, meidän pitää yrittää puolustaa uskonnonvapautta ja erityisesti huolehtia aidosta kristinuskosta, siitä raamatun mukaisesta. Itse olen ns. palannut niille kristinuskon juurille, erosin kirkostakin viime vuoden lopussa. Omaa vaikuttamista.
        Haluan elää sitä uskoa, johon meidät on kutsuttu silloin kauan sitten. Vaikka ihminen haluaa kuulla korvasyyhynsä, ottaa raamatusta vain ne kohdat itselleen, jotka häntä miellyttävät, niin Jumala ei ole muuttunut!! Raamatun Jumala, Yahuveh, on sama eilen ja tänään! Yahuveh ei ole pelkästään armon ja rakkauden Jumala vaan myös tuomari, joka on pyhä! Hän vihaa syntiä! On siis aika kirkon tehdä parannus ennenkuin on liian myöhäistä! Paimenet kirkossa, puhukaa raamatun totuutta!!! Kertokaa, mitä synti tarkoittaa, ensin katumus ja parannuksen teko, sitten armo! Yahushua (Jeesus) pian noutamaan morsiamensa!! Olemmeko me valmiina????

        2354


    • sinettisormus1

      Illalla kun kuuntelin tuota ilmestyskirjaa, totisesti, sain itsekkin kokea "ilmestyksen" tuosta Jumalan Sanasta. Se ei ole siis mitä sanaa vain, vaan Jumalan Sanaa, ja siinä on todella voimaa, niin luettuna kuin ääneen puhuttuna. Se lävistää meidät ja tekee meissä työtään, muodostuen uskoksi. Usko tulee kuulemisesta ja kuulemisen kautta tuo Sanan VOIMA leviää myös muille. Siinä on todella valtavaa, näkymätöntä energiaa. Kun kävin nukkumaan vielä olessani Hengessä, otsani tuntui raskaalta ja se kihelmöi, mutta hyvällä tavalla.
      Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!

      • sinettisormus1

        Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
        1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


      • Herrakanssamme

        Julistakaamme Jumalan Sanaa.


      • Aameen
        Herrakanssamme kirjoitti:

        Julistakaamme Jumalan Sanaa.

        Amen.


    • sinettisormus1

      24.9.2015

      Suvin 24.9.2015 saama sanoma

      Kun Pyhä Henki puhuu kansalleen, Hän puhuu tavalla ja Hän puhuu toisella. Hän joskus puhuu käytännön asioiden kautta, Hän myös puhuu Hengellään.

      Te, Hengen ihmiset, jotka olette kuulleet Jumalan äänen, kun te nöyrrytte rukoukseen, kun te käytte Jumalanne eteen, olkaa valmiit vastaanottamaan Herralta ohjeita, joiden kautta saatte viedä juuri sitä sanomaa, jonka Jumala sydämillenne laskee.

      Älkää pelätkö ihmisiä, älkää arastelko vihollisen työtä, älkää pelätkö sitä mitä teille voi aiheutua, sitä että tuotte sanan juuri niin kuin Jumala sen sydämellenne laskee.

      On monien asioiden korjaamisen aika, on monien asioiden ennallistamisen aika, on monien asioiden muuttamisen aika.

      Älkää pitäytykö vain tavoissa, vaan pitäytykää Hengessä.

      Älkää etsikö kiitosta ihmisiltä, vaan etsikää kiitosta Jumalalta.

      Te jotka olette yllenne ottaneet saarnaajain viitat, opettajain viitat, hengellisen johtajuuden viitat, missä asemassa ikinä olettekin, olkaa kuuliaiset Jumalalle, olkaa nöyrät Hänen Henkensä edessä, ja totelkaa mitä ikinä Herra teille tehtäväksi antaa. Aika on lyhyt, ja Jumala haluaa käyttää teistä jokaista. Hän haluaa kansansa nyt aivan erityisesti terävöittää kuulemaan ääntään. Niinpä avatkaa henkenne, hengen korvanne kuulla ja hengen silmänne nähdä. Avatkaa hengen yhteys Elävään Jumalaan omalta puoleltanne.

      Tiedätte, että se käy Sanan ja rukouksen tien kautta, ei jonkun mystiikan ja merkkien etsimisen kautta, eikä pelkän hiljaisuudenkaan kautta, vaan Sanaansa tutkien hengessä. Siten te kuulette Jumalanne äänen.

      Hän haluaa tulla lähelle kansaansa, koska on aika, jolloin te tulette tarvitsemaan tuon yhteyden, jossa teidän korvanne ovat avoinna, teidän sydämenne on avoin, ja tahtonnekin on nöyrtynyt Hänen edessään, niin että voitte ottaa vastaan sen mitä Hän teille puhuu, mitä Hän teille antaa.

      Terävöittäkää, täsmentäkää siis askeleenne poluillaan, varmistakaa eteenpäin menonne, kulkunne Jumalanne kanssa ja Hän on antava teille täsmällistä ja selkeää johdatusta ylhäältä, ja neuvoa Sanansakin kautta, sillä se mikä on ylhäältä tullutta, se on Jumalan totuus vielä tänäkin päivänä, ja kun Hän teille Sanallaan puhuu, voitte täysin luottaa, että siinä on totuus. Aamen.

      23.9.2015

      Tuuli Rintasen 23.9.2015 saama sanoma

      Kevät on tullut. Minun saaveissani on vettä, aittani ovat täynnä jyviä. Minun on kaikki.

      Autiot talot täyttyvät asukkaista. Jokainen joka pyytää almua, saa sen. Minun varastoni on täynnä; Elämä virtaa sen aukoista.

      Katsokaa, mihin astutte Suomen kansa. Missä on valhe, siellä on suuri erehdys. Missä on nälkä, siellä on rikkaus.

      Pukekaa päällenne uudet vaatteet; Saatte ne Minun Sanastani.

      Vielä vähän aikaa ja on talvi. Lumisohjo täyttää tiet. Onko silloin aika tuoda varpuja sisälle?

      Sen tähden, Minä sanon Suomen kansalle: Pitäkää pientä melua itsestänne, ettei talvi yllätä.

      Halleluja.

      Toiseen käteen Minä otan piiskan, toiseen käteen suloisen tuoksun, kevään tuoksun.

      Valittakaa valittamalla, itkekää itkemällä.

      Minun maastani ei lopu armo eikä viisaus; Minun kansani, ne, jotka uskovat, saa nähdä, kuinka puihin tulee lehdet ja maa vihertää.

      Piiska on niitä varten, jotka ovat kurittomia, Jumalaansa pilkkaavia, rehvastelijoita, omaan onneensa nojaajia.

      Täytä, Suomen kansa, se mitta, joka on ristin muotoinen. Salonkikelpoinen on silloin jokainen, jonka polvet taipuvat Herransa edessä. Aamen, Halleluja.

    • Kuplapuhkeaa

      Minä taas lujin tälläisen Raamatun paikan. Jes.43:10. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeen toista tule. Biblia. Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkää tule minun jälkeeni. Siis Jumala loi, taikka teki itsensä. Kuka "piru" on tämän Raamatun kirjoittanut?

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        Isännän pöydässä - Kari Kourilehto (tv7)


    • sinettisormus1

      Shalom, ystäväiseni!
      Tämä Jumalan Sana puhuttelee yhä ja niin sen tulee tehdäkkin joka päivä. Herätessäni olin rukouksessa ja pyysin Herralta Sanaa, joka puhisi Hänen Sanastaan, että se olisi rukoukseksi meille tähän päivään ja TOTISESTI Hän kuuli rukoukseni, sillä Raamattuni avautui Psalmista 119. Se olkoon teille tämän päivän viesti ja rukous Herralta ja Herralle. Sen otsikko on: JUMALAN SANASSA ON TURVA JA LOHDUTUS! Huomaatteko, kuinka täsmä sanaa Hän antoi. Se on pitkä, mutta aion sen Hänen kunniakseen tähän laittaa, ottakaa tai jättäkää. Olkaa Siunattuja ja Rauha Sydämessänne.
      PSALMIT 119
      1. Autuaat ne, joiden tie on nuhteeton, jotka Herran laissa vaeltavat!

      2. Autuaat ne, jotka ottavat vaarin hänen todistuksistaan, jotka etsivät häntä kaikesta sydämestänsä,
      3. jotka eivät vääryyttä tee, vaan vaeltavat hänen teillään!
      4. Sinä olet asetuksesi säätänyt, että niitä tarkasti noudatettaisiin.
      5. Oi, jospa minun vaellukseni olisi vakaa, niin että noudattaisin sinun käskyjäsi!
      6. Silloin minä en joudu häpeään, kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.
      7. Minä kiitän sinua vilpittömällä sydämellä, kun opin sinun vanhurskautesi oikeudet.
      8. Minä noudatan sinun käskyjäsi, älä minua peräti hylkää.
      9. Kuinka voi nuorukainen pitää tiensä puhtaana? Siten, että hän noudattaa sinun sanaasi.
      10. Minä etsin sinua kaikesta sydämestäni, älä salli minun eksyä pois sinun käskyistäsi.
      11. Minä kätken sinun sanasi sydämeeni, etten tekisi syntiä sinua vastaan.
      12. Kiitetty ole sinä, Herra, opeta minulle käskysi.
      13. Huulillani minä julistan kaikki sinun suusi oikeudet.
      14. Minä iloitsen sinun todistustesi tiestä, niinkuin kaikkinaisesta rikkaudesta.
      15. Minä tutkistelen sinun asetuksiasi ja katselen sinun polkujasi.
      16. Minä iloitsen sinun käskyistäsi enkä sinun sanaasi unhota.
      17. Tee palvelijallesi hyvin, että minä eläisin ja noudattaisin sinun sanaasi.
      18. Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä.
      19. Minä olen muukalainen maan päällä; älä salaa minulta käskyjäsi.
      20. Minun sieluni hiukeaa ikävöidessäni alati sinun oikeuksiasi.
      21. Sinä nuhtelet julkeita, kirotuita, jotka poikkeavat pois sinun käskyistäsi.
      22. Poista minun päältäni häväistys ja ylenkatse, sillä minä otan sinun todistuksistasi vaarin.
      23. Ruhtinaatkin istuvat ja pitävät neuvoa minua vastaan, mutta palvelijasi tutkistelee sinun käskyjäsi.
      24. Sinun todistuksesi ovat minun iloni, ne ovat minun neuvonantajani.
      25. Minun sieluni on vaipunut tomuun; virvoita minua sanasi jälkeen.
      26. Minä kerron vaellukseni, ja sinä vastaat minulle; opeta minulle käskysi.
      27. Saata minut ymmärtämään asetustesi tie, niin minä tutkistelen sinun ihmeitäsi.
      28. Minun sieluni itkee murheesta; vahvista minua sanasi jälkeen.
      29. Käännä minusta pois valheen tie, ja anna armostasi minulle lakisi.
      30. Minä olen valinnut totuuden tien, olen asettanut eteeni sinun oikeutesi.
      31. Minä riipun kiinni sinun todistuksissasi, Herra, älä anna minun joutua häpeään.
      32. Minä juoksen sinun käskyjesi tietä, sillä sinä avarrat minun sydämeni.
      33. Opeta minulle, Herra, käskyjesi tie, niin minä seuraan sitä loppuun asti.
      34. Anna minulle ymmärrys ottaakseni sinun laistasi vaarin ja noudattaakseni sitä kaikesta sydämestäni.
      35. Anna minun vaeltaa sinun käskyjesi polkua, sillä sitä minä halajan.
      36. Anna minun sydämeni taipua sinun todistuksiisi, ei väärän voiton puoleen.
      37. Käännä silmäni pois turhuutta katselemasta, anna minun saada virvoitus sinun teilläsi.
      38. Anna palvelijallesi toteutua lupauksesi, joka on annettu sinua pelkääville.
      39. Poista minusta häväistys, jota pelkään, sillä sinun oikeutesi ovat hyvät.
      40. Katso, minä ikävöitsen sinun asetuksiasi; virvoita minua vanhurskaudellasi.
      41. Tulkoon minulle sinun armosi, Herra, sinun apusi, sinun lupauksesi jälkeen,
      42. että minä voisin vastata herjaajalleni; sillä sinun sanaasi minä turvaan.
      43. Älä ota peräti pois minun suustani totuuden sanaa, sillä sinun oikeuteesi minä panen toivoni.
      44. Minä tahdon alati noudattaa sinun lakiasi, aina ja iankaikkisesti.
      45. Silloin minä vaellan avaralla paikalla; sillä sinun asetuksiasi minä kysyn.
      46. Minä puhun sinun todistuksistasi kuningasten edessä, enkä häpeään joudu.
      47. Minä iloitsen sinun käskyistäsi, jotka ovat minulle rakkaat.
      48. Minä kohotan käteni sinun käskyjesi puoleen, jotka ovat minulle rakkaat, ja tutkistelen sinun säädöksiäsi.
      49. Muista sana, jonka olet palvelijallesi puhunut, sillä sinä olet antanut minulle toivon.
      50. Se on minun lohdutukseni kurjuudessani, että sinun lupauksesi minua virvoittaa.
      51. Julkeat pilkkaavat minua kovin, mutta sinun laistasi minä en poikkea.
      52. Herra, minä ajattelen sinun tuomioitasi, tuomioitasi hamasta ikiajoista asti, ja minä saan lohdutuksen.
      53. Minut valtaa palava vihastus jumalattomien tähden, jotka hylkäävät sinun lakisi.
      54. Sinun käskysi ovat minun ylistysvirteni minun muukalaisuuteni majassa.
      55. Yöllä minä ajattelen sinun nimeäsi, Herra, ja minä noudatan sinun lakiasi.
      jatkuu .......................

