Ajattelin ostaa muutaman elokuvan ystävälleni ja hän pitää Suomesta todella paljon ja toivoi että lähettäisin pari hyvää suomalaista elokuvaa hänelle. Olisiko suositella joitain hyviä?
Vastaukset 13
- Elokuvienkatsoja24
Helmikuun Manifesti
Juurakon Hulda. - stardustO9
Tyttö sinä olet tähti, Poika ja ilves, Metsän tarina,
Missä kuljimme kerran (?), Härmä (?).
Nuo nyt tuli mieleen. - u7543
Jäniksen Vuosi. Loma. Tuntematon Sotilas. Hirttämättömät. Ripa Ruostuu.
- karthagosi
Suomalaisuutta elokuvissa parhaimmillaan, eli lähetä vaikka : Jäniksen vuosi, Postia pappi Jaakobille ja Tummien perhosten koti. Rare Export elokuva myös kiinnostava.
- unohtuitämä
BIG GAME-elokuva ehdottomasti! Tosi hyvä suomalainen elokuva!
- 8393894
Talvisota, 3 ekaa Komisario Palmua (oma suosikkini Kaasua, Komisario Palmu), Jadesoturi, Tuntematon sotilas (se vanhempi), Pähkähullu Suomi
- näyttäisintämän
Nousukausi.
- Akim_Kaunismäki
Pohjanmaa
Likainen juttu
Katsastus
Manillaköysi
Havukka-ahon ajattelija
Calamari Union
Tulitikkutehtaan tyttö
Arvottomat - akikooo
Tulitikkutehtaan tyttö on kyllä ihan must.
Musta jää-elokuva myös kiinnostava. - pari_lisää
Komedia: Napapiirin sankarit (2010)
Suomalaista synkistelyä: Paha maa (2005)
Kansainvälisempää tuotantoa, mutta voi laskea suomalaiseksi: Iron Sky (2012), Rare Exports (2010). - Futuraama
Ehdottomasti "Maa on syntinen laulu". Osuu syvälle suomalaisuuden ytimeen.
"Siunattu hulluus" kertoo myös paljon suomalaisista. - Zuschauer
The Man Without a Past
Valkoinen peura, jos löytyy tekstitettynä (minulta löytyy oma käännös englanniksi) - 45220
Rosso
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66799- 159790
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa22777Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.103760Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192650- 22592
- 61582
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35544VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78490- 39465
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 57455
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9439Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
- 54428
- 40407