      • sinettisormus1

        56. Tämä on minun osakseni suotu: että otan vaarin sinun asetuksistasi.
        57. Herra on minun osani; minä olen päättänyt noudattaa sinun sanojasi.
        58. Minä etsin sinun mielisuosiotasi kaikesta sydämestäni; ole minulle armollinen lupauksesi mukaan.
        59. Minä tutkin teitäni, ja käännän askeleeni sinun todistustesi puoleen.
        60. Minä riennän viivyttelemättä noudattamaan sinun käskyjäsi.
        61. Jumalattomain paulat piirittävät minua, mutta minä en unhota sinun lakiasi.
        62. Puoliyöstä minä nousen kiittämään sinua sinun vanhurskautesi oikeuksista.
        63. Minä olen kaikkien niiden ystävä, jotka sinua pelkäävät ja noudattavat sinun asetuksiasi.
        64. Maa on täynnä sinun laupeuttasi, Herra; opeta minulle käskysi.
        65. Sinä osoitat palvelijallesi hyvyyttä sanasi jälkeen, Herra.
        66. Opeta minulle hyvä ymmärrys ja tieto, sillä sinun käskyihisi minä panen uskallukseni.
        67. Ennenkuin minut nöyryytettiin, minä eksyin, mutta nyt minä noudatan sinun sanaasi.
        68. Sinä olet hyvä, ja hyvin sinä teet; opeta minulle käskysi.
        69. Julkeat tahraavat minua valheillansa, mutta minä otan sinun asetuksistasi vaarin kaikesta sydämestäni.
        70. Heidän sydämensä on turta kuin ihra, mutta minä iloitsen sinun laistasi.
        71. Hyvä oli minulle, että minut nöyryytettiin: niin minä opin sinun käskysi.
        72. Sinun suusi laki on minulle kalliimpi kuin tuhannet kappaleet kultaa ja hopeata.
        73. Sinun kätesi ovat minut tehneet ja valmistaneet; anna minulle ymmärrys oppiakseni sinun käskysi.
        74. Sinua pelkääväiset näkevät minut ja iloitsevat, sillä minä panen toivoni sinun sanaasi.
        75. Herra, minä tiedän, että sinun tuomiosi ovat vanhurskaat, ja uskollisuudessasi sinä olet minut nöyryyttänyt.
        76. Sinun armosi olkoon minun lohdutukseni, niinkuin sinä olet palvelijallesi luvannut.
        77. Tulkoon minulle sinun laupeutesi, että minä eläisin; sillä sinun lakisi on minun iloni.
        78. Joutukoot julkeat häpeään, sillä he sortavat minua syyttä; minä tutkistelen sinun asetuksiasi.
        79. Kääntykööt minun puolelleni ne, jotka sinua pelkäävät ja jotka sinun todistuksesi tuntevat.
        80. Pysyköön sydämeni vakaana sinun käskyissäsi, etten minä häpeään joutuisi.
        81. Sinun apuasi minun sieluni ikävöitsee, sinun sanaasi minä panen toivoni.
        82. Minun silmäni ikävöitsevät sinun sanaasi; minä kysyn: "Milloin lohdutat minua?"
        83. Sillä minä olen kuin nahkaleili savussa, mutta sinun käskyjäsi minä en unhota.
        84. Kuinka harvat ovat palvelijasi päivät! Milloin sinä tuomitset minun vainoojani?
        85. Julkeat kaivavat minulle kuoppia, ne, jotka eivät elä sinun lakisi mukaan.
        86. Kaikki sinun käskysi ovat todet; syyttä he minua vainoavat; auta minua.
        87. He ovat minut miltei tuhonneet tässä maassa, mutta minä en ole hyljännyt sinun asetuksiasi.
        88. Virvoita minua armosi jälkeen, niin minä noudatan sinun suusi todistuksia.
        89. Iankaikkisesti pysyy sinun sanasi, Herra, vahvana taivaissa.
        90. Sinun uskollisuutesi kestää polvesta polveen, sinä perustit maan, ja se pysyy.
        91. Sinun järjestyksesi mukaan ne pysyvät vielä tänä päivänä, sillä ne kaikki ovat sinun palvelijoitasi.
        92. Ellei sinun lakisi olisi ollut minun iloni, olisin menehtynyt kurjuuteeni.
        93. En minä ikinä unhota sinun asetuksiasi, sillä niillä sinä minua virvoitat.
        94. Sinun omasi minä olen, pelasta minut, sillä sinun asetuksiasi minä kysyn.
        95. Jumalattomat väijyvät minua, tuhotakseen minut, mutta minä tarkkaan sinun todistuksiasi.
        96. Kaikella täydellisellä on rajansa - sen olen nähnyt - mutta sinun käskysi ovat ylen avarat.
        97. Kuinka sinun lakisi onkaan minulle rakas! Kaiken päivää minä sitä tutkistelen.
        98. Sinun käskysi tekevät minut vihollisiani viisaammaksi, sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti.
        99. Minä olen kaikkia opettajiani taitavampi, sillä minä tutkistelen sinun todistuksiasi.
        100. Minä olen ymmärtäväisempi kuin vanhat, sillä minä otan vaarin sinun asetuksistasi.
        101. Minä pidätän jalkani kaikilta pahoilta teiltä, noudattaakseni sinun sanaasi.
        102. Minä en poikkea sinun oikeuksistasi, sillä sinä neuvot minua.
        103. Kuinka makeat ovat minulle sinun lupauksesi! Ne ovat hunajaa makeammat minun suussani.
        104. Sinun asetuksistasi minä saan ymmärrystä; sentähden minä vihaan kaikkia valheen teitä.
        105. Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
        106. Minä olen vannonut ja tahdon sen täyttää: noudattaa sinun vanhurskautesi oikeuksia.
        107. Minä olen kovin vaivattu; Herra, virvoita minua sanasi jälkeen.
        108. Kelvatkoot sinulle, Herra, minun suuni vapaaehtoiset uhrit, ja opeta minulle oikeutesi.
        109. Minun henkeni häälyy alati kämmenelläni, mutta sinun lakiasi minä en unhota.
        110. Jumalattomat virittävät pauloja minun eteeni, mutta sinun asetuksistasi minä en eksy.
        111. Sinun todistuksesi ovat minun ikuinen perintöosani, sillä ne ovat minun sydämeni ilo.
        112. Minä olen taivuttanut sydämeni pitämään sinun käskysi, aina ja loppuun asti.
        113. Kaksimielisiä minä vihaan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.
        114. Sinä olet minun suojani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni.
        jatkuu.......................


      • sinettisormus1

        115. Luopukaa minusta, te pahantekijät, minä tahdon ottaa Jumalani käskyistä vaarin.
        116. Tue minua lupauksesi jälkeen, että minä eläisin, äläkä anna minun joutua toivossani häpeään.
        117. Vahvista minua, että minä pelastuisin, niin minä katselen alati sinun käskyjäsi.
        118. Sinä hylkäät kaikki, jotka sinun käskyistäsi eksyvät, sillä heidän kavaluutensa on turha.
        119. Kaikki maan jumalattomat sinä heität pois niinkuin kuonan; sentähden minä rakastan sinun todistuksiasi.
        120. Sinun peljättävyytesi edessä minun ruumiini vapisee, ja minä pelkään sinun tuomioitasi.
        121. Minä teen oikeuden ja vanhurskauden, älä jätä minua sortajaini käsiin.
        122. Ole palvelijasi puolusmies hänen parhaaksensa, älä salli julkeain minua sortaa.
        123. Minun silmäni hiueten halajavat sinun apuasi ja sinun vanhurskaita lupauksiasi.
        124. Tee palvelijallesi armosi jälkeen ja opeta minulle käskysi.
        125. Minä olen sinun palvelijasi, anna minulle ymmärrys, että minä sinun todistuksesi tuntisin.
        126. On aika Herran tehdä tekonsa: he ovat rikkoneet sinun lakisi.
        127. Sentähden minä rakastan sinun käskyjäsi enemmän kuin kultaa, enemmän kuin puhtainta kultaa.
        128. Sentähden minä vaellan kaikessa suoraan, kaikkien sinun asetuksiesi mukaan; kaikkia valheen teitä minä vihaan.
        129. Ihmeelliset ovat sinun todistuksesi, sentähden minun sieluni ottaa niistä vaarin.
        130. Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
        131. Minä avaan suuni ja huohotan, sillä minä halajan sinun käskyjäsi.
        132. Käänny minun puoleeni, ole minulle armollinen, niinkuin on oikein niitä kohtaan, jotka sinun nimeäsi rakastavat.
        133. Tee minun askeleeni vakaviksi sanallasi äläkä salli minkään vääryyden minua hallita.
        134. Päästä minut ihmisten sorrosta, niin minä noudatan sinun asetuksiasi.
        135. Kirkasta kasvosi palvelijallesi ja opeta minulle käskysi.
        136. Minun silmistäni vuotavat kyynelvirrat, kun sinun lakiasi ei noudateta.
        137. Sinä olet vanhurskas, Herra, ja sinun tuomiosi ovat oikeat.
        138. Sinä olet säätänyt todistuksesi vanhurskaudessa ja suuressa uskollisuudessa.
        139. Minun kiivauteni kuluttaa minut, sillä minun vihamieheni unhottavat sinun sanasi.
        140. Sinun sanasi on hyvin koeteltu, ja sinun palvelijasi rakastaa sitä.
        141. Minä olen vähäinen ja halveksittu, mutta minä en unhota sinun asetuksiasi.
        142. Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun lakisi on totuus.
        143. Hätä ja ahdistus ovat minut saavuttaneet, mutta sinun käskysi ovat minun iloni.
        144. Sinun todistuksesi ovat iankaikkisesti vanhurskaat; anna minulle ymmärrys, että minä eläisin.
        145. Kaikesta sydämestäni minä huudan; vastaa minulle, Herra. Minä tahdon ottaa sinun käskyistäsi vaarin.
        146. Minä huudan sinua, pelasta minut, niin minä noudatan sinun todistuksiasi.
        147. Jo ennen aamun valkenemista minä huudan, sinun sanoihisi minä panen toivoni.
        148. Jo ennen yön vartiohetkiä minun silmäni tutkistelevat sinun puhettasi.
        149. Kuule minun ääneni armosi jälkeen; Herra, virvoita minua oikeutesi mukaan.
        150. Lähellä ovat ilkeät vainoojat, jotka ovat kaukana sinun laistasi.
        151. Lähellä olet sinä, Herra, ja kaikki sinun käskysi ovat todet.
        152. Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne perustanut iäti pysyviksi.
        153. Katso minun kurjuuttani ja pelasta minut, sillä minä en unhota sinun lakiasi.
        154. Aja minun asiani ja lunasta minut, virvoita minua lupauksesi jälkeen.
        155. Kaukana on pelastus jumalattomista, sillä he eivät kysy sinun käskyjäsi.
        156. Herra, sinun armahtavaisuutesi on suuri, virvoita minua oikeutesi mukaan.
        157. Monta on minulla vainoojaa ja vihamiestä, mutta sinun todistuksistasi minä en poikkea.
        158. Minä näen uskottomat, ja minua iljettää, sillä he eivät noudata sinun sanaasi.
        159. Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen.
        160. Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
        161. Ruhtinaat vainoavat minua syyttä, mutta minun sydämeni pelkää sinun sanojasi.
        162. Minä riemuitsen sinun puheestasi, niinkuin suuren saaliin saanut.
        163. Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.
        164. Seitsemästi päivässä minä ylistän sinua sinun vanhurskautesi oikeuksien tähden.
        165. Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.
        166. Minä odotan sinulta pelastusta, Herra, ja täytän sinun käskysi.
        167. Minun sieluni noudattaa sinun todistuksiasi, ja suuresti minä niitä rakastan.
        168. Minä noudatan sinun asetuksiasi ja sinun todistuksiasi, sillä kaikki minun tieni ovat sinun edessäsi.
        169. Herra, suo minun valitukseni tulla sinun kasvojesi eteen, anna minulle ymmärrys sanasi jälkeen.
        170. Tulkoon minun anomiseni sinun kasvojesi eteen, pelasta minut lupauksesi mukaan.
        jatkuu ...............


      • sinettisormus1

        171. Vuodattakoot minun huuleni ylistystä, sillä sinä opetat minulle käskysi.
        172. Minun kieleni veisatkoon sinun lupauksistasi, sillä kaikki sinun käskysi ovat vanhurskaat.
        173. Sinun kätesi olkoon minun apuni, sillä minä olen valinnut sinun asetuksesi.
        174. Minä ikävöitsen pelastusta sinulta, Herra, ja sinun lakisi on minun iloni.
        175. Saakoon minun sieluni elää ja ylistää sinua, ja sinun oikeutesi minua auttakoot.
        176. Minä olen eksyksissä kuin kadonnut lammas; etsi palvelijaasi, sillä minä en unhota sinun käskyjäsi.

        AA-MEN!!!
        Tässä se oli, ja jaoin sen teille Herramme tahdosta.


      • kiitosvirsi

        Kiitos sisareni Sinetti.Tuo ihmeellinen psalmi 119 on minun lempi psalmi.


      • sinettisormus1

        Kun Herra aamulla tuon Psalmin antoi, rukoilen sen ÄÄNEEN, kyyneleet silmissä.
        Niin se minut lävisti.


      • 4536564

        6543


    • sinettisormus1

      Kirje heprealaisille 5
      1. Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
      2. ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
      3. ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
      4. Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
      5. Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
      6. niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
      7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
      8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
      9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
      10. hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".
      11. Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
      12. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
      13. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
      14. mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

    • sinettisormus1

      "Ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos 'olette maistaneet, että Herra on hyvä' (1 Piet. 2:2-3)."

    • sinettisormus1

      Tänään, ensimmäisen kerran avaan kotini ovet ystävilleni, rukouksen ja ylistyksen merkeissä ja Herra on puhunut tällä viikolla vahvaa sanaa jota voin heillekkin jakaa, tämän, minä olen täällä teillekkin jakanut. Minulla on hyvä tunne tästä illasta. Saan olla kiitollinen Herralle, että mieheni suostui tähän ja parasta että hän on itse mukana. Herra kosketa häntä tämän illan aikana... anna pelastuksen tulla hänen sydämeensä.
      Aamen.

      • Rakas, Jumalan lapsi . . . sinettisormus1 !

        Me kaikki otamme osaa pyyntöösi ja myös rukoilemme yhdessä, että pyyntösi toteutuisi . . . :)

        Usko on Jumalan Lahja . . .

        "Minulla on hyvä tunne tästä illasta. Saan olla kiitollinen Herralle, että mieheni suostui tähän ja parasta että hän on itse mukana. Herra kosketa häntä tämän illan aikana... anna pelastuksen tulla hänen sydämeensä."

        ---------------------------------------------------------

        Evankeliumi Matteuksen mukaan, Matt. 18: 19-20 ---> Jumalan Lupaus

        "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.

        Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        ---------------------------------------------------------

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        ******** LAINAUS:

        "Jumala haluaa keskinäistä sopimusta, ja siellä missä pyhät sopivat rukouksesta, Hän on luvannut vastata heidän rukouksiinsa. Katsokaa, mikä moninkertainen voima on tällaisella rukouksella!

        Kun yksi toisensa jälkeen tuo Jumalan eteen voimakkaan rukouksensa,
        kun monet vetävät yhdessä samaa köyttä,
        kun yhdessä kolkutetaan armon ovelle,
        kun palavien sydänten väkevä huuto nousee yhdessä taivaaseen,
        ja kun vilpittömän, pyhän rukouksen ääni voimallaan
        vavisuttaa taivaan portteja — silloin Jumala vastaa."

        ******** LAINAUS: Charles Spurgeon

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • sinettisormus7

        Shalom, eli Herran Rauhaa kaikille!
        Ilta oli todella hyvä, enemmän kuin odotin. Herran Henki oli vahvasti ja Rakastavana yllämme, tunsin aivan kuinka Hän vuodatti Rakastavia Kyyneleitään yllemme ja saimme kuulla valtavia todistuksia, pelastus tarinoita, jotka sai aikaan myös meissä rakkauden kyyneliä. Tunnelma oli hyvin lämmin ja rakastava. Tunsimme Jeesuksen läsnäolon. Illan päätteeksi, kun jäimme mieheni kanssa kahden, hän sanoi minulle, kun kiitin häntä, että hän antoi tohon iltaan mahdollisuuden:
        - " Jos ei minulla olisi yhtään uskoa, en olisi, suostunut mihinkään tällaiseen, mutta uskon omalla tavallani, hiljaisesti kuunnellen ja minun puolestani voitte pitää näitä jatkossakin, en estä..."
        Mieheni kuunteli tilaisuutta omassa huoneessaan, ei halunnut ottaa osaa itse tilaisuuteen, muuten kuin näihin vapaa hetkiin, joissa kahvittelimme ja keskustelimme vapaasti ja hän myönsi, etti pitänyt tällaisista tilaisuuksista omalle kohdalleen, vaikka uskookin, hiljaa ja olemalla hiljaa Herran kanssa yhteydessä. Tuo oli valtava tunnustus minulle ja tiedän että hän on kasvussa. Annan siis hänelle aikaa, kasvaa uskossaan, omalla tahdillaan ja tyylillään, ei hoputtaen, etten aja häntä umpikujaan, vaan RAKKAUDELLA, niin kuin Jeesuskin meitä ohjaa ja johdattaa. Kaikki aikanaan. Mutta Rukous jatkuu, sillä kasvua tarvitaan, meille molemmille.
        Kiitos ja Kunnia Herralle, Jeesukselle Kristukselle!


      • sinettisormus7

        Huom! Ei hyväksytty, käyttäjätunnuksena sinetti sormus1: tä, olisiko joku kaapannut sen, mutta laitoin siihen tuon hengellisen 7, olkoon se tästä lähtien ja hedelmästä minut kyllä tunnette ...
        t: sinettisormus7


      • sinettisormus7

        SEITSEMÄN (7), hepr. שבעה (sheva'a, mask.),

        שבע (sheva', fem.). Täydellisyyden luku. Jumalan

        tunnusluvun kolme ja luomisen ja maailman luvun neljä

        yhdistelmä määrittelee luvun seitsemän Toorassa,

        profeetoissa ja UT:ssa.



        Myös Ilmestyskirja jakaa seitsemän kolmeen ja neljään:

        seitsemän lähetyskirjettä (luvut 2,3), seitsemän sinettiä

        (5:1-9; 6:1-17; 8:1), seitsemän pasuunaa (8:2-9:21; 11:15-

        19) ja seitsemän vihan malja (15:1-16:21). Näitten

        seitsenlukujen jakaminen kolmeen ja neljään voidaan

        helposti havaita. Kolme ensimmäistä kirjettä ovat

        lopultaan erilaisia kuin neljä seuraavaa. Sineteistä neljä

        ensimmäistä muodostavat oman ryhmänsä. Neljä

        ensimmäistä pasuunaa eroavat selvästi kolmesta

        myöhemmästä, kun taas vihan maljojen suhde on

        vastakkainen.



        Jumalan ja luomakunnan tunnusluvut kolme ja neljä,

        kuvaavat yhdessä Jumalan sitoutumista maailmaan,

        עמנואל Immanuel Jumala meidän kanssamme -totuutta,

        tosi jumalayhteyden olemusta ja päämäärää. Raamattu

        esittää Jumalan yhteyden luomakuntaan ennen kaikkea

        pyhän ja korkean Jumalan liittona kansansa kanssa,

        pyhyyden ja pyhityksen liittona (2Moos 19:5s.). Siksi

        seitsenluku on paitsi jumalayhteyden myös kaiken

        täydellisen ja pyhän tai pyhyyttä sekä täydellisyyttä

        edistävän tunnuskuva. Jo Jumalan Nooan kanssa

        tekemässä liitossa näemme etualalla luvun seitsemän

        (1Moos 7:2-4,10; 8:10).


      • jeepjep

        suonet anteeksi mutta minä aina vaan ihmettelen tätä nippeli nappeli tietoa ja numero juttuja josta lasketaan kaiken maailman ihmeelisyyksiä ja sun muita juttuja... :)

        mikä merkitys tällä on pelastukselle tai miten tämä edes liittyy evankeliumeihin mitenkään?

        mun mielestä tää on vähän "turhaa" tietoa kuka tällä tekee mitään?

        miksi ihmeessä teille opetetaan tämmöstä ja minulle ei?

        monesa asiassa menemme ristiin miksi täällä jotkut sanoo että Herra aina kertoo kuka kirjoittaa mutta miksi minulle ei kerrota kuka on minkäkin viestin takana?

        jos tämä ees totta on että Herra muka kertoo kuka on kirjoituksen takana?
        pitää sanoa että minä en edes noista luvuista tiedä mitään enkä edes osaa laskea mitään juttuja minun mielestä toi semmosta hifistelyä! ;)

        en edes tämmöstä juttua ole ennen kuulu no en kyllä tällä tiedolla edes mitään tee enkä tämöstä opeta! ;)


      • sinettisormus7

        Ymmärrän mitä tarkoitat, eikä näitä pidä sekoittaa siihen numerologiaan jota nämä rahastavat ennustaja eukot käyttävät. Tämä kertoo Raamatun numerollisuudesta.
        http://www.kolumbus.fi/gematria/raamatun.htm
        Raamatussakin puhutaa numeroista. Tunnetuin on tämä Jeesuksen 7 kertaa 7. Numero seitsemän on siis vahva numerona. Näissä käsitellään myös kuinka monta kertaa jokin asia esiintyy Raaatussa. En minäkään tätä hyvin ymmärrä, mutta Raamatun tutkijat käyttävät tätä. ;)


      • sinettisormus7

        ... ps. jotkut käyttävät niistä myös nimitystä, profetaaliset numerot. ;)


      • sinettisormus7

        ... ps. ja oikeassa olet, ei tätä tarvita pelastuksessa, .........


      • Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

        Et saa ahdistella täällä ketään . . . SUOMEN PAPIT SINÄ KOHTA TUOMITSET !

        Jarmon jätät myös rauhaan . . . Jumala on hyvin mieltynyt Jarmoon.

        Jumalan mukaan, Jarmo edustaa tällä palstalla . . .

        . . . NÖYRYYTTÄ . . . Jumalan syvin olemus . . . Jumala on ITSE NÖYRYYS . . . :)

        . . . Jumalan tahdon noudattamista . . . Tempaus oli - Jumalan Tahto - JARMOLLE.

        KOITA HILLITÄ ITSESI . . . hieman nöyryyttä ja kärsivällisyyttä . . . ;)

        ******** Vastaan tuohon yhteen kysymykseen:

        "mitä sitten uskostaosattomat ettekö nytten ole epäonnistuneet tehtävässänne?"
        --------------------------------------------------------------------------
        Miten TEHTÄVÄ voi olla EPÄONNISTUNUT, ennen kuin se on edes ALKANUT ?

        Olemme vasta aloittamassa . . . tekemässä alkuvalmisteluja !

        Jumalalla on hieno suunnitelma . . . niin hieno, että ihminen ei pysty sellaista vähäisellä älyllään kehittelemään.

        Siinä suunnitelmassa - koko maapallo - on . . .
        . . . Jumalan SANAN julistuksen kohteena.

        EIKÄ haittaa, vaikka osa Jumalan sanasta menisi avaruuden puolelle, jos siellä joku meitä kuuntelee . . . ;)

        MESSIAS on tulossa, ISÄ tulee lihaksi . . . Jeesus Kristuksen toinen tuleminen on lähellä, mutta sitä ennen on lähetyskäsky suoritettava loppuun.

        NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . !

        Palaan asiaan . . . :)

        ---------------------------------------------------------------------

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • sinettisormus7

        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        Joh.1.


      • mitätämä

        tarkottaa?

        ölfmdfhml

        26.9.2015 12:06

        hmiskunta massana vastaanottaa 27.-28.9. jokaisen ihmisen "minä olen" –olemuksen kautta niiden myriadien gammasäteiden täyden voiman ja mahdin, jotka ovat menneet meiltä ohi tästä rytmisestä 3600 vuoden lahjasta Korkealta, lankeamisen alkuimpulssista saakka. Tätä ei ole tehty koskaan aiemmin eikä kukaan tiedä, miten se ilmentyy jokaisella meistä henkilökohtaisesti, mutta TIEDÄ, että tulokset VAIN parantavat elämäämme ja ylösnousemusprosessiamme.

        Mahtava Elohim jotka ovat muodon rakentajia, ovat vakuuttaneet meille, että KAIKKIEN ihmisten ja Äiti Maan kehot värähtelevät nyt taajuudella, joka on valmis ja kykenevä sietämään tämän gammasädetulvan, ja että se tapahtuu täydellisessä jumalaisessa järjestyksessä. Tämä on kosminen hetki, joka ylittää kaiken, mitä on koskaan tapahtunut Jumalan pojille ja tyttärille. Ole rauhassa ja ole tässä nyt!

        "Minä olen" –olemuksesi tietää tarkkaan, miten voit parhaiten kokea tämän ihmeellisen tilaisuuden. Mene sisääsi ja pyydä opastusta, ja "minä olen" –olemuksesi opastaa sinua erehtymättä tämän prosessin läpi. Rakastan sinua enemmän, kuin voit koskaan tietää. Jumalan siunatkoon sinua.

        Jumalan_henkäys

        26.9.2015 13:02

        MESSIAS on tulossa, ISÄ tulee lihaksi . . . Jeesus Kristuksen toinen tuleminen on lähellä, mutta sitä ennen on lähetyskäsky suoritettava loppuun.

        NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . !

        Palaan asiaan . . . :)


      • sinettisormus7

        Jumalan_henkäys.
        Rukoile Herralta Sanaa minulle, Hänen tyttärelleen, "Esterille, joka kantaa sinettisormusta". Olet lähellä Herraa, joten Rukoile Sanaa, joka avaa tätä tehtävääni. Tapahtukoon Herran Tahto, jos Hän vastaa. Pyydänkö liikaa?
        Kiitos sinulle etukäteen, mutta suurin KIITOS HERRALLE, JEESUKSELLE KRISTUKSELLE!


      • Rakkaat uudestisyntyneet siskot ja veljet !

        Uusi uudestisyntyneiden käsky on jo annettu ja sen toteutus alkaa - kun sen aika on täysi. Jokainen uudestisyntynyt toimikoon siihen asti oman "Pyhän Hengen" käskynsä mukaisesti.

        *****************************

        MINUT OTETAAN VIHDOINKIN VAKAVASTI, koska viestejäni kopioidaan uusiksi viesteiksi ja niihin lisätään VIRHEELLISTÄ TEKSTIÄ, jota en itse ole kirjoittanut. SAATANAN apurit yrittävät TURHAAN sotkea toimintaani . . . MINUA EI VOI ENÄÄ PYSÄYTTÄÄ !!!

        "Nimim. Jumalan Henkäys. Kaipaan selvennystä. Voisitko paljastaa kaikki käyttämäsi nikit? Olitko täällä jo vuonna 2010?"

        EN OLE KOSKAAN AIKAISEMMIN KIRJOITTANUT TÄNNE, ja nytkin vain KESKUSTELUUN: >uskonnot-ja-uskomukset/profetiat<

        -------------------------------------------------------------------------

        JULKINEN PROFIILI: Jumalan_henkäys (tämä enää käytössä)

        Jouni Ylönen

        Olen Jumalan ARMOSTA uudestisyntynyt, eli nöyrä mies . . . Jeesuksen oma.

        -------------------------------------------------------------------------

        NÄITÄ OLEN KÄYTTÄNYT . . . Jumalan määräyksen mukaan.

        Jumalan_nimissä (ei enää käytössä)

        JumalanArmo40 (ei enää käytössä)

        -------------------------------------------------------------------------

        Tässä on nöyrä JUMALAN ILMOITUS, jonka kirjoitin tänne ja jota TOTEUTAN TÄÄLLÄ . . . Jumalan määräyksestä.

        ******** ENSIMMÄINEN VIESTINI TÄNNE ********

        Jumalan_henkäys 13.8.2015 14:01

        "Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon" Joh. 14:27

        Uusi uudestisyntyneiden käsky on jo annettu ja sen toteutus alkaa . . . kun sen aika on täysi!!!

        Jokainen uudestisyntynyt toimikoon siihen asti oman "Pyhän Hengen" käskynsä mukaisesti.

        Uudestisyntyneet kootaan yhteisen tehtävän totetusta varten vasta sitten kun valmistelut on tehty.

        Ensin täytyy Riivaaja ajaa ulos kehosta ja Raamatullisten ihmeiden tapahtua . . . nykyhetkessä.

        Ensin valmistaudumme kuitenkin viettämään Jeesus Kristuksen syntymäpäivää . . . täyden viikon kuluttua.

        Jumala on puhunut ja minä kuuntelen!

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13743181/unohdammeko-tehtavamme#comment-80304051

        -------------------------------------------------------------------------

        TOTEUTAN -Jumalan tahtoa - joten olen suorassa palvelusuhteessa ja virassa Jumalalle, kuten olivat Raamatussa esiintyvät edeltäjänikin, mutta en kerro missä virassa toimin ja mihin virkaan minut on nimitetty 12.06.2015. En pidä sitä tietoa mitenkään tärkeänä, mutta Rakastan yli kaiken keskusteluja Jumalan kanssa ja sitä, että saan nöyränä palvella Kaikkivaltiasta Jumalaa ja toteuttaa Herran tahtoa.

        MESSIAS on tulossa . . . valmistelen Jeesus Kristuksen toista tulemista.

        MESSIAS SAAPUU = VIHON VIIMEINEN TEMPAUS, sitä valmistelemme !!!

        ******** UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME? ********

        Jumala on ilmoittanut, heinäkuu 2015, seuraavasti:

        ILMOITAN MESSIAAN TULOSTA !

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13743181/unohdammeko-tehtavamme#comment-80411612

        ******** NÄIN TULEE TAPAHTUMAAN 2015-16********

        TÄMÄN OSUUDEN TEEN . . . YHDESSÄ JUMALAN KANSSA.

        JUMALA TEKEE KEHOLLENI IHMETEON, jonka ilmoitti, elokuu 2014.

        Tulen ensin ilmoittamaan Jumalan tulevasta ihmeteosta, JULKISESTI.

        Sitten ihmiset saavat keskustella siitä onko se mahdollista, että Jumala tekee tuon ihmeteon minun keholleni.

        Kun Jumalan mielestä on keskusteltu riittävän paljon, eli ilosanoma -JUMALAN LUPAUS - on levinnyt KAIKILLE IHMISILLE, niin Jumala tekee sen ihmeteon kehoni kautta.

        Silloin PUHEISTA tulee . . . TEKOJA . . . :)

        Minkä Jumala lupaa . . . sen Herra myös tekee !

        Jeesuksen Raamatullisia ihmetekoja tullaan kohta tekemään myös suuremmalle ihmismäärälle, ei pelkästään minulle.

        Jeesus paransi ihmisiä, muinaisina aikoina . . . Raamattu = Jumalan sana . . . kertoo millaisia ihmetekoja Jeesus teki ihmisille . . . IHMEPARANTUMISIA.

        Niitä on siis kohta tulossa lisää . . . SE ON JUMALAN TAHTO !

        Minun tehtäväni on . . . TODISTAA JUMALAN OLEMASSA OLO.

        Minun tehtäväni on . . . TODISTAA RAAMATUN TAPAHTUMIA TOSIKSI.

        Toivottavasti USKOT . . . KUN NÄET TODISTEET.

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        ************************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • Tuulah

      nyt minun vuoro on sanoa AAMEN, kun luin tuota sinun miehesi todistusta siitä illasta. Jumala haluaa hänenkin pelastusta. Hän ei halua kenenkään hukkuvan, vaan saada ikuisen elämän.

      • sinettisormus7

        Kiitos Tuula siskoni, Tuhon me uskomme! Ole Siunattu, kuin myös sinä, Jumalan_henkäys, ja te kaikki Jumalaan uskovat. Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
        Aamen.


    • sinettisormus7

      RUKOUS

      Herra Jeesus, tule sydämeemme.
      Tuo tullessasi armo ja rauha.
      Maailmamme on täynnä rauhattomuutta, kateutta ja vihaa.
      Se jättää meidät tyhjyyteen ja epätoivoon.
      Anna meille sanan nälkä ja armon ikävä.
      Ravitse meidät taivaan leivällä.
      Kuule meitä, sinä, joka elät ja hallitset
      Isän ja Pyhän Hengen kanssa aina ja ikuisesti.

    • sisartäältä

      Isä meidän joka olet taivaissa
      tulkoon Sinun valtakuntasi
      tapahtukoon Sinun tahtosi
      myös maanpäällä niinkuin taivaissa
      Anna tänä päivänä meille meidän jokapäiväinen leipämme ja anna
      anteeksi meidän syntimme niinkuin mekin anteeksi annamme
      heille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
      Älä saata meitä kiusaukseen,
      vaan päästä meidät pahasta.
      Sillä sinun on valtakunta, voima ja kunnia iankaikkisesti Aamen.

    • pakolaisistakintässä

      Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

      90-vuotias norjalaisnainen sai näyn vuonna 1968 ja sen kirjasi ylös Emanuel Minos, mutta harkinnan jälkeen hän ei pitänyt soveliaana julkaista näkyä sen radikaalin sisällön vuoksi. Olosuhteet olivat aivan erilaiset siihen aikaan ja siksi asia unohtui 25 vuodeksi.

      Emanuel Minos löysi kellastuneen paperin, johon oli ottanut ylös näyn ja pelästyi lukiessaan mitä nainen oli nähnyt.
      Tässä 90-vuotiaan naisen näky vuodelta 1968:

      "Minä sain nähdä maailman karttana. Minä näin Euroopan - maasta maahan. Näin Skandinavian ja Norjan. Minä näin asioita, joita tulee tapahtumaan juuri ennen Jeesuksen paluuta, juuri ennen kuin suuri onnettomuus purkautuu ihmisten päälle. Onnettomuus, jonka vertaista emme koskaan ole kokeneet ja nähneet. Aivan ennen Jeesuksen paluuta ja koettelemusten alkua koemme liennytyksen ajan, jollaista ei koskaan ennen ole ollut. Tulee rauha ja tämä rauha kestää pitkään. Tänä rauhanaikana tapahtuu sotavarustusten supistamista monissa maissa, myös Norjassa. Kolmas maailmansota syttyy tavalla, jota kukaan ei ole odottanut ja odottamattomalta suunnalta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin olimme 9. huhtikuuta 1940.

      Minä näin kristittyjen keskuuteen tulevan vertaansa vailla olevan välinpitämättömyyden, lankeemuksen tosi ja elävästä kristillisyydestä. Aikana ennen Jeesuksen paluuta kristityt eivät tule olemaan avoimia tutkistelevalle julistukselle. He eivät tule kuuntelemaan synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista, katumuksesta ja parannuksesta. Tilalle tulee toista laatua oleva julistus, jonkinlainen onnellisuutta tavoitteleva kristillisyys. Pitää menestyä ja päästä eteenpäin. Kyseessä ovat aineelliset asiat tavalla, mitä Jumala ei koskaan ole luvannut. Kirkot, vapaakirkot ja rukoushuoneet tyhjenevät yhä enemmän. Ristin ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen julistuksen sijalle tulee viihde, taide ja kulttuuri sinne, missä pitäisi olla herätys, hätä ja parannuskokouksia. Tämä tulee tapahtumaan suuressa määrin juuri ennen Jeesuksen toista tulemista ja onnettomuus murtautuu päällemme.

      Norjaa kohtaa vertaansa vailla oleva moraalin hajoaminen. Ihmiset tulevat elämään niin kuin naimisissa olevat olematta naimisissa. Yhteen muuttaminen ennen avioliittoa lisääntyy suuressa määrin. Tämä tapa tulee hiipimään kristillisiin seurakuntiin ja tätä ei vastusteta aktiivisesti. Myös synti luontoa vastaan suvaitaan. Aivan ennen Jeesuksen paluuta näytetään TV-ohjelmia, joita emme ole koskaan ennen nähneet. TV tulee täyttymään niin hirvittävästä väkivallasta, että se opettaa kansaa murhaamaan ja tekemään lopun toisistaan. Kaduilla kävelemisestä tulee turvatonta. Kansa tulee omaksumaan sen, mitä he näkevät, eikä silloin tule olemaan vain yhtä vaihtoehtoa televisiossa, vaan tarjonta tulee olemaan laaja. Televisio tulee toimimaan juuri niin kuin radio. Voimme ruuvata ohjelmasta ohjelmaan, jotka tulevat olemaan täynnä väkivaltaa, ja kansa pitää tätä viihteenään. Pahimmat ajateltavat murha- ja väkivaltakäsikirjoitukset lavastetaan näytettäväksi ja tämä leviää yhteiskuntaan.

      Sukupuoliyhdyntäkohtauksia tullaan näyttämään. Kaikista intiimimmät asiat, jotka kuuluvat avioliittoon, näytetään ruudussa. Tämä tulee tapahtumaan ja sinä tulet näkemään sen toteutumisen. Ne lait, jotka meillä nyt on, tullaan rikkomaan ja kaikista epäsiveellisintä tullaan näyttämään silmiemme edessä.

      Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy.

      Siitä tulee lyhyt sota. Kaikki, mitä olen sodasta kokenut, on vain lastenleikkiä verrattuna tähän. Se alkaa tavallisena sotana, mutta se tulee leviämään ja se päättyy atomipommeihin. Ilma tulee saastumaan niin, ettei sitä voi hengittää, ja tämä kohtaa monta maanosaa. Amerikka, Japani, Australia - rikkaat maat. Vesi tulee pilaantumaan. Emme voi viljellä maata siellä. He, jotka ovat jäljellä rikkaissa maissa yrittävät paeta köyhimpiin maihin, jotka eivät ole vahingoittuneet. Siellä heitä kohdellaan niin kuin me kohtelemme heitä täällä, eivätkä ole halukkaita ottamaan meitä vastaan.

      Minä olen iloinen siitä, etten tarvitse kokea tätä, mutta kun aika lähestyy, sinun on rohkaistava itsesi ja matkustettava ympäri ja varoitettava ja kerrottava kansalle mitä minä olen nähnyt.

      • sinettisormus7

        Totisesti, tämä Profetia toteutuu jo vahvasti tänä päivänä.


    • Neith-statue

      Rakas sinettisormus, on niin ihanaa ajatella hyvää saapuvan Jumalalta, Tuo kaikki vahvistaa myös omaa uskoani, Jumala on. Jumalasta ovat pienimmät hiukkaset aikojen alussa, Hänestä on myös laki.

      Ensimmäiset alkeishiukkaset olivat protoni, sekä neutroni, molemmissa on viisaiden fyysikoiden mukaan KOLME kvarkkia. Aikojen alussa kaksi protonia ja kaksi neutronia muodostivat ensimmäisen ytimen, helium ytimen.

      Joita on nykyisin lukematon joukko rakkaassa auringossammekin.


      syntyi siis lukumuodostelma 3 3 3 3 toisin sanoen syntyi 4 kappaletta kolmioita, jotka voivat liittyä yhteen vain yhdellä täydellisellä tavalla, joka nousi aikojen alussa täydellisestä kaaoksesta.

      ja kuitenkin kaikki mitä juuri kirjoitin (kvarkeista) saattaa olla sattumaa, sillä sen tietää lopulta vain jumala, josta kaikki on lähtöisin....

      • sinettisormus7

        Aamen! Jumala on ylen ihmeellinen, jonka ajatukset on niin suuret, ettei meillä ole kaikkeen ymmärrystä, ja hyvä niin. Minulle nousi tämä Sana:

        JESAJA 55
        1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
        ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
        3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
        4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
        5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
        6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
        8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
        10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
        12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
        13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.


    • sinettisormus7

      "Sen tähden minä notkistan polveni Isän edessä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antasi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys

      on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden joka on kaikkea tietoa ylempänä;

      että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa, hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen." (Efes:3:14-21)

    • sinettisormus7

      Totisesti, joku todella kaappasi nim.merkkini: sinettisormus1 ja löysin tämän tuolta Rukous puolelta kirjautuneena tähän nimeen. Tämä oli odotettavaa ... rukoilin Herralta sanaa tähän ja tämä avautui, nyt jään sitä miettimään ....

      SANANLASKUT 22
      1. Nimi on kalliimpi suurta rikkautta, suosio hopeata ja kultaa parempi.

      2. Rikas ja köyhä kohtaavat toisensa; Herra on luonut kumpaisenkin.
      3. Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      4. Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.
      5. Orjantappuroita ja pauloja on väärän tiellä; henkensä varjelee, joka niistä kaukana pysyy.
      6. Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea.
      7. Rikas hallitsee köyhiä, ja velallinen joutuu velkojan orjaksi.
      8. Joka vääryyttä kylvää, se turmiota niittää, ja hänen vihansa vitsa häviää.
      9. Hyvänsuopa saa siunauksen, sillä hän antaa leivästään vaivaiselle.
      10. Aja pois pilkkaaja, niin poistuu tora ja loppuu riita ja häväistys.
      11. Joka sydämen puhtautta rakastaa, jolla on suloiset huulet, sen ystävä on kuningas.
      12. Herran silmät suojelevat taitoa, mutta uskottoman sanat hän kääntää väärään.
      13. Laiska sanoo: "Ulkona on leijona; tappavat vielä minut keskellä toria".
      14. Irstaitten vaimojen suu on syvä kuoppa; Herran vihan alainen kaatuu siihen.
      15. Hulluus on kiertynyt kiinni poikasen sydämeen, mutta kurituksen vitsa sen hänestä kauas karkoittaa.
      16. Vaivaiselle on voitoksi, jos häntä sorretaan, rikkaalle tappioksi, jos hänelle annetaan.
      17. Kallista korvasi ja kuuntele viisaitten sanoja ja tarkkaa minun taitoani.
      18. Sillä suloista on, jos kätket ne sisimpääsi; olkoot ne kaikki huulillasi valmiina.
      19. Että Herra olisi sinun turvanasi, siksi olen minä nyt neuvonut juuri sinua.
      20. Olenhan ennenkin sinulle kirjoittanut, antanut neuvoja ja tietoa,
      21. opettaakseni sinulle totuutta, vakaita sanoja, että voisit vakain sanoin vastata lähettäjällesi.
      22. Älä raasta vaivaista, siksi että hän on vaivainen, äläkä polje kurjaa portissa,
      23. sillä Herra ajaa hänen asiansa ja riistää hänen riistäjiltään hengen.
      24. Älä rupea pikavihaisen ystäväksi äläkä seurustele kiukkuisen kanssa,
      25. että et tottuisi hänen teihinsä ja saattaisi sieluasi ansaan.
      26. Älä ole niitä, jotka kättä lyövät, jotka menevät takuuseen veloista.
      27. Jollei sinulla ole, millä maksaa, mitäs muuta, kuin viedään vuode altasi!
      28. Älä siirrä ikivanhaa rajaa, jonka esi-isäsi ovat asettaneet.
      29. Jos näet miehen, kerkeän toimissaan, hänen paikkansa on kuningasten, ei alhaisten, palveluksessa.

      • nyttenolet

        nyttenolet

        27.9.2015 15:30

        saanut minun oppini ja perintöni tämän enempää en voi sinulle antaa ja auttaa tästä lähin joudut itse pärjämään ja itse taistelemaan puolestasi ja oikean uskon ja opin puolesta joka on raamatussa!

        ole luja ja vahva älä arkaile ja pelkää Herra on kanssasi ja vahvistava sinua, siunausta sinulle työhösi...

        aamen ;)

        tuo sopii niin hyvin minuun koska olen aina sanonut että olen joko parasta seuraa mitä löytää maan päältä tai huonointa... :)

        mutta minä en ole nimimerkkiäsi vienyt en enää harrasta semmosia...


      • sinettisormus7

        Jeesuksessa Kristuksessa on minun turvani ja tässä asiassa käännyn Hänen puoleensa .... ;)


      • sinettisormus7

        ... enkä sinua syytä .....


    • sinettisormus7

      ....ehkäpä tämä on tässä minunkin osaltani täällä, tulinko täällä tieni päähän? Herra sen näyttää. Tapahtukoon Hänen tahto.

      • nyttenolet

        tässä sana meille Herralla ja sinähän puhuit Esterin siunauksesta ja kutsumuksesta?

        tiedätkö mitä Ester teki jos sinun ja meidän pitää tehdä samanlailla? ;)

        pohjustukseksi tämä ja jokaisen on syytä lukea yksikseen esterin kirja!

        Johanneksen evankeliumista Luku 2:19-21

        19. Jeesus vastasi: HAJOTTAKAA maahan tämä TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä.

        20. Niin juutalaiset sanoivat 46 VUOTTA on tätä TEMPPELIä rakennettu ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?

        21. Jeesus tarkoitti kuitenkin TEMPPELILLÄ OMAA RUUMISTA

        Matteuksen evankelimista Luku 9:16 ja 17

        16. Ei kukaan pane kutistamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan viittaan, sillä sellainen täytetilkku repii palasen viitasta ja reikä tulee pahemmaksi.

        17. Eikä NUORTA viiniä lasketa VANHOIHIN nahkaleileihin.

        Muutoin nahka REPEÄÄ viini juoksee maahan ja leilit TURMELTUVAT.

        NUORI viini lasketaan uusiin leileihin ja niin MOLEMMAT säilyvät.

        Luukkaan evankeliumisa Luku 5:39

        39. Kukaan VANHAA viiniä juonut ei halua nuorta, sillä hän sanoo: Vanha on Hyvää.

        Esteristä Luku 4:15-17

        15. Ester käskivastata Mordokaille:

        16. MENE JA KOKOA KAIKKI Suusanin juutalaiset ja PAASTOTKAA minun puolestani.
        OLKAA syömättä ja juomatta KOLME vuorokautta yöt ja päivät.
        Myös minä palvelijattarieni samoin PAASTOAN.
        Sitten MENEN kuninkaan luo, vaikka se on VASTOIN lakia.
        Jos THOUDUN NIIN TUHOUDUN.

        17. Mordokai meni ja teki niin kuin Ester oli käskenyt.

        mitäpä olette mieltä? :)


      • nyttenolet

        minähän olen tämän paaston kerran tehnyt ennen lankeamistani se on kova paasto mutta kyllä siihen Herran kanssa pystyy ja Herra antaa voiman ja uskon tähän liha ja saatana käy tänä aikana todella voimakkaaseen hyökkäykseen paastoajaa vastaan saa tehdä todella töitä että pysyy paaston loppuun asti lankeamatta... ;)


      • sinettisormus7

        ... vahvaa sanomaa, ..........................


      • nyttenolet

        JUMALAN LUVATTU TAISTELUVARUSTUS!!!

        HerranARMOSSA

        26.9.2015 20:02

        EFE.6: 10-17

        10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

        11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

        12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        13. Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

        14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

        15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

        16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,

        17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.


      • nyttenolet

        sitten jos teemme yhteis paaton niin sehän on sovittava sitten koska paastotaan ja
        jokainen sitten sitoutuu siihen omalta osaltaa?

        tai sitten jokainen teemem yksilö paaston oman aikataulun mukaan?

        mitäpä olette mieltä?

        eikö yhteis paastossa ole enemmän voimaa kun yksin paastossa?


      • sinettisormus7

        ... jäin tuota vahvasti miettimään, töissä kun pitää jaksaa ja on tuo sokeritauti, mutta silti, pyydän Herralta sanomaa, jotain, sillä asia on tärkeä.....


      • sinettisormus7

        Herran eteen täytyisi olla valmis, vaikka mikä olisi, uskossa eteenpäin, niinkuin Esterikin sanoi, jos TUHOUDUN niin TUHOUDUN, .... nyt rukousta Herran puoleen... onko nyt tämän aika?


      • nyttenolet

        Helluntalaisuuspalstalla oli mielenkiinotinen alotus jotenkin sopii tähän... ;)

        SANOMA SUOMEN USKOVILLE, ON EDELLEEN VOIMASSA !

        Mohikaani_27

        9.12.2014 13:16

        Sain sanoman sunnuntai aamuna Ison Kirjan leirintä paikalla olevassa Asunto vaunussamme, juuri ennen Ehtoollis kokusta, jossa tämä saamani sanoma olisi kuulunut tuoda juhlakansan tietoon. Rohkeuteni kuitenkin putosi nolla lukemiin, Rohkaistuin kuitenkin kirjoittamaan (RV-lehteen) tämän siksi, että Valtter Luoto sivusi saaranassan samaa aihetta.

        Luonnollisesti emme tietenkään voineet tietää toistemme ajatuksista tuona aamuna. Valtter Luodon ajatus pääpiirteittäin oli näin: "Tulisi ennenemmin kiinnittää huomiomme ristiin ja Golgataan, kuin Hänen Kuninkuuteensa"! Ei ehkä sanan sanalta, mutta ajatus oli tämä! Saamani Hengen sanoma on näin:

        " Kuulkaa mitä Henki tahtoo teille ilmoittaa (Jeesusken sydämeltä) Minun lippuni on teille vielä risti, Golgatan veri. Kuninkuuteni ja kruunusi on vielä täällä minun luonani.

        Olen valmistanut teille sijan. Te olette vielä siellä, missä saatana asuu.

        Valtakuntani ei ole vielä siellä, ainoastaan Henkeni kautta sydämissänne.

        Kunniaini ja kuninkuuteni on teille risti, tuntekaa minut ristille naulittuna, ylösnouseena, mutta taivaaseen astuneena, valtakuntani ei ole siellä, missä on saatanan valtaistuin.

        Ymmärtäkää kunniani, se ei ole saatanan valakunnan areenoilla,olympia tulet ovat vierasta tulta.

        Kunniani on risti, Golgatan vereni. Lippuni kantajat puetaan voimalla, Ymmärtäkää Antikristuksen hengen valheellisuus.

        Tuntekaa aika, ymmärtäkää kunniani, joka on risti, Golgata ja veri !

        _ - Mohikaani_27-

        mitäpä olette mieltä?


      • Seurailija1
        sinettisormus7 kirjoitti:

        ... jäin tuota vahvasti miettimään, töissä kun pitää jaksaa ja on tuo sokeritauti, mutta silti, pyydän Herralta sanomaa, jotain, sillä asia on tärkeä.....

        Sinetille ei paasto käy eikä hänen tarvikkaan. Näin tunnen. Armon käsivarsille.


      • nyttenolet

        joo ennen kuin minä rupesin paastoaman ja suoritin tuon paasto niin saatana ja liha kävivät kovaan hyökkäykseen ja ihmiset ja osa uskovista että et sinä voi paastoa ja ei sinun tarvitse ja itsekkin ajattelin että ei minusta ole paastojaksi mutta sitten rohkasin itseni ja lähdin paastoamaan! ;)

        mistäkö sen tiedät että ei käy onko tuo sinun oma tuntemus vai Herran?

        kyllähän minäkin itse tunsin että ei minusta ole paastoojaksi mutta oli sittenkin ja rohkasin itseni ja lähdin tuohonkin paaston vaikka ajattelin että onko se mahdollista mutta uskovalle kaikki on mahdollista... ;)

        vahvistukseksi tähän tämä kohta!

        Matteuksen evankeliumista luku 17:19-21

        19. Opetuslapset menivät Jeesuksen luo erikseen ja kysyivät: Miksi me emme voineet ajaa sitä ulos?

        20. Hän vastasi: Teidän vähäuskoisuutenne tähden. Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: Siirry täältä tuonne ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.

        21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.


      • nyttenolet

        kysyn edellennkin sinulta kuka on Herrasi ja kuka käskee sinua?

        en edelleenkään pelkää sinua ja kumarra sinua ja ota yhtään käskyä sinulta...! :)

        Jumalan_henkäys

        27.9.2015 21:00

        Rakkaat uudestisyntyneet siskot ja veljet !

        TOTEUTAN -Jumalan tahtoa. Kaikki viestini täällä ovat Jumalan määräämiä ja ne kirjoitetaan Jumalan kanssa yhdessä ---> OSA VIESTEISTÄNI ON SUORIA JUMALAN ILMOITUKSIA, ja siten Pyhiä, joten niitä ei saa muokata tai osaa tekstistä irrottaa erilleen asiayhteydestänsä.

        Jumala valmistelee tuloansa, tälle palstalle, sillä . . .

        ******** JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ. ********

        -------------------------------------------------------------------------------------

        Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

        VAIHDAT JATKUVASTI NIMIMERKKIÄ JA TUOMITSET KAIKKI !!!

        KOITA JO VIHDOINKIN TULLA TOIMEEN ITSESI KANSSA, MUUTA EI SINULTA VAADITA !

        ET OLE VIELÄKÄÄN YMMÄRTÄNYT . . . OLET NYT TEKEMISISSÄ JUMALAN KANSSA . . . ;)

        JUMALA NÄKEE KAIKKI TEKOSI . . . ja näyttää ne minulle !

        KIRJOITIN: "Jumala ei ole antanut enää käskyä kirjoittaa sinulle !!!"

        Vertaa näitä kahta viestiä (päivämääriä) ja LOPETA myös NIMIMERKKINI HERJAUS tai muuten et voi tehdä töitä Jumalalle . . . :)

        KIRJOITIN: "Jarmon jätät myös rauhaan . . . Jumala on hyvin mieltynyt Jarmoon."

        ---------------------------------------

        Jumalan_henkäys

        25.9.2015 22:00

        Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

        Jumala ei ole antanut enää käskyä kirjoittaa sinulle !!!

        Meistä piti tulla työpari, mutta ainakin tällä hetkellä, olet jonkin verran HARHALUULOINEN ja SEKAISIN !

        ---------------------------------------

        Jumalan_henkäys

        26.9.2015 13:02

        Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

        Et saa ahdistella täällä ketään . . . SUOMEN PAPIT SINÄ KOHTA TUOMITSET !

        Jarmon jätät myös rauhaan . . . Jumala on hyvin mieltynyt Jarmoon.

        Jumalan mukaan, Jarmo edustaa tällä palstalla . . .

        . . . NÖYRYYTTÄ . . . Jumalan syvin olemus . . . Jumala on ITSE NÖYRYYS . . . :)

        . . . Jumalan tahdon noudattamista . . . Tempaus oli - Jumalan Tahto - JARMOLLE.

        KOITA HILLITÄ ITSESI . . . hieman nöyryyttä ja kärsivällisyyttä . . . ;)

        ******** Vastaan tuohon yhteen kysymykseen:

        "mitä sitten uskostaosattomat ettekö nytten ole epäonnistuneet tehtävässänne?"

        --------------------------------------------------------------------------

        Miten TEHTÄVÄ voi olla EPÄONNISTUNUT, ennen kuin se on edes ALKANUT ?

        Olemme vasta aloittamassa . . . tekemässä alkuvalmisteluja !

        Jumalalla on hieno suunnitelma . . . niin hieno, että ihminen ei pysty sellaista vähäisellä älyllään kehittelemään.

        Siinä suunnitelmassa - koko maapallo - on . . .

        . . . Jumalan SANAN julistuksen kohteena.

        EIKÄ haittaa, vaikka osa Jumalan sanasta menisi avaruuden puolelle, jos siellä joku meitä kuuntelee . . . ;)

        MESSIAS on tulossa, ISÄ tulee lihaksi . . . Jeesus Kristuksen toinen tuleminen on lähellä, mutta sitä ennen on lähetyskäsky suoritettava loppuun.

        NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . !

        Palaan asiaan . . . :)

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13838716/jumalan-sanan-puhdistava-vaikutus#comment-80944269

        ***************************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • nyttenolet
        nyttenolet kirjoitti:

        joo ennen kuin minä rupesin paastoaman ja suoritin tuon paasto niin saatana ja liha kävivät kovaan hyökkäykseen ja ihmiset ja osa uskovista että et sinä voi paastoa ja ei sinun tarvitse ja itsekkin ajattelin että ei minusta ole paastojaksi mutta sitten rohkasin itseni ja lähdin paastoamaan! ;)

        mistäkö sen tiedät että ei käy onko tuo sinun oma tuntemus vai Herran?

        kyllähän minäkin itse tunsin että ei minusta ole paastoojaksi mutta oli sittenkin ja rohkasin itseni ja lähdin tuohonkin paaston vaikka ajattelin että onko se mahdollista mutta uskovalle kaikki on mahdollista... ;)

        vahvistukseksi tähän tämä kohta!

        Matteuksen evankeliumista luku 17:19-21

        19. Opetuslapset menivät Jeesuksen luo erikseen ja kysyivät: Miksi me emme voineet ajaa sitä ulos?

        20. Hän vastasi: Teidän vähäuskoisuutenne tähden. Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: Siirry täältä tuonne ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.

        21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.

        nämä kohat vielä vahvistukseksi! ;)

        Luukkaan evankeliumista Luku 18:8

        8. Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin kun ihmisen Poika tulee, LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?

        Markuksen evankeliumista Luku 16:16

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA PYSYNYT TUOMITAAN KADOTUKSEEN.

        MITEN ON? ;)


      • nyttenolet

        Timo Rautiainen Samarialainen (tämä on itsestäni)

        Kauan sitten tai kauemmin kerjäläisen tapasin

        Kuin koira apua anoi

        Silloin nousi mieleeni yltäkylläinen kotini

        HYVÄ PUOLI minussa sanoi

        "Vaikka jakaisit kaikkesi, päästäisit hänet pöytääsi,

        silti sinulle kylliksi jää"

        Muistan viime sanansa: "En voi mitään korvata,

        mutta taivas kaiken HYVITTÄÄ"

        Niin paikalta PAKENIN rakkaitten luo

        En kerjäläisiä sentään kotiini tuo

        Ja onneni käsitin näin miettien

        LAUPIAS olen vaan en samarialainen

        Monta vuotta MYÖHEMMIN kuolinvuoteella makasin

        kun kolme enkeliä näin

        Uskoin vielä taivaisiin minut sinne JOHDETTIIN

        missä kaikki kaikki kääntyy nurinpäin

        Kuin koira nyt vaellan HELVETISSÄIN

        Pimeästä kuljen pimeään päin

        Ja tie MURTAA käärmeen muistuttaen

        "Sinä et ole mikään samarialainen"


      • nyttenolet

        tänää on muuten minun syntärit tuli 31v täyteen :)


      • sinettisormus7

        Onneksi olkoon sinulle ja Siunausta ja Herran Rauhaa! Olen ollut rukouksessa tuosta paastosta, mutta vielä en ole saanut vahvistusta. Näen kyllä tuon kokonaisuuden, täällä ja koko maailmassa on sellainen pahuus, että sille ei saa antaa valtaa, vaan niin kuin Esteri hyökkäsi paastolla tuota pahaa vastaan, olisi ehkä minun paikkani tässä, jos en sitä tee, minun tulee ehkä lopettaa täällä, niin on vastaani hyökätty, tai sen vastaan, minkä Herra on miunulle antanut, aha on sen riistämässä pois. Mietin, tehoaisiko, minun kohdallani mehupaasto, vai onko se oltava täydellinen?Ja jos tuohon lähden, tarvitsen kaikki minua tukemaan, niinkuin Esterin palvelijatkin teki. Löytyykö heitä, rakas, ystäväni kyllä lupaili tukemisessa paastolla. Rukoillaan vielä. Torstaista iltapäivästä minulla alkaa koko viikonloppu vapaa, joten siinä olisi hyvä toteuttaa, ja KIITOS Seurailjalle, huolenpidosta, joskus vain on tehtävä uhreja Herran eteen, mutta ensin rukoillaan, mitä Hän tahtoo?
        Kommentteja.... huom. en lähde tähän kevyesti, mutta asian vakavuus on avautunut minulle....


      • nytttenolet

        sen verran pitää sanoa että silloin kun itse tuon suoritin niin en saanut keneltäkään mitään tukea ja apua kun vain yläkerrasta... :)

        enkä "saanu suoraa" vastausta tähän muuta kun nämä sanan paikat kovasti minua puhuttelivat ja näiden perusteellasitten lähdin paastoamaan... ;)

        mutta joo kannattaa eka Herralta kysellä ettei omin päin ilman Herraa lähde paastoamaan... :)

        kyllä minäkin kaipailisin tähän muidenkin mielipiteitä ja kommetteja näyttää menevän vain meidän kaksin keskusteluksi... ;)


      • nytttenolet

        tässä vielä tämä minun 3 vuoden takanen paasto paketti jonka tein tämän kun kopsaa ja laittaa googleen ni löytää tämän ketjun... :)

        kirjoituksistaaa

        18.9.2015 12:49

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/10304852/onko-kokemuksia

        tässä muuten tämä paasto paketti jonka tein reilu 3 vuotta sitten...


      • nytttenolet

        epäilen kyllä nyky uskovien paasto halukkuutta kun eihän "uskovan" tarvitse paastota kun olemme armon alla?

        nykyuskovat ovat kylläkin kovia rukoilemaan ja ylistämään olisiko siitä apua ja olisiko rukous taisteluun halukkaita sinun paaston ajaksi?

        Apostolien teoista luku 12:5-7

        5. Kun Pietaria näin pidettiin vankeudessa, RUKOILI SEURAKUNTA LAKKAAMATTA Jumalaa hänen puolestaan.

        6. Yöllä sitä päivää vasten, jona Herodes aikoi viedä Pietarin oikeuden eteen tämä nukkui kahden sotilaan välissä kaksilla kahleilla sidottuna. Lisäksi vankilan ovella oli vartiomiehiä.

        7. Silloin Pietarin edessä seisoi Herran enkeli, ja huoneessa loisti valo.
        Enkeli sysäsi pietaria kylkeen ja herätti hänet sanoen: Nouse nopeasti. Kahleet putosivat hänen käsistään.

        mitäpä olette mieltä?


      • nytttenolet

        Tässä raamatussa kerrottu/mainittu erillaisia paastoja jotka löysin... ;)

        2 mooseksen kirja

        Luku 34:28

        28. Mooses oli siellä Herran luona 40 päivää ja 40 yötä syömättä ja juomatta.

        1 kuningasten kirja

        Luku 19:7 ja 8

        7. Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi: Nouse ja syö, sillä muutoin matka käy sinulle liian pitkäksi.

        8. Niin hän nousi, söi ja joi. Hän kulki sen ruuan voimalla 40 päivää ja 40 yötä, kunnes saapui Jumalan vuorelle, Hoorebille.

        Ester

        Luku

        4: 16

        16. Olkaa syömättä ja juomatta kolme vuorokautta yöt ja päivät.

        Daniel

        Luku 1:12

        12. Kokeile palvelijoitasi kymmenen päivää: Annettakoon meille kasvisruokaa syödäksemme ja vettä juodaksemme.

        Luku 10:2 ja 3

        2. Niinä päivinä minä Daniel, murehdin kolmen viikon ajan.

        3. Herkullista ruokaa en syönyt, liha ja viini ei tullut suuhuni, enkä voidellut itseäni öljyllä, kunnes kolme viikkoa oli kulunut.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 4:1 ja 2

        1. Sitten henki vei Jeesuksen ylös erämaahan Perkeleen kiusattavaksi.

        2. Kun Jeesus oli paastonnut 40 päivää ja 40 yötä, hänen tuli lopulta nälkä.

        Apostolien teot

        Luku 27:33

        33. Vähää ennen päivän koittoa Paavali kehotti kaikkia nauttimaan ruokaa. Hän sanoi: Te olette tänään jo 14:toista päivää odottaneet ja olleet syömättä, ettekä ole ottaneet mitään ravintoa.


      • nytttenolet

        mitä te teette tosipaikan tullen laitatteko päänne puskaan? ;)

        Kirjeestä hebrealaisille Luku 12:25

        25. VAROKAA TORJUMASTA HÄNTÄ, joka puhuu. Jos nuo jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan TAHDON maan päällä, eivät voineet PÄÄSTÄ PAKOON, niin sitäkin vähemmän pääsemme me, jos KÄÄNNYMME POIS HÄNESTÄ JOKA ILMOITTAA SEN TAIVAASTA.

        aamen


      • nytttenolet

        Jeremiaasta Luku 1:14

        14. Herra sanoi minulle: POHJOISESTA ON PURKAUTUVA ONNETTOMUUS kaikkien maan asukasten päälle.

        2:14

        14. OMA PAHUUTESI tuottaa sinulle kurituksen ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen. Niin tiedä ja näe kuinkaonnetonta ja katkeraa on se että HYLKÄÄT HERRAN, SINUN JUMALASI, ETKÄ MINUA PELKÄÄ, sanoo Herra, Herra Sebaot.

        mitä me tehdään? :)


      • sinettisormus7 kirjoitti:

        Onneksi olkoon sinulle ja Siunausta ja Herran Rauhaa! Olen ollut rukouksessa tuosta paastosta, mutta vielä en ole saanut vahvistusta. Näen kyllä tuon kokonaisuuden, täällä ja koko maailmassa on sellainen pahuus, että sille ei saa antaa valtaa, vaan niin kuin Esteri hyökkäsi paastolla tuota pahaa vastaan, olisi ehkä minun paikkani tässä, jos en sitä tee, minun tulee ehkä lopettaa täällä, niin on vastaani hyökätty, tai sen vastaan, minkä Herra on miunulle antanut, aha on sen riistämässä pois. Mietin, tehoaisiko, minun kohdallani mehupaasto, vai onko se oltava täydellinen?Ja jos tuohon lähden, tarvitsen kaikki minua tukemaan, niinkuin Esterin palvelijatkin teki. Löytyykö heitä, rakas, ystäväni kyllä lupaili tukemisessa paastolla. Rukoillaan vielä. Torstaista iltapäivästä minulla alkaa koko viikonloppu vapaa, joten siinä olisi hyvä toteuttaa, ja KIITOS Seurailjalle, huolenpidosta, joskus vain on tehtävä uhreja Herran eteen, mutta ensin rukoillaan, mitä Hän tahtoo?
        Kommentteja.... huom. en lähde tähän kevyesti, mutta asian vakavuus on avautunut minulle....

        Sinettisormus1:lle!

        Siunausta Sinulle ja rauhallista uutta alkavaa viikkoa!

        Olen vilkuillut tämän ketjun kirjoituksia, ja miettinyt kuka tällaista "dialogia" käy, ja lähinnä itsensä kanssa.

        Sinulle Sinettisormus1 on täällä ehdoteltu paastoa, ja ties mitä muuta.

        Paastossa ei ole mitään vikaa, kunhan kaiken takana on Jumalan johdatus ja tahto. Ei ihmisten kuvitelmat, vaikka olisivatkin kuinka hyväntahtoisia tahansa.

        Minä pidän sinua Jumalaa lähellä olevana uskovana, enkä usko sinun tarvitsevan paastokehoituksia suomi24.fi-sivuston kautta.

        Sinun saamasi monet unet ja ilmestykset Jumalta todistavat siitä, että Jumala puhuu sinulle henkilökohtaisesti. Jos Hän haluaa sinun aloittavan paaston jonkun tietyn asian vuoksi, Hän kyllä kertoo siitä sinulle Itse.

        Ei ole tarkoitus loukata ketään kirjoittelijaa, ja siksi en ole viitsinyt kommentoida tämän ketjun höpötyksiä, mutta koska nyt sinua yritetään väen väkisin saada paastoamaan ja koet epävarmuutta asian vuoksi, halusin kirjoittaa.


        Jatka ystäväni sitä mihin Jumala on sinut varustanut, eli kertomaan Hänen antamiaan ilmestyksiä ja unia.


        Ja, jos vaikka tekisitkin tällä kertaa Lehtimajajuhlien "ohjeen", eli käskyn mukaan; "syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia" : )) ....suunnilleen näin kai se oli.


        Siunausta Sinulle ja läheisillesi.


      • nytttenolet

        kyllä se on ihan ihmisen oma tahto paastoaako vai ei eihän ihmistä kukaan pakota käyttämään huumeitakaan vaan pakottaako? ;)

        ettekö usko että Herralta voi tulla jollekkin henkilölle toisen henkilön kautta sanoma?

        mutta suurin osahan on semmosia että mitä sinä tulet siihen pätemään en minä sinua kuuntele niinhän minäkin "teen."

        "mutta koska nyt sinua yritetään väen väkisin saada paastoamaan ja koet epävarmuutta asian vuoksi, halusin kirjoittaa.

        Jatka ystäväni sitä mihin Jumala on sinut varustanut, eli kertomaan Hänen antamiaan ilmestyksiä ja unia.

        Ja, jos vaikka tekisitkin tällä kertaa Lehtimajajuhlien "ohjeen", eli käskyn mukaan; "syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia" : )) ....suunnilleen näin kai se oli.

        Siunausta Sinulle ja läheisillesi."

        "Jumalan_henkäys

        25.9.2015 22:00

        Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

        Jumala ei ole antanut enää käskyä kirjoittaa sinulle !!!

        Meistä piti tulla työpari, mutta ainakin tällä hetkellä, olet jonkin verran HARHALUULOINEN ja SEKAISIN !"

        UHMAANHAN TÄTÄKIN KÄSKYÄ! :)


      • nytttenolet

        luuletteko että tämän on leikkiä ja usko on leikkiä? ;)

        suosittelisin jokaista lukemaan 1 kuningasten kirjan luvun 13 yksikseen!

        1 Kuningasten kirja Luku 13:6,21,22,24 ja 33

        6. Kuningas pyysi Jumalan miestä: Lepytä Herraa Jumalaasi ja rukoile minun puolestani että voisin vetää käteni takaisin. Niin Jumalan mies lepytti Herraa. Kuningas sai vedetyksi kätensä takaisin JA SE TULI ENTISELLEEN.

        21. Hän huusi Juudasta tulleelle Jumalan miehelle:Näin sanoo Herra: KOSKA OLET OLLUT TOTTELEMATON HERRAN KÄSKYLLE ETKÄ OLE NOUDATTANUT SITÄ MÄÄRÄYSTÄ JONKA HERRA SINUN JUMALASI SINULLE ANTOI

        22. vaan olet palannut syömään leipää ja juomaan vettä siinä paikassa josta sinulle on sanottu: Älä syö leipää äläkä juo vettä niin älköön sinun ruumiisi tulko isiesi hautaan.

        24. Kun tämä oli lähtenyt LEIJONA TULI HÄNTÄ VASTAAN JA TAPPOI HÄNET.
        Hänen ruumiinsa oli pitkänään tiellä. Aasi seisoi sen vieressä ja leijona samoin seisoi ruumiin ääressä.

        33. TÄMÄNKÄÄN JÄLKEEN JEROBEAM EI KÄÄNTYNYT PAHALTA TIELTÄÄN, vaan asetti edelleenkin uhrikukkulapappeja tavallisen kansan parista. Hän vihki papin virkaan jokaisen sitä haluavan ja niin hänestä tuli uhrikukkula pappi.

        MIETTIKÄÄ TÄTÄ ENEN KUIN TYRMÄÄTTE JONKUN IHMISEN SANOMAN ITSELLE JA LUKEKAA TÄMÄ LUKU 13! :)


      • Rakas uskonveljeni "raamatusta" ! (??? TULEVA TYÖPARINI ???)

        Jumala ei ole antanut enää käskyä kirjoittaa sinulle !!!

        TUOTAKAAN edellistä lausetta et enää ymmärrä, olet niin HARHALUULOINEN ja SEKAISIN !

        VAIHDAT JATKUVASTI NIMIMERKKIÄ JA TUOMITSET KAIKKI . . . MUTTA OMAT- sanasi ja viestisi - SINUT TUOMITSEE . . . en minä . . . !!!

        NIMIMERKKI: "raamatusta" = nytttenolet = jeepjep (tässä koko keskustelussa)

        --------------------------------------------------------------------------

        EILEN - KESKUSTELUSSA: >Miksi tuot pahaa palstalle?<

        LUULIT: sinettisormus7 = Jumalan_henkäys = minä

        NIMIMERKKI: "raamatusta" = etttänäin = ettttänäin =soriepäilystänii = jookyllä = teinteille = biiisii = biisiä = nyttenolet

        ----------

        etttänäin

        27.9.2015 12:11

        sitten???

        oletko muuten sinettisorumuksenkin takana? ;)

        koska sinetti nimimerkin opetus ja puhe muuttui ihan erillaiseksi mitä paiviikkoa sitten!

        enkö sanonut että täälläkin meno tulee meneemääm viel pahemmaksi! ;)

        miksi vyörytät palstaa?

        Jumalan_henkäys

        --------------------------------------------------------------------------

        Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

        KOITA JO VIHDOINKIN TULLA TOIMEEN ITSESI KANSSA, MUUTA EI SINULTA VAADITA !

        ET OLE VIELÄKÄÄN YMMÄRTÄNYT . . . OLET NYT TEKEMISISSÄ JUMALAN KANSSA . . . ;)

        JUMALA NÄKEE KAIKKI TEKOSI . . . ja näyttää ne minulle !

        Olet ?TYÖPARINI?, mutta et voi vielä HYVÄKSYÄ minua, koska . . . MINÄ EDUSTAN JUMALAA MAAN PÄÄLLÄ ja myös tällä palstalla.

        ******** VASTAAN tuohon yhteen kysymykseen:

        "kysyn edellennkin sinulta kuka on Herrasi ja kuka käskee sinua?

        en edelleenkään pelkää sinua ja kumarra sinua ja ota yhtään käskyä sinulta...! :)"

        --------------------------------------------------------------------------------------------

        EDUSTAN JUMALAA . . . MAAN PÄÄLLÄ . . . :)

        KUN TULEN JULKISUUTEEN - EDUSTAN JUMALAA . . .

        . . . PUHEILLANI JA TEOILLANI . . . KAIKKIALLA MAAN PÄÄLLÄ !

        TAPAAN PAAVIN JA MUITA . . . JUMALAN EDUSTAJANA . . . :)

        Jumala YKSIN on minut nimittänyt tehtävääni 12.06.2015 alkaen . . . TOTEUTAN . . . SIIS . . . Jumalan tahtoa . . . edustan Kaikkivaltiasta Jumalaa.

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        ************************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • tämänvieläsanon

        en edes itseäni ole yrittänyt peitellä kun olen ottanut uuden nimimerkin... ;)

        VAIHDAT JATKUVASTI NIMIMERKKIÄ JA TUOMITSET KAIKKI . . . MUTTA OMAT- sanasi ja viestisi - SINUT TUOMITSEE . . . en minä . . . !!!

        NIMIMERKKI: "raamatusta" = nytttenolet = jeepjep (tässä koko keskustelussa)

        --------------------------------------------------------------------------

        EILEN - KESKUSTELUSSA: >Miksi tuot pahaa palstalle?<

        LUULIT: sinettisormus7 = Jumalan_henkäys = minä

        NIMIMERKKI: "raamatusta" = etttänäin = ettttänäin =soriepäilystänii = jookyllä = teinteille = biiisii = biisiä = nyttenolet

        JUMALA NÄKEE KAIKKI TEKOSI . . . ja näyttää ne minulle !

        ehkä näytää ehkä ei? ;)

        varsin "vakuuttavaa" sinun viestisi... :)


      • tämänvieläsanon

        ai kertoo Jumala sinulle kaikki nimimerkit no voi sanoa sinulle että tässä on vaan ne nimimerkit jolla olen kirjoittanut asiaa mutta tiedätkö minun nimimerkit jolla olen tuonut "profetioita" tänne ja tehnyt?

        sitten uskon sinua jos tämän pystyt todistamaan? ;)


      • tämänvieläsanon

        nytten tulee sun "lottotesti" jos et tätä läpäse se niin olet VALEHTELIJA isolla V:llä

        tiedätkö valehtelusta jää aina kiinni jos Jumala sinulle näyttäisi tekoni niin sittenhän tiedä jokaisen profetian jonka olen tuonnut tänne ja mikä nimimerkki on profetiassa!? ;)

        tää on vähän kun he-manin lottotesti meille uskoville... :)

        jos et tätä läpäse niin olet "saatana"


    • nyttenolet

      Neljän uskonsisaren 12.1.2012 rukouksessa saama sanoma

      Olimme 12.1.2012 rukouksessa, 4 sisarta Lappeenrannasta. Herra antoi seuraavan sanoman meille: Minä valvon sanani toteutumista.

      Suomeen nousee 2 profeettaa, mies ja nainen.

      Valmistaa Suomen Siionin Elian voimassa. Repivät, nuhtelevat ja lohduttavat.

      Päästä alkaa aina puhdistus, puhdistan papiston.

      Minä revin Suomen suden kidasta ulos - niin kuin lampaan suden kidasta.

      Susi on Saatana.

      Vihollinen pimittää ihmisten ymmärryksen, että armonaika aina vaan jatkuu ja jatkuu. Mutta armon aika on loppumassa!

      Kohta alkaa tuomion tulet. Tuomion tulet on lähdössä pian Herran tyköä.

      Seurakunnan tila: kaikki 10 neitsyttä nukkuvat, ovat kelvottomiksi käyneet.

      Minä herätän heidät -papistosta- päästä alkaen.

      Kaksi profeettaa lähetetään.

      Mutta Israel valvoo ja messiaaniset juutalaiset rukoilevat Suomen puolesta!

      Israel tulossa läpimurtoon. Jumalan sanaa tulee osata ulkoa!

      Antikristuksen aikana Raamatut poltetaan.

      • nyttenolet

        mitäpä mieltä olette tästä?


      • nyttenolet

        onko tämä viimeinen hetki tulla Kristus arkkiin= ;)

        Soshannan uni tammikuussa 2013

        Olin talossa, jossa oli monia ihmisiä, mielestäni nämä olivat uskovaisia. Talo oli aivan kuin "sinetöity". Ovea ei enää saanut avata kenellekään. Se oli ehdoton asia.

        Lähdin unessa liikkumaan "hengessä" talon ulkopuolelle ja näin, että talon ulko-ovea yritettiin saada auki. Miehiä ja naisia oli oven takana ja ympäri taloa etsien sisäänpääsyä taloon.

        Ihmiset huusivat ja kirkuivat kauhuissaan, ryskäsivät ovea ja ikkunoita. Ikkunat olivat niin vahvoja, etteivät ne särkyneet tai ne oli peitetty jollain. Nämä ihmiset huusivat, että heidän kuuluisi olla siellä talon sisällä. Itse ymmärsin, että he olivat tienneet, mitä on tulossa ja he olivat myöhästyneet, ja ovi oli sulkeutunut ja sinetöity.

        Talon sisäpuolella olevilla ei ollut minkäänlaista hätää. Heillä oli kaikki tarpeellinen siellä.

        Kuljin talosta poispäin. Näin että kyse oli sivistysvaltiosta. En osaa sanoa tarkalleen mikä, vain yleisesti. Näin että maa oli kauttaaltaan halkeillut. Oli maanvyörymiä, autoja oli törmännyt toisiinsa, vielä jotenkin pystyssä olevissa taloissa oli tulipaloja, kuolleita oli siellä täällä, ja elossa olevat ihmiset huusivat ja itkivät ja juoksentelivat päämäärättömästi sinne tänne. Tilannetta voisi kuvailla sanoilla ”täydellinen kaaos”. Sitä samaa näkymää riitti niin pitkälle kuin näki.

        Heräsin tämän jälkeen.


    • näkymätön-ninni

      Sinetin tekemä tärkeä aloitus tärkeästä aiheesta on ketjun edetessä muuttunut kummalliseksi...

      Jumalan Sanalla on puhdistava vaikutus!!!
      Aamen!

      • yksvakikirjoittaja

        Onko Sinettisormus1 oikeasti täällä? Mielestäni kummallisuutta on?


    • sinettisormus7

      Shalom, Rakkaat Ystäväni!
      Totisesti, minä olen vielä täällä, tosin nim.merk, sinettisormus1 on kaapattu, joku on oikeasti kirjautuneena sillä ja laitoin nyt tuo no:7 sormukseni perään ja hyvä numero tuo onkin, uskon, että Herra teki tämän tarkoituksella. Tuon sinettisormuksen Herra on antanut minulle unien ja näkyjen ja sanansa kautta, se on pitkä tarina, jotkut teistä sen muistavat, mutta- minä tässä olen.
      Olen päättänyt kuunnella tänäänkin vain Herran tahtoa, olen rukoillut ja Hän näytti minulle tänään näyn, jossa oli kaunis ja voimakas vesiputous ja näin kuinka jostain ilmestyi kuin tällainen sinivalkea, vanha arabian maitokannu ja se omassa voimassaan ammensi itseensä täyteen tuota putouksen alla olevaa vettä. Mieleeni nousi heti siinä Jesaja 55. Pyysin Herralta kuitenkin vielä Sanaa tähän näkyyn ja tähän omituiseen tilanteeseen ja minulle avautui tämä aukea Psalmista 119, joka jo ketjun alussa vahvasti puhutti, olen tainut olla koettelussa:

      jatkuu.....

      • sinettisormus7

        69. Julkeat tahraavat minua valheillansa, mutta minä otan sinun asetuksistasi vaarin kaikesta sydämestäni.
        70. Heidän sydämensä on turta kuin ihra, mutta minä iloitsen sinun laistasi.
        71. Hyvä oli minulle, että minut nöyryytettiin: niin minä opin sinun käskysi.
        72. Sinun suusi laki on minulle kalliimpi kuin tuhannet kappaleet kultaa ja hopeata.
        73. Sinun kätesi ovat minut tehneet ja valmistaneet; anna minulle ymmärrys oppiakseni sinun käskysi.
        74. Sinua pelkääväiset näkevät minut ja iloitsevat, sillä minä panen toivoni sinun sanaasi.
        75. Herra, minä tiedän, että sinun tuomiosi ovat vanhurskaat, ja uskollisuudessasi sinä olet minut nöyryyttänyt.
        76. Sinun armosi olkoon minun lohdutukseni, niinkuin sinä olet palvelijallesi luvannut.
        77. Tulkoon minulle sinun laupeutesi, että minä eläisin; sillä sinun lakisi on minun iloni.
        78. Joutukoot julkeat häpeään, sillä he sortavat minua syyttä; minä tutkistelen sinun asetuksiasi.
        79. Kääntykööt minun puolelleni ne, jotka sinua pelkäävät ja jotka sinun todistuksesi tuntevat.
        80. Pysyköön sydämeni vakaana sinun käskyissäsi, etten minä häpeään joutuisi.
        81. Sinun apuasi minun sieluni ikävöitsee, sinun sanaasi minä panen toivoni.
        82. Minun silmäni ikävöitsevät sinun sanaasi; minä kysyn: "Milloin lohdutat minua?"
        83. Sillä minä olen kuin nahkaleili savussa, mutta sinun käskyjäsi minä en unhota.
        84. Kuinka harvat ovat palvelijasi päivät! Milloin sinä tuomitset minun vainoojani?
        85. Julkeat kaivavat minulle kuoppia, ne, jotka eivät elä sinun lakisi mukaan.
        86. Kaikki sinun käskysi ovat todet; syyttä he minua vainoavat; auta minua.
        87. He ovat minut miltei tuhonneet tässä maassa, mutta minä en ole hyljännyt sinun asetuksiasi.
        88. Virvoita minua armosi jälkeen, niin minä noudatan sinun suusi todistuksia.
        89. Iankaikkisesti pysyy sinun sanasi, Herra, vahvana taivaissa.
        90. Sinun uskollisuutesi kestää polvesta polveen, sinä perustit maan, ja se pysyy.
        91. Sinun järjestyksesi mukaan ne pysyvät vielä tänä päivänä, sillä ne kaikki ovat sinun palvelijoitasi.
        92. Ellei sinun lakisi olisi ollut minun iloni, olisin menehtynyt kurjuuteeni.
        93. En minä ikinä unhota sinun asetuksiasi, sillä niillä sinä minua virvoitat.
        94. Sinun omasi minä olen, pelasta minut, sillä sinun asetuksiasi minä kysyn.
        95. Jumalattomat väijyvät minua, tuhotakseen minut, mutta minä tarkkaan sinun todistuksiasi.
        96. Kaikella täydellisellä on rajansa - sen olen nähnyt - mutta sinun käskysi ovat ylen avarat.
        97. Kuinka sinun lakisi onkaan minulle rakas! Kaiken päivää minä sitä tutkistelen.
        98. Sinun käskysi tekevät minut vihollisiani viisaammaksi, sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti.
        99. Minä olen kaikkia opettajiani taitavampi, sillä minä tutkistelen sinun todistuksiasi.
        100. Minä olen ymmärtäväisempi kuin vanhat, sillä minä otan vaarin sinun asetuksistasi.
        101. Minä pidätän jalkani kaikilta pahoilta teiltä, noudattaakseni sinun sanaasi.
        102. Minä en poikkea sinun oikeuksistasi, sillä sinä neuvot minua.
        103. Kuinka makeat ovat minulle sinun lupauksesi! Ne ovat hunajaa makeammat minun suussani.
        104. Sinun asetuksistasi minä saan ymmärrystä; sentähden minä vihaan kaikkia valheen teitä.
        105. Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
        106. Minä olen vannonut ja tahdon sen täyttää: noudattaa sinun vanhurskautesi oikeuksia.
        107. Minä olen kovin vaivattu; Herra, virvoita minua sanasi jälkeen.
        108. Kelvatkoot sinulle, Herra, minun suuni vapaaehtoiset uhrit, ja opeta minulle oikeutesi.
        109. Minun henkeni häälyy alati kämmenelläni, mutta sinun lakiasi minä en unhota.
        110. Jumalattomat virittävät pauloja minun eteeni, mutta sinun asetuksistasi minä en eksy.
        111. Sinun todistuksesi ovat minun ikuinen perintöosani, sillä ne ovat minun sydämeni ilo.
        112. Minä olen taivuttanut sydämeni pitämään sinun käskysi, aina ja loppuun asti.
        113. Kaksimielisiä minä vihaan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.
        114. Sinä olet minun suojani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni.
        115. Luopukaa minusta, te pahantekijät, minä tahdon ottaa Jumalani käskyistä vaarin.
        116. Tue minua lupauksesi jälkeen, että minä eläisin, äläkä anna minun joutua toivossani häpeään.
        117. Vahvista minua, että minä pelastuisin, niin minä katselen alati sinun käskyjäsi.
        118. Sinä hylkäät kaikki, jotka sinun käskyistäsi eksyvät, sillä heidän kavaluutensa on turha.
        119. Kaikki maan jumalattomat sinä heität pois niinkuin kuonan; sentähden minä rakastan sinun todistuksiasi.
        120. Sinun peljättävyytesi edessä minun ruumiini vapisee, ja minä pelkään sinun tuomioitasi.
        121. Minä teen oikeuden ja vanhurskauden, älä jätä minua sortajaini käsiin.
        122. Ole palvelijasi puolusmies hänen parhaaksensa, älä salli julkeain minua sortaa.
        123. Minun silmäni hiueten halajavat sinun apuasi ja sinun vanhurskaita lupauksiasi.
        124. Tee palvelijallesi armosi jälkeen ja opeta minulle käskysi.
        125. Minä olen sinun palvelijasi, anna minulle ymmärrys, että minä sinun todistuksesi tuntisin.
        126. On aika Herran tehdä tekonsa: he ovat rikkoneet sinun lakisi.
        jatkuu........


      • sinettisormus7

        127. Sentähden minä rakastan sinun käskyjäsi enemmän kuin kultaa, enemmän kuin puhtainta kultaa.
        128. Sentähden minä vaellan kaikessa suoraan, kaikkien sinun asetuksiesi mukaan; kaikkia valheen teitä minä vihaan.
        129. Ihmeelliset ovat sinun todistuksesi, sentähden minun sieluni ottaa niistä vaarin.
        130. Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
        131. Minä avaan suuni ja huohotan, sillä minä halajan sinun käskyjäsi.
        132. Käänny minun puoleeni, ole minulle armollinen, niinkuin on oikein niitä kohtaan, jotka sinun nimeäsi rakastavat.
        133. Tee minun askeleeni vakaviksi sanallasi äläkä salli minkään vääryyden minua hallita.
        134. Päästä minut ihmisten sorrosta, niin minä noudatan sinun asetuksiasi.
        135. Kirkasta kasvosi palvelijallesi ja opeta minulle käskysi.
        136. Minun silmistäni vuotavat kyynelvirrat, kun sinun lakiasi ei noudateta.
        137. Sinä olet vanhurskas, Herra, ja sinun tuomiosi ovat oikeat.
        138. Sinä olet säätänyt todistuksesi vanhurskaudessa ja suuressa uskollisuudessa.
        139. Minun kiivauteni kuluttaa minut, sillä minun vihamieheni unhottavat sinun sanasi.
        140. Sinun sanasi on hyvin koeteltu, ja sinun palvelijasi rakastaa sitä.


        ....................KIITOS JA KUNNIA HERRALLE; JEESUKSELLE KRSITUKSELLE!!!........................


    • sinettisormus7

      JA TÄSSÄ VIELÄ TÄMÄ IKI IHANA JESAJA 55!!!

      JESAJA 55
      1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
      ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
      2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
      3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
      4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
      5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
      6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
      7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
      8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
      9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
      10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
      11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
      12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
      13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

    • sinettisormus7

      Tiedättekö, minulla on sellainen hervonnut olo, kuin olisi jonkin valtavan taistelun käynyt, joten olisipa ollut hauska nähdä tämä ketju tuolta henkimaailmasta käsin, se olisi ollut varmasti aivan toisen näköinen. Mutta Herra kasvattaa meitä ja saamme olla alati tuossa ihanassa kasvussa, kun vain itse siihen suostumme ja elämme Herramme tahdosta käsin. Älkää siis ihmetelkö jos kasvun myötä, myös tekstini voi muuttua, mutta kyllä se hedelmä siellä vielä näkyy!
      Oli ihanaa kuulla vielä että te vaki seuraajat olette paikalla, niin veraiksi ovat käyneet nämä ystävät ympärillä. Ja SEURAILIJA!!! Sinusta olin jo huolissani kun mitään ei kuulunut, tietäen sinun viime aikaiset tapahtumasi. Rukoilin ja rukoilin että Herra antaa terveyttä sinulle ja siunausta perheellesi. Sanoin Herralle, että on kauheaa kun näistä ystävistä täällä, ei tiedä mitään, jos jotain tapahtuu ... silloin jää aivan pimentoon, eikä kukaan tule kertomaan .... Kiitos Herra, että asiat on hyvin, KIITOS JA KUNNIA JEESUKSELLE KRISTUKSELLE!!!

      • tämänvieläsanon

        "Tiedättekö, minulla on sellainen hervonnut olo, kuin olisi jonkin valtavan taistelun käynyt, joten olisipa ollut hauska nähdä tämä ketju tuolta henkimaailmasta käsin, se olisi ollut varmasti aivan toisen näköinen."

        semmosta se on... ;)

        se on tiedättekö karua kun metsti "näkee ja tuntee" henkimaailman...

        se on aika rankkaa kun näkee muut ja itsensä samalla ja sen missä suhtessa on Herraan itse ja muut... :)

        aistin koska Herra on läsnä sen tuntee semmose lämpimänä voimana ja silloin kuin saatana on niin sen tuntee semmosena kylmänä voimana sitten näkee "sielun" silmin kaikki... ;)

        ei minusta tarvitse huolehtia ei minulla ole hätää, enemmin olen teistä huolissani kun itsestäni... :)

        katsokaas kun minulla kerrankin on parhaat kortit pakasta... ;)

        mutta nämä on uskovillekkin vaikeita juttuja ymmärtää ja uskoa eim. minun äiti on ihan ulalla koko tästä minun jutusta... ;)


      • tämänvieläsanon

        nii ja et kuule usko kuina kovan taistelun itsekkin jouduin käymään sinun puolesta, ajattelin ensin että en välitä pätkääkään se on jokaisen oma asia mitä tekee uskovana eksyykö vai ei ja joutuuko turmioon vai ei!

        ei se minua haittaa ja kiinosta kun minulla on kaikki hyvin ja mitä se hyödyttää puhua kun ei kukaan kuuntele kun kaikki on sillä asenteella että mitä sinä tulet siihen pätemään kyllä minä tiedän nämä ja puhuhaan Herra minullekkin ja olen ollut uskossa jo monta vuotta ja en voi eksyä ja hairahtua ja moni uskova luulee niin että kerran pelastettu aina pelastettu vaikka se ei pidä paikkaansa ja moni luulee että kun on uskossa niin epäuskoon ei voi enää ajautua vaikka voi ja luopioksikin voi tulla ja penseäksi jne...

        aluksi ajattelin että en puutu sinun tekemisiisi ja auta sinua yhtään mutta sitten huomasin että ehkäpä sinä kuuntelet ja sinussa on potentiaalia kasvuun ja siihen että Kristus saa sijaa sinussa... :)

        sitten pitää vielä sanoa että tosta että joskus Herra saattaa tehdä niin että jos on tekemässä vastoin Herran tahtoa "voi tuntea" fyysistä kipua ja tietää että ei ole silloin Herran tahto mutta joskus se voi olla toisin päinkin että "voi tuntea" fyysistä kipua joka on taas saatanan aiheuttamaa ja näin ollen saatana koittaa tehdä niin että ei tekisi Herran tahtoa sitten saatanan yksi vahva ase on PELKO...

        itellä on joskus jopa käynyt niin että kun rupean rukoilemaa niin saattaa tulla kaikenlaisia tuntemuksia että nytten kutittaa jne. ja sitten joskus joku saattaa juuri sillä hetkellä joku soittaa niin että rukous tai sanan luku keskytyy joskus jopa on niin että tulee "voima" kentä niin vahva että välillä tuntuu vaikealta ottaa raamattu käteen ja ruveta lukemaan sitä joutuu ihan töitä tekee että pääsee sen "kentän" läpi sitten saatana joskus laittaa semmosia ajatuksia että polta raamattu jne. ei pidä säikähtää näitä tämä on ihna normaalia ja kuuluu uskovan elämään... ;)

        joskus on jopa niin että demonin on annettu koskea minuun ja näin koeteltu meikäläistä ja tämän on annettu aiheuttaa kipua... ;)

        ei pidä säikähtää näitä...


      • sinettisormus7

        .... totta, henkimaailma on olemassa ja sen on Jeesuskin myöntänyt ja siitä on Raamatussa kirjoituksia. Minulla on myös noita "viproja" henkimaailmaa kohtaan ja olen aistinut niitä jo lapsuudessa, nykyään kun joku esim. kertoo viikoknloppu seikkailuistaan tuolla maailmassa, minä hiljaa vierellä koen yhtä aikaa tuon pahuuden, jota tuo elämä edustaa ja saatan nähdä esim. mustia risteilyaluksien kansia, jos joku kertoo esim. risteilystään. Näen kuinka musta usva leviää tuolla laivan kannella. Kerran tästä maailman tilanteesta puhuttaessa, näin näkynä, kuinka Euroopan alla leviää musta verkosto, kuin sieniverkosto, mutta kaikki on mustaa ja tuota lämmintä rakkautta ja kylmyyttä koen ... Siksi onkin hyvin tärkeää pitää katse kiinni Jeesuksessa Kristuksessa, vaikka mitä ympärillä tapahtuisi. :)


      • tämänvieläsanon

        ja ajattelin että raivataan tämä palsta sinulle puhtaaksi että voit alottaa puhtaalta pöydätä ehkäpä ihmiset sinua kuuntelee enemmin kuin minua kun olen joutunut sotaan tällä kaikkien kanssa niin minua hyvin vähän kuunnellaan mutta ehkäpä sinua kullaan paremmin? ;)


      • sinettisormus7

        ... muistetaan ettei anneta pahuudelle valtaa ja voimme "sille" ilmoittaa, kuka on Herramme? = Jeesus Kristus, Herra, Herra Sebaot!!!
        Pidetään Jumalan Sanan Totuus mielessä ja elämme, niin kuin Hän meitä opetti ja opettaa edelleen, sillä onhan Hän ELÄVÄ JUMALA!!! Uskon ja tiedän että minun tulee vielä ottaa tuo paasto kortti käyttöön, tehdä se tavallani, sillä Herra tuntee minut ja minun sydämeni ja kun sen aika tulee, mitä ei Herra kertoisi palvelijalleen.
        Siunausta teille kaikille.


      • tämänvieläsanon

        tiedätkö muuten mitä minulle tulee mieleen meistä daavid ja salomo... ;)


      • sinettisormus7

        11:6 Ja Salomo teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, eikä uskollisesti seurannut Herraa niinkuin hänen isänsä Daavid.

        Kumpi on kumpi? ;)


    • sinettisormus7
      • sinettisormus7

        .. miksihän toi linkitys ei enää pellaa, mut toi kappale/rukous on kirjotettu näin, jos käytte sen Youtubesta kuuntelemassa: Lord's Prayer (Aramic)


    • sinettisormus7

      RUKOILLAAN; TÄMÄN PSALMIN SANOIN:

      PSALMIT 25
      1. Daavidin virsi. Sinun tykösi, Herra, minä ylennän sieluni,

      2. Jumalani, sinuun minä turvaan; älä salli minun joutua häpeään, älkööt viholliseni saako riemuita minusta.
      3. Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.
      4. Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
      5. Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää.
      6. Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.
      7. Älä muista minun nuoruuteni syntejä, älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.
      8. Hyvä ja vakaa on Herra; sentähden hän neuvoo syntiset tielle.
      9. Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
      10. Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
      11. Nimesi tähden, Herra, anna anteeksi minun syntivelkani, sillä se on suuri.
      12. Kuka on se mies, joka Herraa pelkää - sen hän neuvoo tielle, joka hänen on valittava.
      13. Hänen sielunsa saa nauttia hyvää, ja hänen jälkeläisensä perivät maan.
      14. Herran neuvo on tunnettu niille, jotka häntä pelkäävät, ja hän ilmoittaa heille liittonsa.
      15. Minun silmäni katsovat alati Herraan, sillä hän päästää minun jalkani verkosta.
      16. Käänny minun puoleeni, armahda minua, sillä minä olen yksinäinen ja kurja.
      17. Minun sydämeni pakahtuu tuskasta; päästä minut ahdistuksistani.
      18. Katso minun kurjuuttani ja vaivaani, anna kaikki minun syntini anteeksi.
      19. Katso minun vihollisiani, kuinka heitä on paljon, ja he vihaavat minua väkivaltaisella vihalla.
      20. Varjele minun sieluni ja pelasta minut. Älä salli minun tulla häpeään, sillä sinuun minä turvaan.
      21. Nuhteettomuus ja oikeamielisyys varjelkoon minua, sillä sinua minä odotan.
      22. Jumala, vapahda Israel kaikista ahdistuksistansa.

      AAMEN!

    • Rapretu

      Jumalan siunauksin ja runsain kiitoksin, olen seurannut Sinetti sinun kirjoituksiasi. Olen lukenut niistä jokaisen, monet niistä useampaankin kertaan.
      Ihailen tehokkuuttasi aidon Jumalan Sanan tuojana tälle palstalle, joka ei ole lainkaan helppo homma. Itse olen jo käynyt niin hitaaksi, että hävettää. Sinulta olen saanut tarvittavaa kirjoitsapua usein liittyen sanomaani. Kiitos siitä sinulle.
      Kaikkia teitä Veljet ja siskot siunaten muistan.
      Entinen Westsider- (vohkittu)

      • Westsider7

        On arvattavissa tuo "vohkija" Se on hänen "hedelmänsä" Saaneeko siitä rauhan sielullensa.


      • Westsider7

        No nyt se meni uusiksi , lisänumerolla 7 Ethän pahastune "Sinetti" kun on sama No.


      • sinettisormus7

        Mitäpä minä tuohon pahastumaan, vapaita numeroita. Harmittaa kyllä tuollainen "vohkiminen", etenkin, kun minulla on taustalla tuolle nim.merkille, Herralta saadut unet ja näyt ja Raamatun sanat, joilla Hän minut valitsi sinettisormuksekseen ja tämä on totta. Olet niin rakas, Westsider veliseni, siellä puhuu jo elämänkin kokemus, kiitos että jaksat seurata minun kulkuani,valitettavasti täällä alati pahenee tämä keskustelu ja saa nähdä mikä kaunis päivä, vai olisiko tuo synkkä päivä, kun joudun lopettamaan, mutta nyt mennään Herran tahdossa eteenpäin.
        Siunausta sinulle veliseni ja Herran ihanaa rauhaa ja myös teille kaikille Jeesukseen uskoville.


      • sinettisormus7

        ... ps. kuten jo tuolta edeltä huomasitkin, tuo numero 7 on hyvin vahva numero, kuin oli myös numero 1. :)


    • sinettisormus7

      Minulla eilen jostain nousi mieleeni nämä laulun sanat:
      - "Jumalan sanan valoa, joss´ sieluin kirkastuu....."
      Tänää nuo sanat edelleen nousevat mieleeni ja ajatuksiini, ja muistini kätköistä löysin tuon laulun; En etsi valtaa loistoa. Se on kyllä joululaulu ja liian aikainen tähän hetkeemme, tosin, ei taida olla kuin hetki kun tuota juhlaa kaupat alkaa mainostaa. Mutta nuo sanat on niin kauniit ja rauhaa tuovat ja niissä on oikeaa sydämen asennetta. Siksi halusin jakaa ne teillekkin, aivan kuin rukoukseksi ja joka päiväiseen jaksamiseen:

      En etsi valtaa, loistoa

      Sävel: Jean Sibelius
      Sanat: Sakari Topelius

      En etsi valtaa, loistoa, en kaipaa kultaakaan,
      mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan.
      Se joulu suo, mi onnen tuo ja mielet nostaa Luojan luo.
      Ei valtaa eikä kultaakaan, vaan rauhaa päälle maan.

      Suo mulle maja rauhaisa ja lasten joulupuu,
      Jumalan sanan valoa, joss´ sieluin kirkastuu.
      Tuo kotihin, nyt pieneenkin, nyt joulujuhla suloisin,
      Jumalan sanan valoa ja mieltä jaloa.

      Luo köyhän niinkuin rikkahan saa, joulu ihana!
      Pimeytehen maailman tuo taivaan valoa!
      Sua halajan, sua odotan, sä Herra maan ja taivahan.
      Nyt köyhän niinkuin rikkaan luo suloinen joulus tuo!

    • sinettisormus7

      PYSYTÄÄN EDELLEEN SIIS HÄNEN SANASSAAN:

      Kirje heprealaisille 4
      1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
      2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
      3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
      4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
      5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
      6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
      7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
      8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
      9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
      10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
      11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
      12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
      13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
      14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
      15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
      16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

      • sinettisormus7

        Tuosta sanasta pomppasi yksi kohta, silmieni edessä, korkealle esiin, tuo kohta, osuu juuri tämän ketjun aloitukseen:
        -"Kuuntelin kuinka hän kertoi kuvaillen Jeesusta ja kaksiteräistä miekkaa joka tuli kuvauksessa Kristuksen suusta. Tuo miekka kuvaa Jumalan Sanaa. Herra oli aiemmin puhunut minulle Sanastaan ja kuinka meidän tulee virittäytyä sen moniin tasoihin. Nyt, ohjelmaa kuunnellessa Pyhä Henki vaikutti vahvasti. Mieleeni nousi kuin tiedonsanoina, hyvin vahvasti, että Jumalan Sana on niin vahvaa, syvää ja monitahoista, että sen totuus, puhdas totuus, läpäisee sisimpämme ytimiä myöten. Mitä enemmän sitä nautimme, sitä enemmän se alkaa puhdistamaan ja parantamaan meitä. Sana kulkee lävitsemme kuin pienet hiukkaset, puhdistaen ja siivoten sisimpiä sopukoitamme. Se huuhtelee meidät puhtaiksi, siis nauttikaamme siitä, nauttikaamme sitä yltäkylläisesti, niin Taivaat aukenee meille."
        Tämä jae kuuluu näin, vahvistaen tuota omaa kokemustani:

        12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

        Totisesti, Herra on puhunut, niin 100% osuvaa on Hänen Sanansa, Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
        Aamen.


      • Hei Sinetti !

        Ehdotan edelleen, että sinä rekisteröisit itsellesi oman nimimerkin.

        Ja, pyyntö;

        Toivon että aloittaisit uuden ketjun jo aiemmin, sillä nämä ketjut ovat aivan liian pitkiä, ja monesti menevät vielä pitkittyesään sekaisemmaksi kaikenlaisten "hörhöjen" kirjoituksista.

        Sinun Jumalalta saamia unia ja näkyjä täällä moni lukee, ja odottaa. Aloita rohkeasti uusi keksuteluketju, kyllä ketjut joissa on 70, tai enemmän, viestiä, alkavat monesti olla liian hankalia seurattavaksi.

        Hyvää päivän jatkoa sinulle.


      • sinettisormus7

        Kiitos, rakas AOAO..." ole tässä miettinyt tuota rekistöröintiä.
        Totta puhut tuosta ketjun pituudesta, olen sitä yrittänyt pitää lyhempänä, mutta tämä ketju pääsi venähtämään. Ajattelinkin tänään aamulla että jos tulee näkyä, niin teen uuden aloituksen mutta ei tullut.
        Hyvää ja siunattua päivää sinullekkin. Herra olkoon kanssamme!


    • nytttenolet

      "Toivon että aloittaisit uuden ketjun jo aiemmin, sillä nämä ketjut ovat aivan liian pitkiä, ja monesti menevät vielä pitkittyesään sekaisemmaksi kaikenlaisten "hörhöjen" kirjoituksista."

      ketä oikein tarkoitat hörhöllä?

      täällä kun kaikki muut on hörhöjä paitsi ne jotka menee samaan muottiin eikö? ;)

    • Westsider7

      Sinetti sisareni Herrassa!Tämä ketju on kultajyviä hopeamaljassa. Jospa kuitenkin jaksaisit vielä jatkaa, kun on niin sääli jättää sen opetukset unholaan. Jos siirryt jonnekin toisaalle, niin haluan pysyä sinun seurassasi. Ollaan nääs niin saman Henkisiä." Kiittäin siitä Herraa. W7

      • sinettisormus7

        Kiitos taas sinulle W7", olet kyllä ihana, en vielä ole siirtymässä mihinkään, kuuntelen Herran tahtoa, mutta jos johonkin joskus siirryn, ilmoitan kyllä sinulle ja teille muille .... :) Ja Herralle kiitos näistä ketjuista miksi ne ovatkin muodostuneet, olen monesti huomannut, kuinka hän johdattaa ja ohjaa noiden asioiden tuomisessa. Siunausta ja Herran Rauhaa sinulle!


    • Westsider77

      Siunattua alkavaa viikkoa teille kaikille

    • jarmooo

      joko uskot????

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe